REKLAMA

Test: Lexus UX

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-04-14 19:40
Czas trwania:
15:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny czy dobry codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski pierwsza edycja poza po świąteczny wtorek Jacku przeżyła kobieta przeżyła święta, więc tak inne święta zupełnie no niezbyt normalne i prawdę mówiąc wiele nie jeździłem, bo z generalnie to raczej teraz nie jest czas, żeby daleko jeździć ale bo większość ludzi też niespecjalnie się przemieszczała może może niektórzy do rodziny, ale zdecydowanie mniejszy ruch niż Rozwiń » zwykle noszą po pamiętajmy, że mamy jednak obowiązek pozostania w domu no właśnie przemieszczania się jeży jest to absolutnie niezbędna konieczność życiowa, więc bardzo dobrze, że tak dużo osób spędzało w niezbyt może przyjemnych inaczej pewnie chcieli spędzić święta tylko chciałem zauważyć, że już na szczęście uraz nie zauważysz śluz bardzo dla naszego wspólnego dobra, więc nie ma tutaj większość jest jak jest dalej albo co dzisiaj dzisiaj coś co dzisiaj o samochodach czekała no, więc dzisiaj będzie samochód, który u nas w redakcji był po raz ostatni testowany w roku ubiegłym wakacje, ale to była wersja benzynowa to jest wciąż modny rodzaj nadwozia tył samochodu, czyli crossover Lexus u x, ale tym razem po raz pierwszy na tygodniowy test wersji hybrydowej w zeszłym roku wakacje mieliśmy wersję benzynową wcześniej miał okazję jeździć jeszcze na wiosnę krótko hybrydą Jacku Lexus chyba miesiąc temu mieliśmy Erik SA po faceliftingu omawialiśmy go pamiętasz go jeździła no, więc Lexus jeśli chodzi o SUV-y crossovery to ma całkiem całkiem bogate tutaj repertuar w Polsce, a właściwie w Polsce już mamy chyba prawie wszystko co na świecie, bo jeśli chodzi o SUV-y crossovery to nawet mamy tego w ofercie ogromnego Feliksa za 1600 000zł mamy tego Erica po faceliftingu mamy nx no to jest najlepiej sprzedających się jeszcze w ubiegłym roku model model Lexusa 13 sprzedaży do mamy bohatera naszej audycji USA 44 SUV albo crossovery to trzeba przyznać, że to jest sporo, chociaż w Markach premium to nie jest może jakiś wyczyn, bo Niemcy też mają sporo w swojej ofercie Jacku widzisz tu jakiś konkurentów w klasie premium to znaczy konkurentów w klasie premium jest oczywiście cała masa, bo o to są to są przede wszystkim bardzo są banki i audi i kliniki niestety z polskiego rynku zniknęło zostały jakieś pojedyncze egzemplarze trochę szkoda natomiast natomiast to przede wszystkim przede wszystkim niemiecka niemiecka konkurencja, czyli BMW mercedesy audi, ale aż ktoś wydaje mi się, że bardzo poważną konkurencją dla Lexusa USA którego, jeżeli dobrze pamiętam bardzo uważać bardzo bardzo lubisz nowych swój samochód to jest 1 z tych samochodów, który mógłby zagłosować własnymi pieniędzmi któregoś dnia jest co tak masz rację portowym ci szczerze po raz kolejny po tych kilkudniowych jazda stwierdziłem, że ten samochód dla mnie no oczywiście wiadomo premium cena wysoka dla mnie jest bardzo odpowiedni, a 3 czekają ich zgody, a osób może coś po prostu toyocie znalazłeś konkurenta są to czy szukałam ona znalazła w lexusie udaje się największą konkurencją tego Lexusa USA może być Lexus nx, który jest taką dobrą sprawę naprawdę niewiele niewiele droższy najtańsze u ich tak zaczynamy nietypowo od cen najtańszy x z dwulitrowym silnikiem benzynowym kosztuje 155 000 najtańsze nx z dwulitrowym silnikiem benzynowym kosztuje 173 000, ale różnica jest taka, że nx dostajemy z dwulitrowym silnikiem, który ma 240 koni, a ich Sak dostajemy z dwulitrowym silnikiem turbo 170 koni, więc są, jakby tutaj różnica różnica jest w cenie zakupu 17131000 tak no Zobacz tutaj jak popatrzeć na konkurencję niemiecką, bo ona jest najistotniejsza jeszcze bym dorzucił volvo XC 40 który, który jest całkiem udanym samochodem 2 lata temu miał premierę i i również można, by powiedzieć, że ceny atrakcyjne, bo uważam, że na krzesłach 2 układy napędowe od razu mówię to co wspomniał benzyna 20171 ta hybryda, którą jeżdżą tylko 2 układy, a no tak tak myślę, że wypowiedziały tylko 2 układy hybrydowe nie będą tak, bo tu hybryda jest 1 rodzaj hybrydy niema tego 18122 konie, ale mamy audi trójka mamy BMW x 1 ewentualnie nawet ich 2 przecież no bo to podobny rozmiar i mamy co my mamy w mercedesie GLA pewnie by był tutaj odpowiednikiem prawda one mają podstawowych wersjach słabsze silniki, więc są pewni bazową tańsze, ale dobra zacznijmy jeszcze od tego wyglądu, bo do tego zawsze zaczynamy dyskutowaliśmy kiedyś stwierdziła kiedyś Lexus wiele Lexus, które są już np. nx mógł być samochodem jeszcze koncepcyjnym u x już taki wg łagodniejszych w ogóle jakoś wygląda ulica utkwił ci w pamięci czy uważa, że to jest 1 z samochodów, które po prostu są najmniej najbrzydszy, ale tak niczym się specjalnie wyróżniają, bo lexusy jednak mają dość charakterystyczną stylizacji stylizacja ostatnio jest powiedzieć, że charakterystyczna jak nic nie powiedzieć złe, jeżeli chodzi o USA jest tutaj jakieś małe lekkie FUS, która w które, którym przeszkadza, więc się coś linii tego samochodu co co delikatnie zgrzyta przede wszystkim w odróżnieniu od większego nx SA, w którym jest okienko słupku c, czyli w tym ostatnim córką, gdzie jest pokrywa bagażnika to u nich się masz tylko takie udawane okienko, które tak naprawdę sukienką w drzwiach, żeby wysoki koszt świadczeń z listy są tam są jeszcze by 1 jest normalnie opuszczona w dół druga taka trójkąta, która udaje to przesłanie słupka przeszklenia słupka c co, jeżeli miałbym tak jak, jeżeli miałbym wybrać samochód, które w najbardziej nieoczekiwany sposób się zestarzeje, czyli np. 1015 lat wrócimy do tej rozmowy albo ktoś grzebie za jakiegoś archiwum, a to, by popatrzeć na sobie popatrzeć sobie na dlatego USA to mam wrażenie, że muszę ten samochód będzie albo bardzo podobał albo bardzo nie od obozu jak moje wrażenie taki samochód bardzo nietypowy sposób się zdarzają dlatego, że ma w sobie jakiś taki niepokój linii i NIK jest autem spokojniejszą RX również na temat, jeżeli chodzi o tak USA jest w tej linii nadwozia coś takiego co co co np. jakąś z za dużo napatrzył na ten samochód przed snem to pan mógł zasnąć morza transport, a ja powiem, że właśnie tutaj go raczej traktuje jako taki wyjątkowo wyjątkowo spokojny Lexus, ale być może żeśmy tak się przyzwyczaili do tych nowych nowej stylizacji Lexusa zmuszono mnie przynajmniej tak już nie zaskakuje to wsiadamy do środka tutaj mamy coś jednak zupełnie innego niż nx i i chociażby tym większym, czyli notariusza League Soccer nie będzie przytacza również dużo większy, dlatego że konsola środkowa zupełnie inna jeśli chodzi o obsługę we wszystkich Lexusa mamy ten gładzi, który na szczęście tutaj domyślnie był wyłączony dźwięk jak zawsze i tak wyłączą kapitanie każdy może to zrobić gładzi nie jest jak wiemy rozwiązaniem idealnym podobnie jak w mercedesie na kierownicy oraz ułóż co musisz powiedzieć co wyłączać, bo wyłącza dźwięk tak każde dotknięcie gładź na każde dotknięcie łazika przy każdym dotknięciu guzika był taki niepokojący dźwięk jest po prostu drobiazgiem, ale jak zawsze włączałem tu akurat był wyłączony w związku z tym obsługa się wydawała dużo prostsze, ale do rzeczy jak to wygląda zegary bardzo czytelne przed kierowcą elegancka to jest wnętrz eleganckie wnętrza, ale co kara co odróżnia go od ich Sejny i tam taką klawiatura jakąś malutką zresztą to ułatwia obsłudze na konsoli środkowej jak sobie zerknie na zdjęcie i to nie są dotykowe jakieś panele są przeważnie są Panie Przewodniczący mówił na konsoli środkowej pod nazywamy wentylacji są po prostu jest bardzo dużo różnych takich do podgrzewania foteli do podgrzewania kierownicy to wszystko jest dość łatwo dostępne nie trzeba wchodzić w mniej może tak, a sporo rzeczy po prostu sporo rzeczy dostępnych od razu co nie jest wcale takie oczywiste Lexusa również duży czytelny ekran również ja co tu dużo mówić ten samochód to jest samochód, który się podoba w środku na zewnątrz tak jak wspomniałem już zresztą w UE w ubiegłym roku nie powie nie powiem, że skradł serce, bo równie dobrze mógłbym powiedzieć to volvo XC 40, który również uważam, że w tej klasie, bo jak zaliczam jednak do tej klasy premium niezbyt dużych samochodów 4,5m też jest bardzo bardzo ciekawym samochodem i może z tego wynika to z tego, że audi BMW Mercedes już od wielu lat po prostu w tym segmencie mają swoje modele natomiast volvo Lexus weszły dopiero niedawno volvo 2 lata temu Lexus rok temu w związku z tym samochody ani mi się nie znudziła ani nie opatrzyły, ale tak jak mówisz za 5 lat być może będą zupełnie inaczej śpiewał być może być może stwierdzą, że jednak w tym czasie ktoś teraz, kiedy mówimy jednak audi 3 króluje albo od Kutrzeby chciał mieć tego nie wiem w tej chwili volvo Lexus uważam, że są bardzo ciekawe rozwiązania, a co sądzić, bo ty nie jeździła z benzyną czy jeździły stronie w zeszłym roku no, więc benzyna w odróżnieniu od tej benzyny, która jest bardzo udana 20245 koni ale, ale w ciężkim riksze on jednak jest paliwożerny i się wije się 20245 tak bardzo nie, ale jednak dwulitrowe czterocylindrowe benzyny one dość dużo palą, ale są fajne silniki, ale fajnie, by moc mimo jak masz tutaj już każdy szanujący się japoński producent przyzwyczaił swoich klientów szans na 23 dekady lata 90 pierwszą PKB 2001. wieku i lata 2011 bo, bo teraz do pewnych, jakby przyzwyczaja swoich klientów osiągnął w ten sposób toporem i spodziewała się pewnych cech, a po o hondzie spodziewamy się o pewnych cech po maździe niż sam ostatnio też zresztą wcześniej wydaje się jak najbardziej szkoła z nich wszystkich co wcale nie jest bez żadną z żadną wadą ani mój mąż Rosy jeśli chodzi o Lexusa, jeżeli ktoś korzystał z tych samochodów to szczęście w latach dziewięćdziesiątych jeszcze, bo potem przez kolejne 20 lat już regularnie spadku pracowaliśmy samochody brali to WIG wiemy mniej więcej, czego się spodziewać również działania silnika płynności na bardzo dużego nacisku na to, żeby wibrację było jak najmniejsza tak również w tym czasie 200370 końca, żeby było to poczucie takiej wieś nadmiaru mocy panuje nawet dwu litrów on po prostu wszystko to zapewne taki to jest 70 konna też uważam, że było zaskakująco wystarczająca nie byłem pewien jak się ten samochód będzie sprawował o tym, mówiliśmy w wakacje zeszłego roku do słuchania audycji, ale teraz jak z tą hybrydą jest tu mamy silnik benzynowy 20150 dlatego mamy silnik elektryczny jest to 9 koni w sumie to jest są 184 konie przyspieszenie ma lepszy niż benzyna 8,5 benzyna ma 9 kawałkiem i wiesz co tutaj jest po raz kolejny zaskakujące jest to zresztą w ostatnich miesiącach właśnie może w latach 23 to bardzo się zmieniło oprogramowanie skrzyni bezstopniowej w ogóle ta skrzynia bezstopniowa w lexusie o tym, tzw. życiu sprzed kilku lat to tutaj zupełnie można zapomnieć ostatnie pamiętam w ogóle się w trybie sport hybrydowym to wyciem doskwierał natomiast już tutaj nie w nowym cecha, że też mniej no to praktycznie o tym, myśli w ogóle, więc bardzo sprawnie działający bardzo sprawnie działająca w stopniu ska i 1 rzecz tutaj jest też istotna ja jeździłem tym razem z napędem na przód, ale jest możliwość zakupienia też samochodu to z napędem na obie osie i co tutaj jeszcze jest ciekawego bagażnik 400 kilkadziesiąt litrów prześwit 16cm taki standard jeśli chodzi oprowadzenie jak to ostatnio Lexusa to może niezbyt odkrywcze, ale układ kierowniczy precyzyjny zawieszenie sprężyste takie odpowiedni nie za twarde, więc tutaj, więc szczerze ba pojemność zbiornika paliwa 43 lidze nie za dużo, ale chyba hybrydowym to nie żadna niespodzianka no jakoś niespecjalnie tutaj mogę się doczepić do wielu rzeczy czytam raczej szukać wad takich wyglądzie na pewno prawda nowe w obsłudze, ale to nie widzę tego jeśli chodzi o prowadzenie też nie bardzo, bo to po prostu sprawnie działający układ napędowy więcej danych może nim, żeby nie wyszła tutaj, żeby nie wyszła tutaj laurka no to prawdę mówiąc to masz masz jakieś pytanie, gdzie być tutaj jakąś szpilę mówił może porozmawiać musimy czy musimy wbić szpilę wnoszą nagrania no i zostawić kropkę dla mnie ten samochód tylko w wyglądzie zewnętrznym maki delikatna delikatne mała zastrzeżenie budzi to wszystko tak naprawdę tutaj większych zastrzeżeń do nich nie mam, czyli udał się ten model Nexus owi wg mnie również w będziemy pewnie mówić za jakiś czas o cecha, że dłuższy test po faceliftingu Jacku myślę, że nie odpuścimy tego to pewnie za 2 tygodnie czy za 3 natomiast zapraszamy już jutro przyszłość motoryzacji zapraszamy też na czwartek również pierwszy dłuższy kilkudniowy test jazdy nissanem drukiem, bo premiera była w styczniu też mówiliśmy chwila są, choć w tej chwili się żegnamy zapraszamy jutro Jacek Balkan Sławek Paruszewski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA