REKLAMA

Piłkarze nie grają. Jak trenują?

Przy Niedzieli o Sporcie
Data emisji:
2020-03-22 17:40
Prowadzący:
Czas trwania:
15:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy niedzieli o sporcie Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo po informacje chciałbym przywitać kolejnego mojego gościa z nim pan Łukasz Bortnik dzień dobry dzień dobry witam serdecznie trener przygotowania fizycznego ekstraklasowej drużyny piłkarskiej Legii Warszawa będziemy rozmawiać o tym jak podtrzymać parametry fizyczne motoryczne wydolnościowe wszystko to zbiega się generalnie aktywnością przydatnością sportową każdego, kto wykonuje swoją pasję w sposób Rozwiń » wyczynowy podczas epidemii pandę już w tej chwili Korona wirusa to, że jest no prawie kilkanaście dni jeśli dobrze liczy od momentu, kiedy nie piłkarze także ci z ekstraklasy zaprzestali treningu jak sobie z tym radzicie dokładnie 8 dni dzisiaj też liczyłem my oczywiście trudno liczyć trudno nie pamięta zło ostatnie zajęcia odbyły się w piątek, kiedy szykowaliśmy się z drużyną do wyjazdu do Poznania, gdzie mieliśmy w sobotę w ubiegłą rozgrywać kolejne ważne na pewno ciekawe spotkanie ligowe, a także upłynęło już 8 dni myślę, że szybko zleciały trudniej, chociaż dużo jest cały czas niewiadomych rzeczy się dzieje każdego dnia i tak naprawdę dużo spekulacji co będzie dalej jak to będzie rozwiązane, jaka będzie formuła rozegrania tej dalszej części rozgrywek i sezonu także na pewno wszyscy są z domu na obecną chwilę tak jeszcze pozostanie jakiś czas mam nadzieję że, że niedługi no tak, ale musicie być gotowi na wszystko i nim przejdziemy wrócimy do tego w jaki sposób przez 8 dni pracowali piłkarze wyczynowcy to to przejdźmy do tego czy jesteście przygotowani jako klub, ale też ludzie odpowiadający za przygotowanie fizyczne do tego, że taka pauza potrwa dłużej biorąc pod uwagę coraz to nowe obostrzenia, które wchodzą w życie w związku z pandemią oczywiście, że tak jesteśmy przygotowani w każdej chwili na każdej ewentualności wiadomo, że przede wszystkim musimy przestrzegać zalecenia, jakie wspomnienie ster zdrowia i stosować do nich tutaj nie można łamać określonych rzeczy dlatego dlatego w tym momencie po prostu zdecydowaliśmy się na to, że piłkarze są w domu pracują indywidualnie mają przygotowane plany jesteśmy ze sobą nic ze stałym kontakcie wspólnie decydujemy co ma być zrobione tłumaczymy także myślę, że ten poziom tutaj takiego dostarczania tych informacji i dbania o to od szczegóły dzisiaj, czyli taką minimalną efektywną dawkę treningu, która jest potrzebna do tego, żeby podtrzymywać zdolności wysiłkowe piłkarzy myślę, że ona na dzień dzisiejszy jest obecna u nas Legii Warszawa także jesteśmy przygotowani na pewno nie zapowiada się na to, że nie wiem w przeciągu 2 tygodni rozbity zostaną wznowione, bo wiemy o tym, że na pewno do końca marca przepraszam do końca kwietnia ekstraklasa ruszy przy tej optymistycznej wersji będzie to początek maja podczas tych bardzo optymistyczna wersja, ale tutaj największe problemy, kiedy mówimy zajęcia grupowe tak, bo na to czekamy i myślę że, toteż nastąpi nie będzie jak w połowie kwietnia czy piłkarze mogą w ogóle wychodzić poza 4 ściany własnego domu czy aby jako klub od samego początku jasno przekazaliśmy piłkarzom wytyczne co powinni robić, czego nie powinni robić i dzisiaj jest taka oczywiście sugestie od naszej strony ze strony klubu sztabu medycznego oczywiście również, żeby po prostu unikać kontaktu maksymalnie z ludźmi i stara się być w domu taki jest nasze podejście czy w związku z tym nie wiem piłkarze starają się znaleźć ustronne miejsce gdzie, gdzie naprawdę nie ma nikogo tam odbyć trening na świeżym powietrzu biegowych chociażby, na który trudno zrealizować przy choćby największych cięcia w 4 ścianach oczywiście 4 ścianach ten pierwszy tydzień to powiedzmy tak naprawdę była stosowana skonstruowana, żeby maksymalnie być w domu piłkarze mieli rozdane przygotowane rowerki treningowe także tam odbyło się trening tlenowy trening interwałowy, który tak jak wspomniałem wcześniej na celu podtrzymywanie głównie cech wytrzymałościowych, bo to tego obawiamy i one na pewno spadną tak już jesteśmy tydzień bez treningu i wygląda na to zapowiada się, że rzeczywiście ten czas się troszeczkę duży, lecz także ten pierwszy tydzień to praca w domu odpowiednią zaplanowano, a co do przyszłych tygodni to już stąd pewne sugestie i plany, żeby zrobić coś na świeżym powietrzu również odpowiedniej intensywności z dala od od ludzi i myślę że, że taką informację mogą umówić się podzielić się nie więcej nie rozumiem, ale czy każdemu z piłkarzy biorąc pod uwagę, że to są w dużej części także obcokrajowcy uda się znaleźć takie ataki takie miejsce całkowicie no i wyobcowanie, gdzie byliby absolutnie bezpieczni na pewno dają się że, że tutaj na terenie Warszawy ciężko ciężko znaleźć takie miejsce dlatego tak jak wspomniałem wcześniej głównie tutaj namawiamy lekarzy do tego, żeby być w domu i realizować te plany indywidualne w środku niestety w 4 ścianach, bo przede wszystkim takie są zalecenia takie takie takie takie są rozporządzenia i jako klub również musimy musimy przestrzegać dobrze wróćmy do tych dni i niech też nasza rozmowa posłuży słuchaczom jako jako taka wskazówka jak zachować te swoje parametry mamy przecież wśród Polaków wielu takich, którzy startują w imprezach amatorskich, ale jednak ich zacięcie podejście do treningu jest mocno zawodowe co powinni robić w jaki sposób mogą podtrzymywać swoją dyspozycję no tak jak również było wcześnie zauważone i wyszczególnione przeze mnie najszybciej dochodzi do spadku cech wytrzymałościowych w ogóle musimy sobie tutaj rozróżnić zdolności wysiłkowe głównie piłkarzy mógł je na cechy nerwowo mięśniowe, czyli takie zdolności jak ja jak siła jak siła mięśniowa mocniejsze słowa oczywiście zdolność do wykonywania sprintów oraz cechy wytrzymałościowe i wszelkiego rodzaju żądanej wskaźniki parametry jak automat maksymalny pobór tlenu lub przemian beztlenowych do tego oczywiście dochodzą jeszcze inne parametry to też może być zmierzone poprzez wykonywanie biegów terenowych czy też takich terenowych jak chociażby wahadłowe biegi o nazwie ją IR, czyli intern internetu Recovery 1 albo oba także najszybciej dochodzi do spadku tych cech wytrzymałościowych nawet po tygodniu czasu już zdolny właśnie do wykonywania tego tego byśmy po dużej intensywności oddaje upośledzona tam punktuje spadek dlatego aby, jakby przeciwstawić się właśnie tutaj też temu zjawisku trzeba poważnie interwałowe trening metodyki partii czujnik który, który pozwoli właśnie na mniejszym stopniu na spadek tych tych cech wytrzymałościowych co do pozostałych właśnie projekt takich jak siła czy moc te również zdolność wykonywaniu peelingu tak ten efekt spadku jest zdecydowanie mniejszy skutki w odstępie czasu tak jak tydzień 2 mecze 3 ten spadek czy będzie minimalny, ale jeżeli ten czas powiedzmy tej absencji i braku aktywności wydłuży się do okresu 3 plus czy 4 tygodnie Blue to po na pewno również ten efekt będzie znacznie znacznie podniesie, jaką ma pan radę generalną też dotyczącą nie tylko takiego przygotowania fizycznego, ale również takie higieny codziennej szli chodzi o odżywianie też wysypanie się dla dla tych, którzy nie są w stanie wyjść z domu czy bardzo proste tak myślę tutaj rady nic nowego tak stara się być aktywnym jak najwięcej do środków wiadomo, że staramy się być być być w tych 4 ścianach zamknięci i mieszanym jeśli kontakt powiedzmy sobie z innymi ludźmi spoza naszego otoczenia najbliższego także stara się być jak najbardziej aktywne, jeżeli mamy schody staramy się chodzić po tych schodach troszeczkę częściej znaleźć trochę nawet tego czasu właśnie taki wynik swój własny trening, który angażuje duże grupy mięśniowe trening taki który, który powoduje, że następstwo nasz oddech przyspiesza nawet idealnie, jeżeli mamy w domu nie wiem bieżni jako stacjonarny rowerek już dawno to jesteśmy w stanie również tą naszą aktywność fizyczną taki sposób zwiększyć, ale również oczywiście unikajmy, gdyby tego tego tego wychodzenia bardzo jeszcze raz przypomnę unikamy kontaktu z innymi ludźmi, ale spędzanie czasu na świeżym powietrzu też być aktywnym do pewnego stopnia jest bardzo wskazane, tym bardziej dostępu do kąpieli słonecznych, bo dzisiaj też zjawił się ukazał się prace naukowe, które te, które mówią o tym, że być może witamina, a te norma ma tutaj dobry efekt taki zapobiegawczy i po fikcyjnym przed własnym tworzeniem wirus ten poziom wielu także myślę, że takie rady bardzo bardzo proste, które projektuje się zmieni jeśli chodzi o jakie są również z tego względu, że wiadomo ta aktywność fizyczna zmniejsza się inne chyba więcej przed komputerem przed telewizorem ze swoimi najbliższymi potem oczywiście o zachęcały do tego żeby, żeby w porcie posiłków one były zdecydowanie mniejsze ograniczyć ucieczkę węglowodany ogólnie, żeby żeby, żeby troszeczkę ograniczyć ilość konsumowanych przyjmowanych kalorii myślę dziękuje też dobre wyjście, tym bardziej że o tym nie wspomniałem właśnie taki automatyczny układ ciała tutaj też się też zmiana po czasie taki właśnie absencji czy braku aktywności fizycznej wiadomo, że każda ustawa z URE jest przyroda kolejni chodzi o umacnianie się tutaj poddaje wpadek dlatego też taki trening siłowy, który angażuje angażuje tak podział dużego niszowe jest też jak najbardziej wskazane w ogóle bym proponował trening obwodowy pożyć sobie od 6 do 10 stacji na stacji wykonywać określone ćwiczenia angażujące te globalne duże grupy mięśniowe prze nie wiem 30 sekund do noty w zależności od tego na jakim jesteśmy etapie w jakiej formie fizycznej jesteśmy ogólnie i stosować też taki czas pracy odpoczynku 11, jeżeli wykonuje ćwiczenia pomocniczych przez minutę odpoczywam przez minutę bądź liczba powtórzeń lub 12 tak, żeby żeby, żeby tutaj również właśnie przyspieszyć ten po okresie w Polsce płacić procent po języku, ale zapytam tu o rozregulowany rytm naszego życia biorąc pod uwagę, że śpimy też zupełnie inaczej, że właściwie wykorzystujemy też no ten wolny czas do takiego lenistwa tak jeśli ktoś nie ma do wykonania pracy umów to powoduje, że zegary przedstawiały totalnie na pewno okaże się czy Rozprzy przedstawiają to to jest efekt, który po prostu istnieje tego nie zmienić, aczkolwiek też bym tutaj ludzi zachęca, żeby żeby, żeby ten tego zagrabili publicznego tak bardzo nie zmienia czyli, jeżeli mam nie wiem tworzy jakiś plan działania każdy dzień trzymał się tego planu nie wiem wstaje o tej godzinie zajmuje się tymi temu o tej godzinie tak poświęcą czas dla NATO, żeby zrobić jakiś trening czy być bardziej aktywnym właśnie fizycznie osoby, które mają np. tak jak ciałem obcym to też pozwala mi na to, że mimo wszystko to moje wątpliwości zostają poselskie większa i to nie musi być poza domem może być tą gdzie, gdzie troszkę więcej czasu spędzam z Niemcami i po prostu jestem na nogach tak ruszam się ani się przed telewizorem także para się, żeby zachować zachować ten plan dnia pani posłużą również budzimy się jakiś tam określonej porze i też idziemy parafii określony poziom tak by, żeby aż swojego życia obywateli do góry nogami to jeszcze 1 rzecz piłkarzom swego klubu leci liście suplementacja jeśli można zdradzić w jaki sposób nie wiem słuchaczy niekoniecznie związani ze sportem też mogliby dziś wspomagać w okresach niedoboru słońca itd. tak na pewno za to za tą dziedziną za to działkę odpowiada nasze etaty Wojtek za myśl rządy mówi pani lepiej się wypowiedzieć na temat właśnie tej kwestii, ale zawsze zachęcamy do rządu do diety zbilansowanej dobrze dobrze dobranych składników odżywczych, które zawierają bardzo dużo i warzyw owoców po to, żeby tych dostęp do tych witamin minerałów jak największe także to jest taka pierwsza z oczekiwaniami lekarzy niektóre niektóre grupa zawodników oczywiście otrzymała dodatkowe suplementy i i tutaj właśnie ta witamina, o których wspomniałem witamina c to są również takie dość po pożądane antyoksydanty, które w, których dzisiaj moglibyśmy korzystać, ale jeszcze raz też, jeżeli nie dostarczamy dużo dużo owoców właśnie od głosu, kiedy ostatecznie bogata witamina, a te produkty mleczne witamina witaminie da także bardzo myślę, że tutaj wystarczy nie trzeba połykać tabletek można do dotacji szybko do dobrej diecie dziękuję bardzo, za za rozmowę za garść porad i życzymy wytrwałości nie tylko sportowcom, ale także sztabem trenerskim, bo duże wyzwanie także przed nimi dziękuję bardzo, pozdrawiam dużo zdrowia Łukasz Bortnik moim państwa gościem trener przygotowania motorycznego za chwilkę informacje Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZY NIEDZIELI O SPORCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!