REKLAMA

Kiedy matury i egzaminy?

Połączenie
Data emisji:
2020-04-24 13:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie trzynasta 6 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Iga Kazimierczyk prezeska zarządu fundacji przestrzeń dla edukacji dzień dobry dzień dobre będziemy mówili oczywiście tę co dzisiaj się objawiło ustami ministra Dariusza Piątkowskiego czy nauczanie zdalne, które będzie do 24maja praktykowane zaś matura o ósmego do 29czerwca tylko w formie pisemnej egzaminu ósmoklasisty ów od szesnastego do 18czerwca i siedemnastego 28sierpnia egzaminy zawodowe i co na to mówi Rozwiń » zgadza się to jest to, żeby się dowiedzieliśmy, ale w zasadzie wydaje się, że moglibyśmy porozmawiać o tym, czego się nie dowiedzieli tylne oraz w targach z VAT wracam teoretycznie zgodnie z prawem powinniśmy nadal wrócić do pracy 26kwietnia 27kwietnia w, dlatego że w czasie tej konferencji prasowej żaden z ministrów nie zaprezentował nie powiedział, że jest projekt rozporządzenia, które zmienią obecny stan, który mamy szkoły w takcie zgodnie z prawem funkcjonujemy w tym systemie, który spędza każdą wrócić do pracy jego to jest zatrważające, żeby trochę się pogodzić z tym, że ta konferencja prasowa jest źródłem prawa tak, ale też jest źródłem prawa niestety bardzo niedoskonałego dowiedzieliśmy się, kiedy będą egzaminy i matury będą tylko w formie pisemnej dowiedzieliśmy się, kiedy będą, kiedy będą egzaminy kwalifikacyjne, kiedy będą egzaminy zawodowe, ale nie dowiedzieliśmy się w jaki sposób szkoły, które kształcą praktycznie czy szkoły zawodowe technika szkoły policealne mają realizować swoją podstawę programową zdalnie, bo nie każda szkoła to jest nauka polskiego oczywiście język Polski matematyka przedmioty po z podstawy kształcenia ogólnego wszędzie są takie same i będzie zrealizowane na poziomie ogólnym za głos to dość jednakowy sposób natomiast są przedmioty zawodowe są przedmioty specjalizacyjne część z przedmiotami praktycznymi jak Tomasz się wydarzyć jakiś sposób ci którzy, którzy są w szkołach policealnych kształcą się na w konkretnym kierunku konkretnym zawodzie, ale będą mieć przedłużone przedłużoną naukę przez to, że w zasadzie od czas przez cały ten czas nie wrócą do szkół nie dowiedzieliśmy się tego no tak, a teraz zastanówmy się nad samą pomysłem robienia matury tylko pisemnych pana dzieci się strasznie cieszę z tego dzieci się strasznie cieszą, bo rzeczywiście ten egzamin egzamin ustny jest jest bardzo stresujące zresztą co powiedzieć panowie w czasie tej konferencji ten egzamin w jakiej formie potrzebne, bo nasz system skonstruowany jest także bardzo mocno leży na egzaminach bardzo mocno oto wyniki egzaminu się opierać to też pokazuje, że z pewnym w pewnym sensie ten ten ten system to jest trochę konstruowany właśnie pod egzaminy i nauczyciele też w tej chwili mówiący o tym jak wygląda praca szkole bardzo dużo mówią koncentrują się na tym, że w zasadzie ta nauka nie jest nauką dla nauki dlatego, żeby różne rzeczy poznawać dowiadywać się odkrywać, o czym cały czas mówimy, że powinno być celem edukacji tylko w zasadzie są w liceach szkołach szkołach od ponad podstawowych technikach, którzy uczenie pod konkretny egzamin także chcemy do matury, a nie uczymy się jako zręczny zabieg ustęp w zasadzie nie jest potrzebne no właśnie ale, ale w ogóle to jest dobry pomysł, żeby robicie w takim terminie w sytuacji, kiedy w zasadzie tego kalendarza nauki szkolnej wypadł no pan wypadło parę tygodni na dobrą sprawę można, by powiedzieć, że parę miesięcy jeśli ktoś nie wierzy w edukację zdalną akurat wierzę w nią tak sobie w zasadzie wypaloną cały cały semestr, dlatego że te zajęcia zostały zawieszone w marcu, kiedy w zasadzie wszyscy byliśmy trochę po feriach ferie też one rozkładają różnie w czasie niektórzy miejsce zajęć więcej niektórzy mniej tych zajęć się tych zajęć mniej, ale rzeczywiście kwestia tego w jaki sposób powinna wyglądać egzamin jest 1 rzecz 6 klasyfikacja na koniec roku też musimy jakoś zrobić i to jest rzecz, której się nie dowiedzieliśmy z tego z tego sposobu stanowienia prawa nie wiemy w jaki sposób mamy uczniów klasyfikować, ponieważ zajęcia zawieszone są do 2004. w sposób rygorystyczny co potem nie wiemy nadal nie wiemy też się też trochę czekamy do swojego ogródka, bo o całym ogromnym szacunkiem dla stresu uczniów, którzy zdają egzamin jest bardzo duża grupa uczniów, ale mamy też dzieciaki w systemie i policzyłam, że przez 9 roczników dzieci, których rodzice nie słyszeli nic w zasadzie co się ma wydarzyć to są dzieciaki ze żłobków dzieciaki z przedszkoli dzieciaki z klas 113 jest zapowiadane ma być jakaś forma zajęć opiekuńczych dla tych dzieci, ale ani dowiedzieliśmy się, kiedy ani dowiedzieliśmy się jak one mają wyglądać minister 1 zdaniem mówi do 24maja bezwzględne zamknięcie szkół, a 3 zdania później mówi za parę dni powiem państwu jak będą wyglądały zajęcia opiekuńcze w tych placówkach no to, że one są zamknięte do 2004. czy one będą miały zajęcia opiekuńcze nie wiemy tego trochę dużo niewiadomych, a czasu mało prawda, bo wydawałoby się tak jak powiedziałem na samym początku 27kwietnia wracamy do biura ktoś mówi, czyli do szkoły tak czy nadal jest nadal jest prawo, które nas obowiązuje rozporządzenie, które nadal nie zostało nie zostało zmienione zostało uchylone ona nadal jest w obrocie w naszym życiu w naszym życiu publicznym nie wiemy też co zasiłkiem dla rodziców dzieci, które nie chodzą do placówek ktoś w ogóle też nie pojawiło nie wiemy też o tym co z problemem, który się pojawiać się przy tych lekcjach zdalnych chciałam też Wola, a nawet użyć terminu domowej szkole także edukacji domowej, do której rodzice zostali zmuszeni problem nierówności edukacyjnych tego, że tak jak teraz mówimy część usług do tego nie ma dostępu jednak mimo wszystko, dlatego że w ministerstwie walki zgadzają jest też gigantyczny problem tego, że nauczyciele nie radzą sobie z przemocą, której ofiarą padają jest też to temat, który nie jest zagospodarowane i w ogóle nie został nazwany uczy się całą długą listę rzeczy, o których nie wiemy nadal dawaj, a i tak mamy jest cena od dodał nie no to dokładamy nie wiemy co pomocą psychologiczno-pedagogiczną Pani Minister Marzena Machałek napisała chyba wczoraj w przestrzeń na Twitterze, że wie, że to się odbywa, że działa świetnie niestety nie udzielił odpowiedzi na pytanie na podstawie danych zwierząt działa świetnie, bo my wiemy, że niestety nie działa, dlatego że nie da się fachowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wprowadzić jeszcze niema się na to wsparcie nie ma się do tego narzędzi nie wiemy co z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniami z niepełnosprawnościami w jaki sposób będzie poseł po polega w jaki sposób będzie wyglądała praca, której uczniowie wymagają już teraz i też pracę, której oni będą wymagania, jakie wrócą do placówek, bo to nie są za tą to nie jest kwestia zajęć zdalnych to jest kwestia pracy terapeutycznej pracy logopedycznej pracy fizjoterapeuty trzynastym uczniami pracy pracy z psychologami terapeutami umiejętności społecznych wszystko się zatrzymało nie wiemy co dalej środki ochrony dla nauczycieli uczniów jak to ma wyglądać jak jest plan ministerstwa na to jak co miało działać po dwudziestym czwarte mają, więc w zasadzie po tym, wystąpieniu pana ministra Piątkowskiego pytanie jeszcze więcej niż odpowiedzi wiemy tylko tyle co wiemy o egzaminach od czego zaczęliśmy naszą rozmowę, ale wszystkie inne Super istotne dla oświaty kwestie nadal pozostają nawet nie zasygnalizowane i są w ogóle nie wyjaśnione, czyli właściwie jesteśmy w takim czy jesteśmy ci ludzie, którzy mają dzieci w szkołach i młodzież szkolna licealna jest totalnym jakimś zawieszeniu to znaczy tak jakby Korona Wyrostek wysadził polskie skały w powietrze ich po prostu nie ma no tak to znaczy z 1 strony jest to taka kompletna konstrukcja i demontaż tego systemu, ale to co jest oczywiście najbardziej przerażająca i zasmucająca w tej sytuacji to nie to, że to jest że, że jest bałagan mówiąc kolokwialnie, bo budżet naturalna konsekwencja stanu w jakim jesteśmy, ale to co to co bardzo młodsi to, że nie ma w tym nawet pozorów jakiś skok jakiś koordynacji pomysłu w jaki sposób ten kryzys przezwyciężyć mam wrażenie, że te pomysły są w zasadzie, ale wygląda tak powstał 15 już przed konferencją prasową nie ma w tym żadnej widocznej strategii żadnego pomysłu na to jak różne rzeczy zaplanować w jaki sposób sobie radzić z przeciwnościami to jest najgorsze, by wszyscy wiemy, że sytuacja trudna, ale uczniowie nauczyciele chcieliby wiedzieć, że my mamy na jakiś pomysł tego pomysłu w ogóle nie widać dziękuję bardzo, Iga Kazimierczyk prezeska zarządu fundacji przestrzeń dla edukacji, bo państwa moim gościem 1316 za chwilę informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA