REKLAMA

Test: Lexus IS

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-05-14 19:40
Czas trwania:
14:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski czwartek, więc parę słów o zapowiedzianym w samochodzie Lexus IS sedan japoński sedan dzisiaj w wersji hybrydowej w tej wersji jeszcze nie testowaliśmy je SA natomiast testowaliśmy jest jak ostatni raz pamiętam jeszcze 2 lata temu, ale pierwsze jest, bo tak zawsze mówimy jednak parę słów o tym kiedy dany model się pojawił i jakie mieliśmy z nim przygody patrzy, Rozwiń » kiedy ten pojawił się samochód premium klasy średniej konkurencja audi A4 pewnie Mercedes c BMW trójka co tam jeszcze teraz Wolves 60 pewnie Jaguar x no i tyle chyba w Polsce 90 ósmy rok głową patrzę na zdjęcia ten słynny Lexus Look z tych tak to światła, gdzie ten samochód się pojawił Genewa 98 po raz pierwszy, czyli w Europie się pojawił jak wtedy ja nie jeździłem nie byłem na premierze, bo pierwszej generacji, bo nie było naszej audycji wtedy jeszcze za chwilę 2 słowa o drugiej generacji jak leci bardzo chętnie opowiem jak jeździłoby się w kurortach lexusem ja sam, a pierwszej generacji com, jakie jeździłem dwu setką, czyli 6 cylindrów 2l pojemności 155 koni to fajny samochód kurczę, jakie to było a jakie to było poręczne, jakie to było solidne i ja zresztą będę też we wtorek zakończyły się audycje ze łzami wzruszenia jak sam powiedziałeś ja chyba aż do takiej, a do takiej o, a tak daleko nie pójdę ale, jeżdżąc ładnym egzemplarze Milesa 1518 letnim parę miesięcy temu ogromnie doceniłem to jak trwały jak doskonała jakość jest to samochód naprawdę zrobił na mnie ogromne wrażenie jakością prowadzenia jakością pracy skrzyni biegów silnika świetne auto i drugą generację 3 trzylitrowy przecież były też 3 litrowe albo wyłącznie rzędowe szóstki dwulitrowa 3 litrowa 150215200 dawno minęła słuchaj 7 lat mamy drugą generację pozwoli, że 2 słowa o tym, ponieważ miałem okazję jeździć właśnie chociażby od na takie prezentacje, której mówi, czyli na południu Europy to mówiłem wczoraj od drugiej, od której tak mówił wczoraj i ja teraz mówili, a teraz polubiłem tę prezentację prywatne, czyli dostajemy samochód do redakcji na 12 dni sobie jeździmy, gdzie chcemy z siłą rzeczy raczej po Polsce, ale może wtedy go zbadać w takich warunkach jakich chcesz pewnie tak będzie chwilowo przyszłość prezentacji nowych samochodów, ale wróćmy do USA drugiej generacji i wtedy miałem też okazję dziś Jassem pierwszej generacji po co, dlaczego dlatego, że dano nam 2 samochody do porównania czy drugą generację pierwszą głównie chodziło o to, żeby w slalomie pojeździć na płycie poślizgowej jak działa system kontroli trakcji jak ten samochód skręca się porusza co się zmieniło w lexusie jest oprócz wyglądu, bo ty był zupełnie inne wśród też bardziej, gdy drapieżny dynamiczny inna stylizacja silnik się zmienił doszedł diesel, którym jeździliśmy z ręczną skrzynią biegów zresztą produkowane później w Polsce to było oznaczenie 220 de 22177 Politechnik jeździliśmy tam średnio mi się to podobało najbardziej się podobało to co tobie podobało, czyli sześciocylindrowy FAU szóstka tylko o pojemności 2,5l 208 koni wtedy miał automatyczną automatyczną skrzynią biegów i też zrobiło to na mnie bardzo duże wrażenie 200 na pewno wiesz, że nie wszystkie lexusy mają napęd na tył, a jak to jest w przypadku USA ma napęd pod wasz napęd na tył Aes zwiększy nie ma, ale większa jednak masy danych napęd na tył przejdźmy do trzeciej jeśli można co nie chcę powiedzieć coś o drugiej pod samochód, który z dieslem, a okazuje się samochodem wyjątkowo nietrwały diesel 22 diesel 177 koni on bardzo bardzo awaryjnej tutaj zaraz niejednemu skóra, ale pamiętam to był rok 2000 piąte 2006 wziąłem, a jest 2532,5l 6210 koni wtedy człowiek młody 215 lat temu człowiek młody człowiek trochę inaczej żył snuł się gdzieś po całej Polsce, a prowadził trochę inna mniej ustabilizowane życie niż niż teraz i a pamiętam, że odbierałem kogoś za a Krynica Górska gdzieś jakieś tamte okolice potem pojechaliśmy do Krakowa, a po jakichś runda po jakichś Loch Camelot wykreślić magiczny magiczny czas ten samochód doskonale się w to wpisujący świetna się ta konstrukcja mówi o dwójce właśnie z 2 pól trochę silnikiem benzynowym auto bardzo fajnie zaprojektowane auto ładnie wykończone auto bardzo przyjemnie jeżdżące świetny silnik świetna skrzynia biegów taki samochód to do niego wsiadasz i po paru minutach myślisz sobie kursie mogłem go po prostu mieć mógłby być moim autem chrzanić to wszystkie banki mercedesy audi Lexus i tak miałem tak miałem przy dwójce ale, żeby było ciekawie potem przyszła trzecia generacja Lexusa jest i pamiętam, że pierwszą, którą mieliśmy okazję protestować truje miał okazję dłużej pojeździć zresztą też pojechałem tam okolica gdzieś w okolicach Krakowa będą to było 2l turbo 200 ile przypomni mi aż 4545 taką też w innych modelach się chyba chyba pojawiał Lexusa ale, ale chociażby riksze czynnik ale, ale rzeczywiście to był ten silnik turbodoładowany, którego wcześniej nie było 4 cylindrów act jest 200 jest 200 to od 2015 roku, czyli to było też w 2015 roku jak miał okazję pojeździć jeszcze ci powie świetnie mi się nim jeździło świetnie się nim jeździło okazał się fantastycznym samochodem oczywiście skrzynia skrzynia automatyczna tutaj była 8 stopniowa i mimo tego, że obsługa tego samochodu może nie była to jakaś Super prosta i mieliśmy tam jakieś zastrzeżenia to jak samochód jeździ, jakim jest fajne zwarte jakościowe zrobiło na mnie ogromne wrażenie jest boom mamy rok 2020 dostajemy do testów jest znana poczekać, bo po drodze był facelifting to co ty mówisz to obsługa nie była łatwa z 1 powodu Niemcy pamiętasz tam był taki joystick w tych Lexusa kiedyś taki joystick jak w komputerze, jakby taka Myszka się pojawiała na ekranie w komputerze w czasie jazdy obsługa tego była jeszcze gorsza niż w skład łazikiem, który w tej chwili w większości lexusów, a tu w tej naszej trzeciej generacji, która miała, bo to jest ważne my jeździmy samochodem po faceliftingu oraz 2 jeździmy samochodem z napędem hybrydowym to 2 Quest lifting trochę zmianach stylizacji na taką nowocześniejszą, którą Lexus wprowadza ostrzejsze jeszcze linię nadwozia inne wnętrza trochę, ale słoń to co ty powiedziałeś też Lexus IS, który by nie było też jeździłem 3 generacjami to nie wiem czy to nie jest chyba mój ulubiony Lexus już już naprawdę ja fanem SUV-ów crossoverów nie jestem, ale USA też bardzo lubię jak jak pewnie słuchacze zauważyli u x IS są 2 lexusy którymi mogę jeździć jeździć i bez władz z łzami wszystko jedno bardzo udany samochód i ta obsługa w tym, który my mamy na szczęście tamie słuchaj pokrętnie, ale dobra dorzeczy i zacznijmy od tego wyglądu czy ta stylizacja Lexusa obecna, bo to jest samochód wciąż sprzedawany jest odpowiadać oswoiła się z tym czy nadal zbyt agresywna jak to niektórzy mówią słuchaj to jest władał trudno tutaj urody nie do zwolnienia nie nie nie zabraknie to jest takty ładny samochód zgrabny samochód, a i to co mogło się wydawać jakiś czas temu trochę zbyt przesadzone zbyt agresywna tutaj, jeżeli chodzi o to jak ten samochód jest narysowane na zewnątrz po prostu odpowiada w środku wsiadamy do środka jest też taki dość oryginalne wnętrze bym powiedział przypominam sobie w ogóle lexusem jeździmy cały czas to jest to jest jeszcze okazja będzie po mogę dostać z powrotem, bo ja nie nie może, bo ja chcę wreszcie poza miasto wyjechać, a jeszcze nie zdążyłem za dużo z nim nim pojeździć na dłuższych tras na dłuższych trasach, ale jak patrzę na wnętrze to widzę tutaj jednak no spokojne to wnętrze nie jest tak na konsoli środkowej nawie wychodzą na pasażera kierowcę akceptuje to w ogóle to jest urząd córka jest ta tak jeśli mówię to jest coś co jest bardzo w porządku i goście pierwszego Lexusa miał w latach dziewięćdziesiątych ukradziono mi go potem kupił kolejnego w 2000 chyba drugim roku skalą jego większego miałem LSA w latach dziewięćdziesiątych potem Nazca, a i, a i ja się w tym samochodzie błyskawicznie znajduje też imponuje mi pół, bo podoba się to w jaki sposób zaprojektowane, że to jest takie, że to jest takie trochę jednak archaiczne to może nie jest odpowiednie słowo, ale takie umocowane te to tworzywo, z którego wykonane są poszczególne elementy np. radio oraz niesamowite wiesz jednak wyglądać szczotkowane aluminium nie ma to jest to chyba tworzyło to wszystkim taki mięsisty porządek w dotyku, ale wiesz jak nagle okazuje, że trochę do tego samochodu przyzwyczaić trochę trochę to jest naprawdę wygodne i ekonomicznej nie ma tutaj większych problemów nie ma żadnej problem nie ma ekranu dotykowego, bo ten ekran jest, chyba że próbować go dotykać u nas tak głęboką potrzebą chyba by nie byłoby sensu, bo był dotykowy, ale ja się też dobrze czuje wiele się, ale różne może tym samochodem dlatego ważny jest napęd znamy ten napęd i Toyota RAV 4 i Lexusa SA i patrzy w ofercie polskiej w tej chwili chyba postawili na hybrydę nawet chyba czynnika nie wiem 320 turbo ta hybryda kosztuje tu 375 000 ma teraz symbol Stacha jest 300 cha jest na stronie internetowej Lexusa jest 491000 czy dobrze OKS, czyli patrzmy co tutaj jest moc moc układu silnikowe w sumie 223 konie pojemność 2,5l, ale tu sąd zdaje się 4 cylindry, żebym się niepełną bank oczywiście oczywiście 4 cylindry silnik elektryczny 143 konie napęd na tył to już mówiliśmy prędkość maksymalna jak to też wspominaliśmy w zeszłym tygodniu ograniczona Lexusa dostał od 180, a w tym przypadku do 200km/h przyspieszenie 8,5 setki słów wiesz co za jak ty pamiętasz, bo ja od razu powiem, że mam w tej chwili jeszcze pół Baku duża otrzymało normalnie by się wydawało, że mało, ale zasięg, który pokazuje ten samochód 400 km wydaje się, że to jest dużo słońca hybryda świetnie się przesłania ma jak bryła odbierała też ile miałeś zasięgu komputerowego to niema znaczenia, jakim samochodem zrobiłem ponad 1000 km to 1 dnia, więc wiem ile razy go tankowałem winny jest w stanie przejechać na 7 samochodów z Ostrawą ten samochód jadąc autostradą między 911l benzyny dlatego, że to jest hybryda i mówimy tutaj już z prędkością autostradową jest hybryda hybryda jednak sprawdza się najlepiej wtedy, kiedy jeździsz po mieście, kiedy masz taki ruch się zatrzymujesz rusza zatrzymuje się ruszać wtedy to zatrzymanie produkuje prąd, a to to ruszanie wykorzystuje ten prąd, który mecz, który był zmagazynowane podczas ruszania po podczas hamowania natomiast złe ja chcę tutaj o tym, samochodzie powiedzieć, bo mamy jeszcze minuta ma, że on mnie zachwycił ją po kilku dniach sprawił, że zacząłem się rozglądać za kimś używany miasta nowego nie potrzebuje chętnie hybrydą dlatego, że to jest auto tak nieziemsko dobre tak fantastycznie narysowane tak skrojone na moje potrzeby z 1 strony nie rzuca się tak bardzo w oczy Wiesiek jak nowsze jak większe modele, ale z drugiej strony daje doskonałą, jaką doskonałą jakość prowadzenia w pojeździe fenomenalnie to są totalnie zmęczona długiej trasie, który może jechać szybko, który fenomenalne jest to nieco rzeczywiście wygląd nie zestarzał się nie jest ostentacyjny na szczęście natomiast co ty potwierdzam płynnie się bardzo nim jeździ fajnie się iść, jakie tylko napęd elektryczny obsługa lexusy już tylko Alex sami wszystkim jeździliśmy to obsługa na pierwszy rzut oka w niektórych jest trudniejsza winnych łatwiejsza w tym akurat jest wg mnie łatwiejsza jest pokrętło, czyli takie bardziej klasyczne rozwiązanie dla mnie niemalże intuicyjne to w sumie w sumie bagażnik patrzą 450l co tu jeszcze w tym samochodzie rosła konkurencja nie byle jaka cena podała ile 140 kilka tysięcy słoików wiesz co konkurencja konkurencją chcemy powiedzieć, że BMW audi albo mercedesy z taką pełnoprawną konkurencją pokaż mi hybryda równie sprawną równie równie dobrą hybrydę w tych w tych zamówili no to do hybrydowego napędu niema konkurencji konkurencja jest do tylko do turbo 20245 koni, bo wszyscy konkurenci mają też silniki dwulitrowe benzynowe ale kiedy miasto, gdzie Tomasz celników to turbo bez społecznych powiedziałem, że być może oferty polskich wypadłoby na stronie Lexusa też nie ma no to zaraz zaraz upadnie, ale może już jutro porozmawiamy jak rosną grupy małe zagrożenie jutro porozmawia w Alejach zaś jutro Sławku jak co zrobimy post scriptum, kiedy ja pojeżdżę dłużej tym samochodem ja chcę wierzyć, a ja też chce coś chce dobrze sobie twarze są już, ale w pojeździe nie ma problemu, a proszę państwa kończymy kłaniamy się 5 Czesław Gruszewski tak bardzo dziękuję bardzo, dzisiaj o lexusie IS hybrydowym ma jest Stacha byśmy mówili jutro pewnie 1 z nas, czyli trochę dokończy i składamy się pięknie, by jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA