REKLAMA

Wyzwania polskiej kinematografii w obliczu koronawirusa

A teraz na poważnie
Data emisji:
2020-03-23 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
29:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jesteś po dwunastym realizuje witam państwa w studiu gości Tomasz Jagiełło prezes sieci kin Helios witam się tą bardzo serdecznie witam się gorące wygląda na to, że branża filmowa w stanach Zjednoczonych straty już w tej chwili około 5 miliardów dolarów, ale ta suma wg analityków amerykańskich jeszcze może wzrosnąć właściwie wszystko stanęło kina są zamknięte, choć ludzie w czasach takiego kryzysu jak pandemia uciekają do kina uciekają w kino film powiedz, bo to Rozwiń » jest taka fikcja taka opowieść, która w, jaki sposób daje ukojenia przede wszystkim pozwala oderwać od tego co dookoła ciekawy paradoks prawda na 3 tygodnie nam się zmieniło nie tylko życia jego postrzeganie całkowicie wszelkie kryzysy nawet 2008 roku który, którzy tak silnie uderzył w gospodarkę światową one on praktycznie w kinie kinie dotknęły to co ty mówisz, a ten związek czasu kłopotów z chęcią oderwania się rzeczywistości jest jest prawdziwe, ale teraz mamy pecha teraz mamy prawdziwego pecha, a pandemia spowodowała także zostają w domu ojca branża filmowa ma kłopot kina w sposób oczywisty, bo są zamknięte nie można do nich chodzić, ale produkcja też też, bo nie można ludzi gromadzi w 1 miejscu plany filmowe stanęły właśnie państwo Polski Instytut sztuki filmowej powołał taki zespół do spraw kryzysów branży Kinematograf ma graficznej, która jest rzeczywiście bardzo poważnym zagrożeniu jest też członkiem tego zespołu mieście pierwszą naradę w piątek co wynik sam pomysł powołania zespołu jest chyba dobry dlatego, żebyśmy się wewnątrz tego łańcucha pokarmowego od produkcji do kina nie nie stanęli przeciwko sobie, więc pomysł sam sobie dobre dyrektor Mikulski zaprosił przedstawicieli wszystkich, a wszystkich grup zawodowych, które od artystów aż po aż po kina na końcu tego a tego taśmociągu reprezentują w sumie interes interes kinematografii, czyli są przedstawiciele jeździli reżyserów i producent rozwiązań dla filmowców polskich i artystów no praktycznie pełen przekrój jak ja nie patrzyłem Szcze chyba największe spotkanie online, jakim byłem pana 20 osób, a na oczywiście przeróżne przeróżne głosy na przeróżne punktu widzenia musimy powiedzieć sobie nastrój grobowy całej z tak powiem kinematografii czy są też tacy którzy, którzy próbują coś w ogóle odnaleźć ich jakiś Promyczek to zależy od osobowości jest grupa nowym okresie martwi o dzisiaj dzisiaj jutro i o przeżycie czas na sprawę, że branża kinematograficznych dużej części opiera się na chwilę serach artystach na osobach bez bez etatu, ale pracujących na wielu kontraktach, które dzisiaj urwały to również całe rzesze dziesiątki tysięcy pracujących pracowników i często studentów, którzy nagle zostają bez środków podobnie z ekipami filmowymi prawda bardzo często są ludzie, którzy w tej chwili nie ma sobie technicy kinematografia mimo bardzo bardzo fajny zawód, jeżeli i trwają trwają produkcja, jeżeli plan się tworzy nowe widzimy w telewizji czy w kinie 2 aktorów, a ta ekipa kilkudziesięcioosobowa pracuje taki bardziej realnie nie tylko nie ma pracy nie ma środków do życia, więc jeżeli pytasz o otoczy czy 12 grobowe na pewno dla osób które, które muszą troszczyć się o dzień dzisiejszy tak to jest jest troska i strach, ale ona nie jest odosobniona jeży się patrzy na dziesiątki innych branż, więc tutaj to jest coś czym się pewnie musimy troszeczkę na bok jako branża firma graficzna troszkę kroku zrobić, bo to jest problem całego państwa 350 000 pracowników gastronomii, chociaż prawda, którzy dzisiaj zostali bez środków do życia, więc to jest bardzo duży problem, ale pytasz o optymistów no też są też mówią, że zależy od tego czy te firmy będą robione to zależy czy takiego stanu dał, więc pomysły już były pomysłowe i wielkiej gigantycznej daj miejmy nadzieję letniej kampanii powrotu do kina z udziałem jak wszystkich zaangażowanych ludzi kinematografii aktorów twórców reżyserów mediów, żeby przypomnieć, że to jest, że to jest to serce, gdzie chciała nas jak powinniśmy raz na sztukę filmową jest to znaczy każdy taki kryzys no ciągnie ludzi w stronę światów obrażonych literatury filmu oto, żeby po prostu, a tak się nie martwić, więc problem tego polega na tym, że teraz wszystko stanęło stanęły kina, ale stanęły też produkcje filmowe oczywiście jakiś tam zapas jest prawda wiemy, że będzie premiera Bonda wiemy, że będzie Mullen jakieś tam filmy już gotowe czekają na swoją premierę, ale przez to, że właściwie wszystkie produkcje wszędzie na świecie stanęły no to, gdy otworzycie z powrotem kina trochę będzie co grać no do tworzenia kina no to wiemy jedno mamy taką paczkę filmów, która została zamrożona jak wspomniałeś mola czy bądź jest troszeczkę tej chwili mocno zależy zależy jak długo ten okres okres lokaty będzie trwał natomiast gdy metalowy wygramy to faktycznie możemy się zmierzyć z pewną pustką repertuarową 600 czas zdać sprawę, a o tym, że wszystkie plany stoją firmy się nie kręcą również trzeba uświadomić to wielbicielom Netfliksa dla Netflixa też konsekwencji związku z tym to nie jest tak, żeby się przeniesiemy kina świat seriali w domu ja nic nie kręci się wygrać najbliższe sezony jak byliśmy daty nie nie ukażą się Drodzy Państwo bo, bo ten cały przemysł stanu to jest wielkie wyzwanie jak jak sobie środowisko tonie jak rządy dadzą radę z tym, żeby paliwo znało tej maszyny lat ona potrzebna przyznam, że nie wiem jak ty czy słuchacze spędzać czas wujkami w domu się złapałem to, że zrywam wtyczkę z telewizora nie już tych wiadomości słuchacze faktycznie ten ten film tak literatura w rejestrze książka jest ukojenie dla mózgu, żeby nie zwariować natomiast, a zysk magnetycznie wyszukujemy wiadomości ze świata szukamy tych pozytywnych dostajemy tylko o ilości ofiar, więc nagle z złapałem się na tym, że włączenie zwykłego filmu ze Schwarzeneggerem z lat osiemdziesiątych było pomocne sukces czy uważasz, że branża, że kinematografia Polska poradzi sobie bez pomocy publicznej, a nota to znowu mamy pytanie gdzie, gdzie gdzie, kiedy ma się poradzić dzisiaj tak wszyscy Polacy nic sobie poradzi bez pomocy publicznej zdamy sprawę, że gospodarka stanęła ludzie potrzebują jeszcze, więc tutaj pomoc publiczna jest jest bardzo potrzebna druga tura stad rozrasta i no tak mówiliśmy, że w tym rozpędzenie takiego takiego lotniskowca jest bardzo trudne, bo można oczywiście otworzyć kina można zrobić szybko, ale ten problem całej branży całej całego skomplikowanego organizmu połączonych naczyń oczywiście można pomyśleć, że nie wie, że w kinie gaże będziecie przez jakiś czas bazowali na różnych retrospekcja na nie potrzebujemy filmów potrzebujemy filmów kinowe filmy z budynkiem tylko nie zapominamy o tym, że taki musi też tworzyć i uruchomić projektor, więc te załogi ocalić te czy techników, którzy wiedzą kim prowadzić ocalić, by tę dziurę przetrwali natomiast finalnie my potrzebujemy filmów, bo bo, bo do kina na zwiedzanie nikt nie przychodzi także będziemy chyba najbardziej zainteresowanym wszyscy będą zainteresowani tym, żeby te filmy powstawały pewnie będą powstawały pierwsze bardzo szybko bardzo chaotycznie może niedopracowany, ale żeby, żeby wychodziły na ekrany rzeczywistości tak niezwykła, że aż prosi Malec firma wie co robimy włącza kamerę gdy, gdy dzieje się coś takiego co nigdy dotąd się wydarzyć, abyśmy za pół roku czy rok mogli sobie rozmawiać ona firmie pierwszym filmie zrobionym na temat epidemii i pewnie nie będzie to komedia ale, ale to jest temat rzeka także, że chciałbym, żebyśmy mogli tylko do realizować nie ma znaczenia czy wy właściciele kin kina, że nie ma takiego strachu, że zrobi się coś takiego, że ta przerwa w chodzeniu do kina spowoduje to, że trochę zaniknie Małek, że po prostu to pomysł na randkę okaże się jakiś inny, bo nigdy dotąd w historii kina od 135 lat nie zdarzyło się, że na całym świecie kina nakazem administracyjnym zostały zamknięte ja to nie pamiętam jak była Hiszpanka 105 000 000 ludzi umarłych pewnie myślę, że wtedy kina też zamknięto myślę, że kino przetrwało nie tylko zarazę, ale wielkie problemy wielkie okresy turbulencji światowej wojny światowe ludzie potrzebują Hiszpanka wspomniałem to właśnie fronty pierwszej wojny światowej właśnie rozwlekły zarazem tak, ale kino jest i mniej szczególnie żal, że ten cios padł po 7 latach wzrostu kiedy, kiedy ta relacja kina odbiorca ona ona była coraz lepsza niż my w ciągu 7 lat podwoiliśmy frekwencję w kraju w Polsce, więc trochę smutno, że ten ten proces rozwoju się przerwa naprawianie nie wierzę, żeby po jakimkolwiek kryzysie ludzie rezygnowali z tego co lubią może po prostu dłużej trwać dojście może będzie musiał być cierpliwi, a pewne jest stary świat skończył musimy od nowa zapraszać odnowa namawiać jeszcze bardziej starać, żeby widzowie przyszli pewnie będziemy jeszcze z problemami ekonomicznymi no bo taki okres gospodarki, która funkcjonuje pewnie jakoś odbiera na prywatnych kieszeniach, a to przecież tych drobnych pieniędzy nasi widzowie płacą za bilety będziemy jakoś musieli jako branża z re definiować, ale co do takiego szansę na naukowe jestem przekonany, że jeszcze nikt nic lepszego na randkę nie wymyślił historię także z rzeki powstanie, skąd się cierpliwi to prawda to jest trochę, więc nasuwa się taka analogia do Radia, któremu właściwie od początku tego wynalazku groził kryzys kryzys przez pojawienie się telewizji przez inne media radio ma się dobrze mam nadzieję, że kina też będą miały się dobrze, chociaż też wynalazek telewizji czy właśnie giełdy, jeżeli piractwo Inter Rao intern jesteśmy stale dobre wino deserowe interesów tak media lub zdrowia wraca do naszej rozmowy tuż po informacjach Radia TOK FM Tomasz Jagiełło prezes sieci kin Helios jest państwa mój gość, a teraz na poważnie Tomasz Jagiełło prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory jest państwa moim gościem rozmawiamy o wielkim kryzysie wywołanym pandemią także kinematografii właśnie w tej sprawie Polski tytuł sztuki filmowej powołał zespół, który ma zastanowić nad tym jak ratować polską kinematografię jest też członkiem tego zespołu w piątek była pierwsza nasza rada różnych przedstawicieli właściwie wszystkich branż nowych ciekaw jestem pojawi się jakiś pomysł jak konkret tak jak powiedziałeś członkowie tego zespołu bezdechu absolutnie różne punkty widzenia grupy zawodowe, więc pierwsze spotkanie, które okresie było to na gorąco każdy wypowiadał się na temat bieżącej sytuacji takich palących potrzeb większych problemów jak, podsumowując własne problemy tak ostrego widzenia na można powiedzieć tak na to 1 płaszczyzna, która która, której się wszyscy, aby się 2 to jakieś źle to znaczy mówimy, kto nie ma ich masa nie ma z czego żyć dzisiaj stanęły plany produkcyjne i setki planów produkcyjnych w trakcie, a więc to jest problem pieniędzy zainwestowanych w braku pieniędzy na dokończenie możliwości, a nadal są również są również głosy, które ją z tym nie poradzimy kryzys dotknął wszystkich myślimy jak zrobić restart to znaczy jak znowu, kiedy ustąpi zaraza jak wznowić produkcję jak finansować co zrobić, by na przetrwały do tego czasu ja nie stracić wykwalifikowanych ludzi na tle wszystkich, jakby grupach zawodowych na 6 to to ta nie będzie łatwa, żeby na bezrobociu czy bez w ogóle zleceń przetrzymać wszystkich, którzy są potrzebni kinematografii, a i, jakie działania są potrzebne wspólne działania żeby, a ten ten pociąg znowu znał ruszył oczywiście zdać sprawę, że to, że to jest nie tylko problem tkwi w Polsce nie tylko w Europie, a w dużej części to ciągle się 23 widowni i zainteresowanie nie tylko kilku telewizji i serwisów streamingowych kin amerykański tutaj z niepokojem nowa, bo ja rozumiem, że wszystkie dziedziny kinematografii, ale wy także czy liczenia patrzycie 2 strony to znaczy po pierwsze w stronę Chin, gdzie powoli powraca życie, by w drugą stronę, czyli fabryki snów, gdzie życie stoi właściwie stoi stanęły wszelkie produkcję zarówno te serialowe jak no wszystko wszystko stanęło nigdy nie myślałem że, gdy patrzę na Chiny wręcz takim uwielbieniem, że tak dalej to skończyć 3 miesiące naprawdę, a złość była, bo stamtąd wyszła natomiast no to znaczy da się da się skończyć da się da się uruchomić galerie handlowe da się uruchomić finale mają ruszyć są testowane w niektórych prowincjach, a takie próby otwarcia po 20 chyba 7 dniach raku zarażenia danej prowincji były warunkowe zgody otwarcie jak i oczywiście bez jakieś ważniejszego repertuaru na starych firmach w niektórych Harry Potter wrócił akurat był nie na dysku natomiast Note prób zaczyna to 3 miesiące nawet niecałe i ruszają znowu projektory i wysoka nadzieja, a stany Zjednoczone no to taki eksperyment bliski brytyjskiemu długi czas na to, że gwarancja ta prawda celnego lekceważenia PiS Demokratów, więc natomiast na uzależnienie branży tej części branży kinematografii, która opiera się na eksploatacji filmów amerykańskich czy telewizja, a serwisy streamingowe i kina to jest amerykańskie to w ogóle hegemon prawda to, więc 100 lat i nie jestem zagroziła także jeśli mówimy o przyszłości kinematografii niezależnie od tego jak bardzo tutaj w Polsce w damy radę no to jesteśmy całej uzależnieni całkowicie na Stanach i to nie chodzi do kina Netflix nie pochodzi z ewaluacji badają też mieć produkcję i on się też nie produkują dla Netfliksa także to nie jest tak, że zapomnimy o kinie będziemy sobie w domu siedzieć będzie mieli masę nowości na serwisach streamingowych zaręczam za 2 miesiące wszyscy będą bili głową ścianę w jak obejrzę wszystkie sezony koreańskich programów kulinarnych tak od podatku zostanie też się też wygląda i zdamy sprawę, że po prostu nic nie tworzy tak po naszych 9 dniach widać jak szybko można nadrobić zaległości tak, a teraz może mogę wyobraźni dalekie od mojej wyobraźni np. a będzie tak przetrzymanie przez i wtedy 68 tygodni to jest wyobrażalne no to wtedy tam nie zostanie nawet 1 dokładnie obejrzany na Netflixie, więc związku osiadanie nie będzie nie będzie kaca eksperci amerykańscy mówią już w tej chwili strata rzędu 5 miliardów dolarów jak sądzisz czy jest jakaś taka granica poniżej, które jest po prostu start to znaczy branża upada myśl Hollywood od upadki nie są rzeczą niezwykłą historię hali ud wielkie studia upadały podnosiły upada pozwala często oczyścić z części długów banki sprzedają majątek komuś innemu tym majątkiem za biblioteka matki scenariusza nie martwią się upadek branży dopuszczam upadek wielkich demonów natomiast no to wszystko chyba zależy od tego jak silne zaplecze finansowe konkretnego studia jak długo będzie trwał ten kryzys, ale dotyczy wszystkich to dotyczy dotyczy największych firm świata, jeżeli żyje nie ma przychodów to tylko, o ile gotówki będzie decydowało o tym jak długo przetrwa dzisiaj fakt największe studia mają biblioteki, które mogą pozwać trwać no właśnie z, a do tego są prawa autorskie to są cały czas zyski, które niezależnie od tego czy są otwarte czy nie to tt tantiemy natomiast za nowe tak jeżeli, jeżeli firma stworzona pod wielkie produkcje to wielkie produkcje potrzebują, jaki do niemożna wyprodukować film klasy Avengers i puścić go strażnik to tak dotyczy nigdy nie zwróci to pojęcie potrzebują studia potrzebują kim, żeby robić duże praktyczne, ale nie będą robione, dopóki nie będzie gwarancji, że te 100 000 ekranów na świecie wyświetli lat tak chciałbym jeszcze zapytać o taką kuchnię związane z branżą filmową jesteś także szefem zależnej spółki Next, której dystrybutorem i właśnie w Next filmie zdarzy się taki pierwszy wypadek, że horror, który właśnie miał pojawić się w kinach został w premierowej Anny na Netflixie zresztą został nr. 1 natychmiast, a w dniu premiery jak wczoraj obejrzałem to jest tytuł tego filmu w lesie dziś nie zaśnie nikt to ciekawa propozycja, zwłaszcza że wydaje mi się, że Polska kinematografia dotąd nie słynęła skoro kilka horrorów nakręcona natomiast pierwszy laser tak w, czyli firm oparty na pomyśle oczywiście grupy młodzieży, która wyjeżdża lasu jest po kolei ginie tam ścierają się z jakimi zbudowanymi lokalnymi potworami bardzo popularne taką ulewę gatunek tak to jest gatunek horrorów tak teksańska masakra piłą mechaniczną i przeróżne inne takie złe czy tak jest Blair i praktyk, więc dzieje się w lesie zgrabnie zrobione przyznam szczerze natomiast to pewnie będzie symbol tego też tej tej zmiany, jakby okna rozpowszechniania, bo premiera tego filmu była planowana na 13marca i 13 marca właśnie, bo to był drugi dzień zaczynasz parafialnego z tego tak i to właśnie pierwszy weekend, kiedy projektory w całym kraju przestały funkcjonować decyzja producent absolutnie zrozumiała nie ma nie ma w ogóle przewidzieć czy kiedy jak długo, a taki lokat na kina będzie funkcjonował to zrobił to co oczywiście producent litera po 6 dniach właśnie, bo to jest tutaj wyższe własność, bo wytłumaczyć zasady działania jest taka zapałkę, którą da się zapalić tylko raz prawda no tak no i jeżeli chodzi im też do nich nie wraca także całe cały system dystrybucji czy rozpowszechniania filmu wprowadzanie woda na kolejny półki czy pola eksploatacji to ustalone już od od dawien dawna przerwy pomiędzy rozpowszechniają w poszczególnych napotka poszczególnych półkach nazywamy oknami, jeżeli chodzi do kina to brak nie powinien mieć zagwarantowane w zależności od kraju na pomysł ma 8 do do do 12 tygodni czy do 16 tygodni wyłączności, bo inaczej ciężko byłoby ludzi namówić mili wcześniej nie jak mieli jednocześnie do dyspozycji film w kinach w telewizji to tylko to co tak już nie działała natomiast studia producenci na cały cały cała branża kinematograficznych właśnie ma tę kolejność kino, a serwisy płatne widzi każda płatna i wreszcie telewizja otwarta na to wszystko nam zakłóciło kina mówi nie ma mnie, czyli producent wierzy już jak nie może czekać z tym filmem Mantua ani rozpowszechniania doniesień weneckiej to pewnie nie wróci dostępne w eter tak na Platformie na Inter też na plus na karb tak tam skoro zacząłeś, bo to jest chyba ważne, żeby przypomnieć jak w jakiej zasadzie działa Polska kinematografia to znaczy jak połączone są te naczynia no, więc może zacznijmy od tego, że Polski Instytut sztuki filmowej, czyli instytucja, która współfinansuje filmy to pierwsze to nie są pieniądze publiczne tylko właśnie jazie życia lekkim telewizje sieci kablowe sieci kablowe płacą składkę na rzecz PiS-u i dlaczego to nie są pieniądze publiczne to nie podatek to nie jest podatek to opłata, która odstawił na ustawę o kinematografii wszyscy uczestnicy rynku kinematograficznych składają się nadają się nawijania fundusz, jakby oddają oddają zarządzanie Funduszem zespołom, a fachowców, którzy decydują na podstawie opisu projektu scenariusza, które z projektów filmowych zasługiwały na dofinansowanie dzięki tym pieniądzom trochę od nas wszystkich, a te firmy są produkowane ta ustawa ma kilkanaście lat przyznano trzeba przyznać, że ilość filmów polskich rozważała cholera pan polską kinematografię ska jeszcze w, jeżeli wyłączymy Turcję z Europy chwilkę do Polski po Francji rok temu była drugim rynkiem w Europie jeśli chodzi o popularność produkcji narodowych no właśnie warto przypomnieć, że przed tą ustawą o Polskę Instytucie sztuk filmowej produkowało 57 czasami czasem wykolejone bywało, że 1 pamiętam takie także było bardzo biednie produkcjami, bo to trzeba było mieć chyba bardziej nie producentów tylko producent sponsorów szukano bardziej sponsorów kogoś włoży pieniądze o nich zapomni, a teraz teraz stworzył się jak przemysł filmowy Polski przemysł filmowy, w którym nie tylko można zebrać pieniądze na stworzenie filmu, ale można zarobić i tutaj wiele przykładów nie będę tej, jakby wymienia wszyscy wiedzą jakimi, jakimi sukcesami frekwencyjnym wiele filmów Migalski blog ma wtedy pojawiają się polskie blog Estery, których nam na wiele krajów na Zachodzie już nawet Amerykanie nie mają nie mają oni mają lokalny produkt wszystkie lokalne wiele krajów chodzi nam zazdrości no tego, że faktycznie my po pierwszym chyba nie pełnym kwartale do połowy marca chyba to 4 Top 5 filmów to firmy polskie to to budzi szacunek ten przemysł na rozwinął się nie tylko dzięki PiS-owi czy całej konstrukcji finansowania, a filmów przez istoty sztuki filmowej, ale również całe rzesze prywatnych inwestorów, a również mediów firmy takie nawet nasz no tak, ale teraz rozumiem, że problem polega na tym, że tej składki do PiS-u nie ma ponieważ, jeżeli jest to jest szczątkowa powiedzmy od handlarzy dzisiaj to nie jest prawa, dlatego że nawet, gdy wpływa to specjalnie nie ma co zrobić, bo nie ma no i nie ma planów filmowych na tak przez właściwie zawieszona, ale pani jak to z powrotem odbudować funkcja wiek no myślę właśnie dlatego jest powołany zespół, że to jest nasz problem w tym, że trzeba pochylić pieniądze są bardzo bardzo ważna nie tylko nie tylko ludzie są ważni pomysły są ważne struktura ta jest potrzebna także ten zespół powołany przez dyrektora polskiej sztuki filmowej będzie dzielił się zespoły tematyczne oczywiście tylko jakby jednak produkcja druga utrzymanie jej trzecia artystów można uznać ten organizm jest dosyć skomplikowany, bo właśnie tak mówiliśmy jest producent plus PiS, czyli ten taki duet, dzięki któremu najpierw powstaje potem jest jeszcze dystrybutor dystrybutorzy, którzy ten się rozsiewają po po Chinach, dokładając do tego także promocję na wreszcie jesteście wielkim gazie pani ci który, którzy te filmy wyświetlają i 1 proc z tego z tego nie możemy, bo może wydać tak to wszystko musi być zadbane musi przetrwać do tego startu, a i musi mieć pomysł co zrobi żeby, żeby tu nic nie upadło lub w logiczny koniec sposób przetrwał doczekał finansowanie na działalność, więc myślę, że to jest zespół po to, będą zespoły tematyczne, które będą w przez dyrektora Śląskiego no bo też warto uświadomić sobie są tak naprawdę ratujemy Otóż tak powiedziałem na Polska fotografia są nie tylko ogromny sukces finansowe takich produkcji, które rzeczywiście pokochała Polska publiczność, ale niezwykle sukcesy artystyczne Oscar dla Pawła Pawlikowskiego nominacje do skarg, które przedtem zdarzały się razem pierwsza to chyba Roman Polański w wodzie zresztą przegrał z 8 pierwszego 8,5 do tak tutaj ilość rodziła się jakoś tutaj e-wydanie zobaczyliśmy, że to konsekwentne budowanie siły nie chce siedzieć potęgą, ale siły i skali polskiej kinematografii zaowocowało perłami także my bylibyśmy jeszcze dalej szło byliśmy zdziwieni w przyszłym roku jak by jak nominacji tak jak i relacji w Polacy, a i bylibyśmy zdziwieni jak temu ósmy rok z rzędu nie wrosła frekwencja w kinach i i bylibyśmy zdziwieni jak to nie udało się nawet kina nie mamy 70 projekcji filmowych w tym toż to się biało pięknie, więc jest, szczególnie że albo takim takim dobrym w dobrym punkcie, że praktycznie iść jakość, czyli przez się w sukces w odzyskiwaniu klientów przecież przypominam mało, kto wie w latach dziewięćdziesiątych potem duży kryzys gospodarczy klientów w kinie w zdezelowanych kinach było 9 000 000 mamy się przekroczyliśmy 60 także na coś co udało się zbudować i nie wiem jak państwa miały bardzo tęsknię za kinem i zachęcam, żebyśmy wszyscy szybko bezpiecznie wrócić do kina, gdy tylko w razie się za możliwe zastanawia się czy ustawa zabrania nam robić prywatne pokazy jak nam nie zabraniała możecie zaproszę tam taki dzięki bardzo dziękuję za to spotkanie Tomasz Jagiełło prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory był państwa moim gościem, a teraz proszę państwa na informację Japonii w imieniu Macieja głogowskiego na raport gospodarczy program przygotował Tomasz wszelkie realizował się walutami powrót do suszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!