REKLAMA

Kiedy i jak latać, skoro co chwila przedłużają zamknięcie granic?

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2020-05-10 11:00
Prowadzący:
Czas trwania:
08:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
mam nadzieję, że nasi goście pan Mariusz Piotrowski z Live for free wyda wybaczy mi ten przydługi wstęp, ale nie odbyło się to pańskim kosztem zapewniam pana dzień dobry dzień dobry witam oczywiście można było no dobrze to zacznijmy w takim razie od od tego kiedy będziemy mogli wsiąść do samolotu i polecieć gdziekolwiek, bo zdaje się, że tak jest pragnienie mimo obaw związanych skoro na wirusem większości tych, którzy podróżowali namiętnie to jest świetne pytanie Rozwiń » niestety niezbędna nie dokona odpowiedzi, ale mamy też, że nie ma eksperta dotyczącej Trybunału to przewidzieć no, trzymając taki w takiej takich formalnych form ruchu formalnego stawia, którą dzisiaj zakaz lotów nad terytorium Polski będzie do 23maja największe linie lotnicze jak na razie panujący w Polsce na razie zamyka mają zawieszone loty do końca maja mniej więcej natomiast spodziewamy się jakiegoś przełomu być może w ciągu najbliższego tygodnia 2 będzie chciał napaść na poziomie unijnym, ponieważ wiemy, że Unia Europejska powolutku przygotowuje się do o jakichś wspólnych zasad wspólnych współrzędnych, które pozwolą stopniowo otwierać granice między państwami Unii Europejskiej porażenie jest jest jesz jeszcze nie granic zewnętrznych wynika oczywiście faktu, że turystyka jest jak bardzo ważna dla dla unijnej gospodarki na prawie 10% unijnego PKB oraz jak czytać czytać czy czytałem depesz Reutersa, który znalazł wielki przeciek przecież tego co Unia stawia państwu unijnym no rzecz oczywista, czyli Europy Europy po prostu zmęczeni i potrzebują przerwy odpoczynku to jest takie zdanie, które padnie ze strony urzędników unijnych i nie da się, gdzie jest wielkie ciśnienie na to, żeby te granice unijne otworzyć na początku lipca, żeby uratować, choć trochę ten ten sezon turystyczny na turystycznym, jeżeli zostanie otwarte, jeżeli rodzice otwarte to grozi po prostu masą masą zwolnień i ogólny kryzys gospodarczy no dobrze to zapytam, dlaczego w takim razie linie lotnicze sprzedają bilety na czerwiec na lipiec to trochę jak randka w ciemno uda się albo się nie uda zapłacić trzeba jest to moim zdaniem troszeczkę teczkę PR-owe zagranie ze strony ze strony linii lotniczej sami przewoźnicy twierdzą, że tak naprawdę robią to na zlecenie niektórych państw, by utrzymać tzw. minimalny minimalny poziom kolektywy między poszczególnymi krajami, bo w tej chwili no, więc niektóre linie sprzedają bilety natomiast ja, jakby z, parafrazując Śląskiego nie zaleca kupowania biletów trafi w czerwcu, lecz jest poczekać na jakiś taki pierwsze powiedzmy z urzędem pierwsze takie ogólne regulacje dotyczące dotyczące otwarcia granic no kupując bilet teraz nasza wieś na czerwiec ryzykujemy to, że staniemy się mimowolnie wierzyciela linii lotniczych, ponieważ sami wiemy doskonale ostatnie co pokazały nam jak duży problem z odzyskiwaniem pieniędzy od linii za odwołane loty linie lotnicze powinny międzynarodowe są kilku dni od odwołania rejsu tymczasem tak naprawdę mamy te nieszczęsne 4 no i inni są nie chcą stajemy się kiedyś wiele linii lotniczych nic, bo pieniądze dostaniemy może za rok może morze może być właśnie teraz, ale muszę panu powiedzieć tak z własnego doświadczenia, że nie będę wymieniał oczywiście nazwy linii lotniczej nie Polskę dodam, rezygnując z pewnego wyjazdu, który zaplanowany był na koniec lutego wtedy istniała duża groźba Korona wirusa po prostu wycofałem się pewnej wyprawy linia lotnicza zwróciła 100% za bilety, których nie wykorzystaliśmy, mimo że lot odbył także w Solinie, które cenią sobie lojalność swoich klientów to tak na marginesie jeszcze ważniejsze jest to trochę trochę trochę inny etap daje to tutaj pandemii kiedy, kiedy faktycznie, gdyby mylnie niż na początku, by traktowały panelu bardzo liberalnie zaraz potem potem jakby liczba tych odwołanych raczej liczba wniosków od wyroku z pieniędzy tak duża tak naprawdę no, gdyby Niewiem linia miała dawać eksporterowi pojawią się takie jest na razie wiele linii np. nie otrzymałby do wakacji tym nie największe w Europie typu Lufthansa Air France, więc to jest taki no to jest taki dylemat moralny, który tak wyposażeni byli, więc się należą, ale z drugiej strony, jeżeli wszyscy będziemy dążyli stosownych pieniędzy na to wiele z nich nie może nie doczekać się jesienią mam wrażenie, że prognoza jak będzie wyglądał rynek lotniczy po etapie tego zbiorowego LOK dawno wszyscy mają rację ci, którzy mówią, że ze względu na koszt funkcjonowania przewoźników bilety lotnicze wzrosną, zwłaszcza że trzeba będzie być może wyłączyć część miejsc, ale też rację mają pewnie ci, którzy mówią, że te bilety będą tak samo tania może nawet tańsze, bo firmy jednak muszą konkurować i zabiegać o pasażerów w sytuacji, kiedy ta obawa społeczna przed tym, by wsiąść na pokład samolotu jest duża, który prawdy pan bliżej ja się zgadzam z tym, że każdy ma rację teraz trzeba powiedzieć pewne etapy czasowe uważam, że w pierwszym okresie po wznowieniu lotu ceny biletów będą na takim samym poziomie jak przeglądałem, a może nawet niższe co wynika właśnie w fakturze, że radni będą będą będą zmuszone zdesperowane, aby zachęcić pasażerów latania pasażer, który są przestraszeni obawiają się zakażenia co tak jak najbardziej zrozumiałe i całą pewnością te ceny tak etc dla rynku spadną raz po tym, jak panu dostało całą pewnością nie da się nie da się długo utrzyma to i tak utrzymywać tak niskiego poziomu cen więc, więc udziału w terenie wzrosną, że chodzi o środkowy fotel uważam, że część perspektywie kilku miesięcy nie będzie aż tak budżetowym dla lotniczych, ponieważ prawdopodobnie samoloty i tak nie będą latały na lata pełne, więc pewnie nie wszyscy wiedzieli, że będą miały będą miały nakłady w tym bardzo pan wielkie są tanie linie lotnicze nie no niestety tak typu kura artykułu wynika to faktu, że dla tych linii łącznie z nowego tutaj być albo Niemcy tanie linie lotnicze działają wg modelu biznesowego, który sprzedają bilety bardzo tanie tanie trochę droższe, ale taki klub tego biznesowego modelu jest to, że mogła dać pełny, więc wyłączenie 1 z miejsc to to z punktu widzenia przewoźnika jest samobójstwo, ponieważ podwyżka cen 5% oznacza, że taka tania linia nic nie różni od linii tradycyjnej typu, a więc myślę, że przewodnicy Nisko niskokosztowe będą walczyli o to, żeby zerwać nie było no i to widać zresztą raz nawet atak zimy zadowolenie przewoźników też zreflektowała i apeluje o apeluje kraju, aby w swoich regulacjach nie ujmowały kwestii naczyń nie nakazywał przewoźnikom blokowanie komputera, ponieważ o twierdzę, że nie ma sprawdzonych dowodów na to, że na pokładzie samolotu oraz zarażona wirusem są jego sekretarz ubezpieczenia podjęte i że wystarczy maseczka czysto dekoracyjnym podejście ale, ale no nie odracza do końca danego być może tak jest są też te różnego rodzaju może trochę Farta fantazyjne pomysły, które miały do Drzonkowa kilkanaście dni temu, czyli np. tworzenie jakichś gra barierek z pleksiglasu między 1 fotela w drugim no są różne pomysły miast jednak pewne, że koszt nowego Pottera dla wielu linii będzie tragedia, zwłaszcza dla linii niskokosztowych może środkowy fotel będzie najtańsze wszak jest najgorszy poruszać się z niego gdziekolwiek to to rzeczywiście uciążliwość i taka ciekawostka, że niektórzy zawodnicy zaczęli ten zamiast blokowania owego fotela oferować ten termin ten wolny fotel jak dodatkowo płatna usługa zwrotu szczególnie się boją o jest, toteż jest rozwiązanie musimy kończyć panie Mariuszu, ale będziemy kontynuować temat takiej wrażliwości społecznej w związku z Koroną wirusem w dalszej części naszego magazynu, kiedy rozmawiam z branży motoryzacyjnej szybciutko przytoczę 1 statystykę Otóż w Chinach już po Korona ilu się po tej pandemii Wuhan przeprowadzono badania i samochód, który był na trzecim miejscu jeśli chodzi o preferowany środek transportu oraz wskoczył na miejsce pierwszy jako ten najbardziej bezpieczny samolot środki komunikacji miejskiej spadły na dalsze lokaty był z nami pan Mariusz Piotrowski dziękuję panu bardzo dziękuję doc. Flight for free reprezentował pan właśnie te instytucje tak tak się wyrażę, a teraz informacja po informacjach podróże małe i dużo pan Damian Ciachorowski będzie z nami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA