REKLAMA

Test: Ford Puma

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-03-24 19:40
Czas trwania:
14:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dzień dobry wtorek, więc dzisiaj sporo nowym samochodzie brzmiała Prosiaczek, ale ja tylko przekręca mikrofon, czyli zwolnienia na pewno zasłuchani w nowy samochód tylko wspomnę, że już kilka takich przypadków było, że stara nazwa nowy samochód sobie hiszpańskiej kilka takich przypadków kilkanaście kilka, że kilkaset niema ostatnio dobrą na pewno misji, a więc zasad dobrego nas źle, że oto chodzi, Rozwiń » że Mitsubishi Space Star wiele lat temu to był raczej minivan w tej chwili Mitsubishi Space Star ty mały samochód na granicy segmentu AIB Ford Puma Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse kiedyś sportowe przecież samochody teraz to jest crossover no, więc Ford Puma miała okazję mieć końca lat dziewięćdziesiątych chwilę 17125 koni był też chyba 1400 koni 97 chyba premiera rok dziewięćdziesiąty siódmy około 5 lat produkowany fajny samochód fajniejszy dopłat gry, który też wtedy się pojawił to takie małe usportowione samochody okay, ale minęło sporo lat i kto teraz będzie produkował i próbował wprowadzać na rynek usportowiony samochód z niewielu takich odważnych skoro żyłą złota są SUV-y crossovery w związku z tym Ford po wprowadzeniu Eko sporta forda Ka plus aktyw chyba coś takiego się to nazwa prawda taki też kat plus akcji to była wersja trenowaną no właśnie zdecydował się, że zrobi kolejny okres kolejnego crossovera zapowiedziany był zdecydował się port zrobić kolejną modę na kolejny kolejny model crossovera nazwać go Puma, czyli nazwa wraca po 17 latach no i i premiera w ubiegłym roku czy samochód może inaczej przedstawiono w ubiegłym roku pierwsze jazdy na początku tego roku widziałeś ten samochód prawda prawda no widziałem już w zeszłym roku jest 3× ładniejszy niż Ford EcoSport jeździ 1,5× lepiej co najmniej Ford EcoSport wcale się tak marnie nie sprzedaje, bo z tej listy 20 kresowe w Polsce to on jest na dziesiątym miejscu swoje tuż za się udaje ikoną tuż przed Honda H-RV wydawało się, że taki samochód może niezbyt szlachetnej urody, bo się ten przy dużym grillem tam nie podoba jak widać to niewielu osobom przeszkadza też jeździ trochę tak jak na szczudłach fiesta jest o czym mówić to wielka eksporcie, czyli taki mały okresowe, który trochę mniejszy od tego, który jest już dostępne chyba w Polsce tak ta nowa generacja 2 lat, bo samochód się od kilkunastu lat przeciwko Brazylii, kiedy tylko dostęp, ale wróćmy do naszego bohatera, czyli Ford Puma wygląda tak jak wspomniałem 2 albo 3× ładnie jeździ 1,5× ładniej lepiej od AK sporta ma też dużo atrapy chłodnicy, ale to wszystko jest jakoś ładniej tak komponowane są linie nadwozia nie ma zbyt dużo szyb jest dużo blachy widoczność do tyłu wydawałoby się patrząc zewnątrz może być słaba, ale jakoś nie jest dramatycznie zła jak się wchodzi kokpit jest z forda fiesty jak ktoś zajrzymy do środka i patrząc zewnątrz od razu przez twoje pytanie czy tam jest mały bagażnik 4 mały bagażnik nie natomiast 1 z większych bagażników w tej klasie Oczkowski roku jest jeszcze dość spory, bo ma 450l ponad wersji z miękką hybrydą 400 kilka litrów mężczyzn miękką hybrydą jeździliśmy jeździliśmy też siedmiostopniową dwusprzęgłową com, gdzie samochód jest produkowane od końca ubiegłego roku właściwie od października zgodni Ford pewnie nie jest łatwo pyta Rumunii no właśnie w Rumunii tam w mieście krajowa cały czas znaczy wtedy jeszcze działały w tej chwili tak dużo fabryk pozamykano już nie nadążam nawet nie wiem ile jeszcze wielu jeszcze zakłada w tej chwili są produkowane samochody, bo wielu wstrzymano na 2 tygodnie czy na miesiąc produkcję i słuchaj tam będzie przez co najmniej rok produkowana równolegle z fordem Eko sportem, który jest produkowany już 2,52,5 roku natomiast docelowo ma zastąpić go sport to znaczy, jakby tak, bo wyprzeć go wyprzeć go z oferty powiedz mi teraz patrzeć na te zdjęcia z tego masz pół widzisz ten samochód złe patrzę widzę no może to przypomina w ogóle coś mi to przypominaliśmy to nie przypomina też jest o tyle ciekawy ten samochód narysowany i a zaprojektowane, że nie przypomina, że nie przypomina samochodów konkurencji ja mam delikatne mały problem, ale to jest już bowiem, by większy problem ze mną niższe niż z tym samochodem ma mały problem z proporcjami trochę prawdy trochę do siebie pasują to znaczy trochę ten samochód przypomina mi jest na szczudłach trochę ten samochód nie pasują mi trochę reflektory takie, jakby wyłupiaste trochę gdzieś tutaj mamy taki mały delikatny zgrzyt jak na to patrzyli to już nie na zdjęciach tylko tak Live, a natomiast ogólnie jest to samochód dość tych czynności zgrabne z tym bardzo się podoba z przodu tak jak mówię delikatny zgrzyt tam tak patrzy z tyłu może coś z klientami, ale już nie oszukujmy się też wyłupiaste reflektory jak mówił z przodu mnie tak bardzo mnie nie rażą natomiast jest to na pewno tak charakterystyczne, że trudno pomylić przy tego samochodu z jakimkolwiek innym w przychodni w tym rozmiarze co znaczy diler 20 długości ma tak jak wspomniałem to to to takich w takich malucha to raczej w trochę podobne trochę odczuciu ciut miał miała ta suma lat dziewięćdziesiątych jest taki reflektor i stoją rzesze czy to powiedział, że drze Puła była fajniejsza od gry no mi się rzucić chcemy kapcie spróbuj no ja ja Wiesław grą też krótko jeździłem przez były takie jazdy, żeby zobaczyć jak się jeździ wie, dlaczego ja wtedy byłem być może wyższy większy od siebie było ciasno w tej wsi wtedy, a w tłumie jakoś mniej no a co się w tym, że podobało, jeżeli tak już była pierwsza no była na gorsze to wiadomo tak moim zdaniem bardzo pani jeździła moim zdaniem miała też miał jakoś bardziej bardziej mi się Kora stylizacja na Love, ale bardzo fajne w tej sumie ten silnik 17125 on tam dawał przyspieszenie od 9 sekundy setki co wtedy było naprawdę całkiem przyzwoitym wynikiem 20 lat temu mówi no już wiesz to w tej chwili, jakbym postawił samochody obok siebie, żeby było inaczej, ale woli, która dała słynna gra była futurystyczna no ty gra była zaprojektowana, a Puma była trochę wiesz o wtórna, bo mały Cougar oraz podobny panel Bułgar tylko Europa też niezmiennie od tylu lat doceniamy nomenklatury opla, a ty g cóż za genialny pomysł na samochód ma trochę pójście na łatwiznę łatwizna, ale robi wrażenie, jakby obraz w obozie tak mającym igra ja ja byłem w obozie też lubiącym Cougar, chociaż chyba oficjalnie go do Polski sprowadzano, ale wróćmy do tego naszego punktu jaka, którym jeździliśmy całkiem niedawno, bo w lutym ku galę sprowadzono do Polski oficjalnie nie wiem czy to było ich trochę na ulicach może za drogi, że tak mało było wsiadasz wsiadamy do dumy no no widzisz tam coś ja tam Widzew jest my zresztą widzą finał zresztą nikt nie ukrywa, że to jest po prostu fiesta systemu Team multimedialny z fiesty to dobry system multimedialny Wiesław tym działa wyjątkowo szybko bywały raz wszedłem do pokusa rok temu jakiś co trzeci co piąty Ford ten system na kosz za wolno działać coś może to system Sync 3 coraz bardziej nowoczesny, ale tutaj ten system rzeczywiście sprawnie działa nie jest jakiś wyjątkowo futurystyczny nie jest przestarzały to jest chyba taka dobra średnia teraz prawda to też już wcześniej 1 jeździła no zdaje się, że ich jeszcze w tej chwili w oku się bardzo podobnie działo jest to system, który wymaga minimum więcej przyzwyczajenia niż np. Hyundai Kia nawet w volkswagenie rozwoju no to jest specyficzny to nie jest zła to nie jest popsuta to nie jest wkurzające, ale to jest specyficzne to po prostu wymaga atencji, żeby się także angażują narożne na rzecz SUV-y nawet minivany mają podobny system może trochę starszej generacji tylko ekrany są wbudowane w konsolę środkową tu podobnie jak jest to już od 2 lat ten ekran wystaje trochę, ale nie zasłaniać widoczności to wszystko akceptuje klimatyzację reguluje gałkami głośność Radia reguluje gałkami to są dobrze zachowane proporcje, bo dużo rzeczy jest obsługiwane na ekranie dotykowym, ale to najbardziej potrzebne uważam, że są także powinny być, więc tutaj jest to w przyzwoicie zrobione i tak, po czym jeździły do jeździłem taką wersję pośrednią czynie najmocniejszą miękką hybrydą czy nie 10155 koni nie tym najsłabszym 95 koni tylko pewnie najlepiej sprzedającym się 85 200zł trzeba zobowiązał co autor silnikiem mocy 135 to była ta sztuka, którym jeździłem przez hale Wiesława Bryda, bo myślę, że będzie się lepiej sprzedawała 155 konna głosuje tylko 4700zł więcej, a to świetna cena to dostaje już hybryda i więcej, bo miękka, ale 30 koni więcej trochę mniejszy bagażnik no to kilkadziesiąt litrów dużo lepszą czy dużo może nie na sekundę przyspieszenia do setki może w przypadku turbo nie odczuję tego tak bardzo na razie były wszystkie ze skrzyniami manualnymi dojdzie w ofercie będzie siedmio stopniowa uwaga 2 sprzęgów nie 8 stopniowy automat jak w większych formach tylko siedmiostopniowa dwusprzęgłowa 3 cylindrów KE, która znana jest już pierwszy raz chyba wprowadzona w kusze 10125 pamiętasz takie były pierwsze pierwsze był mocno potem było 146 to się wydawało naprawdę bardzo duża jest nawet 155 włączamy silnik zaskakująco dobrze wiedział on działa na górze działa tak, ale są i biorąc pod uwagę co tam w lutym było nie pamięta pani bardzo zimna nie bardzo ciepły trochę na plusie, ale silnik nie hałasował, mimo że był zimny, czyli wyciszenie uważam zresztą w czy, w którym fordzie silniki są głośne to 10 chyba nie to jest dobre silniki są zasady znacznie tak po porządne samochody po prostu i powiem tak prześwit 16,5cm, czyli tak jak w takim przeciętnym kresowe mały to mniej więcej kona ma też pewnie zbliżony tak patrzy mazda CX 3 chyba ma 18 nieważne to jest dobra średnia, bo tutaj przez konkurencję podatkową co może być mazda CX 3 volkswagen t-roc suzuki vitara Reno kaptur Kia Stonic to pierwsza piątka każdy znany każdy niezły dużo plusów Puma ma szansę zawalczyć z tymi samochodami skoro Eco sport wg nich gorszy sporo samochód jest dziesiątym miejscu jeśli chodzi o sprzedaż to ma szansę wg niej wskoczyć do pierwszej dziesiątki uzasadnią całkiem ładne ładne z zewnątrz spójna stylizacja dość oryginalna, ale nie za bardzo nie tak jak w druku wnętrze znane lubiane fiesty jeździ jak podniesiona fiesta, czyli bardzo dobrze, bo jesteś naprawdę dobrze, czyli sprężyste zawieszenie taki bezpośredni układ kierowniczy to forda w cenie bywały takie modele znaczka Fokus sprzed paru latach miał za mocny turbo 15180 to trochę trudno było go opanować to jakoś, ale teraz już chyba wszystko poprawiło ten samochód świetnie prowadzi zresztą, gdyż jest częste 15, czyli 3 cylindrów 200 koni też jakość garnęli się z napędem na przód samochód trzyma się świetnie drogi tutaj to jest crossowe, więc tutaj nikt nie oczekuje sportowych wrażeń, ale jeżeli sam wspomniał 155 koni 9 do setki jeszcze elastyczność dobra obraz wynikająca z silnika turbodoładowanego to tutaj naprawdę mogą być wrażenia zjazdy bardzo dobrej trzecią mówiąc sukces wróżę sukces, chociaż Ford uważa nadal Polski Ford, że Kuba będzie liderem sprzedaży w Polsce poczekamy w miasto jest jednak dużo więcej za trochę więcej tak, czyli Kuga wg ciemno, ale wieś nowa Kuga, którą mieliśmy jeździć przełom marca kwietnia to się wszystko przesunęło już poniżej 100 000 nie kupi od dobra no ale pieniądze to nie jest tak wielki problem no Kuga jest to Marka, a Puma jest działalność tak ludzie będą to wątpliwa będą się zastanawiać co to jest ściągać podcast testami sieci no, więc właśnie no, więc ja ja uważam, że śmiało 13 minut owe z tą piątką, która w, którą wymieniłem konkurować znaczących wad nie zauważyłem podobnie jak takich samych wad nie zauważymy znaczących jeszcze, bo to jest naprawdę bardzo podobny samo i odpowiedzieć teraz dokończy to historyczna podobnie jak nie zauważyłem ostatnio czerwonego światła jest na pasach itd. tak dalej myślę, że tak właśnie to jest dobra kłaniamy się pięknie zapraszamy już na kolejny dzień, w którym mówimy samochód, czyli na czwartek nasz samochód testowy to jest samochód marki, której sporo wczoraj mówiliśmy teraz będziemy 1 modelu co to będzie służyć do niego drugi do żucia oraz jakiś, jaki dacie no na pewno dostrzeże powie rodzi, a właśnie, bo to też ostatnio dać dać sobie wierzyliśmy poprawie roku w testach i zapraszamy na czwartek maszyna następna okazja za kilka lat, bo ja nie chcę no dobra, ale te nowe, które zapowiadają poniedziałek ja chcę szczególnie Sandero to czwartek będzie uzasadnić, dlaczego chcemy albo nie chcemy jutro w przyszłość motoryzacji ja powiem o takim samochodzie, który miał pojeździ, który miał być w Genewie przedstawiono Polski wyobraź sobie no właśnie tri go dobrze kłaniam się pięknie do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!