REKLAMA

Co szkodzi a co pomaga naszym dobrym bakteriom jelitowym?

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2020-04-07 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
02:07 min.
Udostępnij:

Dbajmy o naszą mikroflorę jelitową. Jeśli będzie ona w dobrej kondycji istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasz układ odpornościowy będzie działał dobrze. Rozwiń »
Co to znaczy dbać o dobre bakterie ?
Trzeba jeść jak najmniej cukrów prostych. Gdy jemy dużo węglowodanów prostych, te dobre mikroby giną, a złe rosną w siłę.
Największym złem diety w krajach rozwiniętych jest nadużywanie węglowodanów prostych - czyli cukrów, i produktów zwierzęcych. Najnowsze badania wykazują, że w wyniku niskobłonnikowej diety, czyli braku owoców, warzyw i nasion, zmienia się nasza flora jelitowa - dominują bakterie sprzyjające otyłości i zaparciom, wzdęciom, zapaleniom jelit.
Przy czym cukier prosty to nie tylko ten z cukierniczki. Jest on wszędzie: w sokach, mleku, ketchupie, chlebie, wędlinach, w powszechnie dodawanym syropie glukozowo-fruktozowym.
Dobre bakterie potrzebują cukrów złożonych oraz błonnika.
Potrzebują też tzw. pożywki czyli prebiotyków, takich substancji, jak inulina i laktuloza.
Pobudzają one rozwój i zwiększają aktywność prawidłowej flory jelitowej. Naturalne prebiotyki są też w cykorii, brokułach, szparagach i cebulę, Jedzmy je najlepiej na surowo albo po krótkiej obróbce termicznej. Prebiotyki są też w bananach, pszenicy, życie, czosnku, porze.
Przykład dobrego i złego śniadania dla naszych bakterii: pełnoziarniste płatki zbożowe czy banan z naturalnym jogurtem - tak. Białe pieczywo z dżemem plus słodkie kakao -nie !
Jak najczęściej powinno się też jeść produkty naturalnie fermentowane, które zawierają bakterie probiotyczne takie jak np.: jogurty - niesłodzone, czy kiszonki. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie dzień za Ewa Podolska dbajmy o naszą mikro florę jelitową jeśli będzie ona dobrej kondycji istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasz układ odpornościowy będzie działał dobrze, a co to znaczy dbać o dobry bardzo trzeba jeść jak najmniej cukrów prostych, gdy jemy dużo węglowodanów prostych to dobre mikroby giną, a złe roznosi największym złem jest w krajach rozwiniętych jest nadużywanie węglowodanów prostych, czyli cukrów i produktów Rozwiń » zwierzęcych najnowsze badania wykazują wyniku nie spowolni kobiety, czyli braku owoców warzyw nasion zmienia się nasza Flora jelitowa dominują bakterie sprzyjające otyłości zaparciom wzdęciom zapalenie mieli przyczyn cukier prosty to nie tylko ten cukier nić jest wszędzie w sokach mleku czapie chlebie wędlinach powszechnie dodawany w syropie glukoza fruktoza dobre bakterie potrzebują cukrów złożonych oraz błonnika potrzebują też pożywki zwanych probiotyków takich substancji jak insulina lat los pobudzają one rozwój zwiększają aktywność prawidłowej naturalne probiotyki są cykorii brokułach szparagach cebuli jest umie najlepiej na surowo albo po krótkiej obróbce termicznej probiotyki są też bananach pszenicy życie czasowników poza przykład dobrego i złego śniadanie dla naszych VAT-R pełnoziarniste płatki zbożowe czy one naturalnym jogurtem tak białe pieczywo z dżemem słodkie kakao nie jak najczęściej powinny się też produkty naturalnie fermentowane, które zawierają bakterii probiotycznych tak jak np. jogurty nie są słodzone czy rząd przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA