REKLAMA

Test: Skoda Scala

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-04-07 19:40
Czas trwania:
16:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry państwu kłaniam się pięknie w powietrzu to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Jacek walkę skarpa spore warszawski na posterunku, czyli radę postanowiliśmy się trochę izolować również od siebie po tych 17 latach ile można już ja nie byłem w stanie po prostu patrzeć na tę twarz no, jeżeli chodzi patrzymy 17 lat się na swoją twarz jak wspomniałem na zdjęciu natomiast jakość jakoś daję radę natomiast przez rok chyba Rozwiń » nie patrzyłem na samochód, którym my, którym o, którym będziemy dzisiaj mówić, bo to jest Skoda skala i samochód coraz więcej o tym, skąd się wzięła tylko przypomnę, że rok temu mniej więcej w kwietniu były pierwsze jazdy jazdy europejskie premierowe tym samochodem jak szybko ten czas leci i wtedy mówiło się, że to jest jednak naturalnie się naturalnie tak się nazywało, że to jest następca modelu Rapid, który zresztą były w pierwszej wersji średni wersji spaceback, czyli trochę inne były bardzo fajnym samochodem tylko przypomnę, że Rapid to był samochód, który pojawił się w 2012 roku ten fajniejsze Rapid spaceback, czyli wersja hatchback pojawiła się rok później czy masz jakiś przynajmniej 2 zdania na temat Rapida wypadałoby jednak coś powiedzieć o tym, samochodzie chyba skoro 7 lat drukowanych, jeżeli pozwoli to będzie więcej niż 2 zdania, dlatego że tutaj bardzo dużo emocji wzbudził i takie spore poruszenie wzbudziła prezentacja premiera skody Rapid w naszej redakcji pierwszy kontakt z na wersję o czterodrzwiowe, czyli zabawę był taki sprowokował rozdrapane pogłowie zostawiania jak to przypomnę, że samochód z początku 2012 roku mówimy o skodzie Rapid był opozycją Rapid fakt taki projekt był pozycjonowany jako auto, które jest następcą skody octavii Tour, a Niemcy pamiętasz Skoda octavia Poor była Skoda octavia dwójka, która była produkowana wtedy, kiedy była produkowana trójka Skoda octavia dwójka moim skromnym zdaniem 1 z najlepszych samochodów tej marki z najpopularniejszych samochodów, które w, którym do tej pory zresztą jest ogromną przyjemnością to był samochód duży wygodne fajne on może miał może brakowało np. dobrych silników, dlatego że benzynowy najlepsze najtrwalsze to był 1 z 6 benzyna, który miasto 2 konie diesle albo 19 rozwój dróg po 2010 roku już były bardzo porządna wcześniej dwulitrowe TDI z pompowtryskiwaczami nie było tu bale, ale był bardzo dobry samochód samochód wielu choćby zaproszeniem stały już świetnie i nagle pojawia się nagle pojawia się taki pan Wolski, bo w ten sposób 8 Skoda Rapid nazwali w naszej redakcji, którą mi słyszymy, że to ma zastąpić nasz ulubiony samochód trochę przeciwko temu protestujemy, bo to był samochód wygląda dużo tani, a plastyki tak twarde zawieszenie było takie i trochę jak Dacii, a może bez przesady ale, ale był taki samochód, bo będą bardziej budżetowe Rapid spaceback bardzo nam się podoba jeździliśmy już tymi fajnymi silnikami benzynowymi to było przede wszystkim wyższe Rapid spaceback, czyli ta wersja hatchback to przede wszystkim ona lepiej się prowadziła to był samochód krótszy kilkanaście centymetrów i tamten pierwszy Rapid ten tradycyjny sedan miał prawie 4m 50m 70 szerokości te proporcje Konin nie był dobry pomysł się wcale dobrze prowadził bagażnika, owszem, był spory tam pewnie ponad prawie 500l zdaje się nawet, choć brak było 415 liczba szkół w 2550 wydanie 400 dysz nieważne samochód miał być praktyczny był bliźniakiem seata toledo pamiętasz toledo wtedy, kiedy tak wygląda no dobra, ale skończył skończył się Rapid szkoda tego z esbekami było trochę, bo naprawdę ten samochód i ładne i fajnie jeździł i to bardzo dobry pomysł wprowadzono tego Space Becka do produkcji, ale już go też nie ma w tej chwili mamy za to skodę skala no dobra i ja tylko przypomnę ten co wspomniany na początku rok temu miał okazję jeździć ze skrzynią DSG to jak zwykle jak nadal skok w koncernie volkswagena to jest przynajmniej dobry standard, chociaż w różnych modelach różnie to deszcz działa, ale bardzo przyjemnie tutaj akurat w tym przypadku działa na drugi dzień jeździłem samochodem ze skrzynią ręczną i z bardzo ubogim wyposażeniem co się rzadko zdarza na prezentacjach przeważnie dostajemy najlepiej wyposażone samochody zdaje się ten, którym za chwilę więcej ty powiesz to on był chyba niezłą wersją wyposażoną z dobrym ekranem takim dobrze działającym w tym z ręczną skrzynią biegów to podstawowy mały ekran był, ale dobra historia była historią rok temu pierwsze jazdy skodą skalą przyzwoite nawet dobre wrażenie powiedział przed wszystkim ładny samochód stylizację ciekawa wnętrze też w porównaniu z Rapidem lepsza jakość, a teraz powiedz mi jak ten twój utwór twoja skala się sprawował przez ostatnie kilka dni bojami już nie tylko oglądać, więc tak ja bym chciał tutaj jeszcze 1 rzecz, jeżeli pozwoli uzupełnić czy skala ma prawie metr 80 szerokości 436 długości nazywana jest jako samochód kompaktowy, a że tak na dobrą sprawę to jest pojęcie tak pojemnej tak obszerna, że już żeśmy się chyba troszeczkę przegrałem tę wojnę, dlatego że od wielu lat walczy o to, żeby nazwać samochodów segmentu bała, bo granica segmentu c bajce, że nie ma własnych samochodów segmentu, a autami kompaktowymi z kompaktami nazwać to co jest segmentu c, czyli Skoda octavia volkswagen golf opel astra itd. tak dalej nie udało się tego przeforsować nie udało się tutaj jak wywalczyć, więc na powszechnej świadomości jak sobie zrobić cokolwiek może to nazwać samochodem kompaktowym, bo to jest coś co nic nie znaczy kiedyś odnosiło się to bezpośrednio do segmentu cena w tym momencie natomiast w tym momencie jak nawet na Wikipedii mamy artykuł o skodzie skali to cytuje skala jest większa lepiej wykonana pozycjonowane jako pełnoprawny gracz klasy kompaktowej tak jest no tak gdzieś jakiś czas, a auto świata coś takiego nie jest, ale szkoda, że to się miejsc przy jedno Stańko lekarza szkoda tylko mistrz był w takim trochę innym pozycjonowaniu komentarz octavia to miało być prawie w komunikowaniu komunikowaniu act samochodów w jakim segmencie octavia to nawet segment do minus był często c plus tak duży, bo faktycznie rozmiary na to wskazywały tu jest długa 436, więc to tak golf też w końcu podobną podobną długość i tam już na lewo cóż to jest rząd o tym, nie, ale ja ja ja jednak trochę powalczyć złego samochód, który zbudowany jest na Platformie 0 rynku oczywiście Platforma 0 i to Platforma volkswagena polo Och, ta rola seata Ibiza przecież Platforma małych samochodów kompaktowych samochodów no trochę talentu roku czynności to i to jakby kończymy dyskusję czy ten segment będzie to jest tak matce to jest wyrośnięte fragment ba, nawet jeżeli długość tego samochodu ociera się o samochody segmentu c tak jak Ford Fokus Hyundai 30 Kia CEED astra Mégane corolla golf itd. tak dalej netto ten samochód nie ma z nimi zbyt dużo wspólnego, jeżeli już do niego wsiądziemy, jeżeli już zaczniemy nimi jeździć dobrze, ale widz otoczony w ogóle ładne to jest, bo wiał ja właśnie no spóźniłem się ochroną co co dostaliśmy do testów to ładnie wyposażona wersja z litrowym silnikiem benzynowym 112 koni manualną sześciostopniową skrzynią w szczytem samochód jest ładne kulcie to jest bardzo ładne one nawet więcej niż bardzo ładne nie chcą już się rozpędzać swoich zachwytach, ale ten samochód jest narysowane, a po mistrzowsku, a i to jest stylizacji, które nie powstydziłoby się absolutnie żadna z dużych Marek motoryzacyjnych to jest naprawdę przepięknie wyrysowana samo koniec Krupka z przodu tyłu, bo nie ma tutaj ani 1 fałszywej nuty ani 1 ani 1 na fałszywego tak tak i to jest ruchu łóżkiem tu jesteśmy pewni, że jest jest Rossmann 1 stylista marki spółkach nos są smaczki jest na skala z tym to smaczek, ale tak samo autor jest 1 stylista widać też 1 z tych istnieje smaczki są np. takie, że tak jak, że tak jak w audi np. kierunkowskazy, a działają w ten sposób, że to rzeczy po prostu włącza kierunkowskaz i on jeszcze prostego działa strzałka na, a więc już są tutaj to nie jest po prostu samochód to samochód, którym ktoś wykonał dodatkową pracę, żeby to auto cieszyło trochę bardziej i oko, a i no tylko oko, ale to jest to jest naprawdę bardzo fajna pamiątka z głosem zrobiona robota warto wspomnieć, że to jest tylko hatchback tutaj w tym przypadku sedana nie mamy i teraz tak wsiadamy do środka pewnie w tej wersji naszej to jak jak się domyślam, bo też może potwierdzić albo zaprzeczyć to niebyła najuboższa wersja wyposażenia był taki pewnie dobrej jakości ekran konsoli najlepiej wyposażona wersja no dobra i co wnętrza teście nie rozczarowało Sławno 3 nie rozczarowało, chociaż to jest to jest samochód, którym nie jest ciasno, chociaż mogłoby być, bo to nie jest duże auto to nie jest córki auto wprost jako sztywny ostatnio trochę sprawców nie dalej niż przedwczoraj zezłościł się na toyotę C-HR aktu, do której chciałbym z dzieckiem żoną już teraz społeczność więcej rzeczy zaczęły się 2 telefony portfele klucza, a teraz mamy co z tego butelkę z środkiem dezynfekującym i butelkę z żalem dezynfekujące i zabija, a że chyba mam krótki lot agencja jak mi np. skręca mi telefon gdzieś tam wypada albo coś jeszcze wtedy trochę denerwuje i w tej skali było mniej powodów do naderwania się było tak jakby troszeczkę więcej miejsca oraz samochód zaprojektowany bardzo ładne bardzo przejścia jest duży ekran zamiast zegarów w tej naszej wersji jest oczywiście duży ekran pośrodku, a bardzo czytelne chociaż, żeby to było najprostsze rzeczy do obsługi do tego nie powie są na szczęście pokrętło klimatyzacji natomiast, jeżeli chcesz włączyć wyłączyć klimatyzację musi już wejść zmieni i najpierw wykonać 1 czynność na dole tam, gdzie ma pan klimatyzacja to wykonać drugą czynność na górze tam masz gdzie masz na wyświetlacz nawigacji może w ten sposób i to jest trochę dziwne to jest coś co ja już niema wątpliwości, że to dotykowe panele powoli odchodzą do przeszłości, że to jest taka ma taki zakład, który został też dostęp do producentów, które gdzieś się w pewnym momencie pojawił, ale teraz wszyscy po koleją będziemy pewnie niedługo mówić Honda np. rezygnuje już ze tej obsługi tylko wyłącznie przy użyciu paneli dotykowych tego okazuje się to nie fajne i 5 tego nie lubią myślę, że to w kolejnej generacji też tak będzie, ale auto jest bardzo stateczność bardzo, ale ostateczne wezwanie zaprojektowano również w środku fotele są w porządku pozycja za kierownicą w porządku nie przeszkadzało tutaj za długa droga krótka ręka absolutnie wszystko oka jak wielkich zastrzeżeń nie mam żadnych tak naprawdę no dobrze i teraz mamy tu konkurentów to jest klasyczna średnia, kto kogo mówił, że raczej nie za bardzo kompakty to co to jest, a co jest cenowo to są kompakty co mamy tutaj przeszła, zanim przejdziemy do konkurencji, która może być np. trans Eliza Fiat Tipo o widzieć to są takie samochody, bo przecież nie ma na trójkę, bo przecież nie opel astra no bo przecież nie Peugeot 308, więc miasto to raczej będzie taki budżetowe budżetowe segment samochodów kompaktowych właśnie poziom 301, bo na trasę Eliza albo Fiat Tipo teraz tylko, że skala jest ich wszystkich po prostu najładniejszej tego tutaj bez szyby dysk to zwycięstwo tutaj tego dizajn jest jest naprawdę gigantyczna co kolegę kończą się czasem chcę powiedzieć z czego bardzo ważną rzecz, jaką samochód jeśli jeździ, jeżeli pozwolić silnik 1015 koniec z bardzo fajny silnik bardzo dobrze współpracuje ze skrzynią manualną sześciostopniową tutaj to połączenie jest takie tak fajnej tak dobre, że tak na rozprawę nawet nie zauważa że, że jeździsz samochodem, bo to jest wszystko wszystko wszystkim bardzo lekkie i suchej jeździliśmy ostatnio kilkoma bardzo przyjemnymi autami segmentu ba, ale z uwagi np. nowymi Salem drukiem, którego co prawda dość nieoczekiwanie musieliśmy oddać po kilkunastu godzinach, bo okazało się, że Parkinsona to wszystko jakoś tak awaryjnie zamykany, ale mimo wszystko wcześniej też kilka samochodów segmentu ba, które okazały się genialne osiągał do tej skali Czechami 500800m zacząć zastanawiać co tutaj jest samochodem nie tak, dlatego że on nie jest, jeżeli chodzi o właściwości jest na najlepszy np. hyundaiem i 2060 Sieczka lepiej, a mam wrażenie, że tutaj, że tutaj jest za słabo dociążony przód nie mamy już czasu, żeby wszystko jak bardzo precyzyjnie przeanalizować, ale to jak tutaj moje zastrzeżenia do tego bardzo silnego bardzo fajnego autka chciał zgłosić taki sposób, że za mam wrażenie, że to samochód jest bardziej przygotowane po części silnika chyba 50kg brakowało pod maską złoto było bardziej ociężale, żeby to było jakoś tak bardzo mili co wg opracowanego przez organizm po prostu próba zmiany wg ciebie coś takiego, że za bardzo surowa pan nie zastosuje silnik 2 samochód ciężki waży tylko 1100 kg, a tutaj aż 115 koni jak może być i tak patrzy jakiejś mamy tutaj jakiś właściciel nie może być ono tylko ile mamy od odsiecz Zobacz to jest to jest samochód dobrej cenie to jest pytanie 65 000 płacić za 10 to nie jest samochód dobrej cenie drzwi, jeżeli patrzeć na cennik to nie jest samochód obracania, a najtańsze 10 kurs akcji bardzo bogaty bardzo słabo wyposażone kosztuje 68 000 ma dobrze wyposażona wersja Monte Carlo kosztuje 85 600 Manu, ale 91 700 ze skrzynią automatyczną sześciobiegową DSG w ciasnych skrzyń DSG moim zdaniem powoli uda dobiega końca ciekawostką jest bardzo wysoka bardzo wysoka zaporowa cena diesla diesel jest 15 000 droższe od 16 000 droższy od najtańszej wersji benzynowej, czyli 1095 kontra 16115 koni jednocześnie wiza jest 12 000 droższy 12 pół 1000 od wersji benzynowej o tej samej o tej samej mocy, czyli wzrost o 15 kosztuje 685016115 kosztuje 82 000 celników zwiąże się zakończyć w aktach w związku z tym nie tęsknię zatem, iż mimo żony jest dobry oszczędny, ale cena jest cena zaporowa natomiast silniki benzynowe skody, czyli koncernu volkswagena 110115 w zupełności wystarcza patrzy przyspieszenie poniżej 10 sekund do setki turbo zapewnia dobrą elastyczność dobrze działające DSG, więc na pewno samochód udanych, chociaż ty miałeś tam zastrzeżenia dotyczące prowadzenia do mnie akurat w spokojnej jeździe tam nic nie doskwierało, ale co co kto lubi i w piątek nie w czwartek przepraszam samochód, którym zupełnie inne emocje, ale też koncernu tym razem volkswagena wzeszłym tygodniu było Pesa teraz będzie volkswagen, ale audi A5 to się klasa premium pełną gębą zapraszamy jutro o przyszłości motoryzacji będzie mówić kłaniamy się pięknie tak obraża Jacek Balkan Sławek Paruszewski do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA