REKLAMA

Prezes lotniska w Modlinie: Przygotowujemy lotnisko, żeby rozpocząć pełne funkcjonowanie od 1 lipca

EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka
Data emisji:
2020-05-18 09:00
Prowadzący:
Czas trwania:
10:52 min.
Udostępnij:

- Wciąż czekamy na dokładną wykładnię tego, jak podróżowanie ma teraz wyglądać. Pozostawienie pustego środkowego fotela w samolotach może spowodować, że podróże lotnicze nie będą już tak dostępne, jak były do tej pory. Przewoźnicy będą musieli podnieść ceny biletów. Z całą pewnością pasażerowie będą musieli stawić się na lotnisku znacznie wcześniej, niż stawiali się do tej pory - mówił w Magazynie EKG Leszek Chorzewski - p.o. prezesa lotniska w Modlinie

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kadzie ekonomia kapitał gospodarka jest dziewiąta 4 to jest magazyn EKG Maciej Głogowski dzień dobry dziś naszym gościem jest pan Leszek Chorzewski pełniący obowiązki prezesa lotniska w Modlinie dzień dobry panie prezesie witam państwa inne latanie będzie drogą przez mękę, jaką będzie można latać swobodnie chyba nie aż tak strasznie oczywiście próbujemy teraz znaleźć odpowiedzi na raty sytuację, w której znalazła się cała branża nasza chęć podróżowania nie jest Rozwiń » prosta odpowiedź wbrew pozorom cała Gromada różnych zmiennych którymi musimy się w tej chwili borykać nie daje nam jasnego obrazu jak będzie w przyszłości nie zmienia faktu, że ten rok z całą pewnością będzie rokiem zupełnie innym niż to, czego byśmy przyzwyczaili się w ciągu ostatnich lat wciąż jeszcze czekamy na dokładną wykładnię tego jak podróżowanie ma wyglądać, bo mamy tutaj do czynienia, jakby rządowa zasłania się ten rok będzie zupełnie inny, a ja zastanawiam się czy w ogóle latanie dla nas pasażerów nie będzie zupełnie inna zakładka dojdziemy do tego, bo to oczywiście jest taka rzecz, którą w zasadzie teraz troszeczkę próbujemy okiełznać za pomocą pytań takich odpowiedzi trochę z fusów, ale spróbujmy zacząć od tego na czym stoimy Otóż jeszcze niema w tej chwili przepisów, które dokładnie precyzuje np. to jak ma wyglądać prawa na lotniskach to znaczy chodzi o określenie np. separacji pasażerów stojących w kolejce pod oczy muszą mieć maseczki o to czy każdy z nich będzie miał badano temperaturę otoczy odprowadzający będą mogli wejść do terminalu itd. tak dalej to jest 1 poziom, który musi być na zasadzie pewnego ustawodawstwa w Polskim wypadku będzie to, że rozporządzenie Urzędu Lotnictwa Cywilnego ustanowione, a potem jeszcze do tego dochodzi to co dana linia lotnicza będzie chciała zrobić na swoim pokładzie, jakie zastosuje metody zapewne państwo słyszeli o tym, że jest pomysły powszechnie krytykowany zresztą przez branżę lotniczą, żeby zostawiać środkowy fotel w samolocie pusty nowo rzeczywiście cóż miałoby to dać skoro i tak pasażerowie non stop są w permanentnej bliskości ze sobą oddychają tym samym powietrzem samolocie prawda są takie pomysły, ale one mogą doprowadzić już tak bardzo, odpowiadając na pana pytanie do tego, że w przyszłości to latanie w nie musi być tak dostępne jak w tej chwili, bo jeżeli wyłączono w samolotach znaczną część foteli to wiadomo, że przewodnicy nie będą mieli innego wyjścia jak tylko podniosą ceny, bo wtedy to po prostu nie opłacałoby się im gdyby, gdyby część foteli była pusta teraz ważna rzecz tak proszę dokończyć zniszczyli ważne rzeczy proszę dokończyć ważna rzecz to jeszcze to jaka atmosfera jest wokół tego latania, bo oczywiście nie będzie oferty podróży lotniczych bez pewnej zachęty bez przełamania pewnego strachu, który powstał bez wątpienia w ciągu ostatnich tygodni miesięcy i część ludzi, która do tej pory skłonna była odbyć podróż lotniczą będzie unikała i z powodu takiego troszeczkę wyimaginowanego strachu przed zarażeniem już pomijam fakt, że badania mówią o tym, że między 40% pasażerów linii lotniczych odczuwa mniejszy lub większy strach przed samym lataniem w związku z tym trzeba będzie znaleźć sposoby, żeby klienta zachęcić do skorzystania z produktu, który zostanie na rynku zaproponuje mam nadzieję panie prezesie że, używając tego sformułowania ma wyimaginowanym strachu pan no nie dyskutuje także z naszymi emocjami, bo każdy z nas ma prawo, odbierając komunikaty która, które do nas docierają obawia się z drugiej strony mamy szereg zaleceń obostrzeń ograniczenie normalnego funkcjonowania, a tam, gdzie gospodarka jest wdrażana wiąże się to także z nowymi zaleceniami dotyczącymi zasad sanitarnych, a więc można oczywiście samemu sobie układać w głowie taką historię, że skoro jest tyle tych obostrzeń to rzecz jasna one płatne są nocą, dlatego że możemy się zarazić, więc prosiłbym tylko być może tymi odczuciami nie nie polemizowali, ale skupili się na tym, o czym pan powiedział w pierwszej części swojej wypowiedzi mówiąc o tym, że nie ma jeszcze doprecyzowane przepisów jak podróżowanie będzie wyglądało jak będzie wyglądała sprawa na lotnisku jak potem będzie wyglądało nasze podróżowanie w samolotach, ale jednocześnie sam pan stworzył taką listę pytań, na które nie ma odpowiedzi, ale skoro pan ma w głowie tę listę pytań, na które nie ma odpowiedzi to znaczy, że branża specjaliści państwo również właśnie nad takimi zagadnieniami zastanawiacie się, czyli czy maseczki w każdym miejscu na lotnisku czy mierzenie temperatury przed wejściem do na lotnisko czy będzie można odprowadzać się tych, którzy zamierzają udać się w podróż to znaczy, że pana zdaniem tego typu rozwiązań powinniśmy spodziewać się myśl ta, że bardzo szybko muszą zostać sprecyzowane tych pytań jest znacznie więcej niż te, które wymieniliśmy w czasie naszej rozmowy pytania dotyczą również bagażu one dotyczą również możliwości korzystania ze sklepów gastronomii na lotniskach, więc to są rzeczy podstawowe, bo one nie tylko opierają się na chęć podróżowania pasażera, ale również bardzo twardych zasadach ekonomicznych, bo np. ograniczenie możliwości odprowadzania pasażerów na lotnisko czy też pewne ograniczenia związane np. korzystaniem z gastronomicznej handlowej infrastruktury lotniska w sposób bardzo znaczący uderza w biznes lotniczy jako taki proszę pamiętać i obrotu może na przykładzie własnego lotniska lotniska Warszawa Modlin się mniej więcej 60% naszych przychodów pochodzi od linii lotniczych nie od opłat związanych ze startami lądowania samolotów tylko właśnie od tego co sprzedamy w sklepach to co sprzedadzą restaurację od opłat parkingowych itd. itd. w związku z tym te wszystkie ograniczenia niestety sprawiają to się lotniska będą mogły obsłużyć mniej ludzi mniej ludzi to znaczy zdecydowanie mniejszy przychód ta separacja w kolejkach np. która może nas do dotknąć zapewne dotknie powoduje to, że tzw. przepustowość lotniska również się zmniejsza to znaczy, iż w danej godzinie lotnisko jest wstanie i jest w stanie obsłużyć znacznie mniej pasażerów niż do tej pory odpowiedzialny za wcześnie zawód oprócz tego oprócz patrzenia na tę z punktu widzenia biznesu, jaki państwo prowadzicie będzie miał swoje konsekwencje jak pan mówi o służeniu mniejsze grupy pasażerów, a z drugiej strony dla pasażerów, jakie będzie miało znaczenia to znaczy trzeba będzie np. wcześniej jeszcze wcześniej niż to było dotychczas przyjechać na swój lot tak myślę, że jest to bardzo prawdopodobne całą pewnością w regulaminach linii lotniczych wprowadzą odpowiednie zapisy, które na pasażera będą nakładały obowiązek stawienia się na lotnisko dużo wcześniej, ale może powstać np. sytuacja, w której taktycznie nie próbowano będzie odprawa tradycyjna tylko linie lotnicze położą jeszcze większy nacisk na odprawę online tak, by uniknąć kontaktu pomiędzy pracownikami odprawy, a pasażerami oczywiście gdzieś trzeba będzie nadać bagaż rzeczywiście będą osoby, które nie są w stanie odprawić się przez internet, ale całą pewnością ile takich odpraw będzie jeszcze mniejsza niż w tej chwili panie prezesie to wrócimy także do początku naszej rozmowy coś o terminach jak pan patrzy na termin kiedy, kiedy można wznowić ruch na to jest coś na to pytanie warte jest parę złotych, więc spróbujmy zagrozi coś spróbujemy się dzisiaj zarobić Otóż my przygotowujemy nasze lotnisko do tego, by rozpocząć po pełne funkcjonowanie od 1lipca, ponieważ głównym operatorem na naszym lotnisku jest linia Rainer dostosowujemy się do ich anonsu, który mówi, że od 1lipca uruchamiają latanie, ale oczywiście jest to założenie czysto teoretyczne, bo do tego, żeby przynajmniej część rejsów mogła się odbyć musi nastąpić otwarcie granic państwa i tutaj widzimy już pewne może powiedzieć ruchy na rynku europejskim są państwa, które na świat całkowicie tworzyły swoją przestrzeń na świat jest Rumunia są też obszary w Europie, gdzie odbywa się już w tej chwili komunikacja lotnicza jest to np. latanie pomiędzy wielką Brytanią Francją nieliczne rejsy pomiędzy Irlandią, a wielką Brytanią jeszcze kilka takich miejsc przykład kraje bałtyckie tutaj szczerze mówiąc nie ma pełnej wiedzy, ale wiem, że komunikacja podróżowanie pomiędzy krajami bałtyckimi pomiędzy Litwą Estonią i Łotwą odbywa się w takim pod taką kopuł między tymi 3 krajami można jeździć granicy, rozwiązując je panie prezesie to latanie po nowemu będzie inna droższe i będzie wymagało od nas cierpliwości, bo będzie dłużej będziemy dłużej szykować się do tego lotu może tak przyjąć, choć bez wątpienia po to, żeby ten ruch odbudować na początku mogą na pewno państwo liczyć na to, że linie lotnicze zaproponują masę zniżek taki, który od dawna nie było na rynku te przysłowiowe bilety za złotówkę mogą epizod ręcznie pojawia się w ofercie przewoźników, chociaż nie sądzę, by trwało zbyt długo, dlatego że linie lotnicze podobnie jak lotniska są bardzo poturbowane tę sytuację, które wyniknęła słyszymy przecież tych o tym, że giganci rynku światowego w tej chwili proszę o swoje rządy o pomoc, bo bez tego nie będą w stanie funkcjonować pan Leszek Chorzewski pełniący obowiązki prezesa lotniska Warszawa Modlin dziękuję za rozmowę panie prezesie dziękuję za wszedł pozdrawiam dziękuję bardzo, kończymy pierwszą część magazynu EKG w części drugiej powiemy jak robi się kampanię wyborczą na kryzysie gospodarczym, czyli właściwie taki dzień jak co dzień w naszej rzeczywistości zapraszam na magazyn EKG po informacjach po dziewiątej 20 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA