REKLAMA

Test: Subaru Forester

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-04-21 19:40
Czas trwania:
14:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry codzienny magazyn Motor zaczęli motoryzacyjny wtorkowa edycja samochód testowy subaru Forester Jacek Balkan Sławek Paruszewski Jacku, gdzie nowe biura ja bym zaczął od tego, bo tak subaru to żeśmy ostatnio chyba z 1,5 roku parę słów nie mówili, bo z baru rzadziej testujemy samochody, ale tym razem zostaliśmy subaru na na 1 dzień taką prywatną prezentacje miałem okazję sobie zrobić tak sobie co przypominać co to w ogóle to subaru Rozwiń » jest, kiedy oni zaczęli samochody produkować okazuje się, że już w latach pięćdziesiątych były prototypy samochodu osobowego w pięćdziesiątym ósmym roku był taki mały samochód być może być może tego gdzieś tam kiedyś widziałaś subaru 36050 ósmy rok, a w latach siedemdziesiątych pojawiło się pierwsze samochody osobowe subaru z napędem na obie osie zresztą tutaj produkowany masowo nie były takie prototypy potem pojawił się gaz w latach początek lat dziewięćdziesiątych to był chyba najbardziej przynajmniej mnie znany kiedyś model, czyli subaru impreza i potem oraz RX wałka Trei bajka to taki ogromny SUV, który chyba w Polsce oficjalnie nie był oferowany no ale tamten Forester skoncentrujmy się może na nim, bo w tej chwili w ofercie koszty przypomnę co zostało jest ta impreza 127 000zł można taki samochód kupić tylko, że teraz już w tej imprezie najsłabszy silnik to tak jak mam czworo stażu, czyli hybryda 20150 koni mamy dalej co mamy mamy samochód, który jest najtańszy w ofercie jest SUV i trwał za 105 000 jedynie może kupić samochód mi się nie za bardzo najpierw podobał ze względu na jakość wykończenia tam jest słabszy silnik 16114, ale właśnie rok 1,5 roku temu jeździłem już taki po modernizacji tym subaru z auto zupełnie inne wnętrze to już nie ma się, czego wstydzić i trzeci samochód, zanim dojdziemy do forestera to Outback to Outback to jest kombi też miałem okazję właśnie dziś pewnie za 2 lata temu w Polsce tylko 1 silnik 2,5175 koni to są boksery no i bohater naszej audycji Forrester to jest 145 000 słów no bardzo znany samochód pamiętasz pierwsze Forester z lat dziewięćdziesiątych tak czy upominkami mało tego, że pamiętam siły ostatnio jeździłem ostatnio pięknym egzemplarzem takim 100 parę tysięcy oryginalnego przebiegu autobus 20012002 roku i tu było 2 turbo 170 koni, a i my, a auto idealne auto naprawdę ustawę trzeba być drogi absolutnie perfekcyjna i niedużo brakowało do ideału, czyli do samochodu takiego, jakim był ten oraz 20 stojaków obecnie nowe banki to jest samochód swoim charakterem nie dziwię się że, że pan markę ma ma fanów i że są ludzie, którzy chętnie to samochody sięgają do tego, że jednak ten silnik boxer, zwłaszcza z turbosprężarką pracuje naprawdę bardzo charakterystyczne jest to jest coś innego państwa motoryzacja prosiaczka troszeczkę inna na nas, jeżeli chodzi o samego worka pierwszej generacji samego oraz pierwszej generacji zaskoczyło mnie to, że ten samochód jest taki są Eris jest taki z lat osiemdziesiątych, jeżeli chodzi o właściwości jezdne, czyli one się pojawił w końcu lat dziewięćdziesiątych to to już był z lat osiemdziesiątych już był tylko, jeżeli dzisiaj znoszących miałem okazję pojeździć praktycznie wszystkim samochody miały np. jeździłem sporo ostatnio Toyota RAV 4 pierwszego drugiej generacji a, czyli to jest auto, które było produkowane tam wobec 2002 roku i to był już taki naprawdę bardzo duży przeskok to znaczy karafka drugiego wraca do PUP od 2 tysiące roku produkowana w moją ulubioną generacja to samochód, którym się przyjemnie jechało z prędkościami autostradowymi, czyli 140 na godzinę w miarę cicho w miarę stabilny samochód wszystko OKE oraz, jeżeli chodzi oto subaru granica bólu u mnie to 10 godzin lub mówimy trochę o tym, mówimy trochę o tym jak ten samochód był, dlatego że każda kolejna generacja com zresztą też okazję jeździć dwójka trójka była już takie samochody coraz mniej odstających coraz bardziej współczesną po ostatni raz w ostatni raz subaru Forester mieć chyba 89 miesięcy temu nie było to oczywiście auto parku prasowego tylko było to prywatne osoby, a wprowadzone zostaną to było 2l turbo 240 kod przepraszam 2 pół litra benzyna 170 koni, a przyjęły się samochodem jeździło z uczniami na chroniczny właśnie po właśnie słucha to były to były jednak wizja nie wiem czy nie pierwsza skrzynia właśnie Tallina chroni to niebyła pierwsza skrzynia bezstopniowa, która rzeczywiście się zaczęła podobać, bo subaru krzyż słynie z tych skrzynią od zawsze były słynie też tego symetrycznego napędu na obie osie, ale jest ostrzejsza humoru no tych bez stopniowych przecież to najlepsze skrzynie nikt nie robił takie luksusy ale, żeby rządowe raczej bardziej słynie z napędu na obie osie może albo oka każdy myśli sobie cennego z czego słynie dla kogoś innego słynie z rajdów, ale druga generacja była po 5 latach 2002 roku ona już tak patrzę na zdjęcia, bo ja tak, by nie kończą stan wciąż kanciasta i tam tak jak wspomniałem albo 20 turbo 170 albo 2,5 były też turbo takie mocne 210230 koni trzecia generacja czekaliśmy znowu tylko 5 lat Zobacz co 5 lat były generację i co tutaj patrzy no to już inny samochód z wyglądu, ale to był czas wiesz co mi się subaru 10 lat temu jeszcze 5 może 10 przestały się wnętrza podobać, bo uważam, że subaru stanęło wtedy w miejscu plastiki były takie jakoś tego była delikatnie mówiąc średnio na dwudziestą pierwszą już 580 lat temu wyglądały tak jak było z lat 90 właśnie tutaj, ale wiesz, że to jest, że to było coś co miało wielu fanów i miłośników dlatego, że to był samochód po pierwsze, niezwykle prosty i ergonomiczne to był samochód bardzo trwałe dlatego, że jeżeli masz opracowaną technologię tworzy w produkcji tworzyw sztucznych i wiadomo już, że są tworzywa może są twarde może nie są zbyt piękne, ale wiadomo np. przez następnych 1520 lat nie blakną na słońcu nie popękają słońca no to niesmaczne to jakiś takie poczucie jakości gwarancji jakości, który jest przyzwyczajony, bo to jest coś za co to jest coś za co za co Marka subaru tak jak wielu fanów chemia miało ono zawsze no właśnie mamy potem czwarta generacja 201218 to był też WizzAir niem czy pamiętasz, ale dajmy spokój z tym diesla, bo tam były też problemy ze spółkami siedź tutaj piątej generacji mamy właśnie, bo to złe piąta generacja to jest samochód z zeszłego roku jest zupełnie zupełnie nowy model to nie jest żaden facelifting tutaj chyba najważniejsze dla subaru, bo przynajmniej tak widzę często jest podkreślane jest to, że tam system napęd hybrydowy my nie jesteśmy nie zostaliśmy tyle my też mamy hybryda wciąż mamy boksera w Polsce tylko 20150 koni, ale też z 2,5180 i są też mocniej problemów o tym, mówię sławi go na zdjęciu opis tego wobec co to jest hybryda czy też kaset to jest taka hybryda w toyocie to jest tak wygląda jak jest smacznie zjeść to jest hybryda no tutaj jest silnik elektryczny 17 koni no Nisko zawieszoną, o co chodzi poza co pozostało w tym subaru pozostał napęd, ale pozostał napęd poczekać na obie osie przód 60% domyślnie tych 40% domyślnie pozostawia skrzynia bezstopniowa w Anglii na tronie i co pozostało pod maską pozostał boxer 20150 koni doszedł do tego doszedł do tego mały silnik elektryczny w związku z tym ten model nazywa się bokser patrzy co dokładnie czy naprawdę powiedziałam tak niecałe niecałe słuchaj niecałe 17 koni zacznijmy od tego wyglądu tak jak zwykle czytaj samochód, bo konkurentów to tutaj za chwilę wymienia czy ten samochód przypominać jakiś japońskiej inne samochody, bo jednak bardziej japońskie niż np. Europejski w tym segmencie słuchali on ma od razu po po po przypomnę 460 długości ma podjąć widzę jak widzę już co on wygląda jak subaru Forester po prostu tutaj jakoś nie on charakterystyczne TEN-T to jest wschodnia kres katuszy niema co normalne tak wysoka znaczy lepiej powiedzieć to jest Hyundai z 2014 roku to by przestał wierzyć tak to byłoby jakimś wsparciu rodzin jest, ale ani ta stylizacja nie jest jakaś Super świeża ani ten samochód nie jest jakoś nie bierz nie jest to nic sam dług nie jest to, a żadna nowa Kia trzeba nowych, bo oni jednak poszli z tą stylizacją polskich widzeń mam na wzornictwo kreskę charakterystyczną bardzo to samochód na spokojniejsze jak tylko Zubek zrobili tylko co niezbędne, żeby ludzie zauważyli na ulicy też nowy model, ale ogólnie to tutaj dużo tych zmian na dużo zmian tak ogólnie to nie jest ono ważne z daną osobę brzydkie z zewnątrz nawet się to trwa od czwartej generacji tak wcale różnie teraz sobie tu widzę zdjęcia no była jednak podobieństw szukałem, bo nie ukrywam, że Rosja nabrałem jak jeździłem tym samochodem Rosję obraz z daleka, bo stała jakaś japońska konstrukcja chyba Toyota RAV 4 on trochę do CR-V podobno na pewno nie do Tiguana nie pomylić artykułowane, ale on jest on jest rozmiarów to Tiguana jest bezpośredni konkurent siadam do środka, gdzie zaraz nam się będzie właśnie to siadam do środka słuchaj to jest coś subaru 34 lat zauważam, czyli dużo lepsza jakość wykończenia dużo wygodniejsza obsługa ekran dotykowy spory na konsoli środkowej to jest już nawet bym powiedział dobra jakość nawet dość eleganckie dobrze się w tym samochodzie czuła ruszamy słuchaj no i co co tu dużo mówić no ten linearny rolnik to nadal pasuje on czy to on chyba po prostu nie jest specjalnie od mówili na tronie to bez stopni konie może jakoś przeminie ogłaszane jakoś modernizowany, ale nigdy tak nie było nie hałasował nie było z nim jakiś problemów, że wydawał się, że tam się ślizgać sprzęgło czy coś cokolwiek no zawsze zawsze to było przynajmniej przyzwoite w różnych subaru jest przecież każdy jeździliśmy krócej czy dłużej i od razu powiem, że tutaj no nie wszystko jest tak fajnie, jakby wydawał na pierwszy rzut oka to znaczy, owszem jest dziś przyjemnie dobry układ kierowniczy zawieszenie też to jest taki no właśnie taki dobrej klasy japoński samochód wbił się nie, bo tego słowa dobrać się do lat no, więc ten może przed kilku, ale już nie ma tutaj tej nie ma to jest już słuchać takiej różnicy między tym subaru konkurencją już jako jakieś wnętrze porównawczy pan 1 rzecz SsangYong Rexton i to mi trochę przypominał Ssangyonga nowego roku strona w środku są nawet nie jest szczególnie ta konsola środkowa co ktoś nie jest niczym złym, bo znaczna nowy SsangYong 1 wada to sporo wieszaka ten samochód nie jest no ten samochód ma słabe przyspieszenie i rzeczywiście ten samochód słabość zbiera, bo chyba 1011 sekund setki trwa aż 12 Night to trochę nie bardzo no z tym niestety idzie coś co często szło z silnikami boksera i to nie tylko z obawą właśnie no właśnie ja staram się nim pojeździć słuchaj byłem trochę pod Warszawą takie trasy wybieram się wiejski gdzieś na południu Konstancin tak spokojnie, żeby mało palić słuchaj poniżej 10 tu naprawdę nie jest łatwo zejść to jest rzecz, której trzeba wspomnieć pewnie fani subaru o tym, wiedzą od lat, że samochody dużo palą, ale są tacy, którzy muszą być na to przygotowani może o tym nie wiedzą no nie jest to demon prędkości nie jest to też demon przyspieszenia z tym silnikiem turbo 2 punkty rzeczywiście pamiętasz miał 67 do setki taka jest dziwi mnie to wszystko na nowe oczekuję w zeszłym roku jeździłem sprowadzone zostaną tam dwuletnim trzecio czy trzyletnim oraz starań czwartej generacji 2,5170 koni to był samochód chwalimy taki jest wszystko było z nim HOKEJ wystarczający niemało wad zwinne sprytne obecnymi, którą stronę gapili się ludzie inżynierowie subaru oraz polskim importem zdecydowali się na wprowadzenie w 2001. wieku taką sprawę trzecia dekada zapasem i mamy tutaj samochód, który przyspiesza od grobu tak to właśnie z tego nie wychodzi piłkarz 11 silnik do wyboru chodzi o to, żeby była rakieta 6 sekund 4 sekundy przy samochodach elektrycznych często mówimy po co komu no słuchaj opieką tego nie naciąć takie przyzwoite 9 pół no i pewnie, jakby sprowadzali tego 2,5185 koni toby tyle było masce NIK, bo może szybko, bo musimy kończyć z jedno 144 000 podstawowa wersja napęd na wieko obie osie skrzynia tylko bezstopniowa ustawa rozszerza na Rossie samo kosztuje 175 006 pułku ceny ceny są dość wysokie roku po jest to to nie jest to nie jest coś co będzie co będzie się cieszy dużą popularnością co do tego możemy być pewni pro no tak, bo jesteś bardzo bardzo jest solidna konkurencja tak jak wspomniałem RAV 4 Toyota Honda CR-V volkswagen Tiguan chociażby Jacku musimy kończyć chyba już naprawdę nie ma żartów z drugiej strony są za stronę np. Ford Kuga dobre wyposażenie na 15 około 15 turbo 176 koni, choć są zupełnie osiągi kosztuje 137 000 o staż ma już siódmy z ramą cennik nowej ulgi, bo my będziemy mieli wersję hybrydową na początku maja także nowej generacji to wtedy ponownie może 10 co ostatki kłaniam się pięknie w takim razie są bardzo dziękuję do jutra, by jutro państwu jutro o przyszłość motoryzacji, bo tutaj dzieje się, tyle że myślę, że jutro cały program spokojnie będzie rzeczą będzie będzie, o czym gadać wolę szukać Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA