REKLAMA

Nasze zakupy w czasach pandemii.

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2020-04-27 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raport gospodarczy zaczynamy raport gospodarczy Radia TOK FM Maciej Głogowski dzień dobry 42 minuty po godzinie dwunastej dzisiejszy raport zaczniemy tak bardzo tradycyjnie od informacji rynkowych frank 4zł 28gr euro 4zł 52 funt 5zł groszy 18USD 4złj 16gr to jeśli chodzi o rynek walutowy dla tych państwa, którzy śledzili go obecnie nie mogą na złotego tradycyjna zdanie na złotego zawsze, a przede wszystkim albo przynajmniej od czasu do czasu warto z spoglądać na giełdzie Rozwiń » papierów wartościowych w Warszawie WIG 20 na plusie zyskuje siedemdziesiątych ma 10161613 punktów na plusie także pozostałe indeksy naszej giełdy to właściwie byłoby wszystko z w części pierwszej rynkowej raportu gospodarczego patrząc na kalendarium wydarzeń makroekonomicznych tego tygodnia nie będzie zbyt wiele już na pewno nie jeśli chodzi o polską statystykę sporo dowiedzieliśmy się w ostatnich dniach o tym co działo się w Polsce, więc teraz trochę mniej tych informacji, choć oczywiście ciekawe dane będziemy jeszcze poznawać tylko że, obserwując to co dzieje się poza krajami to też będą również ważne informacje, na które trzeba będzie zwrócić uwagę ten dzień także nieco krótszy z uwagi na pierwszy dzień majowy w najbliższy piątek nieco krótszy mam namyśli oczywiście tydzień pracy, więc kto wie może będzie trochę spokojniej na razie czekać możemy na kolejne wydarzenia, a to m.in. zapowiedzi dodatkowych rozwiązań w ramach tzw. tarcza anty kryzysowej miejmy nadzieję miejmy nadzieję, że w tym tygodniu pojawią się informacje, które np. będą dotyczyły rynku pracy, ponieważ wiele funkcjonuje w tej chwili takich wiadomości o tym co może znaleźć w kolejnych pakietach dobrze byłoby, by rząd jednoznacznie powiedział czy planuje jakieś rozwiązania np. związane z funkcjonowaniem rynku pracy kodeksem pracy to jest pierwsza sprawa druga no to zapowiedzi dotyczące odmrożenia na to czekamy już od jakiegoś czasu rząd kilka tygodni temu to już nawet tygodnie można powiedzieć na pewno kilkanaście dni temu przedstawił projekt harmonogram tego od obrażania, czyli etapy 0102. 0304. ale na razie nie podaje jego dat mamy kolejne wypowiedzi członków rządu świadczące o tym, że może jeszcze w tym tygodniu poznamy daty, czyli dowiemy się co w jakiej kolejności będzie od na razie mamy na razie informacje dotyczące sportu rekreacji na to należałoby jeszcze nałożyć informacje dotyczące funkcjonowania rynku usługowego, który w tej chwili działać nie może handlu to wpłynęłoby na pewno na możliwość planowania nie tylko naszej strony konsumentów, ale także tych, którzy produktu usługi nam dostarczają ich handlują toby na pewno bardzo pomogła pierwsza część raportu gospodarczego za nami już za chwilę nasz pierwszy gość raport gospodarcze gościem raportu gospodarczego powiedziałem 0101. drugim ostatni właściwie jest dzisiaj pan Szymon Mordasiewicz dyrektor komercyjny panel gospodarstw domowych GfK Polonia dzień dobry panie dyrektorze nie reguluje dyrektor działu państwu no i mam nadzieję będziemy mogli porozmawiać o tym co właściwie widać w badaniach jak my konsumenci zachowujemy się w czasie pandemii co kupujemy, czego nie kupujemy mamy jakąś jasność oczywiście przypomnę państwu naszym słuchaczom dysponujemy danymi o sprzedaży detalicznej za poprzedni miesiąc za marzec to już był także czas objęty obostrzeniami, które w Polsce funkcjonują, a więc nieco się widzieliśmy jak tamte zakupy w rynku całe, ale nie państwo nie prezentują danych statystycznych tylko zupełnie inne ujęcie i ogląd tej naszej rzeczywistości ciekawie będzie, więc słuchać usłyszeć, jakie wnioski można wysnuć z badań, które państwo prowadzicie tak dziękuję to wprowadzenia, bo tylko z testu warto nadmienić, że to co robimy to jest codzienna codzienne monitorowanie sprzedaży 8000 polskiego skoro domowych, czyli codziennie gospodarstw domowych przesyłają nam drogą elektroniczną informację o tym, całkiem, gdzie kupił w jakiej sieci na pytanie, jaki projekt to pozwala nam właśnie zrozumie jak zachowuje się handel detaliczny jak też zachowuje się pan konsument, a wspólnie ponadto mam dane zamraża czy też mamy dane dla pytań nowy no i obserwacja, bo to przyniósł pierwszy kwartał tego roku jest naprawdę bardzo bardzo interesująca na jedno pierwsze liczba ta, choć oczywiście zareagowaliśmy państwo paniczne na pierwsze informacje o tym, że zbliżam się tam temat wielu emerytek wydatki przypomnę bo, choć kojarzymy to był marzec, ale pierwsza odbywała do szpitala trafiła 4marca do 502 roku pierwszy dzień Marta i wtedy jestem za dużo sprzedaży i widział natomiast myślę, że może obserwowaliśmy w rozwój ewentualna informacja docierała do kontynentu w UE natomiast już w wieku 11 go Marta pióro za i szkół przedszkoli uczelni wprowadzone zostały działania już szeroką skalę to już moja mama dziesięciolatki i tak naprawdę właśnie w tym 11 tygodni zaobserwowaliśmy tydzień panicznych zakupów w lepszym budżetem mówią w prasie na oświatę ją media także radio i tutaj można nazwać te zakupy dokonywane pogodziłem się jako zakupy survivalowe, bo tak jak mamy tylko zwyczajową listą 20 kategorii, które najczęściej kupujemy pokonają jutro, ale wiem to oczywiście napoje alkoholowe bezalkoholowe to w tym tygodniu 1 latkiem dominowało bliźnięta i dróg i myślę, że celem schłodzenia mrożenia, ale kolejne kategorie, które rosły wielkie 300% szybko niższe niż nie rzutem to były w kasie mydło ryż mąkę makarony sól czy to wszystko co pewnie w głowach konsumentów mogą pozwolić zbudować do osób, żeby przetrwać hipotetycznie nadchodzą te trudne trudne w obrocie produkty, które można było dłużej przetrzymać, które można dłużej przetrzymać taki jest kluczem i kategorii próbowała badać powiedział w długim terminem przydatności do użycia auta dziś mleko UHT, gdyby dokładnie tam latem ma dobre to, że w tygodniu 12 już jednak widać w odpowiedniej kategorii nie rosły tak dynamicznie, więc 14 piętnasty każda spożycia napojów odpraw takie nastąpią pewne uspokojenie, bo już rosły kategorie związane ze świętami nie ma już kategorii tych, które dawał rywalowi kategorii dominujące wtedy stadium pod względem dynamiki zakupu, kto był czas, bo było figurki czekoladowe dać 2 nie pewien powrót takiego normalność nienormalnych sytuacji i tygodnie szesnastym w tym te warunki zakończył marsz 19kwietnia kategoria rosła najbardziej zatem przekreślony i to chyba wskazuje, że po tygodniu panicznego wykupywania produktów do sklepu zaczął powoli oswajać z sytuacji w powietrze bardzo wskazuje na to fakt, że tygodnik na tę średnią w takim koszyku na typowym tygodniowym polskiego konsumenta lądował 25 kategorii, gdy jajowodów około 21 koniec 2 tygodnie 16 po świętach to jest 16 kategorii wycięli go spadek po świętach nie ma już paniki w błonach ja przy okazji pani redaktor PS niedawno 1 rzecz, która w moim przekonaniu zbyt rzadko wybrzmiewa mediach, a mianowicie oczywiście dużo mówimy o roli służby zdrowia bardzo dużo mówimy o roli Polity bezpieczeństwo natomiast myślę, że za mało mówi się o tym ile to gdzie jesteśmy zapanuje wg mnie ze względu po nich, bo konsumentów to też bardzo mogą zawdzięczamy branży spożywczej branży produkcyjnej sklepy otwarte oczywiście pewnymi obostrzeniami działami, ale produktu nie brakuje nam tylko tak naprawdę okazało się, że pierwsze wyprawy czasem trzeba ciąć Polita, ale można produkt kupić dobrze wiemy, że kiedy głód zagląda od odnosi demon natomiast tego nie ma właśnie dzięki branży spożywczej dzięki temu jak co dzień decydują się pójść do sklepu mieć wielokrotną styczność osobom, które nie dają, ale zapewnić zaopatrzenie i uważam, że pewne bardzo dobra robota zrobiona z całą polską branżę branży spożywczej tutaj od gminy gratulacje dla tych, którzy wprowadzają element pokoju w trudnych sprawach no nie pozostaje nic innego jak tylko przyłączyć się właśnie do tych podziękowań, których pan mówił wydaje mi się mam takie wrażenia, ale tych podziękowań nigdy zbyt wiele, że ma udało się już niejednokrotnie także wcześniej przemycić te podziękowania warto oczywiście pamiętać o pracownikach ochrony zdrowia, który bardzo często nawet były drugie zorganizowane akcje, ale też o pracownikach sklepów spożywczych tych których, które są w trybie ciągłym poza wyłączeniami święta niedziele otwarte i dostarczają nam możliwość dzięki nim mamy możliwość swoich zakupów do takiej kategorii z kolei już weszliśmy w tę rozmowę liczyłem także kurierów, którzy pracują również rozwija się być może jest perspektywiczna, ale na pewno na pewno ma też swoje ogromne znaczenie no właśnie to przy okazji państwo też zwracają uwagę na to jak te zakupy wykonujemy jak tradycyjnym kanale sklepowym jak internetowym tak tak taki trzeba przyznać, że kwotę, którą mamy do czynienia przyspieszyła sposób diametralnej rozwój polskiego e-commerce w ogólnej Comarch mamy ten e-commerce FMCG, czyli dobra spożywcze dobra medyczne w w pierwszym kwartale w ogóle takich prac domowych wzrosło o 9% względem zeszłego roku to w ogóle widać, że nastąpi przyspieszenie etapy tak ma polskie FMCG od 3 i problem i to niezmiernie ważne to, że to nie zrobi tylko wartość koszyków, które zwyczajowo kupowali w FMCG korzystać ze sklepu cena wzrosła o bardzo mocno bada tych, którzy zaczęli korzystać online spożywczego, bo jeszcze pierwszym kwartale zeszłego roku to było tylko 15% sporo demony tym roku w tym pierwszym kwartale też 24% polskiego oraz domowych to na torze 1 000 200 gospodarstw domowych więcej korzystał z wojną tak dużego przyspieszenia nie widzieliśmy czas ostatnie lata dużo się mówi o przeszłości czy zamknięte sklepy w niedzielę przyspieszą one trochę przyspieszył, ale ewidentnie dzisiaj ta potrzeba dokonania bezpieczne zakupy, bo bezpieczeństwo to w ogóle drugie słowo, bo nawet pierwsze, które teraz dominuje chyba każdym obszarze ryzyka, ale on możliwość takiego bezpieczeństwa dostarcza minimalizuje punkty styczności pozwala zamówić produkt z domu oczywiście po spełnieniu doświadczenia zakupowe, bo oglądamy produktu na płuca oglądamy zdjęcie nie możemy powąchać zobaczyć owoców świeżych ani nie jest możemy zobaczyć go zdjęcia dla mnie, ale i tak naprawdę klikamy i dzisiaj znakomita większość firm dostarcza nową tak bezdotykowo produkty w ustawie ma być trakt po wcześniejszym zapłaceniu online za transakcje no to powoduje właśnie mamy ten 30% wzrost rok biorąc 30%owy wzrost musimy kończyć, więc proszę jakieś podsumowanie, po którym będziemy mogli rozstać się podsumowanie danych którymi państwo dysponujecie pierwszy kwartał bardzo nam przez drobny procent bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży zakupu włamanie 30% natomiast oko będzie dominowało retoryce po przez najbliższe tygodnie także będzie dotyczyło sposobu dokonywania zakupów detalicznych to jest bezpieczeństwo jak uczynić zakupy bezpiecznymi sytuacje, które muszą być oddalone od siebie w sytuacji, w której musimy stać w kolejce na bezpieczeństwo to jest nowy sposób rozumienia wygodę robot dominującym trendem jeszcze w roku 2019 dzisiaj myślę, że wszystko będzie rewidowana właśnie przez bezpieczeństwo bardzo dziękuję za rozmowę gościem raportu gospodarczego był pan Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia dziękuję bardzo, rozmawialiśmy o tych naszych konsumentów zakupach w ostatnim czasie to wszystko w tym wydaniu raportu gospodarczego o godzinie trzynastej w radiu TOK FM informacje po informacjach zapraszam na popołudniową edycji Radia TOK FM zapraszam w imieniu Macieja Zakrockiego kolejny raport gospodarczy już jutro po dwunastej 40 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA