REKLAMA

Nowy rok szkolny - Przynajmniej połowa uczniów będzie musiała zostać w domach

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2020-05-22 08:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM witam pana wniosek Żakowski piątkowy poranek TOK FM trasa się po ósmej i wracamy do rozmów z naszymi gośćmi ogromnie dziękuję ta wiadomość, że jest dobrze przynajmniej z powietrza jest dobrze czasem jakieś kompletnie dobrze to coś jednak okazuje się dobrze czy jak już nic nie działa to w terminie zanieczyszcza powietrza można spokojnie wychodzić wychodzi, a sprzedaż nie może tak spokojnie wychodzić rodzice oprze się pandemia no ale w związku w Rozwiń » związku z pandemią pan Marek Pleśniar ogólnopolskie Stowarzyszenie kadry kierowniczej oświaty jest z nami, bo szkoły się trochę otwierają są na to gotowe, a dzień dobry z tą gotowością to jest tak oczywiście, że są gotowe zawsze wszystko w oświacie jest wykonane, gdy ma być tak nam zadadzą tylko, że są gotowe w różnym stopniu jak to będzie naprawdę bardzo pani dla dzieci czy są bezpieczne dla dzisiaj czynimy to pan co będą bezpieczne dla dzieci, tyle że dla małej liczby, bo wprowadzone pomysły i normy, jakie nastała dotyczą pozwolą na przyjęcie około połowy normalnych ludzi, ale reszta posiedzi w domu i nie wiemy, kto to część oraz sektora pisze dostanie na podstawie jako kryterium, które trzeba w związku z tym narzucić na takich ofert kryteria rozmawiamy o taki o sytuacji takiego krajowych chaotycznego działania rządu, ale sytuacji, która zapowiada się na permanentnej trasie nic nie wskazuje na to, żeby epidemii w Polsce miała wygasać i wg zapowiedzi ekspertów taka sytuacja może trwać nie tygodnie, a lata, więc pytanie jest czy są jakieś modele szkoły przygotowane przygotowywane przez samorządy rząd tak dalej i dyrektorów szkół na funkcjonowanie szkoły w warunkach epidemii przez lata w tej kwestii mamy w Polsce totalny kryzys przywództwa to znaczne jako kompletnie nikt nie powiadamia nas w każdym razie, żeby jak jakaś strategia była przemyśli Iwana sądzę, że się gasi pożary i doraźnie rozwiązuje się na bieżąco różne pomysły się wdraża teraz mamy, bo wpuścić dzieci do szkół dyrektorzy usilnie przygotowują się do tego my pomagamy, ale wszystko się tu na dole to znaczy my chociażby moje Stowarzyszenie kadry kierowniczej chociażby samorządy czy sami dyrektorzy szkoły z nauczycielami my wszyscy przygotowujemy się do tego metodą rozpoznania bojem jedyne co dano nam uwaga to nie jest prawo o wytyczne inspektora sanitarnego jak dbać o bezpieczeństwo uczniów jak jakiś przestrzegać ograniczeń np. liczby do 12 w grupie albo do 4m na dziecko dobrać 4 Miedź metry na na dziecko to 30 osobowej klasie to tak plus minus chyba standard teraz to jest klasa o powierzchni dobrze często 20m, a także sporo Lassa wielkości tak w połowie sali gimnastycznej mniej więcej są takie klasy w Polsce przede wszystkim trzeba jeszcze odjąć meble, bo dzieci nie będą na szafach siedział w związku z tym to maksymalna działały tam można nawet szafy za 6 dla życia trzeba wtedy maseczkę knebla zastosować po nie zaciągniemy pana takie coś, bo to osoby delikatne tematy pokaźna, że żarty żartami, ale właśnie tak to wszystko wygląda no i rzeczywiście żadnej strategii widzimy co więcej ten krok zaproszeniem dzieci do szkoły od 2005. oznacza, że tej strategii nawet nie próbuje się przygotować, bo myśmy sądzili co innego, że teraz będziemy robić zupełnie co innego i to właśnie w kierunku września i dalszych miesięcy ma nie robimy dobrze i co trzeba by zrobić, bo jedynie tak rozmawia z wieloma osobami jak ta szkoła mogłaby wyglądać o warunkach pandę licznych tak podzielić przez klasę na 3 części i co trzeci tydzień dziecko chodzi do szkoły 2 tygodnie tele edukacji transmisja z sali są jakieś takie strategie budowane na wypadek, gdyby ta pandemia trwała trwała, a widzi pan wszyscy ulegliśmy takiej narracji, bo to nie jest strategia jest taktyka to, o czym mówi ma w, ponieważ tak tyle nam dawanych jest, że tak powiem znaku proszę zauważyć nie udałoby się nic z tego co się dało tej wiosny w szkole, gdyby od dosłownie kilku lat nie pojawił się porządne String w całym świecie mamy nareszcie szybki internet tego nie było 34 lata temu ta nie byłoby szansy na naprawdę poważne zmiany w Polskiej edukacji, gdyby nie ten nieszczęsny kryzys związany z pandemią nowo tak i mamy teraz wielką szansę na zmianę tzw. paradygmatu mamy wielką szansę na całkowite odejście od tych przeładowanych podstaw programowych i o tym trzeba teraz myśleć ani o tym ile dzieci na ile metrów mamy szansę na człowieka nie oświaty, gdy zaczynała się, gdy była tak powiem oficjalnie wprowadzane co z pandemią to właśnie wracałem z naszej dorocznej konferencji w Krakowie tam było prawie 1000 dyrektorów urzędników i naukowców i tematem nie było urządzanie liczby dzieci w budynkach tylko myśmy tam debatowali mocno przejęci tym, że będziemy teraz zajmować się przez cały rok następne lata kryzysem związanym z liczbą samobójstw dzieci młodzież z tym, że najmłodszy samobójca ma 6 lat z tym, że dzieci są w tak poważnej sytuacji psychologicznej, że z tym na prawdę trzeba coś zrobić my teraz mamy dzieci w domach mamy z nimi lepszy uwaga lepszy kontakt, ponieważ kontaktujemy się przez internet często tak jak rzadko kiedy rozmawiało się z uczniami nad przeładowanym korytarzu w klasie przez jego rodzicami, ale i tak paradoksalnie sytuacja co do kontaktu z komunikacji daje nam wielkie szanse powinniśmy, więc przez zająć zmianą całkowitą edukacji, korzystając z tego, że tak musimy coś zrobić, a jest system ma 60 dniowych i jest istnienie zasad, który nas wiele ciekawych badań prowadził przez przez lata czy coś coś co robicie razem nie ostatnio jakoś na mnie nie zdarzyło oczywiście w ubiegłych latach bardzo ciekawe inicjatywy tam powstały chociażby wreszcie policzono ten czas oraz ważyć co praca nauczyciela byłem nawet pana z tym no, więc rzeczywiście sporo rzeczy robiono natomiast kwestie to akurat bada poza Instytutem my opieramy się głównie na doświadczeniach takiego dużego badania Kids online w Polsce pilotowanego przez prof. Jacka Michalskiego czy na opieramy się na doświadczeniach licznych młodych nauczycieli, którzy naprawdę w tej chwili się mocno wzięli za własne inicjatywy dobrze 30 ktoś robi mi, że to jest to Stowarzyszenie kadry kierowniczej oświaty, które pan prezentuje jest związek Nauczycielstwa polskiego silny w szkołach jest Solidarność dość silna też w szkołach tak są jest wiele wydziałów pedagogicznych Uniwersytet tak to jest tkanka społeczna, której ta nowa wizja konieczna pewnie w obliczu pandemii mogłaby powstać coś dzieje jest jakiś okrągły stół oświacie cokolwiek Otóż dzieję się i my wszyscy bardzo silnie się kontaktujemy i myślimy o tym, wspieramy dyrektorów nauczycieli, żeby się działo, żeby myśleć o takich sprawach jak ja mówię, tyle że nie mamy tego żaden sposób połączonego z tym co robi no nic nie robi w tej sprawie rząd, ale proszę niczego prosić apeluje się na rejestrację narodów i panów cóż innych stanowisk i apeli i tekstów publicystycznych materiał się wyprodukowało ostatnio to naprawdę jest moje działanie na miesiąc temu 29kwietnia był taki wasz apel do Prezesa Rady Ministrów itd. tak dalej wszystkich świętych no, więc nikogo nie słucha nikt tego nie słucha nie ma żadnych odzewu nikt się interesuje widzi pan jak się jest liderem całości to nawet nie czeka ktoś do mnie napisze tylko wręcz tworzy jakiś Platformy porozumienia zapraszać ludzi, żeby mówili to niestety rozjechały na początku kilka lat temu dotyczy 45 lat temu, gdy konsultowano to nieszczęsne zmiany w edukacji związane z likwidacją gimnazjów itd. wtedy nastąpił taki silny uznał, że tego słowa kryzys, ponieważ konsultacja nie zostały naprawdę ewidentnie skręcały opowiedzieć o dziękuję wam za słowo, bo zakład upadł gorsza myśmy sami brali początkowo udział i jeździli na spotkania na podstawę programową nowo itd. okazało się co się okazało, że nawet od potem się szukało autorów tej podstawy, bo wstydzili się przyznać to jest wszystko co mówiliśmy poszło do kosza, a nawet prawdopodobnie po poseł nigdzie nie poszło, a jeszcze potem było także trzeba było świecić oczami za to, bo przecież konsultowaliśmy go dobrze, a sama się, ale raczej scena siódma siódma klasa posyłać do szkoły czy, a to nie może warto sobie sam przemyśleć ja mogę tylko panu powiedzieć co go spotka, jeżeli przyjdzie po niedzieli do szkoły to spotka go dwumetrowa wzór kolejka dwumetrową odstępami rano będzie musiał przejść wejść także ta pomiar, a temperatury strzeżenie włosy też nie jest szerzenie włosów jeszcze nie wie pan skojarzenia takie trochę niedobre są ostrzeżeniem, ale pomiar temperatury, które kompletnie niewiarygodne, bo dzieci są zimne rano ze świeżego powietrza to tam różnie wychodzi uczeń będzie dobrze chodziła będą miały odsiedzi, więc będą o niestety również mogą mieć poniżej normy i tak będzie też zabaw zimne odzieży zimno dzieci to no, więc interesować wszystko co daje nam dalej będzie zimno, ponieważ będziemy może tak uczniowie w ramach 1 klasy grupy jakieś łączonej będą się kontaktować z sobą będą mogli normalnie normalnie współpracować zdjąć nawet maseczki, ale już w takich sytuacjach przewłaszczenia będą kosztami kominami zawieszenie nie spotykali będą mniej co chwila mamy okazję umyć ręce wszystkie te rzeczy, które trochę przedszkoli znamy, bo przedszkolaki zaczął chodzić do wielu przedszkoli, chociaż tak naprawdę w tym tygodniu tak zaraża ludzi w tej szkole, ale może nie zarażają masz sądzę, że będzie wiele takich przypadków, że także Ciężarek pomieszał się wszystko rozniosą domu te zaraza to jest 1 rzecz będzie się będą się lepiej uczyli dzięki temu szkoły, czyli my właśnie do dobrze, że pan do tego doszedł problem w tym, że połowa uczniów będzie tak musiała być uczona zdalnie poeta ci uczniowie, którzy przyjdą do szkoły z kolei mają zapewnioną tylko opiekę natury w zasadzie świetlicowej jako minister edukacji raczył ująć niezbędne jest opieka z możliwością działań dydaktycznych, ale takiego czegoś takiego bytu prawnego nie ma także po prostu sam fakt bycia nauczycielem bycie pod opieką odpowiem tzw. smrodek dydaktyczny jak to Wańkowicz czują zawsze się pojawi i to tyle edukacji, więc lepiej, by musimy godzić naukę w domu już zakończyli właśnie, czyli tak zostawiamy dziecko w domu on uczy przez komputer, a ci co muszą uczą się tylko się za się zaostrza kary pan co dziecko będzie teraz miał mniej edukacji w domu, ponieważ nauczyciel będzie musiał przez pół dnia w szkole jeszcze tydzień opiekować się tymi pod jego kolega to pogorszy się bez pogorszenia moim zdaniem bardzo dziękuję na temat Marek Pleśniar ogólnopolskie Stowarzyszenie kadry kierowniczej oświaty naszego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - JACEK ŻAKOWSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA