REKLAMA

#LOTdodomu porażką organizacyjną?

Połączenie
Data emisji:
2020-03-23 13:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
11:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie trzynasta 7 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Marek Stus z portalu pasażerką dzień dobry dzień dobry panie dyrektorze dzień dobry państwu będziemy oczywiście mówili o powrotach do kraju liniami lotniczymi pro quo powrotach bardzo utrudniony utrudniony także przez decyzje polskich linii lotniczych lot, które nie wzięły udział w tym po programie powrotowi finansowanym przez Unię Europejską 75% kosztów było za przelot była zwracana przez Unię Europejską Rozwiń » pasażerowie podróżowali za darmo lot w tym samym czasie niejako zmusił tych, którzy chcieli skorzystać z jego usług dopłacenia pełnej stawki jak pan sądzi, dlaczego tak się stało to jest strategia biznesowa czy to jest chaos to jest trudno powiedzieć, jakie są dokładne przyczyny tej decyzji natomiast chciałbym podkreślić, że tak naprawdę to decyzja należała nie tylko samego lotu jako przewoźnika tylko do rządu, który tutaj współpracuje z LOT-em i przygotowuje tą akcję powrotu do domu ostatnia informacja taka dosłownie przed kilku chwil, że dobro dzisiaj Polska zgłosiła komisji Europejskiej taki wniosek właśnie uruchomienie w pewnym zakresie tak tego programu przez cały ostatni okres nie był aktywny no niewątpliwie to spowodowało, że wszyscy Polacy, którzy chcieli wrócić z zagranicy w ostatnich dniach byli zmuszani do korzystania z usług Polski lotniczych lot tak to wyglądało w praktyce tutaj jest więcej też pytań wątpliwości pojawiają się już takie doniesienia, że niektórzy pasażerowie, którzy mieli międzylądowanie np. w Doha mogli kupić bilety w Doha do Warszawy, ale już wtedy aha była zamknięta dla pasażerów pasażerów przylatujących z innych krajów, więc w zasadzie można, by sobie zadać pytanie, dlaczego ten bilet w ogóle został sprzedany, ale tu faktycznie może chyba swoje robić chaos w innych niewątpliwie wszyscy, którzy obecnie znajdują się gdzieś różnych krajach na świecie stykają się problemem takiego bardzo dynamicznych zmian jeśli chodzi o zasady wjazdu do kraju zasady wyjazdu, więc kolejne państwa narzucają restrykcja to niestety bardzo komplikuje sytuację, dlatego że bilety sprzedawane z kilkudniowym wyprzedzeniem na większości lotów czarterowych lotów, a także innych linii w takim zakresie jak one funkcjonują, latając na trasach do innych krajów europejskich np. a potem okazuje się, że wraz nadejściem dnia wylotu zmienia się polityka danego kraju np. już więcej nie wpuszcza turystów czy osób, które nie spełniają określonych wymogów tak np. w ostatnim czasie stał się Tajlandii, gdzie do tej pory można było bez większych ograniczeń wjeżdżać korzystać np. czar tor lotu tam odbywały w tamtym tygodniu obecnie tam wjazd na turystów może tylko po przedstawieniu zaświadczenia o tym, że nie jest się zarażonym do tego jest odpowiednie ubezpieczenia obejmuje także właśnie ewentualne zachorowania na no na koronę wirusa także tutaj to są to są takie zmiany bardzo dynamicznie przewoźnicy nie mają też wpływu na to, jakie decyzje poszczególne rządy podejmują w tej sprawie, ale rzeczywiście chaosu jest sporo to mnóstwo ludzi na to zwraca uwagę i to nie chodzi nawet o kupno samego biletu czy możliwość przelotu takiego w tak dramatycznej sytuacji, kiedy próbujemy wrócić do domu, ale też, gdy chodzi o prze bukowanie lotu, który był planowany za 2 tygodnie za tydzień do dowolnej właśnie części świata bardzo często albo linie lotnicze nie odpowiadają albo sugerują jakąś zmianę, która jest błędna np. zamienione są kierunki miejsca wylotu przelot z miejscem, do którego podróżujemy takie różne rzeczy w tej chwili się dość często pojawiają tak to prawda jest ogromny problem z kontaktem w tym momencie przewoźnikami dotyczy to tylko lotu dotrze do wszystkich linii lotniczych w zasadzie na świecie no się problem jest taki sposób wytłumaczone zrozumiały chodzi o to, że wszyscy w 1 momencie nagle potrzebują właśnie takiego taki kontakt nawiązać, a infolinię czy inne kanały komunikacji, które nie udostępniają są po prostu w tym momencie nie są w stanie przyjąć tej liczby rozmów przy tym czy Meli nie ma pracowników, którzy byliby w stanie normalnym czasie odpowiedzieć i prowadzi także problem taki, że przewoźnicy nie chcą refundować biletów w tym momencie to znaczy w momencie, kiedy taki został odwołany z przyczyn niezależnych od pasażera prawda w momencie, kiedy np. zawieszana, gdy jakiś okres czasu, a to są decyzje, które dotyczą w tym momencie większość przewoźników na świecie swoją działalność te bilety automatycznie przy nie mogą być wykorzystane na tych trasach w tych datach natomiast ludzie, którzy zgłaszają się do rodzin o zwrot pieniędzy w takim przypadku spotykają się trochę się odmową naczynie oferują zamiast tego prze bukowanie czasami za dopłatą na inne daty po przekalkulować taryfy albo na 2 czary czy kredyty na przyszły loty natomiast, mimo że zgodnie z prawem europejskim np. takim zakresie w jakim ono przewoźnik obowiązuje mają obowiązek również zwrócić pieniądze na kartę płatniczą czy jakiś inny sposób tego nie jak nie chcą robić to jest duży problem, zwłaszcza dla tych, którzy utknęli w młocie za granicą dla potrzebujących środków, żeby zapłacić za czarter czy za 2 inne dostępne w połączeniu no właśnie, ale teraz pytanie czy w ogóle będzie od kogo dochodzić tych roszczeń, bo może nas czekać fala upadłości w tym biznesie niewątpliwie sytuacja bardzo ciężka i taka nieprzewidywalna ani bliskiej ani w dalszej przyszłości część przewoźników na pewno będzie starała się korzystać z pomocy publicznej są już niektóre nie taką pomoc otrzymały przykładowo robić jeśli chodzi o Norwegii o rząd norweski, który tutaj właśnie obiecał udzielenie takiej pomocy, ale tych wniosków będzie więcej na miasto oczywiście nie powoduje czynie daje gwarancji, że wszyscy przewoźnicy przetrwają na rynku po po po zakończeniu restrykcji po zakończeniu tego zamieszania, które towarzyszy obecnie podróżowaniu po świecia i oczywiście w takim przypadku pojawią się komplikacje dla tych pasażerów tu np. będą dysponować takim wieczorami na przeloty nie będą mogli z nich skorzystać w okresie nie uda do tego czasu dostali zwrotu także pieniędzy za bilety już uiszczony, więc zapłacone, więc tutaj będzie problem narastał podejrzewa w najbliższych tygodniach miesiącach w tym zakresie czy samego rynku linii lotniczych wpłynęło takie sygnały o kłopotach konkretnych przewoźników ja myślę, że w tym momencie wszyscy przewoźnicy mają albo dużo bardzo duży problem to się wiążą się z tym, że wielu z nich było zmuszonych do zakończenia działo do przerwania działalności w tym momencie albo całkowicie albo zredukowania nawet o 9095% to powoduje przede wszystkim nowe wizje braku płynności finansowej, bo z 1 strony nie ma wpływu na nowe bilety ludzie w tym momencie albo nie mogą, bo nie chcą nie będą chcieli rezerwować nowych podróży nawet dziś oddalony w czasie od dzisiaj, a z drugiej strony mają rozstania ludzi, którzy mieli skorzystać przelotów nie mogą, więc jest problem zwrotu oczywiście są różne inne koszty, które ponosić wynajmu samolotów czy przy pensji dla załóg, więc w zasadzie każdy przewoźnik dzisiaj tutaj dramatycznie sygnalizuje sytuację, która się pogarsza i będziemy mogli spodziewać się tutaj różnych przetasowań myślę w najbliższym czasie na rynku właśnie przewozów lotniczych zapewne nie każdy przewoźnik przetrwa kryzys, który ostro mamy obecnie do czynienia właśnie o to pytam czy mamy takie już przesłanki, które linie mogą po prostu upaść czy czysto czy tak powiem brzydko kandydaci do upadłości ma oczy kandydaci już byli też przed wybuchem całego kryzysu związanego z pojawieniem się epidemii z tym samym oni tutaj w tym momencie stają się jeszcze jak ta pozycja staje się czegoś, więc jedno niewątpliwie bardzo trudnej sytuacji były dni norweskie na udział, który obecnie dostał gwarancję od rządu norweskiego pożyczki, więc szansa, że rzesze przetrwa na pewno takim kandydatem stały już od wielu lat w Europie włosy są włoskiej Alitalii, ale znów tutaj rząd włoski obiecał, że część pomocy, która tej pakietu antykryzysowego zostanie wdrożony będzie przeznaczona właśnie na ratowanie po raz kolejny tej linii złej sytuacji są także przewoźnicy amerykańscy, którzy musieli wygasić praktycznie całą działalność międzynarodową i znacznie ograniczyć dotykały, więc oni także już zgłosił, że będą występować do rządu pożyczki natomiast na pewno trudno tu plac mniejsi przewoźnicy prywatni zwłaszcza, którzy nie będą mogli liczyć na pomoc publiczną na na jakieś duże kredyty, a zarazem ze względu na to, że to są małe ginie gdzieś działające regionalnie nie dokapitalizowane, więc one będą największe problemy z trójką dzieci młodsze, kto będzie pierwszy prawda ale, ale niewątpliwe będziemy do czynienia z falami banku w najbliższym czasie w Europie i na świecie już tak na koniec może trochę anegdotycznie, bo nie zastanowiło na waszym portalu Jozef 2 rady dyrektor generalny Wizzaira uważa, że WizzAir mógłby nawet przez 3 lata nie latać wy nie zbankrutował natomiast jego zdaniem zbankrutować może lub Hanza tutaj presji przewoźnicy Nisko kosztowi są od o tyle dobrej sytuacji, że przez ostatnie lata to dotyczy także one m.in. wykazywali bardzo duże zyski operacyjne w ostatnie lata w związku z tym mimo to mają pewien zapas gotówki środków na to, żeby przetrwać taką hibernacji nazwijmy to na, ale czy to pozwoli to akurat przez 3 lata nie latać kompletnie nie prowadzi żadnej wolności to powątpiewa, więc oczywiście wydaje mi szczerze, że w dłuższej perspektywie, gdyby ten ta przerwa w przelotach przerwa na rynku lotniczym miała być okazały się dłuższa to no to i tak samo ile będzie ciężka sytuacja ilu fanów, a to będzie bogaty zresztą liczyć pewnie na pomoc rządu niemieckiego, więc będzie prowadziła także działalność Cargo, bo zamierzają rozwinąć zgodnie z planami przedstawiła, więc będziemy się przewozem towarów także jakiś tam przychody przyniosą, więc nadają się, że obie nie będą podobnie złej sytuacji, jeżeli kryzys będzie się przeciągał, czyli takie trochę węgierskie wstawanie z kolan przyznawała ja myślę, że jesteś tak na pewna pewna gra konkurencyjna to Nisko kosztowe i ducha zawsze pozostawał obu stronach barykady na rynku więc, więc oni bardzo lubią nawzajem się mu skrócenie podgryzać przeróżne okazje miasto chyba pewna kontynuacja też tych gier, która się nad na co dzień bywają rynku dziękuję bardzo, Marek Stus z portalu pasażer com do państwa moim gościem trzynasta 18 za chwilę informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!