REKLAMA

Witaminy a odporność

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2020-04-10 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
02:14 min.
Udostępnij:

Odporność, odporność, odporność - słowo odmieniane ostatnio przez wszystkie przypadki. Jednym z najważniejszych sposobów jej wzmacniania jest zdrowa, zbilansowana dieta. Rozwiń »
A co z braniem naturalnych produktów - jak np. czosnek czy zażywaniem witamin i mikroelementów. Jak pokazują badania, Polacy w swej większości uważają, że są one bardzo skuteczne w kwestii budowania odporności.
A co na to specjaliści ? Generalnie zdrowa osoba, która swą kondycję zawdzięcza zdrowej diecie nie powinna mieć niedoborów witamin, a więc nie ma potrzeby by brała je dodatkowo. Ale to jest model idealny. Wiele osób prowadzących niezdrowy tryb życia: odżywiających się śmieciowym jedzeniem, unikających aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, spędzających wiele godzin w zamkniętych i źle wentylowanych przegrzanych pomieszczeniach, może mieć różne niedobory witaminowe, które warto uzupełniać. Należy to jednak robić zawsze w porozumieniu z lekarzem i pod kontrolą poziomu witamin we krwi.
Np - weźmy witaminę C. Branie jej ma sens jeśli występuje niedobór albo zwiększone zapotrzebowanie na witaminę C, którego nie jesteśmy w stanie uzupełnić dietą. W takich sytuacjach, na przykład podczas dużego wysiłku fizycznego albo infekcji, suplementacja witaminy C ma uzasadnienie i może być wykorzystywana jako działanie wspomagające układ odporności.
Witamina D - badania naukowe wykazują, że w naszej populacji jednym z najczęstszych problemów jest jej niedobór. A ma ona istotne znaczenie dla układu odporności. Niedobór wynika z niedostatecznego nasłonecznienia w Polsce, bowiem witamina ta jest aktywowana w wyniku oddziaływania promieniowania ultrafioletowego na skórę. Warto więc zbadać jej poziom. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie dzień dobry Ewa Podolska odporność odporność odporność słowo odmieniane ostatnio przez wszystkie przypadki 1 z najważniejszych sposobów jej wzmacniania jest zdrowa zbilansowana dieta, a co z braniem naturalnych produktów np. czosnek czy zażywanie witamin mikroelementów jak pokazują badania Polacy swej większości uważają, że są one bardzo skuteczny w kwestii budowania odporności, a co na to specjaliści generalnie zdrowa osoba, która swą kondycję Rozwiń » zawdzięcza zdrowej diecie nie powinno mieć niedoboru witamin, a więc nie ma potrzeby wybrała je dodatkowo to jest model idealny wiele osób prowadzących niezdrowy tryb życia odżywiających się śmieciowym jedzeniem unikających aktywności fizycznej na świeżym powietrzu spędzających wiele godzin zamknięty źle wentylowanych przegrzanych pomieszczeniach może mieć różne niedobory witaminowe, które warto uzupełnić należy to jednak być zawsze w porozumieniu z lekarzem pod kontrolą poziomu witamin we krwi np. weźmy witaminę c premii ma sens jeśli występuje niedobór albo zwiększone zapotrzebowanie na witaminę c, którego nie jesteśmy w stanie uzupełnić wiedzę w takich sytuacjach np. podczas dużego wysiłku fizycznego albo infekcji suplementację witaminy c na uzasadnienie może być wykorzystywana jako działanie wspomagające układ odpłatność witamina te badania naukowe wykazują, że w naszej populacji 1 z najczęstszych problemów jest jej niedobór ma ona istotne znaczenie dla układu odporności niedobór wynika z niedostatecznego nasłonecznienia w Polsce bowiem witamina ta jest aktywowana w wyniku oddziaływania promieniowania ultrafioletowego na skórę warto, więc zbadać poziom przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA