REKLAMA

Lufthansa ratuje się przed kryzysem, oddając wpływy niemieckiemu rządowi

Połączenie
Data emisji:
2020-05-22 14:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie 1426 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Agnieszka Łada z niemieckiego Instytutu spraw polskich w Darmstadt dzień dobry dzień dobry będziemy mówili o tym jak też podnosi się właśnie z upadku gospodarka niemiecka już teraz widać, że straty będą gigantyczne, zwłaszcza jeśli chodzi o takie sektory jak turystyka to nie jest zaskoczenie lotnictwo cały ruch lotniczy tutaj może się okazać, że wejdzie do sporych przetasowań pewne procesy zostaną przyspieszone Rozwiń » np. port lotniczy tak, które i tak jest przeznaczony do zamknięcia może w ogóle pod tym tzw. dawniej się nie otworzy faktycznie tutaj jest wiadomość ostatnich dni, że lotnisko Tegel, które no działa prawie takich na oparach, bo coś tam jeszcze z niego startuje obecnie będzie zamknięte w połowie czerwca niby tymczasowo na 2 miesiące, bo i tak od 8listopada miało przestać działać się miał zacząć wtedy działać ten słynny port lotniczy na południu Beli na południe od Berlina wkrótce BRE, czyli czy to nowe wielkie berlińskie lotnisko, czyli tego i tak miał być wyłączony, ale właśnie przez kryzys obecne związane z chorobą postanowiono, że wyłączą Tekla już teraz mówią, że może być gotowe do ponownego działania od połowy sierpnia, ale nikt nie wierzę, że chorego teraz wyłączą ktokolwiek będzie chciał włączać tor Isco ponownie kradzież to są olbrzymie pieniądze też dla firm branży lotniczej, żeby przenieść się na chwilę gdzieś indziej, żeby później wrócić na 2 miesiące to jest właściwie nierealne za to jest w ogóle ciekawa historia cały ten port lotniczy Berlin Brandenburg imienia Willego Brandta, bo tak to się nazywa pełne pełnej krasie tak brzmi pełna nazwa, bo to jest nieszczęsna inwestycja zaczęła 2000 już nie pamiętam, którym roku 2012 nie zdaje się ruszyć tak tak były bilet były już zamknięte autostrady którymi mieli ETA sportowe 1 lotniska na drugie samoloty maszyny z lotniska na ludzi normalnie mają do tej pory bilety mówiąca, że mieli loty z tego nowego lotniska i dosłownie 2 dni przed przed otwarciem jednak okazało się, że nie ma wystarczających wszystkich atestów wszystkich pozwoleń kolejne kontrole odmawiały przyjęcia do ruchu tego lotniska Enei to się mszczą niektóre Sierra Club już Niewiem ile razy mówiono to wraz z 3 za 6 miesięcy ona będzie działać tym razem taka data to 31października tego roku na razie mimo epidemii ta data jest podtrzymana, ale tam było wszystko możliwe co mogło się nie udać się nie udało od sieci przeciwpożarowej przez działanie prądu działań jakich śluz taśmy bagażowe jak na wszystkie możliwe usterki już się przytrafiły, zanim jeszcze został dopuszczony do użytku ten port lotniczy no i tutaj jeszcze warto wspomnieć o tym co się będzie działo przewoźnikiem nie można używać słowa Narodowym mianowicie Lufthansę Lufthansą, która ma potężne problemy teraz tak, bo jeszcze wychodząc od od węgla od lotnisk NATO to pokaże pewne pewne liczby chcę też oczywiście wpływają na na trans, bo w samym Berlinie 2 lotniska obecnie działają obsługują 1% pasażerów, żeby normalnie w tym czasie obsługiwały normalnie to jest około 100 000 pasażerów dziennie obecnie teraz 1% mówi się właśnie te 800 do 1000 pasażerów dziennie, czyli o tyle też mniej ma Chazana mówi dokładnie tych samych procenta, że to jest właściwie 1% pasażerów obecnie obsługiwany przez firmę to wielki przewoźnik od tygodni toczyły się negocjacje między władzami Lufthansy, a rządem federalnym, które miał pomóc przewoźnikowi no i w tym tygodniu też okazała się wiadomość lepsza dzisiaj ma być też już potwierdzone przez zarząd spółki, że niemiecki rząd wesprze przedsiębiorstwo około 9 000 000EUR Night jest pytanie oczywiście, za jaką cenę to znaczy no fajnie, że da pieniądze ale, ale co za to będzie miała mieć się mówi się od 20% akcji spółki natomiast i 2 osobach w radzie nadzorczej znajduje cała dyskusja czy to dużo to mało, kto się opłaca czy państwo powinno ingerować w taką spółkę czy jakie powinnam za to uprawnienia tutaj wszystkie możliwe siły gospodarczej polityczną oczywiście się wspierają lewica prawica sfera gospodarcza także chroni mają coś dopowiedzenia rozumiem, że na początku maja mówiono jeszcze pełnej nacjonalizacji Lufthansy teraz zdaje się mówi się jakieś częściowej tak oczywiście to chyba widział mija mi chodzi o ani 9 miliardów euro chyba przejęzyczył ante DC uwagę, bo to jest też ważne jeśli chodzi o skalę tak tego tego regionu do tak miliardów tak w międzyczasie wcześniej, bo to jest właśnie na pewne pytanie tak to jest ta skala właśnie na ile to będzie przewoźnik państwowe na ile ma być niezależna spółka to jest jednak podkreślane, że to ma być ta ma być niezależna spółka i to choćby zarzucają niektórzy państwo niemieckie może tutaj wkłada tyle pieniędzy, a nadal nie zyskuje kontroli z kolei inni mówią, że na państwa absolutnie nie powinno mieć kontrolę w takiej spółce za takie pieniądze te 2025% udziału w to jest dyskusja w tych dużo otrzymało tylko 2 osoby aż 2 osoby w radzie nadzorczej, mówi że nie sfery polityki mają to być osoby tak naprawdę jeszcze jeszcze te szczegóły mają być oficjalne ogłoszone kiedy, kiedy zarząd spółki rada nadzorcza zgodzi się na tę na ten układ natomiast jest ten kompromis w ogóle mógł dojść do skutku tak jak powiedziałam były różne inne propozycje, ale partie te rządowe też miał bardzo różne opinie na ten temat nie uczmy się, że biznes turystyczny szybko wrócić do normalności staramy się jednak aby pod pewnymi warunkami letni urlop był możliwy tak mówi niemiecki minister spraw zagranicznych High Coma na takim internetowym spotkaniu z ministrami spraw zagranicznych 10 największych w najważniejszych dla turystyki niemieckich krajów, czyli tutaj chodzi o Hiszpanię Włochy Austrię Grecję Chorwację Portugalię Mal te słowa nie Cypr Bułgarię oczywiście rozmowa o przywróceniu ruchu Międzynarodowego pytanie czy tutaj rzeczywiście zapowiada się jakieś otwarcie tak Niemcy oczywiście są bardzo tym zainteresowani, bo na przede wszystkim jako wielka gospodarka jest powiązana też, który taką branża turystyczna gospodarcza siłą rzeczy są powiązane z drugiej strony Niemcy jako turyści jako kraj, gdy wysyła bardzo wielu obywateli świata tutaj też sami Niemcy jako jako mieszkańcy już naciskają na nasz rząd też protesty, że DCT cały rok auta jest zdecydowanie za dużo to ograniczenia praw ich jak obywateli, więc tutaj oczywiście rząd niemiecki jest zainteresowane ustaleniami, ale też tym, że bez innych kraju mieszkańcy mogli przyjeżdżać do Niemiec jako turyści żeby, żeby nim niemieccy turyści mogli jeździć do tych krajów faktycznie takie ustalenia były też widać jak bardzo już zmiana tego atmosfery teraz jeszcze niektórzy niedawno mówili, że tutaj trzeba poczekać ale, ale już widać też branża turystyczna bardzo naciska, bo ponosi olbrzymie straty i re i tutaj dlatego politycy zdecydowanie podejmują działania w Niemczech to zdecydowanie widoczne, bo ta branża po prostu bardzo bardzo rozległa dziękuję bardzo, zyskała niemieckiego Instytutu spraw polskich Darmstadt była z nami czternasta 35 za chwilę informacje program przygotowała Anna Piekutowska realizował Szymon waluta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA