REKLAMA

Fisker Ocean oraz ślad węglowy samochodów elektrycznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-05-06 19:40
Czas trwania:
14:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski witamy w środę, a ponieważ jest środa to próbujemy zmierzyć się z przyszłością motoryzacji i w jaki sposób piasku się dzisiaj zmierzymy czy jesteśmy o wiele mądrzejsi niż tydzień temu jeśli chodzi o mamy więcej informacji mamy nowe modele, bo ja mam wrażenie, że niestety no panie nie tylko jest też ponad bardzo nudne znów bardzo dziękuję o to jest miła z tym Rozwiń » swoim zawsze pozostanie liczyć z tym swoim przywiązaniem do nowych modeli tak jak przyszło mu motoryzacji kręciła się tylko wyłącznie od tego czy za tydzień za 2 tygodnie za miesiąc będzie jakiś nowy model nie to nie jest przyszłość motoryzacji, więc powinniśmy no bo babę, starając się przynajmniej być rozsądnym, a pragmatycznym medium dziennikarzami powinniśmy spróbować znaleźć odpowiedź na pytania, które zadajemy sobie od bardzo dawna jak będziemy mieli odpowiedź na pytania to wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej na temat przyszłości motoryzacji co udaje nam się udaje nam się czasami słuchać co zapytanie pytanie jest takie czy ślad węglowy pozostawione przez samochód elektryczny w porównaniu z samochodem spalinowym jest mniejszy czy większe jak pewnie sobie doskonale zdaje z tego sprawa w sieci na jej czubie znajdziesz długie filmy, które w absolutnie bez nie pozostają nie, pozostawiając służby nawet cienia na jakiś margines niedomówień, a wątpliwości przegrzania, który przegrywa albo, że wygrywa no tak to oczywiście są w skrajność zawsze znajdzie szczególnie w internecie, które były nie wszystko, ale w 2, ale nawet wieś łykanie jest wtedy, kiedy jest zaniedbane informowanie i rzetelne przedstawianie sytuacji oczywiście zawsze znajdą zawsze znajdą ludzie, którzy uważają 105 szkodzi, że zimy jest płaska, że szczepionki są robione martwych płodów tak dalej tak dalece jak tacy ludzie zawsze znajdą w Polsce jednak większa część energia pozyskiwana jest z węgla natomiast we Francji mają energię atomową w Szwecji to jest to jest oczywiście energia odnawialna w Norwegii również tak i tras tak wzięto pod uwagę fakt, że akumulator może być wyprodukowane w Chinach co spowoduje, że to jego ślad węglowy mówimy tylko właśnie w ślad węglowy nie mówimy tutaj trujących substancjach typu tlenki azotu tego typu rzeczy, więc akumulatory wyprodukowane w Chinach oczywiście zostawia większy ślad węglowy akumulator produkowane w Europie mniejszy i tak no dobrze, ale czy widzisz oka mamy ten ślad węglowy to jest niewątpliwe to to wiadomo, a nawet pamiętam będąc w fabryce PiS 5 lat temu, gdzie produkowane i 38 w ogóle i 3 rozmawialiśmy, że nie wiemy czy przestaną produkować alei i 8 ten samochód wiesz, który hybrydowe, które nam się bardziej podobał obawiam się, że już miał być przez mieli BMW przestać produkować w kwietniu, ponieważ fabryki stanęły podejrzewa, że może ostatnie zamówienia zrealizują i ósemki nie będziemy mieli następcę natomiast jeszcze do tego śladu węglowego to tam było produkowane elementy tego tej trójki w stanach różny od z różne elementy były z materiałów odzyskiwanych tylko potem najsłabsze ogniwo było ten transport Europy wielkimi statkami, które ileś tam emitują szkodliwych substancji tak dalej tak dalej ja z kolei mam 1 jedno jedno firma, która ma ma zamiar coś z tym zrobi Lesław przed Senatem chciałem opowiadać czy dowiedziały się we mnie czegoś no dowiedziałem się tego, że ten ślad węglowy jest cały czas duży w wielu przypadkach nie no właśnie próbowali dotrzeć do albo chyba albo w ogóle nie słucha, bo naprawdę coś nie tak z moją jakością przekazu połączeń no no powiedzmy to co próbuję państwu to co próbuję państwu powiedzieć to, że organizacja nazywająca się Europejską federacją transportu środowiska przed przeprowadziła badanie, z którego wynikami dotyczącymi śladu węglowego mówimy tutaj tylko wyłącznie o emisji co 2 nie ma już dyskutować jak nie mamy tutaj co zastanawiać jak to jest, że nam się wydaje albo coś takiego do tego mamy tutaj poważne opracowanie, które zresztą pokrywa się opracowaniami ośrodków uniwersyteckich licznych w Europie i trasach, jeżeli chodzi o samo wyprodukowanie samochodu, a to w przypadku samochodów elektrycznych dodatkowym kosztem jest wyprodukowanie akumulatora i o ile sama produkcja samochodu elektrycznego samochodu spalinowego jest podobna jeśli chodzi o emisję co 2 tak już wyprodukowanie akumulatora do samochodu elektrycznego oznacza, że jest tego wszystkiego prawie 2× więcej to znaczy, że można to bardziej porównać do wyprodukowania 2 samochodów spalinowych rozumiesz, o czym mówię, że uwagi, ale liczy, że widzisz jakieś rozwiązanie w najbliższej przyszłości, ale zmienione proszę powiedzieć nie zadawaj głupich pytań, których Jacku bez żartów pytanie było odpowiedź może być, ale pytanie, ale rozsądne słuchaj, ale próbuje przedstawić ci cały wynik badania i wiem, że ma tam coś co daje dziś dużo ciekawsze niż 8 Tomasz, ale daje proszę powiedzieć coś raz na jakiś czas, chociaż do końca, więc jeżeli chodzi w ślad węglowy w przypadku samochodów elektrycznych przez to, że jest w nich bateria wyprodukowanie tego całego napędu jest bardziej emisyjne niż wyprodukowanie samochodu na spalinowe, ale za to potem jak ten samochód jest eksploatowane to w zależności od tego w którym kraju eksploatujemy, czyli mamy prąd tak jak w Polsce zwęgla albo tak jak w Szwecji z wody i słońca to wtedy różnica już przy takim długoletniej eksploatacji kilku kilkunastoletni jest już bardzo bardzo duża tras uważa w Polsce, mimo że prąd zwęgla eksploatacja to najgorszy niestety zastanego przypadek, bo jesteśmy tutaj podawanie jako jako najgorszy przypadek najgorszy najgorszy scenariusz auto elektryczne w porównaniu z samochodem, a spalinowym benzynowym będzie o 29% mniej mniej emitowało co 2 do atmosfery w trakcie całego cyklu swojego życia, czyli łącznie z produkcją wyprodukowaniem baterii i eksploatacją w porównaniu do podobnego samochodu pan spalinowego, czyli samochód elektryczny o 30% mniejsza emisja zanieczyszczeń niż niż samochód spalinowy natomiast, jeżeli chodzi o takie kraje, gdzie jak ten produkt pozyskiwany bardziej przyjazny dla atmosfery sposób we Francji 77% w kwestii 79%, czyli auto, które elektryczna, wliczając koszty produkcji będzie całym swoim cyklu produkcyjnym o 7 wyemituje 79% mniej dwutlenku węgla niż analogiczne samochód samochód spalinowy średnia dla Unii Europejskiej po 63% mamy ewidentnie zamierzamy jesteśmy na 29% więc, więc pan Grzegorz lato to jest też dobra wiadomość jeszcze tak rozważają możliwość bowiem ocieka chwileczkę akurat ta co chcesz coś, a propos tego powiedzieć czy jakiś oczywiście no ale do, a propos tego, czyli po prostu coś w ogóle chce dziś powiedzieć o rachunek motory za to, że zaraz powiesz teraz chce wykończyć, jakby to badanie wg mnie bardzo ważna nie wzięto tutaj pod uwagę pod uwagę z oczywistych powodów, chociaż zaakcentowano, że są jeszcze tutaj takie dodatkowe czynniki jak to, że właśnie samochody spalinowe trują także emitujące 2 jeszcze oprócz tego trują, ale znów bateria zawiera rzadkie materiały, czyli kobalt Lead mangan na ich pozyskiwani również ma negatywny wpływ na środowisko i kolejna rzecz już tak na sam koniec jest to, że reset King pojazdów elektrycznych jest trudne i znowu energochłonne i nie jest tak prostych w przypadku samochodów spalinowych we Francji odzyskuje się 95% materiałów wykorzystanych do produkcji samochodu 95% to robi się już łatwo i przyjazny sposób, jeżeli chodzi o samochody elektryczne nie jest jeszcze tu takie proste, ale prawdopodobnie zmieni to tyle to panie to świetna wiadomość, chociaż podejrzewam, że dostaniemy jakieś maile albo inne opracowania, które ktoś znajdzie, który jednak mimo wszystko coś na coś innego wskazuje, ale właśnie Sławku nie ma nie ma ustawy o zezwolenie sugeruje, by nie próbą Radia tutaj rozdrabniać tego co co przedstawiłem tu już ani to nie jest wymysł, jakiej strony internetowej anonimowej łącznie ani to nie jest garstka ludzi to jest poważna znaną wielu pełna organizacja, która przeprowadziła badania, więc wiesz jak można sobie tutaj wszystkiego Myszkowa, ale myślę, że tutaj, a jeżeli chodzi o to jak jestem spokojny no to cieszmy się w takim razie tymi dobrymi wiadomościami tylko, żebyśmy obaj byli nudni to ja jednak mamy informację, która będzie nowym modelu pozwoli pamięta firmy ściska nie film to właśnie ciekawe ktoś, kto cokolwiek wie to jest firma amerykańska, która produkowała jeszcze 10 lat temu zaczęli produkować samochody hybrydowe Finlandii Henrik Ciska, które współpracował przy opracowywaniu różnych nadwozi bardzo ładnych samochodów np. BMW 4 ciasto na Martina założył taką firmę produkował samochody hybrydowe Finlandii no ale jak się okazało były 2 silniki elektryczne silnik spalinowy baterie słoneczne na dachu świetne osiągi, ale jakoś mimo, że to samochód hybrydowy, czyli znowu tak jakiś odjazd nowa technologia nikomu nieznana no to niestety jakoś zbyt wielkiego powodzenia nie miały być może były zbyt właśnie może być zbyt drogie patrzy na ceny nie były chyba zbyt drogie 95 500 za samochód hybrydowy jest rasowy jeziora co dziś niecałe 100 000USD, bo to w stanach Zjednoczonych cena co ty uważasz wysoka cena chyba nie Tesla roadster kosztowała pewnie ze 100 000 ile ona tam kosztował może, niemniej nawet chyba to no w każdym razie firma zbankrutowała, ale wraca słuchaj wraca w obraz wraca tym razem, z czym o tym, o czym ty mówiłeś długo, czyli z napędem elektrycznym i właśnie tak jak mówił koniecznie, żeby nawiązać chociażby napęd elektryczny nawiązuje do tego co ty mówisz, ale też nawiązuje to co producent chce w tej chwili zrobić, żeby to było jeszcze bardziej ekologiczne tam prawie wszystko ma być materiał z odzysku wnętrze co by to nie znaczyło wegańskie znane wnętrze materiały z odzysku materiały z przetworzonych butelek plastikowych zużyte koszulki różne produkty z poliestru mylą zużytych sieci rybackich i innych odpadów wyłowionych z morza jak obaj wiemy odpadów może jest mnóstwo te wyspy na oceanie spokojnym plastiku pływające szalone ogromne to coś strasznego się to na zdjęciach z kosmosu idzie po przetworzone stare opony to jest ten pomysł producenta jeśli chodzi o wnętrze natomiast pod maską samochód ma 465 długością miał być pokazany w Genewie miały premierę w stanach, więc może to nie jest zupełna nowość rozmiar jaguara I-pace, którego bardzo lubię 465 szeroki prawie 2m metr 60 wysokości napęd na obie osie akumulator pojemność 80 kilowatogodzin zasięg przyzwoity prawie 500 km albo nawet nadal bardzo dobry czy taki SUV fiskalne krytykować wyprawie tydzień temu dobrze pamiętam, że to trochę, że to trochę bez sensu czy ten SUV fiskalne doprowadzi do kolejnej do kolejnego bankructwa firmy czy ten 1 model wystarczy, żeby ten skarb przetrwał tego tego nie wiemy natomiast na pewno natomiast na pewno bardzo uparty jest właściciel może dobrze, że coś robić w końcu raz musi nie udało może muszę uda drugi raz, a jutro będziemy mieli też coś związanego być może przyszłością motoryzacji samochód z napędem hybrydowym wniosku jeszcze się tylko odniosło szybciutko typu Iskra ja miałem okazję się do takiego auta przymierzać w sensie nawet zastanawiam się szczerze mówiąc nie kupić, bo była wyjątkowo atrakcyjna cena, a auto było unieruchomione, a unieruchomiona największy problem w tym iskrami był taki rząd się psuły i a w związku z tym, że to malutka Manufaktura tak naprawdę nawet w stanach Zjednoczonych nie była taka prosta sprawa samochód jakiś sposób sensowne naprawić coś z nim zrobić, bo nie było, bo wiesz jak masz citroena peugeota Chevroleta z klanu Tomasz rozbudowaną sieć wszystkiego na jakąś taką Manufakturę, która dopiero startujemy to no niestety tutaj błędy wieku dziecięcego ten samochód ukończyły, czyli może być podobnie, że znaczną siłę zdolną, a to tak nic nic to zapraszamy jutro w takim razie jutro samochód, który już swoje koncernu PS, a więc żadna Manufaktura jest jest szansa, że serwis jest nawet ogromna jutro wrażenia zjazdy z 7 Crossback zapraszamy na wiadomość jest taka bardzo ważnym pan Adam, czyli plug-in hybryda ładowana z wniosku o 5060 km na samym prądzie na 6 sekund do setki kłaniam się piękna dobra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA