niedzielne magazyny Radia TOK FM koniem państwu ponownie kolejnym naszym gościem będzie pan Marcin nie nawet prezes grupy NFM, która zajmuje się linkami wynajmem samochodów w Polsce za granicą dzień dobry kłania się panu dzień dobry panie redaktorze dzień dobry państwu, ponieważ w naszym niedzielnym magazynie zajmujemy się poszczególnymi sektorami też gospodarki z życia społecznego wcześniej słyszeli państwo rozmowy o tym jak funkcjonują w dobie pandemii stadniny koni
Rozwiń »
teraz przerzuciły się na branżę motoryzacyjną, by zrozumieć specyfikę, by zająć się tym w jaki sposób jak bardzo dotkliwie kryzys skoro na wirusowe wpłynął na na ten segment czy pan dostrzega już albo inaczej policzalne są już te straty które, które poniosła branża motoryzacyjna jeśli chodzi o sprzedaż wynajem samochodów i też sposoby jakie, w jakich przedsiębiorcy też prywatne osoby to co robiłem wiadomo, że dość popularne są formy leasingowania i też najmu długoterminowego tak oczywiście branża motoryzacyjna obok branży turystycznej czy rentowe jest branżą, którą najmocniej dotknął kryzys spowodowany pandemią widzieliśmy to już na początku w Chinach, które są 1 z największych producentów samochodów i tam szacuje się, że przerwanie łańcucha dostaw nastąpiło spowoduje, że w tym roku globalnie będzie produkowanych mniej około 4 000 000 samochodów oczywiście w Polsce także zauważyliśmy znaczące spadek sprzedaży samochodów samym kwietniu rok do roku sprzedaż obniżyła się 65% co jest bardzo bardzo istotnym wpływem także jak bardzo ma wpływ na naszą branża sytuacja kobiet 19, jeżeli chodzi o wynajem leasing samochodów to branża, do której należy firma NFM finansuje samochody dla ponad 800 000 firm co znaczy naszymi klientami są przedstawiciele każdej branży i na początku roku szacowaliśmy, że nasza branża rośnie około 60%, bazując na szacowany prognoza wzrostu gospodarczego Polski niestety jak wiemy doskonale pandemia spowodowała, że musimy zweryfikować plany to co zauważamy to, że większość naszych klientów wstrzymało swoje decyzje inwestycyjne także związane z wymianą Floty czy zakupem nowych samochodów rysie powodem jest trudna sytuacja gospodarcza konieczność rewizji i budżetu, a także planów rozwojowych takim kolejnym trendem, który zauważamy środki to nasza, ale wydaje się, że także w innych firmach leasingowych czy wynajmu długoterminowych terminowego jest podobnie to tendencja do przedłużania istniejących kontraktów firmy chcą mieć czas na głębszą analizę wpływu kryzysu na ich organizację ma dopasowanie działalności do do nowych realiów w tym oczywiście również ilości pojazdów, które będą w przyszłości potrzebna jak zapewne weryfikacji samej polityki flotowej no dobrze jeśli taka weryfikacja w danej firmie następuje i weryfikacji najczęściej powoduje wnioski dotyczące cięcia kosztów nie ich rozbudowania toczy to czy firmy, które leasingują samochody bądź też oferują ten długoterminowy wynajem idą na rękę i starają się wypracować jakiś kompromis między kontrahentem ma, a swoim interesem tak oczywiście dla nas z klientami nie współpracujemy przez chwilę tylko to są nasze długoterminowe długo falowe relacje i chcemy poprzez rozmowę z nimi wypracować jak najbardziej optymalne dla nich rozwiązanie i tak jak pan wspomniał, że są duże problemy problemy płynnościowe związane z kobiet 19 wtedy w 1 z rozwiązań proponujemy jest obniżenie czasowe przez okres np. 3 miesięcy opłat z tytułu leasingu wynajmu samochodów w naszej firmie po tym okresie co ważne nie oczekuję od klientów, że od razu pieniądze zostaną zwrócone tylko rozkładami proporcjonalnie do końca trwania kontraktu także, żeby to obciążenie miesięczne było dla klienta jak najmniejsza właśnie osoby te koszty można było produkować, a jestem w stanie oszacować, jaki odsetek partnerów całej branży pewnie ma pan taki szeroki ogląd dotknęły kłopoty to jest połowa jest więcej niż połowa posługuje się intuicją pasie może posługiwać liczba, ale rozumie pan przez to partnerów firmy leasingowe czy klientów firm leasingowych mówi o klientach firm leasingowych mówi o wszystkim, którzy decydują się na konkurs Kol wiek formy pozyskiwania Floty wydaje się, że to może być ponad ponad połowa klientów, który w różnej formie dotknął sytuacja związana z kryzysu ile lat będzie trzeba by odzyskać płynność albo wyrównać straty za rok 2020 czy w ogóle jest możliwe czy należy po prostu pisać to ona na stratę już taką, której nigdy nie da się odzyskać prognozy są różne oczywiście są omawiane 2 warianty odbija się gospodarki kształcili TV, czyli że pandemia dosyć szybko się zakończy będzie bardzo gwałtowne wzrosty inwestycji i rozwój gospodarki lub w kształcie litery u czy będzie to bardzo powolne odrabianie powstałych strat wydaje się że, że raczej będzie to ta druga ten drugi scenariusz w kształcie litery o in te straty będziemy odrabiali przez kilka lat wydaje się, że do poziomu, który mieliśmy pod koniec 2019 roku będziemy mogli dojść za jakieś 2 lata rozum, że pan bądź też inni ludzie z branży jesteście w kontakcie z tymi, którzy za granicą prowadzą podobny profil swojej działalności zajmują w tym sektorze gospodarczym podobne miejsce czy Polska jakiś sposób wyróżnia się na tej mapie Europy, bo zawęża to dla naszego kontynentu czy też nie tendencja jest taka sama straty są dość podobne no bo też one determinowane są wielkością rynku prawda no tak oczywiście straty są podobne, jeżeli patrzymy na procenty no to rynek niemiecki dużo większe natomiast spadek to były ogromne podobny podobnych z spadek o zakupie samochodów też był na poziomie jakieś 6070% jak to będzie nadal przyszłości nie wiemy, bo różne państwa szykują różna a kiedy pomocowe dla branży motoryzacyjnej mówi się, że w Niemczech będą dotacje do zakupu nowych samochodów to, żeby właśnie pobudzić jak najszybciej branże motoryzacyjną do wzrostu przyznam, że na potrzeby naszej rozmowy zajrzałem właśnie do na rynek niemiecki tam co wiadomo, że nawet przy decyzji Angeli Merkel odmrażania gospodarki to fabryka w Wolfsburgu volkswagena realizuje zaledwie 15% planu fabryka Porsche fabryka audi fabryka mercedesa zdaje się, że w ogóle nie ruszyło tak to prawda wielu producentów Renu oni są także pozamykała swoje fabryki wynikało to z kilku czynników po pierwsze, przerwania łańcucha dostaw wielu podwykonawców wiele części było produkowanych np. w Chinach co uniemożliwiło kontynuowanie produkcji, a po drugie, zmniejszone zmniejszone w czasie w czasie, gdy zmniejszony popyt na samochody ja podejrzewam że, że w tym roku fabryki będą miał zmniejszone moce produkcyjne się, że docelowym osiągały około 50% swoich możliwości Pański pan w pańskim zdaniem zmieni się też model takiego potencjalnego partnera waszej branży w związku też jego sytuację finansową poszukiwanie oszczędności jeśli duże firmy wydaje się, że są proporcjonalnie ta sytuacja związana z pandemią pokazała, że samochód jest bezpiecznym pewnym środkiem transportu były bardzo ciekawe badania wykonane w Chinach jeszcze w grudniu preferowanym środkiem transportu był była kolej autobusy, a samochodu na trzecim miejscu wlotem, czyli w tuż po Chinach po pandemii samochód wskoczył na pierwsze miejsce, a transport miejski na trzecie pokazuje to, że że ludzie obawiają się swoje zdrowie będą nadal obawiali i będą próby preferowali środki transportu, które zapewnią im bezpieczeństwo i mniejszą możliwość zarażenia się także uważam, że samochody będą w dalszym ciągu pożądanym środkiem transportu wydaje się, że dobrych rozwiązań dla firmy będą wybierały będzie właśnie outsourcing, czyli finansowanie samochodów poprzez wynajem poprzez leasing dzięki temu firma będzie mogła angażować bardzo małe środki, które może przeznaczyć na odbudowę swojego podstawowego biznesu, a jednocześnie posiadać samochody mieć zapewnioną mobilność dziękuję panu bardzo za te rozmowy pan Marcin nie Vettel był moim państwa, a gości dziękuję bardzo, do suszenia państwa zapraszam teraz na informację Radia TOK FM
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK
-
15:41 W studio: Lesia Vakuliuk
-
13:23 W studio: Michał Kacewicz
-
26:48 W studio: Wołodymyr Knysz
-
15:07 W studio: dr hab. Ewelina Knapska
-
13:14 W studio: prof. Joanna Zajkowska
REKLAMA
POPULARNE
-
28.01.2018 12:00 Magazyn Radia TOK FM14:00 W studio: Michał Sutkowski
-
13.12.2020 13:40 Magazyn Radia TOK FM15:19 W studio: dr Michał Skalski
-
22.11.2020 12:00 Magazyn Radia TOK FM10:56 W studio: Anna Resler
-
28.01.2018 11:00 Magazyn Radia TOK FM10:28 W studio: Dominik Szczepański
-
22.11.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM10:35 W studio: dr Paweł Zawadzki (UAM)
-
25.10.2020 13:20 Magazyn Radia TOK FM29:53 W studio: Mariusz Rutz
-
02.05.2021 12:40 Magazyn Radia TOK FM11:23 W studio: Jerzy Fedorowicz
-
15.08.2021 12:00 Magazyn Radia TOK FM11:40 W studio: dr Piotr Łukasiewicz
-
25.10.2020 12:00 Magazyn Radia TOK FM10:43 W studio: dr Katarzyna Jaśko
-
09.01.2022 14:00 Magazyn Radia TOK FM"Głównym skutkiem Polskiego Ładu będzie podatkowy chaos. Nie wiadomo o co chodziło autorowi reformy"28:23 W studio: Maciej Samcik
-
28.11.2021 14:40 Magazyn Radia TOK FM13:33 W studio: dr hab. Łukasz Myczko
-
05.04.2020 14:40 Magazyn Radia TOK FM27:01 W studio: dr Adam Gonczarek
-
16.01.2022 12:00 Magazyn Radia TOK FM12:12 W studio: prof. Ewa Grzęda
-
15.11.2020 13:00 Magazyn Radia TOK FM28:58 W studio: Żaneta Kulerska
-
08.11.2020 14:40 Magazyn Radia TOK FM23:38 W studio: Julian Sobiech
-
29.11.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM11:43 W studio: prof. Anna Pacześniak
-
01.05.2022 13:00 Magazyn Radia TOK FM23:32 W studio: dr hab. Anna Cierpka , dr Karolina Małek
-
15.11.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM11:42 W studio: prof. Waleria Hryniewicz
-
24.05.2020 14:20 Magazyn Radia TOK FM30:10 W studio: gen. Gromosław Czempiński
-
-
15.11.2020 13:40 Magazyn Radia TOK FM16:57 W studio: Bartłomiej Szulfer
-
25.10.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM09:58 W studio: dr Paweł Sobczuk
-
-
24.05.2020 11:00 Magazyn Radia TOK FM08:09 W studio: dr Magdalena Lisińska
-
15.11.2020 14:40 Magazyn Radia TOK FM26:42 W studio: Jerzy Antczak
-
29.03.2020 11:20 Magazyn Radia TOK FM16:34 W studio: Marcin Korzonek
-
07.06.2020 12:00 Magazyn Radia TOK FM10:48 W studio: dr Paweł Grzesiowski
-
-
08.11.2020 13:00 Magazyn Radia TOK FM28:39 W studio: Michał Rusinek
-
29.03.2020 13:00 Magazyn Radia TOK FM28:28 W studio: dr Andrzej Mioduszewski
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL