REKLAMA

Kasia Warzecha: "We Have One Heart" to historia całej rodziny Witkowskich

Kultura Osobista
Data emisji:
2020-03-25 19:20
Audycja:
Czas trwania:
13:42 min.
Udostępnij:

Gośćmi audycji są Adam Witkowski, muzyk zespołu Nagrobki i Kasia Warzecha reżyserka filmu "We Have One Heart". Rozwiń »

Kasia Warzecha: Premiera naszego filmu odbędzie się na festiwalu we Francji, ale zupełnie inaczej niż sobie wyobrażaliśmy. Festiwal zdecydował się na edycję w sieci, będzie on- line. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska przed chwilą w kulturze osobistej moim gościem był Adam Witkowski malarz muzyk 12 słynnego duetu nagrobki rozmawialiśmy o niezwykłej historii Adama o filmie dokumentalnym, który o tej historii opowiada film, które znajdą państwo na niezastąpione na czas kwarantanny portalu na te kapel zatytułowanym Raba baba ta historia zainspirowała również do nakręcenia filmu mojego kolejnego gościa, czyli reżyserka Katarzyna Warzecha Rozwiń » witam serdecznie co jest dobre było to czy wyreżyserowała studio Munka wyprodukowało animowany dokument, którego 1 z bohaterów jest również Adam Witkowski Ulricha von hard z tego co wiem film miał mieć światową premierę na międzynarodowym festiwalu wizją dziś Real będzie miało, bo z tego co rynkowi 19 i to wydarzenie przeniósł niestety do sieci, ale premiera odbędzie tak dobiera się będzie, ale zupełnie innych warunkach jest to zresztą wyobrażaliśmy na pewno jest takim rozwiązaniem oczywiście na początku bardzo przykro było to miało być pierwsze w ogóle na świecie wydarzenie no i pierwsza projekcja, która jest zazwyczaj najważniejsze najbardziej stresująca, ale też emocjonująca pierwsze spotkanie z publicznością to jest strony najważniejsza, ale wszystko przeniesie się do sieci i dżinsy to 1 z pierwszych festiwali, bo zapowiada się więcej, które odbędą się one, więc będzie też się z Rosą festiwal podkreśla, że będzie pewien rodzaj eksperymentu, ale też jakiegoś rozwiązania la to sytuacja na to bardzo trudną sytuację dla twórców również, ale wróćmy do swojego filmu powiedz jak to było najpierw poznałaś Adama Witkowskiego czy najpierw jego historia nam się tutaj warto też podkreślić, że mój szef hard nie jest tylko historią Adamiec historia właściwie cała historia całej rodziny Witkowski i tutaj chciałbym właśnie przez tego jak poznałam rodzinę tak naprawdę Witkowski, bo wiele lat temu pracowałam jako selekcjoner przy festiwalu, gdy zakwitną, gdzie za identyfikacją wizualną odpowiadała Anna Witkowska tak się poznaliśmy kilka lat później dostałam się szkoły filmowej ciągnął się wręcz są kontakt no i po latach się odezwać do mnie powiedziała, że taka historia wydarzyła i że bardzo chcieli jakiś sposób to zarejestrować w formie wizualnej, czyli chciałbym to 6 moi ten proces trwa długo, bo to było kilka lat temu i wiedziałam, że to jest historia niesamowite, którą trzeba jakoś zarejestrować, ale problem polegał na tym, że właściwie cała historia już się wydarzyła i szukamy sposobu na to jak pokazać dokumentalny nie historia o tym co już się wydarzyło i właśnie powiedzmy może słuchaczom, którzy być może nie słuchali chociażby poprzedniej części kultury osobistej, jaka to historia się wydarzyła mama Adama głos studencką obrotach pod koniec lat 70 wyjechała do Budapesztu, gdzie poznała Kurda Iraku mieliśmy w sobie zakochali czy jechali do Polski i spóźnili się na mama i ten Kurt Faruk, kiedy matka właściwym miesiącu ciąży musiałby jechać do Iraku odmówić sobie wizę i niedostępni dewizę wymieni się ze sobą listami jest ich język angielski taki bardzo podstawowy i najpóźniej przed wojną iracką irańską musiał wyjechać na rząd i matka dostała list, że ojciec zginął wojny i wychowywała samotnie Adama i kilka lat temu mama Adama zmarła na raka i pół roku po śmierci, a to są najważniejsze jego ojciec żyje ich rzeczywiście znalazł tego ojca i o tym, mówi się właśnie rabowała, które z nami na mecze, o którym rozmawialiśmy przed chwilą z Adamem oczywiście ich spotkaniu tak, ale czy pomyślałem, że to jest dobry materiał na krótki metraż w dodatku animowanym, bo to jest w ogóle twój debiut jeśli chodzi o animację tak być może pierwszy już takich firm było moje pierwsze doświadczenia z animacją szalenie ciekawa praca, ale bardzo skomplikowana czasochłonna, a la, dlaczego wybrałam dla Eko niemocy głównie dlatego, że to wszystko już się wydarzyło i w formie dokumentalnej zarejestrowanie takiej historii byłoby dosyć wydaje mi się nużące interesowały gadające głowy, a tak musiałoby się pewnie skończyć, żebyśmy się to historia i w momencie, kiedy pracowano Development tego projektu wyjechałam na festiwal do Francji do rzek, gdzie pokazywano filmy dyplomowe popularne i tam obejrzą bardzo dużo animacji i to w momencie spotkają się z taką znają animatorką, który zaczął opowiadać o tym, pomyśle na film i nagle sama sobie uświadomiłam, że kurczę, że może właśnie tą historię można opowiedzieć właśnie w formie animacji mieliśmy takie dokumenty w formie dokumentalnej, czyli wszystkie listy, które wymieniłam Halina Witkowska przyjmą Adama Faruk mieliśmy zdjęcia Night była jako taka podstawa do animacji, którą wykorzystywaliśmy w 1 liście mięty jest taki główne motywy, które tam się pojawia jakiś taki, a taka forma dokumentalna osoby, które już tak naprawdę niżej, bo nikt nigdy pani Halinie poznała no i potem jak już dostał dofinansowanie ze studia Munka zaczęliśmy szukać studia animacji, które bez chciało z nami zrobić to znam Marcina poborca no i tak zaangażowaliśmy wiele osób studia wielu takich firm no i zrobiliśmy taką swoistą hybrydę było ten film nie jest tylko animowane są też współczesne zdjęcia są wykorzystane zdjęcia właśnie z filmu Barbara z ani Witkowski Rafał liczona i Adama Witkowskiego no i współczesne zdjęcia, które wykorzystaliśmy tak bardzo formalny właściwie każda scena współczesna jest jedno ujęcie formy zwyczaj zjazdy drona w powiedz co dla ciebie było w tym projekcie największym wyzwaniem widziałam na Facebooku że, że chyba to szukanie plastyki czyli w jaki sposób wizualnie przedstawić te historie musiało zająć sporo czasu sporo było różnych prób też z tego coś się zorientowałem to chyba szukanie plastyki może, więc ciekawszej, że z ciekawszych aspektów było rzeczywiście Bartek prawa, które był autorem większości lustracji dawał mi przedstawi mi wielki spektrum różnych możliwości finalnie wybraliśmy taką akwarelą ową wypełnieniem krajowym, które już tak najbardziej mi przypadło do gustu później okazało się, że było najtrudniejsze z tych, które są dla, ale to chyba było dla mnie najciekawsze, ale największym wyzwaniem była praca z animatorami, bo Marcin oraz, który był takim Super wsparciem dla mnie powiedział, że pierwszy raz zrobi coś jako o nim reanimacja nigdy wcześniej miał wspólnego i pokazał tabelkę rzeczy, które trzeba przygotować do tego jak opisać ruch danego bohatera, kiedy wcześniej pracowałam jako reżyser z aktorami, którzy za każdym dobra przedstawiali jakieś inne propozycje nie musiałam powiedzieć, kiedy ktoś ma podnieść rękę prokury albo spojrzeć wzrokiem, gdy tutaj musiałam każdy element dokładnie opisać, bo każda sekunda praca animatora to jest 1 czasami nawet kilka dni i każde złe opisanie takiego ruchu łączy się z tym, że oni muszą z powrotem wracać z powrotem pracować na tym, więc jak Marcin mi przedstawił tabelkę, gdzie z opisywaniem tego zobaczyłam jak opisał wrzucanie ręki ręki listu do skrzynki pocztowej to zrobią wielkie oczy nie umiem nie znam tak dobrze fizjonomii człowieka, gdy tak się bardzo nad tym nie zastanawiałam jak to jest bardzo trudne jak tu trzeba opisać, ale tu bardzo ciekawe dla mnie było dla mnie doświadczeniem było szczególnie gorzka chwalimy się pracowało z animatorka, które w tej dzięki bardzo intymnej historii dodawał często też od siebie jakieś takie mikro ruchy które, gdyby upały to taką intymności między nimi to było to największe wyzwanie narratorem historii jest dziecko z tego co rozumiem kilkuletni syn Adama to jego oczami jego zmysłami emocjami odbieramy to opowieść co chciała uzyskać co ta historia zyskuje twoim zdaniem właśnie przez to, że jest opowiedziana za pomocą narracji małego dziecka no przede wszystkim ciężar tej historii nowy umorzyć to by nam historia jest ma bardzo taki dramatyczny wydźwięk i chciałam to w jaki sposób balansować, żeby leki możemy opowiedziana z dzieckiem i infantylizm wanie tego w jaki sposób wypracuje jakiś balans między czymś prostym czymś bardzo skomplikowanym dramatycznym i wdawał się, że ataki personalne, czyli głos tego dziecka, które jest regularnie, za które wszystko pokazuje nowe jednak wprost prostym, ale też bardzo emocjonalnym wydźwiękiem doniesie ciekawe no i jak zaczęliśmy robić ten film to ilu jeszcze w brzuchu i wiedziałam, że na ten film nie będzie tak długo powstały melinę i zacznie płynąć myśleć, więc to jest taka trochę forma fabularna tego było napisałam uprawianą udzielą ich do tego filmu, a potem spotkaliśmy się z małymi aktorami i rajskim, który mimo młodego wieku już ma duże doświadczenie aktorskie i razem oglądając ten film przepisała na język dziecka 4 wtedy też przy pomocy i euro tekst no tak, żeby był bardziej wiarygodny jako słowa mojego dziecka w kasie musimy powoli kończyć naszą rozmowę ja mam nadzieję że, że widzowie w Polsce również doczekają się ich łan hard i będą mogli niebawem twój film zobaczyć, bo w ogóle krótkie metraże to jest proszę państwa bardzo dobry pomysł na czas kwarantanny mając nadzieję, że kwarantanna krótko również potrwa jak tyka się, bo jeszcze nie pytam owocnie spędzać czas podhasłem hasztag zostaje w domu może coś polecić słuchaczom TOK FM z propozycji dostępnych w sieci nie tylko ja np. znalazłam dzisiaj film twojego autorstwa zdarzyć mogło zdarzyć się musiało do zobaczenia jest na kanale YouTube o właśnie to może dobry pomysł, żeby pokazać więcej swoich rzeczy, na które muszę pogadać ze swoją szkolną ten temat no ja bardzo produktywnie z czego ten czas na utrzymaniu musi seriali, aczkolwiek pracowałam teraz przy firmie inni ludzie i nasze zdjęcia są zawieszone, więc się już zaczyna doskwierać, bo jednak fajnie być na planie wśród ludzi i pracować i zamknięcie 4 ścianach to rozumiem z pewnym sporo w pewnym momencie zaczynają być uciążliwe, ale myślę, że zaraz z czego ten kryzys i zaczną po prostu pisać no i czekam aż się skończy i mam nadzieję, że zaczniemy projekcje w Polsce bardzo zależy mi też Echa tym pierwszym spotkaniu z widzami w ważniejsze tak też mamy nadzieję, że to co złe to szybko się skończy i że spotkamy się niebawem również twarzą twarz spotkamy się mam nadzieję niebawem na pokazie na pokazach swojego filmu ich łan hard bardzo dziękuję za za to spotkanie przez Skypea reżyserka Katarzyna Warzecha była gościem kultury osobistej dziękuję bardzo, dzięki do usłyszenia czesne informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA