REKLAMA

Prezes Grupy LUX MED: Pandemia spowodowała rozwój telemedycyny. Ona już z nami pozostanie

EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka
Data emisji:
2020-04-15 09:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:21 min.
Udostępnij:

- Moglibyśmy robić dużo więcej testów, niż robimy. Rozwiń »
W ten sposób trudniej przygotować nam się do otwarcia gospodarki. Borykamy się z tymi samymi problemami, z którymi zmaga się państwowa służba zdrowia - niedobór personelu czy koszty związane z ochroną osobistą. Pandemia spowodowała rozwój telemedycyny i myślę, że ona już z nami zostanie - mówiła w Magazynie EKG Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kadzie ekonomia kapitał gospodarka jest dziewiąta 5 to jest magazyn EKG Maciej Głogowski dzień dobry dziś naszym gościem jest pani Anna Rulkiewicz szefowa Lux-Medu dzień dobry pani prezes nawet tam czego obecnie w ochronie zdrowia służby zdrowia brakuje najbardziej ludzi sprzętu pieniędzy czy dobrej organizacji myślę, że wielu wielu rzeczy, które pan wymienił z personelu mamy na pewno za mało w Polsce to jest coś co dzisiaj szczególnie doświadczamy w okresie w okresie Rozwiń » pandemii myślę, że cały czas mamy niedobory, jeżeli chodzi o środki ośrodki ochronę, ale tutaj jak zwróciła uwagę na 1 ważną rzecz się chyba mnie najbardziej boli ilość testów, którą wykonujemy to co znaczy tutaj je moglibyśmy robić dużo więcej izolacja na bardzo pomaga i sensowne celowe działanie, żeby zmniejszać się rozpowszechnianie się wirusa, ale testów mamy naprawdę mało w stosunku do krajów Europy zachodniej to nie chcę porównywać, ale nasz czas, które są naszymi sąsiadami wykonujemy tych często się 2× 2× mniej tak noc w porywach dochodzimy do 67000 testów na na 1 000 000 na dzieciach robią 2× tyle, więc się jest o tyle trudne, że dużo trudniej nam przygotować się w ten sposób do do otwarcia gospodarki, dlatego że trochę błądzimy prawda nie nie mamy wszystkich informacji o tym ile osób chorych z naszej populacji z pewnością cecha wszystkich informacji nie mamy jak w czasie tych ograniczeń, które znamy, które nam towarzyszą, które są naszą rzeczywistością jak funkcjonuje prywatna opieka zdrowotna prywatna opieka zdrowotna jest tak samo morze może nie tak samo lekarzu trudnej sytuacji mamy dzisiaj nie obsługujemy pacjentów sielsko 19, ale trafiają do nas również pacjenci chorzy musimy zabezpieczać się środki ochrony dla na dla personelu nasz personel również trafia na kwarantannę albo jest zarażony jest to bardzo trudne nerwowy okres na przede wszystkim borykamy się z podobnymi rzeczami co co w publicznej służbie zdrowia, czyli przede wszystkim z zjemy strona też z lękiem spowodowanym całą sytuację z drugiej strony no niedoborem niedoborem personelu może mamy go więcej niż się publiczne w sektorze ale, ale również stan persona jest na kwarantannie albo został dotknięty, ponieważ przychodnie są są czwartej pacjenci pacjenci do nas trafiają myślę, że dla wszystkich też bólem są na duże koszty te z wiązane z ochroną osobistą i to jest taka taka ataki tak jak na rzecz innym takim obszarem, które dość mocno myślę, że dotknął sektor prywatny to jest przede wszystkim do dużo mniej mamy usług w przychodniach zjemy są oczywiście wynika to z, a sytuacji, która jest, czyli pacjenci fizycznie mniej trafiają do przychodni z uwagi na las z drugiej strony my również zabezpieczam żeby, żeby pacjent do nas trafił już po po konsultacji prawda online pojazdu, żeby dowiedzieć co się dzieje, że nie zarazić personalnie wyłączyć się przychodni z działania spadają przede wszystkim przychody FIZ Forte serwisowe, czyli takie, gdzie tutaj dotyka szczególnie stomatologii dotyka to na bardzo mocno szpitali, które szpitali prywatnych, a więc nomen omen borykały się oczywiście z 1 strony ze spadkiem przychodów z rosnącymi kosztami które, która teraz rosną dramatycznie, jeżeli chodzi o ochronę osobistą i również się personalne które, które też potrafi być mniej dostępne niższe niż w czasach, kiedy tej pandemii nie ma czy to oznacza że, gdy już te ograniczenia zostaną w części zlikwidowane, choć na pewno pozostaną te zalecenia dotyczące ochrony osobistej albo w czasach, gdy my jako konsumenci pacjenci obywatele przestaniemy się obawiać będziemy mogli w miarę normalnie funkcjonować pani zdaniem usługi w prywatnej ochronie zdrowia będą droższe niższa przed pandemią nie mam co ja ja ja ja bym chyba nawet dzisiaj nie odważyła się rozmawiać one będą one będą droższe myślę, że usługi będą inne to co spowodowała pandemia ne to przede wszystkim proszę zauważyć jak szybko rozwinęła się, a Telemedycyna ja mogę mówić na przykładzie mojej organizacji, kiedy myśmy dokonali tej transformacji, licząc na mniej oczywiście Telemedycyna zawsze była nasza organizacja nie była takim w takim rozmiarze, więc możemy aktorem z nami zostanie dzisiaj mamy tyle porady mamy konsultacje online oczywiście mamy też te konsultacje tradycyjne przychodnia to jest coś co się zmieni, że dzisiaj pod rządami wszyscy będziemy bardziej przewrażliwieni na uczulenie na tym kontakt osobisty będziemy bardziej ostrożni, a z drugiej strony zobaczyłem, że wiele problemów naszych może być rozwiązanych niekoniecznie przychodzą fizycznie do przychodni, chociaż mamy do momentu na różne to może jeszcze ten wątek, gdyby pani mogła podeprzeć jakąś statystyką w ostatnim czasie nie lekarze, którzy pracują w szpitalach publicznych zwracali uwagę na to ma pewnie swoje dobre strony, jaki jest mniejsze obciążenie szpitalnych oddziałów ratunkowych wcześniej wielokrotnie także tutaj w tej audycji w radiu TOK FM mówiliśmy o tym, że szpitalny oddział ratunkowy jest takim miejscem, do którego trafiają pacjenci, którzy nie mają czasu albo na wizytę w poradni, którzy wykorzystują ten szpitalny oddział roku ratunkowe jako takiego, ale się, poszukując lekarza pierwszego kontaktu tam były kolejki trwało długo dzisiaj pacjentów jest dużo mniej także pewnie obawę o to by się w szpitalu nie zarazić, tym bardziej że jesteśmy informowani, iż zarażenia ochronie zdrowia są w dużej skali i to jak jakiś procent tych pacjentów, którzy państwa się w prywatnej ochronie zdrowia nie pojawiają teraz właśnie ze względu na obawy przed zakażeniem powiem tak dużo jest pacjentów myślę, że dzisiaj popyt na te usługi fizyczne w przychodniach jest dużo mniejsze to jest działa nawet 3040% tych usług normalne fizyczne przychodni, ale proszę zauważyć co się wydarzyło usługi te w przychodniach one zostały zamienione na usługi telemedyczne i tutaj popyt jest bardzo duże, czyli dużo pacjentów los różnica w cenie usługi telemedyczne takiej tradycyjnej wizyta cena jest ta sama, dlatego że jest tak samo czas lekarza damy płacimy za czas z pacjentem, a jeżeli potrzeba wizyty w przychodni to następuje przekierowanie do przychodni przez tego lekarza, tak więc myśmy nie zmienili i zakresu naszych usług tylko zrobiliśmy tzw. tria poprzez konsultacje online najpierw, żeby sprawdzić, jaki jest problem co jest pacjentem zrobić wywiad, żebyśmy na pewno wprowadzi do przychodni pacjenta zakażonego oczywiście tajnych gwarancję stuprocentowej nie ma en ne notą to jakby te usługi są u nas tak samo by z 1 strony są po poradę konsultacją z drugiej strony są wizytę w placówkach, więc zachowana pełna ciągłość opieki ja bym tylko powiedziała, że dzisiaj większy ciężar jest obarczone ne swych poradach telemedycznych dzisiaj w miesiącu marcu zrobiliśmy porad telemedycznych około 300 Enea 300 000, więc tutaj skala rośnie ta skala tych porad telemedycznych i kolacja dla stosunku do poprzednich miesięcy nowy rocznik kilkadziesiąt procent więcej apele porady medyczne jest w ogóle nowym obszarem, który wprowadziliśmy właśnie reagując na potrzeby i pandemii, czyli czy chce je tutaj zaznaczyć ciągłość opieki jest pacjenci przychodni trafiają, jeżeli są potrzebne badania my robimy, a praca lekarza jest tak samo dostępna, że on jest fizycznie placów czy chcecie on rozmawia z pacjentem czy przez telefon, choć pewnie on gwarancję dają akurat jestem w stanie przyjąć do wiadomości, że ta odpowiedzialność lekarza także wykonującego taką taką wizytę w formie elektronicznej jest tak duża to pewnie ktoś, kto nas teraz przysłuchuje mu publiczną logicznym jest, że to jest zupełnie inna innego rodzaju usług pani mówiła, że ta cena jest podobno jednak w trakcie tej tradycyjnej wizyty lekarz jeszcze dodatkowo wykonuje badania tutaj tego nie, bo jest tylko wywiad, ale rozumiem, że ta cena musi być podobno ze względu na czas, który lekarze poświęcają czas, ale proszę też zauważyć to jest no to jest norma normalna wizyta to znaczy może fizycznie nie przykładamy słuchawek do pacjenta, ale wtedy, kiedy jest potrzeba na, jakby otwierane dzisiaj mówimy proszę się do przychodni, bo konieczne jest kontakt fizyczny musimy tego pacjenta zobaczyć, więc więc, jakby tutaj pacjentce trafi do nas, jeżeli taka potrzeba, a z drugiej strony przy tak wszystkich konsultacjach telemedycznych prowadzona jest cała dokumentacja medyczna, więc my staramy się, żeby te wizyty nie były niczym gorsze do wizyt stacjonarne natomiast powinność moralną jest ze wszystkich problemów nie rozważamy uważa pani, że w czasie, gdy będziemy mogli już swobodniej korzystać z różnego rodzaju usług nie na nową klienci, czyli pacjenci zaczną pojawiać się w prywatnej ochronie zdrowia będzie będziecie państwo musieli odrabiać to co w tej chwili nie zostało zrobione tych te spotkania, które odbyły się między lekarzem pacjentem pan co myślę, że dużo takich wizyt będzie, ale też proszę zauważyć, że została duża część procedur szpitalnych zatrzymana, tak więc myślę, że pacjenci, którzy mieli planowane na planowane hospitalizacje no to one czekają, jeżeli była planowana wizyta nie wiem do nie wiem, żeby prawda zrobić Planty puszcze Enea do stomatologa nie z bólem, ale jednak chce rzeczą, którą można zaplanować trzeba robić nagle no to wszystko czeka to tutaj trzeba się z tym liczyć, że w momencie, kiedy sytuacja się zmieni możemy mieć się większe większe powrót pacjentów, żeby te planowane wcześniej zabiegi ne rzeczywiste zrealizować i miejmy nadzieję, że na nowo powróci dyskusja tylko zupełnie poważnym wymiarze jak finansowana jest ochrona zdrowia w Polsce także ta publiczna czy raz jeszcze nie powinniśmy ma spojrzeć przełożyć się do wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia i zapewnienie bezpieczeństwa mam nadzieję, że przyjmie taki będzie efekt tej sytuacji, którą mierzymy się obecnie bardzo panie dziękuję za rozmowę pani Anna Rulkiewicz szefowa Lux-Medu była gościem pierwszej części magazynu EKG tak sobie myślę jeszcze przed informacjami, by podzielić taką refleksją wczoraj być może państwo mieli już okazję usłyszeć albo zobaczyć takie relacje, korzystając np. z mediów społecznościowych wczoraj w obecności prezydenta minister obrony narodowej i szef koncernu PKN Orlen podpisali porozumienie, dzięki któremu terytorialsi, czyli wojska ochrony terytorialnej uzyskały zniżki na paliwo na stacjach PKN Orlen to podziękowanie jak napisano w tym komunikacie raczej chwalą się tą informacją to podziękowanie dla za służbę dla Polski łączenie pracy życia rodzinnego ze służbą wojskową pomyślałem sobie, że dla pracowników ochrony zdrowia jest taki prosty komunikat też dostaniecie wraz z państwo swoją obniżkę na stacjach PKN Orlen jeśli będziecie wojskami obrony terytorialnej albo np. członkami związku zawodowego Solidarność, bo taka grupa także ma on ma także zniżki na stacjach Orlen, a teraz dostają je właśnie terytoria ci kamerę w magazynie EKG rozmawialiśmy o ochronie zdrowia informacje w radiu TOK Kazań Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA