REKLAMA

Polski pojazd elektryczny

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-03-25 19:40
Czas trwania:
13:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan konie się państwu pięknie przyjęto dobry dzisiaj dzisiaj dzisiaj proszę państwa przyszłość motoryzacji program nagrany delikatnie wcześniej, więc jeżeli np. dzisiaj będziemy się odnosić do tego, że paliwo na stacjach benzynowych można kupić nawet poniżej 4zł okaże się to w środę już nieaktualne to bardzo przepraszamy, jeżeli się Rozwiń » okaże, że w środę kosztuje poniżej 3zł to również bardzo przepraszam, a nawet, jeżeli kosztuje powyżej 5 to tym bardziej dotknął bardziej przykra wiadomość jeszcze no tak, ale powiemy, o czym co mieliśmy widzieć już słuchaj, bo w tej chwili to przez koniec miesiąca marca mieliśmy widzieć na początku marca na ten samochód przy pokazywaniu pojazd przepraszam pilnuje mnie, bo to nie jest samochód pojazd elektryczny w Genewie, które targi miały się rozpocząć dla publiczności 5marca mamy koniec marca już w lutym te pojazdy jeździły po Warszawie na pewno a o czym mówię o tym co wczoraj zapowiada taki dwuosobowy pojazd na wasze Triggo to jest pojazd tylko elektryczny i co ciekawe, ale wydaje mi się to może nie zadziałać w tym aucie aucie pojeździe zastosowano system baterii wymiennych to jest pomysł, który był już była próba wprowadzania niem czy pamiętasz była kompetencji czy Bet lej takie były takie projekty Izrael w Izraelu, że przyjeżdża na stacje zostawia rozładowany akumulator szkodzi obsługa ładuje nowe akumulatory do środka rusza dalej jeszcze pewnie szybciej się to działanie tankowanie niestety niestety nie sprawdziło się to nie nic nic, czyli nie działo i czy w tym sensie nic pozytywnego nie zadziało jeśli chodzi o ten pomysł nie zadziało się noża, że pomysł został zademonstrowany całemu światu mówimy o tym, Petter coś tam zaś izraelskie pomysły no i potem padło już padło no tak, ale właśnie padł nowy tutaj jest próba reaktywacji tego pomysłu zobaczymy jak to będzie działać a o co chodzi w tym Triggo, dlaczego to jest też nowatorska konstrukcja, dlatego że ta może zmieniać geometrię przedniego zawieszenia, czyli ten sam ten pojazd może być z przodu albo węższy albo szerszy i to sporo ma takie 2 tryby jazdy 1 drogowy to wtedy szerokość przedniej osi prawie 1,5m to jest sporo no tak maluch nie więcej coś takiego, więc ktoś pamięta były maluchy prędkość maksymalna wtedy 90km/h drugi to taki tryb manewrowy taki tryb do miasta wtedy przednie zawieszenie zwęża się do zaledwie 80 kilku centymetrów, czyli o 60cm wtedy to przypomina ten pojazd bardziej motocykl, ale ze względu też na bezpieczeństwo innych użytkowników drogi prędkość maksymalna wtedy ograniczona 90 do 25km/h podobno jak to mówią ci, którzy ten samochód mają zamiar wprowadzić do produkcji, którzy protestują, że prowadzenie przypomina mały pojazd automatyczną skrzynią biegów mogą też ma przecież nie nie 2 kółka jako motocykl co na to jakaś szansa jest złe znaczy to to jest w ogóle bardzo ciekawe bardzo ciekawa sprawa tutaj akurat firmie Triggo odwołanie targów motoryzacyjnych w Genewie bardzo pokrzyżowało szyki, dlatego że oni chcieli tam pokazać światu co wymyślili wymyśli coś co jest niebagatelna dlatego, że to jest naprawdę chyba 1 jedyny samochód pojazd na świecie o zmiennej geometrii tak przedniej osi to, czyli ten samochód w zależności od tego czy do dużych czy do większości mniejszych prędkości do parkowania w tym parkowania zmienia się jego zmienia się jego rozstaw kół, czyli auto robi się wąskie, czyli łączy w sobie wady zalety albo zalety wady samochodu motocykla wieś jest coś takiego co nazywa się tu wizji i Senat pytań Reno no tak i teraz pytanie tylko jakby całkiem serio, w czym to Triggo mogłoby być lepszy od takiego samochodu, który nazywa się tu nic nie może cena, ale widzisz nie ma nie ma planów producent zajmuje się opracowaniem tego pojazdu nie ma planów wprowadzenia tego samochodu do sprzedaży, a dla klientów detalicznych, czyli car-sharing, ale właśnie ten samochód czy ten pojazd to Triggo ma być dostępny wyłącznie w formie złote 60 km, czyli wyłącznie w formie pojazdu, który można sobie wypożyczyć wynająć brakiem automatyczny wynajem są stąd też cały jego projekt jest temu podporządkowane, dlatego że nie wiem jak sobie radzi i operator tych elektrycznych samochodów w Warszawie, kto to jest przypomnimy też innogy bardzo te banki chyba no nie wiem oni sobie szczerze mówiąc jakoś sobie tam zorganizowaliśmy chyba jakiś rabatek odłączyć samochód ładowarki już nie pamięta, że możesz odzyskać pieniądze jak sądowe jeszcze coś takiego jak to tak działał no wiesz to w sukces pewnie jakiś czy nie wie chyba się dobrze kręci do tych BMW 500 sztuk co jej sława stronicach docent 3 i jest za wcześnie, żeby powiedzieć cokolwiek się dobrze kręci dlatego na razie trzeba było w niemało pieniądze zainwestować samochody, więc w infrastrukturę organizację tego wszystkiego przez 3 mówi elektrycznych, bo sprawa z liną z inną stronę, że w takich czasach jak dzisiaj każdy chce mieć zaraz też do tego przejdziemy coś własnego natomiast, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o samochody, jeżeli chodzi o samochody to banki, które już w Warszawie car-sharing drugiego samochodu tak elektryczne to trzeba ładować jest to jakaś uciążliwość w przypadku tego w przypadku w przypadku tego małego w jego nie trzeba go nie trzeba go mógł ładować tylko można wymienić akumulator ten akumulator ten akumulator waży 130 kg no, jeżeli tak musi być specjalna stacja obsługa ma nie koniec wózek podjęli wreszcie koniec, ale nie widzieć to musi tak wygląda czy, a jedziesz sobie takim samochodem zostawia go sobie zostawiać sobie gdzieś tam gdzieś na zakupy, a w tym czasie jeździ po Warszawie np. kilka takich samochodów, które mają, a po pierwsze, telemetria bądź no, jakby mają podgląd na stan naładowania realizatorów poszczególnych list od 30% dobra jedziemy tam galerię taką taką, a przez to wszystko lokalizacja pełna z dokładnością do 2m nie wiedzą, gdzie ten samochód stoi powierzającego samochodu otwiera skrytka, a jeżeli da się tam podjechać wózkiem widłowym ale jakie szacunkowych takim właśnie samochodem dostawczym windą no to po prostu ten samochód wyjeżdża bateria jest to słuchaj coś powiem bardzo oczywiście kibicuję bardzo się cieszę, że coś takiego jest Super pomysł nie wiem czy sobie troszeczkę nie nie strzelili wykonano na samym początku tego projektu, wymyślając właśnie wymiany tych baterii może się okazać, że to będzie najbardziej skomplikowana część, iż wbrew pozorom ona logistycznie będzie trudniejsza do opanowania niż tak jak w przypadku innogy w Warszawie, gdzie oni te samochody sobie po prostu wyładowują inna sprawa, że innogy stać na własną infrastrukturę elektryczną i ładowarki tutaj mniejsza firma prawdopodobnie będzie z tym kłopot no ale w Polsce mówi w czasie było coś zdecydować zdecydowali się na to może to jest dobry pomysł ważna ryzykowna decyzja biorąc pod uwagę, że już ktoś TOPR tego próbował także wiele lat temu i to jak mówić nie udało się zupełnie nie ma teraz naśladowców, ale nie, bo inna historia no ja czytam to była inna historia powieściowej szacuje swoje samochody, których nie było gówno to miało być coś co miało skłonić był to pomysł, który miał skłonić producentów samochodów dopuszcza tą drogą tutaj Triggo nie próbuje nikogo niczego skłonić jedynie tylko uważa, że to jest rozwiązanie, które ich plan biznesowy, bo przecież to wszystko i jest jakoś tam zaplanowane, że to ich plan biznesowy z jak w wypełni większym zyskiem rozsądniejsze organizacją pracy tak dalej tak dalej no i nadal pytanie czy skoro tu wizji rak się ono słabo w Polsce sprzedaje skoro są samochody pojazdy praktycznie niezauważalna pamięta scenę wizji, bo to jest wynajem czy kupisz 60 parę tysięcy złotych mają też drogę wyjaśnia nie dziwię wizji nowe to cena na pewno będzie istotna w przypadku czegoś takiego co jest właściwie może może przypominać albo jeździć około 66 z akumulatorem na własność około 60 00060 000, ale jeszcze pytanie, mówi że ludzie częściej będą wydawały się, że jeszcze przed tą będzie epidemie koro na wirusa, że car-sharing automatyczny wynajem samochodów to wszystko szybko rozwija coraz więcej chętnych, ale teraz niestety mówi ludzie przesiadają w ogóle komunikacji miejskiej w piątek będę się o tym, rozmawiać przesiadają się, ale dziś też znacznie, bo to przyszłość najbliższą albo nie najbliższa jeszcze zastanawiam ludzie przesiadają się nie dziwię się, dlaczego z komunikacji miejskiej od odkurzacza odruchowo ją swoje samochody którymi rzadko jeździli jeżdżą, bo wolą jeździć swoim niż z innymi ludźmi komunikacji miejskiej zastanawiam się po miesiącach tygodniach a, a nawet miesiącach, że sporo ludzi może wrócić do komunikacji miejskiej tak szybko i po prostu jeździć samochodami jest pytanie też budżetowej w nawyk wieś w związku z tym będą woleli woleli jeździć nad swoim Starym używanym czytam nowy wszystko jedno ani wypożyczać inny samochód albo wsiadać do metra autobusu gdzieś tam tyle głowy pozostanie to to z tych najgorszych czasów, które mam nadzieję jeśli chodzi o epidemii jak najszybciej mimo, że to po prostu mniej bezpieczny z komunikacji itd. tak dalej skutki mogą być trwające wiele miesięcy długofalowe są tak, ale widzisz mam wrażenie, że my się w tym wszystkim jakoś dobrze odnajdziemy i nie ukrywam, że to odległy wzruszające są dla mnie ja wiem, że to jest tylko części, że to jest zupełnie niereprezentatywne, ale jak przejeżdżał gdziekolwiek widzę kolejkę, która stoi 1,5 przed regulaminowe 1,5m od siebie widzę jak ludzie dbają o siebie starają się dbać o innych jest oczywiście cała masa buraków, którzy mają gdzieś, ale zostawia się np. nie będzie także, że ta komunikacja miejska Niewiem wiesz nie wiem nie jestem taki, żeby to, że Wedel na tyle warto, żeby tutaj cokolwiek przewidzieć może być także wszystko wróci do normy po prostu za pół roku będziemy pamiętać o żadnej epidemii może być także wszystko wróci do góry nogami w sensie takim, że np. nie będą autobusów puszczano osoby zakażone albo pokazująca albo bardzo wąska, że latem albo będzie miał na to nie to bez żartów na lotniskach myślę, że to być może zostanie wprowadzone wieś Nastałek, kto wie, bo to podejrzewam to nie trzeba być żadnym wizjonerem to ostatnia epidemia, która dotknie ludzkość zresztą, ale jeszcze odnotować, że może być też tak za 3 miesiące będzie skuteczne lekarstwo w formie małej tabletki zarówno szczepionkę dokładnie prognozować, bo miałem problem tego wirusa, ale przecież będą inne zawsze ile będzie tych epidemii ja myślę, że każda kolejna na jakiś tam uczy uczy niestety też kwestie, jakim kosztem, ale to jest właśnie to za mało wiemy, żeby tutaj prorokować czy kiedy wzrośnie sprzedaż samochodów czy w ogóle wzrośnie czy ludzie będą korzystać z komunikacji miejskiej w Chinach już widziałem na mapach satelitarnych smok wrócił życie wraca do normy w tym sensie, że fabryki działają samochody jeżdżą może nie tak jak kiedyś w takiej w takiej liczbie, ale już na tych mapach smug, którego miesiąc temu nie było pojawił się już prawie tak intensywny jest jak 4 miesiące te wpłynęły piękny Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro dacza Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA