REKLAMA

Koniec sprzedaży Infiniti w Europie oraz motoryzacja po pandemii

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-04-22 19:40
Czas trwania:
13:10 min.
Udostępnij:

Luksusowa marka koncernu Nissan wycofała się z Polski

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry państwu dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan i przez skarb Sławek przed mikrofonem nieco lepsze niż przypinane mikro podziw dobry, ale się pięknie mam nadzieję, że są państwo z nami, że zdarza, że liczą państwo tak jak my na to, że już niedługo będzie Lecha znowu spokojnie będzie znowu będzie znowu może nie tak jak było coś czuję, że tak jak było to już szybko nie będzie Rozwiń » może w ogóle nie będzie już trochę inaczej, ale będzie normalnie będzie można trochę finansowym czy się zastanawiam czy na pewno musi być tak jak było czy 3 czy musi, więc bardzo duże to co się wydarzyło przez ostatnie 3 ostatnie miesiące ostatnie 1,5 miesiąca myślę, że zostało w głowach ludzi bardzo takich pytań USB 3 takich pytań które, które myślę, że będą towarzyszyć trochę dłużej niż do końca tego miesiąca półrocza być może do końca tego roku bardzo sobie szczerze mówiąc życiu, żeby właśnie tak było to takie pytanie jest np. cieczy czy na pewno piłkarze muszą zarabiać 2000× więcej niż dobrze lekarze albo np. czy lepszy nowy land Rover kredycie co też zwykły rower, ale kupione za gotówkę albo na pewno musimy kupować nowe volvo skoro stare albo naprawdę dają rady i zobaczymy zobaczymy czy ze zobaczymy czy wprowadza czy parę parę tygodni na razie co się u nas zmieni, jeżeli chodzi o to pełną morza łączną konsul uruchamia miasto procent zmieni, ale chociażby niektórzy będą zmuszeni, mimo że chcieliby być może żyć tak jak kiedyś po prostu no w inaczej będą liczone pieniądze jak pewnie wiesz część ludzi mniej zarabia są zwolnienia to inne są priorytety na pewno będą inne przez najbliższe miesiące, a może dłużej no w wiadomo że, dopóki nie będzie leków czy szczepionki na to będzie to inaczej wszystko wyglądać i nie ma 2 zdań będziemy też państwu relacjonować jak się zmienia to w motoryzacji, ale co ma jakiś tutaj np. samochód czy pomysł na to co w przyszłości może się dziać dla ucha Her ta my na razie wybieganie w przyszłość dzisiaj środa bieganie przychodzi do piątku jest już moim zdaniem opowiadaniem o przyszłości motoryzacji, bo wszystko się zmienia to co pomysł na ten moment w Polsce biorą takie wrażenie myślę, że wiele państw to wrażenie podzieli w miarę suchą stopą szliśmy przez to wszystko przeszli mam nadzieję, że tak, że tak będzie do końca obraz była cała masa obostrzeń i z nisz dodaje, że stosowaliśmy się do nich pięknie większość z nich jeszcze jest w szachach wiem, ale oczywiście tacy natomiast do da się zauważyć, iż może nie rozluźnienie, ale nie rozprężenie, jeżeli chodzi, bo wie że, gdyby wszyscy chodzą w maseczkach faktycznie się pilnują większość to takie uczciwe 9990% wynika z moich obserwacji ziemi, chociaż każdy może mieć własne oraz chcę powiedzieć u nas nie było takiego odgórnego zakazu, żeby wszystkie placówki handlowe, gdzie było więcej niż 800m² powierzchni były zamknięte Agusta tak było w Niemczech wszystkie sklepy, nawet jeżeli były księgarnie, nawet jeżeli to sklepy rowerowe albo motocyklowe albo salony samochodowa, jeżeli miał więcej 800m² powierzchni miały być zamknięta, czyli wszystkie sklepy tzw. tzw. wielką wielką wrześniowe natomiast jak przepis ten dotknął i oczywiście takie punkty jak Castorama blisko, które która, którego faktycznie tam ludzi mogło być trochę za dużo mogą to być trochę niebezpieczne przepisy to dokument np. salony samochodowe, gdzie jak wiemy, że wydawcy się kolejki w marcu kwietniu nie ustawiały w Niemczech mają taką organizację, która pilnuje przemysłu motoryzacyjnego czy jakby interesów przemysłu motoryzacyjnego Tosię nazywa audi, a tu jest lobby tutaj nikt się nie wstydzi tego słowa lobby, że to jest organizacja, która na którą, która zabiera głos jako przedstawiciele branży motoryzacyjnej ale jakby ten opis klub gwarantuje nam to, że jesteśmy w stanie potraktować ten głos niejako głos eksperta tylko jako głos branży w Polsce to troszeczkę postawione na głowie o tym, ostatnio mówi, bo myślę, że to dobry moment, żeby o tym, zacząć w końcu mówić, a że my też mamy w Polsce lobby motoryzacyjne to np. Polski związek przemysłu motoryzacyjnego tylko przedstawiciele polskiego związku przemysłu motoryzacyjnego są zaproszeni jako eksperci i Stocha mógł bez trochę zwodnicze, dlatego że w tym momencie oddajemy głos, a komuś, kto ma teraz w tym, żeby rzucać światło w określony sposób na pewne rzeczy nie mówiąc przy okazji, że jest to, że jest to głos przedstawiciela jakieś grupy każdy może w Niemczech jest to wszystko w Niemczech to wszystko trochę uczciwiej rozplanowana i właśnie jest za stronę auta raczej tego lobby przemysłu motoryzacyjnego ogromny nacisk na głównie kanclerz Angela Merkel, żeby jak najszybciej otworzyć wszystkie punkty przedstawicielstwa co z 1 strony nie dziwi, ale z drugiej strony zastanawia mnie troszeczkę naiwność tego przemysłu motoryzacyjnego rozumiem, że samochody są to samochody są wyposażone są pozamykane to oczywiście uciążliwa po prostu pojęcia takie głosy, że nikt że, żeby samochody mogły być produkowane muszą być sprzedawane tylko samo otwarcie salonu nie spowoduje, że samochód zaczął sprzedawać potrzebni są jeszcze klienci, a i tutaj jeszcze nie wiemy czy oni faktycznie tak szybko pobiegłem pod samochody w kwietniu maju, jakby chcieli przedstawiciele branży motoryzacyjnej czy też nie potrwa to trochę więcej czy też ma chyba do końca wakacji będziemy mieli takiego wyhamowania wyhamowania pierwsze pierwszaki takie odbicia się, kiedy optymizm znowu na wszystkich wejdzie ci nie pojawi to, więc dopiero od ja jest też ważna rzecz, jakie będą ceny samochodów czy one zostaną utrzymane na tym poziomie czy będą wyższe niż mówią nowych samochodach jak firmy do tego podejdą, ale zwrócił uwagę, że chociażby ten Ford Kuga, który zupełnie nowa generacja, którym będziemy jeździć już na początku maja te pierwsze ceny podane cennik na początku roku przybyło minimum 100 000 ale, choć mówiliśmy, że przecież, że ten Ford Puma w porównaniu z Kubą to przecież jest dość drogim samochodem zresztą Puma na dłużej też będziemy mieli w końcu maja pamiętasz pierwsze wrażenia zjazdy były, ale pozwoli, że o przyszłości Motoru za zupełnie nowej kawiarni została wyceniona na 60 000zł nowa generacja, więc wiesz to jest 1 partia tak oczywiste jest taka jest takie ryzyko, że wszystko trochę podrożeje, ale z drugiej strony możemy być świadkiem zupełnie przeciwnej sytuacji, bo ja myślę, że właśnie do tego dojdzie jednak będą musieli się importerzy dostosować do sytuacji na rynku dla ich do do małej liczby chętnych na nowe samochody w ogóle do małej liczby chętnych ma na samochody ja tutaj, jeżeli pozwoli jeszcze minutę to jest tak, że cały ten handel samochodami nowymi on jest powiązane też, z czym co się dzieje z samochodami używanymi to znaczy i żeby ludzie kupowali ludzie firmy przecież to jest główny odbiorca na biznes to główny odbiorca samochodów samochodów nowych to nie tylko w Polsce, żeby była chęć na samochody to musi być wymiana Floty i wymiana Floty na pewno częściej są co 2 lata 3 lata są wymienione samochody są brane kolejno są finansowane tak tak dalej, jeżeli zaczyna się wszystko sypać trzeszczeć w tym momencie coś się sypie to np. sporo firm w jaki sposób ogranicza swoją działalność w związku z tym, jeżeli kończą się leasing w maju w czerwcu po tych samochodów nie będą np. oddają 200, a nową nazwę tylko 50 nowych, bo np. pozwolenia trochę pracowników, bo np. jeżeli handlowali czym dla przemysłu gastronomicznego tutaj największy problem albo była to obsługa imprez masowych koncertów tego typu rzeczy to się wszystko troszeczkę po rozzłościło uspokajało układało i w związku z tym jest mniejsze zapotrzebowanie i Prostak ma na rynku bardzo dużo samochodów używanych dwuletnich trzyletnich i tych samochodów jest tak dużo że, żeby je sprzedać musi zacząć zacznie zarabiać musi zacząć obniżać cenę i to też bardzo wpływa na to ile samochodów na ile samochodów nowych zdecydują się, zwłaszcza klienci indywidualni, więc mówię to wszystko to wszystko przed nami tutaj tych cech tych zagadek i niespodzianek może być sporo dobrze to ja teraz o o przyszłości pewnej marki i o przyszłości, jaka jest przyszłość dla klientów tej marki trochę żeśmy z powodu tej pandemii wcześniej o tym, mówiliśmy, ale potem w momencie, kiedy to się skończyło żeśmy nie ogłosili tego dnia, że tak się stało pewnie nie wie, o czym mówię, ale ja mówię o tym, że 31marca zakończyła się sprzedaż modeli firmy Infinity w Europie ogłoszono rok temu 1kwietnia równo rok minął wycofał się tam końca ze sprzedaży aut w Europie zachodniej no oczywiście w Polsce zamknięto fabrykę w wielkiej Brytanii przedstawicielstwo w Szwajcarii no więc, jakie były przyczyny tego co zapowiadano chodziło o to, że to Brexit konkurencja ze strony niemieckich producentów aut aut klasy premium, czyli okazało się, że za mocni są moi tak jak brak modeli, które można, by przyciągnąć klientów skoro to tak zostało ocenione przez przez przez ekspertów to znaczy rzeczywiście tych przyczyn było dużo nie nie kiepskie były też wyniki finansowe w Europie brak środków na wprowadzanie nowych modeli tak dalej tak dalej, więc nie mamy tych Infiniti, ale uwaga uspokajam wszystkich klientów samochodów po pierwsze, fanów jeszcze uspokajam, tyle że poszczególne jeszcze pojedyncze pojedyncze sztuki jeszcze zostały w salonach salonu było ponad 5 serwisy będą ludzie części serwisy po ponad 5 było ich 65 i po już liści mówi Warszawa Wrocław Gdańsk Sosnowiec Kraków Poznań 6 chyba 6 było w Polsce no i będą serwisy słuchaj przez 10 lat opieka serwisowa dostęp do części zamiennych no, więc nie jest źle jest patrzeć co w ostatnim mam takie ostatnio na stronie, jaka była oferta 30 to mały samochód kompaktowy kup 50 większy samochód kurz 60 to nasz ulubieniec kiedyś to był nasz samochód roku no i tylko został 1 SUV, a właściwie rasowe, czyli Kuyt 30 zrobiony na krótki 30 prawie się od niego nieróżniący, a jeszcze było przez kilka więcej modeli no, więc koniec Infiniti w Europie przynajmniej oficjalnego przedstawiciela słowo prywatnie to każdy sobie może kupić przecież w niej sprowadzić jakimś tam koszty większa albo mniejszym Sławku kończy po ich głupota grupy kłaniamy się pięknie zapowiadamy dzisiejszą audycję testową Skoda Superb po faceliftingu 2 wersje moja hybrydowa to kombi twoja benzynowa 2 zarostu 90 to było może stać będzie szalenie kombi czy to drugie to drugie właśnie, żebyśmy się nie pomylili czy to liftback sedan może jutro zdaniem uzgodnimy zeznania, bo z tym Superba to różnie to było przez lata zapraszamy na jutro dziękujemy Jacek Balkan słowo dziękuję wagi Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA