REKLAMA

Renata Czarnkowska-Listoś i Joanna Kos-Krauze o sytuacji branży filmowej

Kultura Osobista
Data emisji:
2020-03-26 19:00
Audycja:
Czas trwania:
26:38 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są Renata Czarnkowska- Listoś, producentka filmowa, Inicjatywa Kobiety Filmu i Joanna Kos- Krauze reżyserka, Gildia Reżyserów Polskich. Rozwiń »


Joanna Kos- Krauze: "W mediach społecznościowych jest bogata dokumentacja planu Patryka Vegi. Mamy przekazane informacje od aktorów, którzy odpowiedzialnie nie zgodzili się wziąć udziału w tej produkcji czy przez cześć pracowników technicznych. Ja jestem ciekawa czy rodziny tych osób, w ogóle wie gdzie oni idą do pracy. Sądząc po ogłoszeniach, które zamieszczała agencja zajmująca się statystami, gdzie szukano młodych dziewcząt do scen seksu zbiorowego, gdzie były podane były stawki i one były wyższe niż są normalnie. Ja bym tutaj nie mówiła w kategoriach nieodpowiedzialności tylko przestępstwa. Apeluję do polityków, zróbcie z tym porządek" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
o kinie będzie dzisiaj rozmawiać o kinie wczasach pandemii w czasach po pandemii, bo takie czasy już niebawem miejmy nadzieję na staną Renata czarnkowska producentka filmowa kobiety filmu i Joanna Kos-Krauze reżyserka Gildia reżyserów polskich są dzisiaj gośćmi kultury osobistej witam serdecznie i dobre dobre wieczny drugi paniki na stanęły plany zdjęciowe odwołano, ale jednak z planów nie zrezygnowali Patryk Vega kompletnie Wolski okazuje się, że obaj mimo epidemii pracowali Rozwiń » nad swoimi filmami z, ryzykując zdrowie współpracowników Gildia reżyserów wyraziła swoje oburzenie czy czy to przyniosło jakieś wymierne efekty ja pragnę zaznaczyć, że z tego co wiem to oni tylko ci nasi 2 koledzy tak się zachowali również bardzo dużą reklamę skręconą ponad 200 produkcji stoi nadzień dzisiejszy filmowych serialowych znacząco można powiedzieć no to sytuację jako absolutnie bez precedensu chce też powiedzieć, że ja w zasadzie od 2 dni interweniuje wszędzie dzisiaj do począwszy od polityków ratusza sztabu kryzysowego czujemy pytanie dziś jakiś nadzór jest Inspektorat dziś sanepid wytyczne to wtedy absolutnie nie wyobraża, ale ktoś zareagował po biegu wszyscy zakładają chęć interwencji pomocy z tego co wiemy z biednym i na 1 z planów nie udało się tego zrobić, ponieważ mogła tylko 6 straż i pouczyć, ale ja bym powiedziała także problem widzę w ten sposób, że odpowiedzialny za to jest również minister kultury, którego rozporządzenie jest niejasne, bo o tym, rozporządzeniu powinna też być no i uwzględniona sytuacja planów filmowych to powinno być jasno napisano nie można za lekarz muzeów teatrów, a zostawić takie rzeczy, które jest tego co wiem nadzień dzisiejszy np. pan Patryk Vega interpretuje mimo obostrzeń wprowadzonych o aktualnych przez rząd, że to jest ich miejsce pracy i co może wejść straszy połączyć podejrzewam, że kary mają po prostu przewidzianym wypłacenie ewentualnych budżecie filmu i nic się tym nie przyjmuje pani Renata jako kobiety film w swoim oświadczeniu napisał jeszcze producenci reżyserzy tych filmów powodowani chęcią zysku wykorzystują cynicznie strach wielu ludzi przed utratą dochodów i kryzysem mocne słowa, ale tak jest ja tutaj uważam że, że ma taki rodzaj odpowiedzialności należy reagować zdecydowanie też śledzę sytuację związaną z tymi planami, jeżeli pracują tylko wyłącznie te gałęzie gospodarki ci ludzie, którzy działały dla celów wyższych dla dobra wspólnego tylko łącznie te zakłady pracy, jeżeli przepisy pozwalają na to, żeby pan Patryk Vega i pan Wolski weszli na plan oznacza, że coś z przepisami nie tak, bo oni naprawdę niedziałająca w celu wyższy dla dobra wspólnego no przepraszam może ktoś znajdzie jakieś usprawiedliwienie działań, a ja widzę tylko wyłącznie 1 cel, czyli zysk jeszcze może bym złagodniała, acz wszyscy byśmy łagodnie Lee, gdyby nie reakcje obu panów to znaczy pan Konrad Wolski pisze o zakompleksionych za oko zakompleksionych kolegach bezrobociu, że jego czepiają pan biega, a mimo apeli środowiska robi swoje ja mam jedno takie marzenie ja bym chciała obu panów, ponieważ jestem związana też bardzo mocno z Krakowem wysłać jako wolontariusze do szpitala Żeromskiego w Krakowie bądź innych szpitali zakaźnych, które w tej chwili pracują innych oni spojrzą temu personelowi twarz i niech niech prześpi się razem z lekarzami na, którzy boją się wracać do domu, a trudno jest wynająć na szybko mieszkanie obok szpitala niesie 6 na tych prowizorycznych łóżkach nie wychodząc z pracy w naprawdę niech pójdą na SOR, gdzie właśnie dzisiaj rozmawiamy z moim przyjacielem, że i się niższe tam zaraz zarażał albo nie 1 z pracowników ma ma stwierdzoną ma stwierdzone koronami Drozd niech to zrobią, jeżeli są tacy dzielni i tacy odważniejsi nikogo nie boją fakt, że ja po prostu w ten sposób o tym, myślę no tak, ale też te osoby, które biorą udział w pracę na planie filmowym aktorzy chociażby czy oni masowo rezygnują z z tej propozycji nie pracują nie z tego co wiemy to dlatego mamy wiadomości jest bogata dokumentacja zarówno w mediach społecznościowych i ludzie się tym wymieniają to są m.in. ja tak powinno przekazanej informacji przez aktorów, którzy odpowiedzialni zgodzili się wziąć udziałów w tej produkcji czy wszyscy część pracowników technicznych, ale potem państwo ja jestem ciekawa czy część rodzin tych ludzi w ogóle wie, gdzie oni idą tak naprawdę do pracy po, sądząc po ogłoszeniach np. które zamieszczała agencja zajmująca się statystami dziś szukano młodych dziewcząt do scen seksu zbiorowego było podane stawki, bo one były wyższe niż są normalnie ja się część rodzin tych ludzi nie widziałem idą do pracy wciąż jestem przekonana ja bym tutaj mówiła w kategoriach nieodpowiedzialności tylko przestępstwa to jest naprawdę tego nie rozumiem jako członek społeczeństwa, dlaczego my musimy się zamknąć w domach, dlaczego my co ja rozumiem to szanuję to wykonuje, ale są ludzie, którzy z narażeniem życia każdego dnia wychodzą po to, żeby społeczeństwo mogło funkcjonować w dobie pandemii, czyli lekarzy prawda służby medyczne czy nawet tych ludzi na pewnych liniach produkcyjnych, żebyśmy mieli co jest, żebyśmy mieli lekki, żeby działał transport a dlaczego tutaj to prawo nie działo ja naprawdę uważam i apeluje do polityków do szefów wszystkich służb sanitarnych zróbcie z tym porządek czekamy w takim razie, zwłaszcza na reakcje bardziej stoczniowej tak jak ja myślę, że konieczne oczywiście zgadzam się stołują się, że tak należy nazwać trzeba bardzo jasno nazywać sprawy to znaczy, jeżeli w gospodarce pojawiają się ludzie, którzy na nieszczęściu chorobie innych próbują zarabiać nazywać spekulantami nie wiem jak nazwać kolegów, którzy robią to widzę przecież tłumy statystów na tych planach zdjęć jak nazwać to co oni robią nie przychodzą bardzo brzydkie słowa ale, ale wiem, że jeszcze raz podkreślę to cyniczne czy cyniczne wykorzystanie strachu ludzi całej branży przed tym, że za chwilę rzeczywiście mogą, a nie zarabiać mogą mieć kłopoty finansowe właśnie ten strach jest wielki dlatego rozmawiamy też chwilą twórcach Andrzej Saramonowicz mówił ostatnio 1 z wywiadów, że epidemia kultura to jedno epidemia twórcy no to właśnie drugie wielu ludzi w tej branży żyję na tzw. śmieciówkach ministerstwo kultury w dobie pandemii obiecało pomoc, ale na razie z tego co jemy twórcy odbijają się od ściany jak realnie rząd mógłby twórcom pomóc muszę, że wiele jest możliwości przede wszystkim natychmiastowe umorzenie z usług być może części, bo część z nas ma małe firmy czy czy jednoosobową działalność gospodarczą umorzenie VAT-u no w ogóle podatków tutaj tutaj naprawdę mnóstwo rzeczy do zrobienia i uważam, że również powinny się znaleźć dodatkowe środki być może decyzją ministra finansów przesunięcie środków np. Kaszebe, które w tym roku nie będą wykorzystana ta długa np. na zwiększenie takiej puli pieniędzy na program Development owe w Polskim Instytucie sztuki filmowej, bo to jest dokładnie czas w takim, którym można przecież pracować, bo my nie nawołujemy, żeby nikt nie pracował chcemy pracować możemy mnóstwo prac takich jest przy filmie, który nie wymagają bezpośredniego kontaktu wielu osób można pracować ona można pisać scenariusze można robić testy kamer może operator robi ze świnki RM przesyłać online reżyserowi tych prac jest naprawdę mnóstwo i wręcz właśnie, żeby ludzie mieli horyzont należy to zaktywizować, zwłaszcza zwrotu z programu operacyjny w Polskim Instytucie sztuki filmowej, ale nie w sensie przerzucania środków z 1 programu na drugi budżet tego wsparcia potrzebują wszyscy tak samo dyrektorzy festiwali, bo te festiwale muszą się odbyć, jakie są z tego co wiem też wytyczne szły różnie i tak Europejskiej Akademii filmowej, bo to się wszystko zatorów je być może trzeba po prostu i opracować system, że nowi w wyjątkowych warunkach odbędą się w trybie online tu to nie jest nic niezwykłego to wszystko się pożyczać no naprawdę ministerstwo ma co zrobić Majak nam pomóc nowi sposób na razie dzisiaj minister Gliński obiecał, że 20 000 000 zostanie przeznaczonych na wsparcie na działalność artystyczną w sieci zobaczymy co z tego wyniknie za chwilę wracam do naszej rozmowy teraz czas na informacje w radiu TOK FM dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Renata czarnkowska lista producentka filmowa kobiety filmu Joanna Kos-Krauze reżyserka Gildia reżyserów polskich są dzisiaj gośćmi kultury osobistej witam serdecznie witam rozmawiamy rozmawiamy oczywiście na łączu skarbowym, bo no takie nastały czasy nastały takie czasy kina są puste jak cała sytuacja to co dzieje się dzisiaj uderza i uderzy w polską kinematografię łącznie przerwano ile produkcji, bo producenci przesyłają dane na ten temat na uruchomiony przez Polski Instytut sztuki filmowej adres przerwane zdjęcia małpa PiS PLI podobno te liczby i fakty są zatrważające jak powiedziała wcześniej, że to jest chyba ogólnie ponad 200 planu przerwane w tym chyba nie chce nie chce, bo tych nic się pojawia tyle w ostatnim czasie 69 produkcji fabularnych powstał taki program właśnie w Instytucie grupa robocza grupa kryzysowa powołana przez dyrektora Radosława Śmigulskiego, która zastanawia się, a jak pomóc filmowcom jak pomóc ludziom związanym z przemysłem audiowizualnym w tych czasach tuż nad odpowiedziała bardzo ważnej rzeczy, ponieważ wielu z nas producentów to są mali przedsiębiorcy i tak naprawdę nasze firmy poza niewielką niewielkimi wyjątkami nielicznymi wyjątkami to są bardzo małe przedsiębiorstwa, które działają projektowo to znaczy od projektu do projektu oczywiście te, które mają inny typ działalności duży takich firm, które po prostu zwołują zespoły do danego projektu i wtedy zatrudniają ludzi to są niestety umowy najczęściej o dzieło jak pokazała nawet niedawno rozmawiałam z na te tematy jak się okazuje umowa o działaniu ubezpiecza takiego pracownika, a scenografa pana od od nie wiem od sprzętu w żaden sposób to znaczy on po prostu kończy się umowa kończy się jego zarobek nie dość tego my jako przedsiębiorca nie mieścimy się w tej tarczy anty kryzysowej, a ponieważ większość naszych umów to są umowy o dzieło i to są takie działania powinny być powołane po tego typu zespoły takie interdyscyplinarne, bo naprawdę przedsiębiorstwa działające w naszej branży różnią się z naprawdę diametralnie od przedsiębiorcy działający w ogóle w przemyśle, a najczęściej są to właśnie małe przedsiębiorstwa działające projektowo i tutaj ją na to powiedziała o kasie by, czyli o zachętach ja np. bo żeby państwu wyjaśnić to jest bardzo świeża ustawa świeży projekt dotyczący tego, żeby właśnie wspomagać producentów z naszej branży natomiast pewnym problemem jest to, że pieniądze jak np. jestem bez nich beneficjent nasza firma studio jest beneficjentem tej ustawy i dostaliśmy już mamy przyznane środki natomiast, że dostajemy na koniec roku po rozliczeniu produkcji i w tej chwili jestem w trakcie produkcji, gdzie najczęściej moi koledzy ja też próbowałam wziąć na te przyznaną sumę kredyt, żeby mieć płynność finansową teraz żaden bank tego nie da tych czasach w związku z tym też 1 z pomysłu powinno być jak uwolnienie tej konieczności przyznania środków jak już po zdjęciach nie przerwała plan jestem jestem w takiej sytuacji, więc tutaj też oprócz tego że, że inne sam z możliwości związane z zachętami, o czym mówiła Kasia, czyli wypłacanie przeznaczenie części tych w tej sumy, ale też elastyczne podejście do zapisów tej ustawy tu też można z rozporządzeniem ministra i niekoniecznie, żeby tylko łącznie prosił o to pan dyrektor grzecznościowo no i większość producentów takiego zrobienia pewnego awaryjnego można powiedzieć planu prawnego, bo w gruncie rzeczy każdy z nas podpisuje umowę z 1 z koproducentów grożą nam o tym, kary za nieterminowość itd. no tutaj tutaj jest właśnie tu się zastanawiam czy możliwa jakaś abolicja prawda, że już koniec tej umowy, które winny, że film musi być dostarczony na czas treść to jest tak jakby no, bo nim ludzie nie będą płacić kar za opóźnienia prawda w dostarczeniu tzw. produktu to jest no mnóstwo rzeczy można bardzo nam pomóc w momencie, kiedy trzeba teraz składać PIT-y, żeby PIT-y ewentualnie jakiś jak ktoś musi dopłacić był rozłożony z automatu na ile rad, żeby były szybsze zwroty prawda jeśli ktoś ma nadpłatę nie wiem VAT-u czy czy zwrot właśnie z urzędu skarbowego z racji PIT-u no tych możliwości naprawdę jest dużo ludzi dzisiaj potrzebują tego horyzontu że, że jest jakaś nadzieja i że to się toczy ta ekonomia no ja czytam takie analizy również zagraniczne Rzenno w zasadzie wszyscy namawiają nas do wydawania pieniędzy nawet drobnych kwot, żeby wesprzeć czy czy też księgarni obok czy ten mały sklep i wcale się tego nie bać, bo z drugiej strony no musi ta gospodarka jakoś funkcjonować i my jesteśmy w sytuacji dramatycznej i miałam ja mam nadzieję, że działa też jakiś sztab kryzysowy naprawdę również w ministerstwie kultury jeśli chodzi o działania PiS to podobno już pewne kroki zostały podjęte, że więcej pieniędzy ma być przeznaczonych na na prace deweloperskie, o czym pani Anna wspominała, ale sędzia scenariuszowe działająca na rzecz, ponieważ 1 z sugestii było przeniesienie pieniędzy z programu Operacyjnego produkcja ma Development to jest bardzo zły ruch, bo to oznacza, że w tej sesji liderzy będą mieli do podzielenia w ogóle trwającej teraz zaczyna się drugi etap, że będzie dużo mniej pieniędzy proszę pamiętać, że od momentu przyznania pieniędzy w Polskim Instytucie sztuki filmowej do podpisania tej umowy przelania pieniędzy zwykle rok co teraz się okaże, że dobrze pójdzie Joasię przypraw jak dobrze policz tak i to się okaże w tej chwili coś będzie jeszcze mniej pieniędzy na te filmy nie te pieniądze na wzmożoną produkcję Development ową czy stypendia scenariuszowe te środki musi znaleźć ministerstwo nie wiem czy z tej fundacji, którą mają tam do spraw promocji narodowej 3 właśnie z kaszą i być to prawdopodobnie te przesunięcia wymagałoby decyzji bezpośrednio premiera Morawieckiego, ale one muszą się znaleźć, gdzie indziej też tutaj, jeżeli mogłabym cokolwiek podpowiadać kolegom, którzy pracują w tym zespole to nie do końca rozumie konieczność rozdzielenia takich rzeczy bo, żeby przesuwać rozdzielać produkcja tu to miasto istnieje oczywiście dla mnie myślę, że rozwiązanie jest połączenie tych działań to znaczy, żeby jak najwięcej przeznaczać na takie rzeczy, które gdzieś tam już mają ogromną szansę na realizację tak jak mówiła Kasia, żeby programy, które były rozdzielone, czyli Development produkcja lub bardziej połączyć, bo wtedy to daje perspektywę działania przedsiębiorcom prawda czy producentom niedawno zakończyła produkcję zdjęcia do mojego filmu do naszego filmu i myślę sobie cały czas mam przed oczami twarze ludzi mojego ogromnego zespołu tam prawie 200 osób, którzy wiem, że przez najbliższe miesiące nie zarobią prawda ja naprawdę to jest coś tworzy takie Bractwo Wilków na planie i po prostu dla tych ludzi to trzeba znaleźć rozwiązanie naprawdę fantastycznie dźwiękowca garderobiana kostiumograf, która od lat są związane z przemysłem, które w tej chwili naprawdę przez najbliższe kilka miesięcy kiedyś wszystko dobrze skończy oczywiście będziemy też inaczej wtedy myśleć, ale tu oni ci ludzie naprawdę nie nie będą mieli godzinę tutaj nasze apele w takim razie do rządu do ministra kultury jak byśmy tak szerzej jeszcze spojrzały perspektywicznie perspektywy rysują się za wesoło na system produkujący 50 filmów rocznie przyjdzie nam poczekać 2 lata tak ocenia cytowany przez wyborcza PL szef kin Helios podobnie twierdzi prezes polskiej Akademii filmowej Dariusz Jabłoński a jakie scenariusze panie biorą pod uwagę, zanim to się stanie, zanim te produkty 50 produkcji trafi do tych kim to najpierw będziemy uruchamiać plany i produkcję prawda w związku z tym ta perspektywa dla dla ludzi z branży filmowej produkcyjnej wersji jeszcze cały czas naprawdę nasze scenariusze mogą być zmienione 1 informację w ciągu dnia prawda nasze przewidywania w związku z tym co się musi uruchomić wcześniej ale, żeby nie uruchomiło wcześniej to trzeba naprawdę dać ludziom możliwość przetrwania tego czasu nie są to cyniczne ruchy kilku ludzi zmuszających innych do pracy na planie, bo to jest wbrew pozorom zmuszanie ludzi na planie wracam do początku naszej rozmowy są żadne dziękuję państwu powiedzieć przepraszam wiem jak histeryzować za bardzo ważni mówi tego narodu siebie, ale tak Słuchajcie na razie stoi wszystko od 2 tygodni nie przesadzajmy w tej chwili myślę, że w Polsce jest gotowych, bo myślę nawet pod kątem festiwalu w Gdyni premier soczyście takich filmów, które bardzo gwałtownie uderzyło jak litera czy znakomity, lecz Bartka Kowalskiego i to na pewno żal przeniesie się na Platformy tak to złoty czas platform streamingowych na pewno być może jesteśmy świadkami no no w ogóle jakiś taki większej zmiany, kto wie czy w ogóle nie geopolitycznej idę dalej to jest bardzo też ciekawy czas to są na razie 2 tygodnie mnóstwo filmów można tak ma wyższe na taki uczciwie można nie w tej chwili montować można jednak udźwiękowienie w ramach takiej pewnej no kwartalnej przestrzegania stricte no i naprawdę odpowiedzialni zaleceń, a więc myślę, że do końca roku w Polsce tak czy inaczej jak to jeszcze zobaczymy, bo to tu to musi taka sytuacja będzie co najmniej 2030 premier Polski film mówi ja myślę, że w sumie pewnie jakiś taki w fazie ukończonej bądź, bo czekali na festiwale zagraniczne tak dalej producenci zdecydują ami naprawdę do końca roku mamy jeszcze ze 40 tytułów, które wejdą w ogóle do kin, więc też nie ma histerii, a to, czego potrzebujemy w tej chwili jako środowisko pomocy rządu ulg i spokojnego przygotowywania naprawdę część ludzi absolutnie nie może pracować i powinna pracować i kto wie czy to nie będzie najciekawszy czas pod kątem tego, że będą najlepiej przygotowany projekt zresztą zgadzał się wzięła się absolutnym i też bym, bo pojawiają się takie głosy w określonych w naszych kolegów to będzie to będzie będzie filmowcy kina, że podlegają tym samym procesom, którym podlega cały świat cała gospodarka, więc wszyscy się znajdujemy momencie pandemii wszyscy będziemy musieli poradzić sobie z kryzysem wszyscy będziemy musieli z niego wyjść jesteśmy nikim wyjątkowym oczywiście na specyfikę naszej branży wymaga myślenia interdyscyplinarnego, a czyli myślenia dziedziny gospodarki jednocześnie gospodarki rynkowej, ale też przemysłów przemysłów kreatywnych to trzeba połączyć nas muszą na naszą nas musi wspomóc minister kultury właśnie w ten sposób, nosząc i o przedsiębiorcach, którym są producenci King gaży itd. teatry wszyscy nasi koledzy twórcy artyści i właśnie małe przedsiębiorstwa najczęściej do tego to się na to się wprowadza też w takim razie wybiegniemy w przeszłości Sienną, która już miejmy nadzieję okaże się dla nas wszystkich bardziej łaskawa obie panie są w komisji konkursowej, która ma wybrać dyrektora artystycznego festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni udało się, a nie było jeszcze kilka miesięcy tak takie łatwe do przewidzenia, że ten dyrektor artystyczny ma szansę powrócić nie to było oczywiste, kiedy za publiczne we wrześniu reformy i ból środowiska no bo już tak stanowczej kategoryczną w ogóle absolutnie nocą to myślę, że nawet groziło bojkotem festiwalu i to co się wydarzyło wydaje mi się wydarzyło się coś niezwykłego, że pół roku rozmów i negocjacji zarówno z komitetem organizacyjnym, ale przede wszystkim naszych wewnętrznych i prawda kobiety film operatorzy montażyści charakteryzatorzy scenarzyści no my się porozumieliśmy i wystawiliśmy wspólnych kandydatów ustaliliśmy wspólny regulamin, kto został złożony mnóstwo pracy przez Pawła Pawlikowskiego Jakimowskiego Andrzeja przeczy przede wszystkim przez Łukasza rządu i Pawła Maślona no i była Wola ze strony komitetu organizacyjnego i myślę, że to jest no duża szansa i ja bym chciała też, korzystając z okazji bardzo namówić osoby, które MO, który może nawet nie przeszło do końca przez myśl, ale które znają się na niektóre, które chciałyby zająć się tym festiwalem pod kątem artystycznym może trochę brakuje odwagi mam nadzieję, że staną kobiety do konkursu również nam udało się nawet wywalczyć parytet w konkursach kursowej liczymy na zmiany teraz wszystko zależy od kandydatów soli apel, żeby zgłaszali i żeby się nie bali, żebyśmy nie bali naprawdę wydaje mi się, że skład komisji na proszę proszę wierzyć nie mam tu namyśli swojej osoby, ale po pierwszych naszych spotkaniach jest absolutnie taka determinacja, żeby wybrać najlepszego kandydata niezależnego wydaje mi się, że ten skład komisji naprawdę pozwala na to, żeby zaprezentować programy nowatorskie programy, które są kompatybilne z tymi co się dzieje na świecie festiwalach kinematografii wiemy, że to nie jest łatwa decyzja szczególnie w tych czasach, ale znamy naprawdę bardzo wielu ludzi, którzy być może bez tej naszej namowy albo przeczytania regulaminu, by się nie podjęli startowania, a teraz gorąco w imieniu całej komisji i chyba całego środowiska, który myśli o reformie festiwalu namawiamy startujecie naprawdę startuje się pochylimy się z czułością nad każdym projektem i oczywiście z profesjonalizmem i będziemy będziemy brali pod uwagę każdy możliwy wariant rozwoju tego festiwalu festiwal polskich filmów fabularnych w Gdyni we wrześniu już dyrektorem artystycznym bardzo dziękuje paniom za to spotkanie na Skype wyłączył do usłyszenia lepszych czasach również dla kina Renata czarnkowska listy producentka filmowa kobiety filmu Joanna Kos-Krauze reżyserka Gildia reżyserów polskich były gośćmi kultury osobistej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!