Jak mądrze i skutecznie szukać pracy, używając portali społecznościowych

Dobra praca
Data emisji:
2020-05-06 18:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:21 min.
Udostępnij:

"Szukanie pracy to dbanie o siebie" - podkreśla Aleksandra Ślifirska, personal branding konsultant. I tłumaczy, jak znajdować pracę, korzystając z najnowszych narzędzi, jak "oswajać" wymarzonego pracodawcę online, czyli korzystając z portali społecznościowych. Słowem - kluczem, a raczej najważniejszym zestawem kroków, jakie powinniśmy podjąć, jest budowanie własnej marki osobistej, czegoś jeszcze nieco innego niż, po prostu, wizerunek. I warto to robić nie tylko, kiedy szukamy pracy, jeszcze lepiej, kiedy pracę już mamy, ale chcemy zbudować sobie dobrą podstawę do zmiany naszego miejsca zatrudnienia na lepsze.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dzień dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz to jest podcast dobra praca w tym odcinku moim gościem jest Aleksandra Świrska persona branych menadżer szefowa agencji Kogut oraz ekspertka, ale ten Instytut polskiego wydawcy Harvard ministrowie, a porozmawiamy o tym czy w czasie pandemii w tym trudnym czasie, kiedy wielu pracowników wiele pracownicze traci swoje zatrudnienie jest szansa na znalezienie nowej pracy jak to zrobić, Rozwiń » gdzie szukać jak budować swoją markę osobistą o tym, już teraz Polacy są 1 z najbardziej zapracowanych społeczeństw w Europie średnio spędzamy w pracy 1832 godziny rocznie dobra praca to podcast o tym jak najlepiej ten czas wykorzystać jak czuć się dobrze w pracy jak zmienić pracę na lepszą Zuzanna Piechowicz i goście przyjmują punkt widzenia pracownika nie pracodawcy dobra praca premiera podcastów na tokfm PL w środę czy jest sens szukania pracy w rzeczywistości, kiedy ludzie tracą zatrudnienia większość branż ma straty związane z pandemią Korona wirusa, a te portale z ogłoszeniami o pracę wcale nie mają coraz więcej tych ogłoszeń coraz więcej treść kilka warstw bardzo takich otwierających myślenie w tym pytaniu, a dla mnie szukanie pracy jako dla osoby, która z 1 strony przyjmuje ludzi różnych współpracy, a z drugiej strony pomaga ludziom pracę znaleźć poziomu takiej osoby, która zarządza czymś takim jak Marka osobista w Polsce myśleć o takim zjawisku dość nieznanym no to szukanie pracy to jest dla mnie dbałość o siebie tak staram się mówić ludziom szukanie pracy koniec zajęć projektów no bo to różnie możemy definiować też dbałość o siebie, a jeżeli dbanie o siebie jest rzeczą kluczową w ogóle w życiu no to o jest to ważne i przed tymi czasami zmian, które mamy teraz w czasach, kiedy może było bardziej stabilnie, ale ja wiem czy było, więc jak najbardziej ma sens, ale mówimy o portalach z ogłoszeniami o pracę czy różnych takich miejscach, gdzie rzeczywiście Polacy tej pracy szukają ja w ogóle chciałbym powiedzieć może też takie kontrowersyjne, ale uważam, że Polacy nie potrafią szukać pracy Polacy myślą, że z tymi które, które tworzą, które piszą, które sprawia im pewną trudność jest swego rodzaju ofertą, którą oni mogą wysłać do pracodawcy i jest pewna pułapka, dlatego że każda firma potrzebuje czegoś innego my, żeby do tej firmy aplikować, żeby tej firmy się dostać musimy bardzo świadomie przemyśleć to, jakie my tak de facto projekty zadania może w tej firmie realizować, żeby wiedzieć, jakie projekty możemy realizować musimy po prostu te firmy trochę poznać im nie poznamy tej firmy z ogłoszenia o pracę na portalu, który takie ogłoszenia publikuje tylko musimy trochę świat tej firmy wejść i zadać sobie myślę trochę trudu, żeby czegoś więcej się o tej firmie dowiedzieć, ale jest też jeszcze jeszcze 1 rok wcześniej w tym tańcu, który musimy wykonać mianowicie taki, że musimy w ogóle wiedzieć, jakie firma ma potrzeby czy musimy potrafić musimy zastanowić się w jaki sposób możemy z tą firmą w ogóle nawiązać jakiś relacje i właśnie tu się otwierają różne możliwości różne narzędzia takie nawet, które są w internecie, które mogą nam pomóc na odpowiadanie sobie ten właśnie na takie pytania są krokiem pierwszym w ogóle w tej przygodzie szukania pracy zajęcia projektu itd. to może pokoleń co znaczy, że szukanie pracy jest dbanie o siebie szukanie pracy to nie jest tylko myślę sobie, że tyle mówimy dzisiaj rozwoju osobistym o spełnianiu marzeń o znajdowaniu sobie takich zajęć projektów, które dają nam wewnętrzną satysfakcję, bo tylko wtedy mamy poczucie takiego wewnętrznego rozwoju dużo się o tym, mówi natomiast świadomie szukanie pracy świadome dbanie o siebie znajdowanie sobie takiego zajęcia, które rozwija nasze naturalne predyspozycje nasze kompetencje, ale też odpowiada może to górnolotnie zabrzmi na morze górnolotnie zabrzmi to marzenia, ale odpowiada na jakiś takiego nasze wewnętrzne aspiracje i robienie tego co de facto po pierwsze, sprawia nam przyjemność, a skoro sprawia nam przyjemność to co możemy się w tym zadaniu samo realizować to jest właśnie dbanie o siebie sprawdzanie cały czas posiadanie takiego Pulsu sprawdzanie cały czas miejsce, w którym ja jestem to jest to miejsce, które możemy dać satysfakcję my mówimy bardzo często skrzyżowaniu takich reflektorów może to będzie ciekawe czym jest przeżywanie tego tych reflektorów no na tym skrzyżowaniu powinno na powinny się znaleźć 2 obszary czy takie 2 aspekty z 1 strony ta praca, którą my dajemy naszemu potencjalnemu pracodawcy albo zleceniodawcy to jest coś, czego bardzo ta organizacja potrzebuje, ale z drugiej strony to co my tej organizacji dajemy to, czego ona potrzebuje właśnie styka się z tym co nam przynosi ten element samorealizacji i w tym obszarze jak ja w ten sposób definiuje właśnie to dbanie o siebie dbanie o siebie to sprawianie, żeby znaleźć w miejscu, które dla mnie jest optymalne jest dla mnie ciekawe i mam poczucie rozwoju to jest bardzo ważne większość proszę zobaczyć co się działo przez ostatnie lata, a ja takimi menedżerami no najczęściej wyższego szczebla mam mam często do czynienia oprowadza ich w tych procesach zmiany pracy, ale jesteś też takiego tworzenia swojej własnej osobistej komunikacji organizacji to oni oni mają bardzo często takie poczucie takiego oni definiują w ten sposób wiesza Lado jest to kraj w tej pracy, ale mam wrażenie, że w tej pracy już nic mnie nie czeka można zdefiniować przełożyć na ten czas, który mamy teraz, że pandemia czy te czasy takiego pewnie uśpienia może w poruszaniu się mobilności tak naprawdę otwierają ludziom ludziom głowę i myśli właśnie w takim kierunku co zrobić z takim miejscem pracy, którym się po prostu siedzieliśmy może należałoby coś z tym zrobić, a to jest dbanie o siebie, czyli to dbanie o siebie i budowanie marki osobistej, której zaraz przejdziemy może się właśnie czasie pandemii, bo nawet, jeżeli teraz nie ma takiej otwartej rekrutacji albo nawet firma, do której chcielibyśmy się dostać chcielibyśmy pracować, bo od chcielibyśmy dostać w ocenie aktualnie nie ma na to fundusze to to się zmienić czy dobrze podsumował to co państwo powiedzieć świetnie ja bym nawet dodała tutaj, że może to zabrzmi przewrotnie może państwo odbiorą to akurat paradoksalną albo po, aby po albo myślą, że to jest jakiś wariacki pomysł, ale szukanie teraz możliwości potencjalnych współpracy budowanie swojej marki co wiąże się z komunikowaniem własnych sukcesów itd. itd. to jest idealny moment na budowanie takich relacji co możemy robić teraz możemy wykorzystywać technologie, które zresztą świetnie sprawdza do tego, żeby budować relacje z potencjalnymi pracodawcami potencjalnymi zleceniodawcami jak najbardziej jak zacząć budowanie marki osobistej o jej od sypania puzzli happy swojego dotychczasowego życia życia zawodowego tysięcy kawałków, gdyż albo nawet więcej nie żartujemy oczywiście sobie teraz, ale rzeczywiście są takie kluczowe są takie kluczowe momenty w karierze każdego człowieka, który taki sposób zapamiętujemy, do których potrafimy dopasować ja nazywam tak bym tak biznesowo bardzo często mówi menedżer może swoje po prostu powinieneś określić swojego pije to pokaż co zrobiła w tej organizacji, jakie realizowały projekty, jakie przyniosło wyniki i powiem pani, że mam mamy takie nieodparte wrażenie takich rosnących oczu że, że menedżerowie, którzy ma nawet nie tylko menedżerowie, ale też specjaliści, którzy są przecież częścią jakiegoś większego projektu nigdy w życiu nie zadają sobie takiego pytania, jaką wartość wniosłem realizacji danego przedsięwzięcia danego zadania, jakiego zespołu projektowego co takiego wniosłem tam ciekawego jak ja mogę to nazwać jak ja mogę o tym, opowiedzieć i to cała przygoda to jest naprawdę wielkie przygodowej Pa zaczyna się właśnie od odkrywania takich elementów na poszczególnych etapach mojej kariery mogłem zacząć od jakiegoś mniejszego sukcesu, a potem zbudowałem duży zespół sprzedażowy albo zbudowałem jakiś zespół, który dostarcza już nową technologię organizacji i dostarczały ludzi, a robiłem mnóstwo różnych ciekawych rzeczy, które spowodowały, że ten projekt jest teraz w momencie takim, jakim jest i teraz rolą rolą każdego człowieka jest to, żeby potrafił to wywłaszcza dzisiaj w no w tych możliwościach, które daje nam technologia w postaci portali mediów elektronicznych dostarczyć wiedzy o sobie do tego potencjalnego pracodawcy od tego bym zaczęła, czyli rozsypuje te puzzle otrzyma jakie, w jakich projektach braliśmy udział z kim współpracowaliśmy projektor to jest bardzo cenna wiedza bardzo często okazuje się, że no oprócz ludzi organizacji czy oprócz ludzi, których mamy przecież firma jako współpracowniku mamy dostawców mamy podwykonawców mamy firmy partnerskie et Cetera, a i teraz jak budowaliśmy z nimi relację jak czy czy potrafimy przenieść relacje z jakiego świata zewnętrznego typu np. portale, których o, których wspomniałam czy oni tam są oni potrafią wystawić referencje i jak widać zaczyna się po te rozsypane puzzle później nagle po powoli, bo etapowo zaczynają się układać jakąś niesamowitą spójną całość i kończą się strategią działania czy też ta historia ring takie budowanie opowieści ona jako o pracownikach czy potencjalnych współpracownikach czy i czy zleceniobiorca tak pani Zuzanna ostatnio 1 z moich klientów powiedział powiedział mi tak na przygotowywany do bardzo poważnej rozmowy z zespołem takiej kryzysowej powiedział bardziej mówi Słuchajcie czy to jako lider czy ja muszę być dobrym mówcą czy przedsiębiorcy skutecznie, którzy zarabiają pieniądze powinny być muszą być dobrymi mocami i chętnie powiem też przewrotnie osoba, która bardzo często uczy różnego rodzaju przygotowuje ludzi różnego rodzaju wystąpienie nie musi być musimy być skutecznym faktyczne nie musi mówić okrągłymi pięknymi kwiecistymi zdaniami i nie musi być jakimś wielkim Story tyle teren tak natomiast musi potrafić musisz nie lubię słowa musi, ale użyłam z uwagi na cel, który Baś, czyli poszukiwania bardzo ciekawych doświadczeń zawodowych z uwagi na to powinien zastanowić się komu komu ma o sobie w sposób ciekawy opowiedzieć, kto ma usłyszeć o swoim doświadczeniu, które tutaj zmierzamy z kolei do tego drugiego piętra jak rozstrzygniemy puzzle ułożymy ją jakąś spójną historię tego jak kształtowała się nasza kariera, jakie są nasze mocne strony co ciekawego możemy pokazać potencjalnemu pracodawcy jako nasz sukces, bo bardzo często ludzie mają problem z nazwaniem tego, że jest sukcesem i okazuje się, że przy tej plagi wstępnej fazie właśnie układania tego w strategii ludzie ludzie robią takie oczy świata działa pani powiedzieć pani Zuzanna bardzo często także na szkolenia tu pojawiają się menedżerowie oni mówią Boże jak nam w ten sposób o tym, opowiadasz, aby w ogóle nigdy nie myśleliśmy o tym w ten sposób rzeczywiście byliśmy w takich projektach one kończyły rewelacyjnymi wynikami nigdy o tym nie mówiliśmy nigdy tego nie komunikowali my właśnie i teraz, jeżeli jest moment graniczny, kiedy musi szukać tej pracy rocznie zakładamy że, że nie musi już 2 pozostałe to trudno znaleźć źródło chociażby w internecie, gdzie mogą znaleźć opis takiego swojego projektu tego swojego akcesu tory, ale wracając do wracając do tego drugiego do tego wyższego piętra tylko ja już po składaliśmy puzzle użyliśmy do historii to kluczowe jest to no właśnie jako kto dokonuje mówię, czyli kim ja jestem, jakiego projektu szuka, jakie mam doświadczenia, które jakiś sposób nie predestynuje do tego jak chce ten projekt sięgnąć, ale kluczowe jest absolutnie kluczowe jest zbudowanie takiej w ogóle powinien menedżer specjalistycznych powinniśmy coś takiego mapy relacji to populizm parę Lacjum to są nasze kluczowe kluczowi ludzie, o których mówimy mamy taką skłonność mówienia do wszystkich im większa grupa ludzi tym lepiej nic bardziej mylnego myślę sobie, że w zależności od tego jakie stanowisko aplikujemy do jakiej firmy chcemy się przedrzeć się dostać skraść jakąś uwagę osoby, która będzie decydowała o tym, to musimy mieć bardzo dobrze oznakowaną mapy tych osób, do których do, których chcemy coś powiedzieć no, czyli po prostu mówiąc krótko poznać ich sprawić, żeby znaleźć w miejscu, gdzie oni też są albo zaprosić ich do jakiegoś kontaktu właśnie przez przez jaki społecznościowych portale profesjonalne oczywiście, ale kluczowe jest mówienie do ludzi którzy, którzy są na tej mapie mapie naszych relacji jest to bardzo ważne, czyli rozsypuje puzzle budujemy akcje Story pokazujemy projekty, jakie realizujemy, ale mamy świadomość pełną świadomość tego, kto ma być odbiorcą tej informacji to nie jest to nie są takie to nie jest rzucanie takich takich pustych pustych komunikatu bardzo ważna, że widziała pani, że musi to być profesjonalny portal, czyli bardziej link tym mniej instagram cha no właśnie tak, jeżeli szukamy pracy, a zakładamy że, że o tym, mówimy to rzeczywiście nigdy nie jest takim podstawowym narzędziem, żeby z tym komunikatem docierają do decydentów i instagram to też zależy pani Zuzanna od branży, bo jeżeli sobie np. jeżeli mamy kogoś takiego to bardzo chciałby się rozwijać branża branży Fashion albo w branży w branży piłki no to instagram jest dedykowaną platformą właśnie takim dziedzinom natomiast mówimy o menedżerach mówimy o specjalistach no to link jest tutaj i na razie na jak na razie może ktoś myśli jednak chwile, jakie jeszcze lepsze narzędzie jest naprawdę nieocenione i stała komunikacja, ale to wciąż bardzo mocno podkreślić ekspercka to znaczy ekspercka nie tak rzeczy sprzedaje jakieś produkty tylko dzieli się wiedzą autentycznie dzielić wiedzą projektami i potrafi tych projektach opowiedzieć potrafi tymi projektami zainspirować innych no to efekty takiej komunikacji prowadzonej systematycznie to też bardzo ważne naprawdę są świetna czy wtedy, jeżeli wiemy co chcemy komunikować naukowo to znaczy, że zachęca pani do tego, żeby takim osobą z tego kręgu tych firm czy headhunterów wysyła się przed zaproszenia na rynki, mimo że nigdy nie spotkaliśmy ich twarzą twarz nie mieliśmy z nimi bezpośredniego kontaktu jak ja mówię zwykle ludziom tak słuchaj, jeżeli chodzi im gmina w ogóle portale społecznościowe to zanim komukolwiek myślę, że zaproszenie to wyobraź sobie taką sytuację pod obrał sobie taką sytuację, że jesteś takiej konkurencji albo na jakimś szkoleniu i tam też z reguły mamy taką sytuacją spotykamy ludzi po raz pierwszy bowiem ta sytuacja wymaga od nas no kolejek kolejnego piętra tej strategii jakiegoś SMÓL okup umiejętności zainteresowania zainteresowania sobą jakąś konkretną osobę lekarz musimy podejść przedstawić się ja uważam, że w mediach społecznościowych chociażby takim na takim portalu jak i gmin, które jest taką platformą bardzo profesjonalną my też możemy przysłowiową komuś podejść opowiedzieć coś o sobie przedstawić zaprosić do kontaktu i do tego do tego zachęcał nawet ewidentnie, nawet jeżeli jest to osoba wcześniej nie poznano realnym świecie i tylko wiadomo, że musi być poprzedzone jakąś komunikacją wstępną, czyli o powiedzeniem trochę o sobie przedstawieniem się no tutaj obowiązuje ten sam człowiek walczy bardzo często o tym, zapominają klikają dotykają tylko zaproszenie dodam tylko, że również to zdarza chyba bez też takie przekroczenie siebie wysłanie do kości formacji chcę, żeby była sieć chce jestem zainteresowany już wtedy w końcu powiedzieć np. menedżerowie tej firmy jestem zainteresowany pracą jestem zainteresowana pracą państwo firmy czy na razie jednak tylko zaprosić swojej sieci chcę się nawiązać kontakt chcę się obserwować to osoba publikujemy przed nami w kinie jak jak to pani jak pani sformułowania, aby tutaj mówię rozumiem pani też tak szykuje zdecydowanie ta druga strategia, czyli ja zapraszam, dlatego że mam bardzo ciekawe mam bardzo ciekawe doświadczenia i najprawdopodobniej będę taką osobą, która zainteresuje moimi treściami, czyli ja ja ja zapraszam do tego kontaktu, bo jestem otwarta na budowanie dopiero relacji z tym człowiekiem, a nie sprzedawanie mu od razu takiego pomysłu, że być może chciałabym pracy albo od razu jakiś projekt myślę, że to to takie to znowu jest mu to przekłada na takie życie takie życie codzienne relacje może tych nie wirtualne no nie podchodzimy do do kogoś silnym i mówimy od razu, jakie mamy tak powiem zamiary tylko bardziej otwieramy się na budowanie relacji portale społecznościowe zbudowanie relacji, nawet jeżeli nawet myślę sobie pani Zuzanny, że nawet, jeżeli zaczęlibyśmy headhuntera to on sprzeda czy poleci taką samą strategię i jeżeli chodzi o docieraniu do pracodawców poznać tego pracodawcy nabiał z nim relację poświęćmy trochę czasu pokaże, że jest wartościowym to i to wszystko da się zrobić właśnie takim portalu to fantastyczna, czyli ta druga strategia niesie mamy ochotę pracować poczekajmy chwilę budujemy wartość w oczach tego tego potencjalnego naszego partnera dzielmy się treściami które, które będą dla nich cenne, które być może również komentuje, a może nawet będą dla niego jakąś podpowiedzią w jakimś projekcie możemy być pomocni no po to, są te portale i wtedy byliśmy skupieni na tym, czego ta firma może potrzebować pod tą dopracowywać to co publikujemy właśnie media społecznościowe wydają się, że to jest do Spartaka 3 stycznia osobowość ta Marka osobiste sztuczna bez skrojone tylko pocztą, a postał 1 na Platformę, bo to 1 typ firma ja bym tutaj doprecyzowała co dwudziesta jeżeli, jeżeli rozsypie te puzzle, o których mówiłyśmy na początku wrócić do tego pierwszego kroku strategii, gdzie jest ta autentyczność, gdzie autentyczna Marka osobista, gdzie zaczynamy mówić tzw. wizerunku, bo chyba o to od pani pyta, a jeżeli dosypujemy puzzle i zrobimy fantastyczną pracę, która pomoże nam zbudować Story zawodowa pokazać czyli, jeżeli ja chciałabym aplikować do firmy i Greg i wiem, że moje doświadczenie może tej firmie się fantastycznie przydać to sprawdzą ile moje doświadczenie może być ciekawy dla tej firmy, ale są moje doświadczenie jestem cały czasy i autentyczna w tym co komunikuje i teraz chodzi o to, żeby przez dłuższy czas pozwolić sobie dłuższy czas ani ZUS mogą nie tylko na potrzeby komunikowania tego potencjalnemu pracodawcy tylko w ogóle taka komunikacja z rynkiem budowanie marki budowanie autentycznej wartości zawodowej plus oczywiście relacjonowanie jej w taki dobry przemyślany sposób jest Absolut absolutny konsensus się kończy w momencie, kiedy teraz zdobywamy mało tego bardzo często mówi komunikuje wtedy, kiedy nie szukasz pracy, a tu jest taka, że taka przewrotką w całej tej strategii natomiast my cały czas komunikujemy rzeczy, które są nam bliskie, które realizujemy i tak jak powiedziałam to tu chodzi o skrzyżowanie 2 reflektorów, czyli połączenie wartości firmy tego, czego firma może potrzebować czy musi być to jest absolutnie absolutna konieczność i druga rzecz czy my się mieścimy właśnie w tej wartości czy też to co sprawia nam frajdę samorozwój jest oparty właśnie doświadczeniu to co jest ważne i ten potencjalny pracodawca odczuje on czuje to autentyczne uczucie czytać czy on czuje to jest twoje to jest ważne myślę, że w tym momencie na pani szkolenia, a ponieważ teraz pojawia się takie hasło, skąd brać na to wszystko czas jest pani Zuzanna, żeby pani wiedziała jak jak często coś musi pani powiedzieć, że to co to, czego doświadczą po szkoleniach, a w tamtym roku tych szkoleń przeprowadziła organizacja dość sporo i byłoby, by były na tych na te szkolenia osoby z różnych szczebli organizacji to był średni Management to byli też specjaliści i oni ja mam mam wrażenie, że oni po takich spotkaniach nabierają takiego nie Samowi takiej niesamowitej inspiracji oni są zawsze gotowi do działania deklarują, że taktach wdrożą strategie w ogóle będzie fantastycznie, ale robią to takie jak będzie to robił to naprawdę się jakoś, a nie wiem jak robi pani z niego zwolnić, ale pytanie pierwszych miesiącach jak te kwestie obrady, mimo iż może z przykrością stwierdzić, że jest to rzeczywiście wzrosło zapał tzw. słomiany i wszelkie wszelkie deklaracje, że będą komunikować będą się tym zajmować no myślę, że odchodzą udana, bo bardzo daleki plan natomiast bywają takie osoby bywają takie osoby, które rzeczywiście bardzo mocno ostro biorą się za siebie od razu i proszę mi wierzyć, że te osoby mają niesamowicie fantastyczne bardzo szybkie tego efekty w postaci właśnie zaproszeń do projektu albo propozycję pracy jest to niesamowite natomiast dotyczy dotyczy to bardzo małej małej naprawdę niewielkiej ilości osób natomiast pełna zgoda, a robienie swojego osobistego planu komunikacji działania w tych mediach to jest rzeczywiście praca bardzo czasochłonna, która wymaga naprawdę zbudowania solidnego przemyślanego planu komunikacji zrobienia takiego planu komunikacji to jest wyższa szkoła jazdy i trzymanie się przede wszystkim tego planu, czyli trochę tak jak z tą dietą w, o której pani, mówi że musimy wiedzieć co nam służy, jakie składniki jeszcze do tego trzeba dołożyć to co lubimy, bo wtedy, gdy pani działa i wiem, że jeżeli w tych elementach komunikacyjnych nie ma takich rzeczy, które sprawiają ludziom frajdę ja np. są tacy ludzie, którzy uwielbiają się komunikować uwielbiają pisać, ale musimy założyć, że jeśli ktoś, kto jest średnio piśmie Anny dla niego napisanie artykułu jest ogromnym wyzwaniem to będzie dla niego trudna strategia, iż będzie musiał mieć najprawdopodobniej kogoś, kto będzie mu w tym pomagał albo dopingował, a jak pani zaczęła swoją przygodę z budowaniem własnej marki osobistej jak pan się z motywowała Orany boskie pani Zuzanna od wielkiego kryzysu, a pamiętam taki moment prowadzę firmę 15 lat bardzo przełomowy do kryzysowej z nie za bardzo wiedział, w którym kierunku w tej firmie pójść, a i nawet się zastanawiam, że może skoro tak ten biznes średnio idzie to może trzeba zamknąć na kupę lat temu to już było, ale z tej całej przygody kryzysowej, którą miały się, że każdy przedsiębiorca taki ma, ale one fantastycznie też budują już zabrały się za pisanie książki, ale to takich 2 powodów po pierwsze, chciałbym rzeczywiście zgłębić temat zawodowy, który w, którym jego pasjonowało to był wtedy wystąpienia publiczne, a z drugiej strony chciałam robić coś co chcą mnie pasjonuje czy jakoś autentycznie mnie w ciągu dnia i ta książka była na tyle ciekawa też zawodowo dla mnie, bo opowiadała oczywiście tym obszarze zawodowym, który w, którym w, którym się, które się zajmowałam się zacząć się zastanawiać głębiej nad tym rzeczywiście czy w ogóle jest personal branding, w czym on może pomagać jak wpływa na docieranie do bardzo ciekawe dla nas grup odbiorców jakiś potencjalnych współpracowników, a z drugiej strony, jaką daje niewiarygodną przewagę negocjacyjną z osobą, która ma markę jak tak ugruntowaną pozycję na rynku dla mnie Marka osobista czy też opłat bardzo mocno podkreślić to nie jest tylko to co jest w obszarze wizerunku jest widoczna jest ktoś, kto jest dla mnie to ktoś się z moich znajomych, mówi że ktoś z kręgosłupem epoką ktoś komu mogę zaufać ma dobre doświadczenie, więc myślę, że mniejsze od tego zaczęło od takiego w ogóle zastanowienia się, czego jak chce, dokąd idę kipią w ogóle jest kilka w ogóle chce być dla moich partnerów i od tych pytań chyba zaczęło się u mnie osobiście takiej mojej osobistej wewnętrznej historii kryzysowej odnajdywanie tych zasobów czy w ogóle personal branding jest jak należy go definiować chyba od tego piękne zakończenie naszej rozmowy, bo teraz mamy Krezus mamy kryzys jeśli mówi o kryzysie gospodarczym, które nas na pewno czeka, ale mówię o okresie pewnego rodzaju funkcjonowania, bo jesteśmy w takiej ogromnej zmianie, a właściwie wszystko się zmienia ja prowadzę audycje radiowe nie, widząc gościa pani jest u siebie w domu albo ją pani jest jak u siebie w domu, gdyby nie pandemia Crohna wzrosła myślę mam nadzieję, że spotkałyśmy się w studiu, więc ten kryzys jesteś taką szansą nie uważam, że każdy kryzys, aby miała już kilka one były takim naprawdę dość dużym tąpnięciem w moim życiu to przez każde z tych kryzysów przechodziłam przez taką oczywiście nie czułam tego wtedy zdaje sobie sprawę z tego, że dla ludzi, którzy się w tym kryzysie znaleźli albo stracili pracę stracą i jest to potwornie trudna ja zawsze sobie myśleć o tym, że życie takim ludziom mimo wszystko snu i wyrównanego oddechu, bo to jest trudne przechodzić takie sytuacje, ale z drugiej strony jestem osobą, która wie, że przechodzenie przez kryzysy to jest jednak przechodzenie przez jakąś złotą bramę i powinniśmy naprawdę po tym, wyrównaniu tego oddechu potem zdrowym śnieg, żebyśmy nie wpadali myślenie tunelowa myśmy sobie to, żebyśmy sobie to po przepracowali popatrzyli porobili ćwiczenia oddechowe itd. ale zawalczyli o siebie to jest moment, w którym ludzie paradoksalnie mogą osiągnąć więcej niż osiągali do tej pory jestem o tym przekonamy bardzo dziękuję w tej audycji otuchy dodawała nam pani Aleksandra Świrska personal branding Consultants szefowa agencji Kobo ekspertka z fajką Instytutu polskiego wydawcy Harvard Business Review jeszcze tylko wspomnę, że te książki, a właściwie pani udział 1 książce, kiedy ktoś zaczął pisać jest autorką książek jak, dlaczego pani mówię to brzmi zabawnie mówi to państwu chodzi o 2 książki medialne Wedla rekinów biznesu oraz rekiny biznesu media bardzo panie dziękuję jeszcze raz dziękuję i pozdrawiamy państwa bardzo ciepło ja nazywam się Zuzanna Piechowicz to była audycja dobra praca mam nadzieję, że są państwo zdrowi i trzymają państwo odpowiedni dystans fizyczne dobra praca podcast o pracownikach i dla pracowników premiera w środę na tokfm PL partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRA PRACA

Więcej podcastów tej audycji

praca

POPULARNE

praca
PARTNER SERWISU praca

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA