codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny tuż przed świętami się spotykamy Jacek Balkan Sławek Paruszewski piątek wiem, że w tym roku pewnie mniej ludzi przemieszcza samochodami to jest raczej zalecane pewnie mniej ludzi się spotyka z rodzinami często już o tej porze mieliśmy słuchaczy, którzy gdzieś jeździli po Polsce do rodzin z do domu wszystko jedno mam nadzieję, że słuchają nas teraz w domu Jacku święta i inne wiadomo dla
Rozwiń »
nas też inne każdy będzie spędzał inaczej oczywiście życzymy spokojnych jak będzie spędzał, bo wiesz co ono izolacji naszej małej noweli zamiast dużego z rodzinnego spotkania na kilkanaście osób będziemy żona muzyka i na numer też swoje najmniejszych rodzicom własną działalność bez rodziców dziadków bez wnuków bez dzieci, bo w naszej komórce rodzinnej najmniejszej będziemy spędzać, czyli w domu to też nie niem nie mamy, dokąd jechać raczej to nie jest specjalnie zalecana czy mamy, dokąd jechać, ale nie jedziemy do starszych starsi nie w styczniu przyjeżdżają tu nie ma sensu będziemy się łączyć łączyć w czymkolwiek whatsapp Skype, żeby zobaczyć przynajmniej w ten sposób no ale dobra święta mam nadzieję, że no nie będą tak pewnie radosny jak zwykle będą inne, ale to są wciąż święta, ale my dzisiaj do pracy Jacku musimy wrócić i porozmawiajmy trochę motoryzacji tak radca na mnie czeka w kuchni ja tradycyjnie zawsze przed świętami przed Bożym Narodzeniem przed wielką nocą makowca, która rozwiąże wszystkim i był dobry wynik jest np. 15, ale zrobiło się rok drogą czy nie robisz nie w tym roku jeszcze nie ono dopiero będą niedługo wsadzano do pieca ma jeszcze nie wymaga jeszcze niewiele będzie w tym roku córka pomaga stwarzać to jest praca to co teraz robimy to czysta przyjemność no czysta przyjemność i w związku z tym pozwolić żyją rozpoczną już tak naprawdę motoryzacyjną część naszej no naszej audycji jakoś ostatnio luty luty marzec trafiły nam się ze 3 samochody z tego francuskiego odłamu koncernu Peresa, który właściwie Pesa jest francuskim koncernem, ale wchłoną plan, ale niech będzie, że to część francuska to uznaje nadal to jest Citroën BSP żadną mieliśmy peugeota 208 przy testach mieliśmy co mieliśmy mieliśmy elektrycznego de SA 3 cross Bk no mieliśmy też po dłuższej przerwie citroena C3 Aircrossa ja mam 2 słowa na temat tego co co sporo się dzieje co Citroën ma zamiar w najbliższym czasie czynna ma zamiar nas uraczyć jest 1 wiadomość ciekawy jestem czy dla ciebie jest dobra czy zła na torze zniknął z kaktusa potem C4 Cactus no to już wiemy mówiliśmy mówiliśmy nieraz natomiast wrócą wróci coś co będzie też przy okazji następcą kaktusa no fakt siłą rzeczy to będzie zupełnie nowy citroen C4 będzie zupełnie nowy citroen C6 będzie facelifting trójki powiem o tej czwórce 2 słowa samochód w związku z tym rząd będzie miał 430 długości no to uwaga przez te krótsze niż Skoda skala, której mówiliśmy we wtorek będzie to coś takiego niezwykły samochód kompaktowy miejski tylko jednak podniesiony trochę trochę crossover, czyli będzie nawiązywał do 4 Cactusa silniki to tam znana już i opla i citroena samo 100 do 145 koni elektryk 136 koni to też przejść porzucili w Reno clio już znamy no to jest nowa Platforma znana z 200 ósemki opla corsy pod koniec roku miał się pojawić w Polsce może się pojawi kolejne 2 słowa o citroenie C3 to będzie facelifting trochę będzie bardziej podobny do nowej generacji 4 i c 6 będzie miał taki bardziej typowy, bo teraz będzie taki typowy grill i inne główne reflektory on ma być jeszcze wcześniej w Polsce sprzedawany być może w wakacje no i teraz najdroższy i najpóźniejszy pojawi na rynku trujące 6 nie będzie to C5, ponieważ mamy C5 Aircrossa citroen postanowił, że taki najbardziej najdroższy najbardziej luksusowy samochód będzie miał nazwę C6, która jest przecież kiedyś była i to będzie Platforma peugeota 508 i następnej generacji opla Insignię, który z kolei mówiliśmy tydzień temu no i najprawdopodobniej to będzie-li w 2 no sporo ma się dziać w citroenie czy czyta co czwórka myśli życie usatysfakcjonuje jako fana C4 Cactusa poprzednio kaktusa czy jednak płacić cały czas kaktusa nie będzie już są trochę ostatnio przestałem zanik poczucia bardziej samochód ocenia i trochę żałuję, że kierowanie nie będę chował, a przy tym projekcie, bo przypomnę, że mieliśmy 1000000× już o tym, mówiłem mieliśmy kaktusa nad taką sama teście długodystansowym przyjechałem przyjechaliśmy nim płacić około 30 000 km i ten samochód po prostu bombowe, a 1 wobec was 10 koni manualna skrzynia z odniesieniem jeździło w nawiasie zostawia się w tym rzecz w tym dzisiejszym czy w tym tych dzisiejszych czasach czy trzecie w tym wszystkim, bo tak jakoś jeździć będziemy musieli niezależnie od tego ile to wszystko będzie trwało to się skończy jak będzie wyglądało jakie, w jakich strat nie po nie poniesie gospodarka już poniosła to czym będziemy musieli jeździć trasą tam będziemy jeździć samochodami używanymi, a chętniej będziemy jeździć samochodami, które są silnikiem wysokoprężnym to zawsze jednak nie pali czy całkowicie zrezygnujemy samochodów elektrycznych, bo są ciężkie czasy to nie jest czas na zbytki, a jednak samochody elektryczne jest jak jesteś tłustym kotem już naprawdę nie ma pieniędzy wydawać po to, wtedy kupuje samochód jako taka jest prawda tutaj to nie jest osoba dla najbogatszych IAI, a trans pytanie jak to wszystko układa jest absolutnie otwarte, ale zastanawia się cała sytuacja liczy to jest propozycja rano cały ten kłopot w tym momencie mamy dramat, który lektury, które przeżywają zdrowymi radził przedsiębiorcy czy to nie otworzy trochę drogi dla pojazdów, które są bardzo bardzo drogie i mówię tutaj np. stronie ami, które żeśmy już państwo opowiadali to pojazd, który może być nazwany pojazdem wolnobieżnym, a będzie kosztowało to między 68000EUR, czyli to jest naprawdę to jest naprawdę nie drugi samochodzik samochodzik elektryczny skoro zeszło trochę rozbudowali tę infrastrukturę elektryczną no wiadomo, że trzeba będzie ją jakoś wykorzystać, a więc jest tutaj jest tutaj jakiś szczegół jakiś pomysł to pojazd dwuosobowy absolutnie uroczy niewielki bardzo ekonomiczne, a pojazd, który będzie można za niewielkie pieniądze to w sobotę 20EUR miesięcznie wynająć po prostu sobie na jakiś na 23 lata przy niewielkich płacze niewielkich oczy włosy zostawia się tutaj nie otworzy się droga większa lepsza do takich właśnie pojazdów, tym bardziej że jesteście 1 rzecz której, jeżeli pozwoli soku to chciałbym powiedzieć, że kobieta 2 zwolnieniami przypomnę bo owszem, mówiliśmy 2 tygodnie temu tylko przypomnę, że to jest samochód rzeczywiście tym dwuosobowe, ale tak oglądam zdjęcia patrzy na dane to jest naprawdę maluszek ma 2 pół metra długości 1,5m szerokości wysokości bardzo prosta konstrukcja, bo i drzwi lewe prawe to wszystko jest taki sam zderzak z przodu tyłu na zdjęciach też piszą widać, że to jest ta sama konstrukcja i tak jak mówi wynajem, ale wynajem jest ciekawy, bo wynajem na minuty i na lata na miesiące na dni do wyboru do koloru tylko jeszcze zamknąć jeszcze tego citroena tylko takim pomyśle co oni w ogóle z czego rezygnują jeszcze 2 zdania zrezygnują w ogóle samochodu hatchback kompaktowego, bo to co to co 4 jednak mały samochód nie będzie żadnego słuchaj minivana nie będzie żadnego klasycznego sedana w ofercie w ofercie Citroën, dlatego że pod koniec tego roku zaprzestaną produkcji tego taniego budżetowego co nie wiem czy dobrą decyzją może zmienią C-Elysée nie wiem czy pamiętasz to jest bliźniak pewną 301 miało go nie być może jednak będzie on ma być poza Europą może zostanie w Europie, bo niedrogi samochód może będzie potrzebny, a może nie tego tego nie wiem natomiast jeszcze będzie RK hybrydowy, toteż podobny napęd jak w oplu Grandland x taki był pomysł, czyli na silniku elektrycznym 50 km można można przejechać 225 koni w Polsce miał być wakacje to zamykamy teraz to wszystko to wszystko co proponuje nam citroen co proponował nam Citroën jeszcze pewnie parę tygodni temu na przyszły rok no i teraz słucham co miałeś do powiedzenia na temat tych, czego tendencji w motoryzacji czy we francuskiej słucham córce to znaczy tak, bo tutaj propozycja na propozycje na ami, ale jeszcze 1 rzeczy trzeba powiedzieć dlatego rząd, a w tym momencie bardzo duży wysiłek wszyscy i mam wrażenie, że zasady niech to wychodzi wkładamy w to żeby, żeby było bezpiecznie, żebyśmy się wzajemnie zaraża natomiast jest coś takiego i proszę nie ma co Otóż nie ma są przy tym chować, że na drogach w związku z dużo mniejszym ruchem, ale też tym, że policja po prostu innych zadań i a taką sprawą policja wg społeczności znikała anarchia to za dużo powiedziane, ale jest już dziś dużo bardziej niebezpiecznie jeździ się też dużo bardziej szybko dużo szybciej, dlatego że jest trochę poczucie bezkarności może nie jest wskazany był czymś takim głośno i i tak tutaj bezpośrednio publicznych oraz no i niby prawda jest taka, że prawda jest taka że, że to będzie kolejny problem, który powolutku narasta to znaczy wydawało mi się, że skoro tak radykalnie zmniejszył się ruch samochodowy w Polsce, że przełoży się na to, że jest bezpiecznie, ale to była tylko takie pozorne, dlatego że prawda jest taka, że jeżeli mamy pustą drogę wydaje nam się, że możemy jechać szybciej, a potem jak ktoś wyskakuje na drogę inny samochód za plony kierowca pijany kierowca śpiący kierowca chory kierowca albo zwierzę z krzaków to konsekwencje takiego wypadku są dużo poważniejsza zastanawia się trzeba, o czym potem całym zamieszaniu koło się już skończy się jak to wszystko uspokoi się też nie będziemy do wniosku, że warto w końcu zadbać o tych, którzy jeżdżą, dlatego że my każdego roku tracimy kilka tysięcy osób na drogach wypadkach komunikacyjnych zastanawia się kolejnym krokiem, a nie będzie, a znaczne ograniczenia naszych swobód, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o ruch drogowy, tym bardziej że budżet to trzeba będzie jakoś załatać i zastanawia się kolejnym krokiem, który nas czeka w tym roku nie jest drastyczna drastyczne podwyższenie mandatów jednocześnie postulowana przez niektórych ograniczenia prędkości autostrada uratował też szału, ale Zobacz, o czym w mieście do 80 zresztą 80 funkcjonuje ta prędkość maksymalna przecież w wielu krajach skandynawskich, które pan pasa to pamiętam, bo tam przez jeździłem w wielu krajach 120 na autostradach prędkość maksymalna w wielu krajach też funkcjonuje u nas przez jeszcze 3 lata temu było 130 mam chyba najwyższą prędkość maksymalną w Europie na autostradach 140 oprócz krajów, gdzie nie ma ograniczeń takich już jest niewiele no 50 miastach bez bez 60 w nocy no tak tak też słyszałam o tych po od tych pomysłach problem w tym, że i tak te ograniczenia prędkości nie są przestrzegane to co mówi się też oczywiście zauważalne my my rzadziej jeździmy z oczywistych względów wszyscy rzadziej jeżdżą, ale gdzieś przemieszczą się czy do pracy czy gdzieś, żeby załatwić jakieś zakupy to pustki na ulicach są są straszne ja nie zauważyłem, ponieważ ostatnio nie byłem też zamiast, więc tych raczej masz możliwość jeżdżenia nie zauważyłem jak miałem służbową zbliżonego parę dni temu nadwozia z powrotem z moich obserwacji tylko moje obserwacje końcowe żaden sposób nie są, a nie można traktować, jako że reprezentacyjnie reprezentatywny raczej to zostało 15% 20% tego ruchu, który był normalnie, czyli Badura jest po prostu ustaw co ukończyła są świąt państwu życzymy mimo wszystko to, żeby na drogach było bezpieczniej tego byśmy spokojnie to wszystko przetrwali będzie lepiej no my zapraszamy na wtorek jak zwykle po dziewiętnastej 40 w przyszłym tygodniu będą 4 audycje zobaczymy jeszcze jak nas będzie słychać kogo lepiej kogoś, kto będzie przez Skype, a kto nie kto przez telefon ale, ale planujemy we wtorek przez państwo spotkać państwo spotkać w środę czwartek piątek w przyszłym tygodniu oczywiście również składamy się, jakie formularze są ksiądz
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
-
-
14:13
-
-
14:15
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM13:31 W studio: Ryszard Kalisz
-
06:59 Mała władza51:00 TYLKO W INTERNECIE
-
08:00 Poranek Radia TOK FM12:16 W studio: Piotr Zgorzelski
-
07:40 Poranek Radia TOK FM13:39 W studio: Adam Szłapka
-
-
-
-
-
-
-
-
-
06:59 Poradnik prawny
-
-
-
04.06.2023 23:00 SexAudycja52:25 W studio: prof. Krzysztof Nowosielski
-
13:25 TYLKO W INTERNECIE
-
11:00 OFF Czarek24:47 W studio: prof. Magdalena Heydel
-
-
-
-
-
12:00 A teraz na poważnie10:28 W studio: Andrzej Andrysiak
-
-
14:40 Magazyn Europejski16:16 W studio: Andrzej Halicki
-
12:20 A teraz na poważnie13:13 W studio: Tomasz Siemoniak
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL