REKLAMA

Nie spędzaj dnia na krześle! Podsumowanie

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2020-05-22 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
01:45 min.
Udostępnij:

Najgorsze co możemy zrobić dla naszego zdrowia to siedzieć. To już lepiej stać! Rozwiń »
W eksperymencie, który zrobili holenderscy naukowcy okazało się, że szkody jakie ponosi nasz organizm w wyniku wielogodzinnego siedzenia - przypomnijmy przez 4 dni ochotnicy przez 14
godzin dziennie siedzieli na krzesłach w pewnym stopniu mogą być naprawione przez ruch.
Ćwiczenia zarówno te umiarkowane jak i intensywne polepszyły stan śródbłonka naczyń u osób poddanych eksperymentowi, prawdopodobnie poprzez zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne.
A z kolei stanie i spacerowanie miało bardziej wyraźny i pozytywny wpływ na metabolizm cukru i tłuszczów.
Jaki jest tego mechanizm?
Gdy siedzimy lub leżymy nasze mięśnie prawie nie pracują. Uaktywniają się, gdy stoimy lub chodzimy, choćby tylko po to by zachować równowagę. Pracujące mięśnie spalają cukier we krwi, co pomaga utrzymać poziom insuliny. Uwalniają się także wtedy substancje chemiczne, które mogą obniżyć poziom złego cholesterolu.

Eksperyment tez jednak również pokazał, że w sytuacji gdy siedzimy przez wiele godzin, to umiarkowane ćwiczenia, nawet godzinę dziennie, nie zniwelują całkowicie skutków bezruchu.

Podsumowując:
Zwiększając ilość godzin siedzenia w ciągu dnia. Zwiększamy ryzyko chorób sercowo naczyniowych, nawet jeśli ćwiczymy... Konieczne jest zmniejszenie okresów długiego siedzenia ! Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przewodnik TOK FM na zdrowie widok Ewa Podolska najgorsze co możemy zrobić dla naszego zdrowia to sieć to lepiej skakać w eksperymencie, który zrobili holenderscy naukowcy okazało się, że szkody, jakie ponosi nasz organizm w wyniku wielogodzinnego siedzenia przypomnijmy przez 4 dni ochotnicy przez 14 godzin dziennie siedzieli przez w pewnym stopniu mogą być naprawione przez rok ćwiczenia zarówno tę umiarkowanego intensywne polepszyły stan śródbłonka naczyń u osób poddanych Rozwiń » eksperymentowi prawdopodobnie przez zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne, a z kolei stanie jest zdecydowanie miało bardziej wyraźny pozytywny wpływ na metabolizm cukru tłuszczów, jakie z tego mechanizmu, gdy siedzimy leżymy nasze mięśnie prawie pracy uaktywniają się, gdy stoimy lub chodzimy choćby tylko po to, by zachować równowagę pracujące mięśnie spalają cukier we krwi co pomaga utrzymać poziom soli uwalniają się także wtedy substancje chemiczne, które mogą obniżyć poziom złego cholesterolu eksperyment też jednak również pokazał, że w sytuacji, gdy siedzimy przez wiele godzin to umiarkowane ćwiczenia nawet godzinę dziennie nie zniwelują całkowicie skutków bezruch podsumowują, zwiększając ilość godzin siedzenia wciągu dnia zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych nawet jeśli ćwiczymy konieczne jest zmniejszenie okresu długiego siedzenia przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 przewodnik TOK FM ma na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array