REKLAMA

Jak ćwiczyć na plaży w dobie pandemii?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2020-05-24 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
15:07 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dziś jest wspaniała pogoda wyruszy się na zdrowie np. na plaży o tym, będę rozmawiał z naszym gościem jest pani Magdalena jaskółka trenerka personalna port trening dzień dobry dzień dobry witam serdecznie wydaje mi się dźwięki które, które słychać od pani pochodzą właśnie z plaży 8 leczy pani w pomieszczeniu zamkniętym no teraz akurat w pomieszczeniu zamkniętym natomiast staram się ojciec przebiegnę czy przerwać nadwozie nadwozie natomiast jeździec słuchać mogę Rozwiń » zamknąć balkon np. może to pomoże proszę się nie trudzić jakoś tego połączenia z naprawdę dobra muszę panią zapytać o to jak po pierwsze, radzić sobie z aktywnością fizyczną na plaży w sytuacji, kiedy mamy obowiązek zakrywania nosa ust zachowanie też dystansu społecznego często w ogóle możliwe może jeśli nie to może odpuścić sobie poczekać, kiedy świat wróci do normalności jeśli chodzi o aktywność fizyczną myślę, że niema co zwlekać tak naprawdę nie wiemy, kiedy ten świat świat wróci do aktywności, więc polecam jednak uprawiać aktywność fizyczną oczy dostosowano do tych obecnych rygorów cały czas i wcale nie musimy jeśli nosimy już maseczki wcale nie musimy nie starać, żeby treningu jakoś bardzo bardzo intensywne, bo rzeczywiście mokra maseczka spocona maseczka też, jakby nie ma większego sensu tak w kontekście naszego zdrowia, ale za to możemy wykonać mnóstwo wartościowych rzeczy jeśli chodzi o naszą aktywność naszą sprawność, które nie będą miały wysokiej intensywności, a jednak przysporzą nam wielu zalet no dobrze należy no właśnie skoro plaży mówimy to ja muszę pani powiedzieć swojej traumie sprzed 2 dekad, kiedy to postanowiłem ubiegać się i zrobią to na bosaka, bo nie chce pani wiedzieć wiedzieć ile miał odcisków później którymi nie mogą sobie poradzić właśnie pecha, żeby nie naciski także się domyślam dlatego bieganie na plaży jest Super fajne pod warunkiem jeśli potraktujemy jako takie krótkie romantyczne dystanse wtedy rzeczywiście możemy sobie zdrowo pobiegać po plaży natomiast generalnie odradzałabym, jakie się właśnie długie długie dystanse po piasku szczególnie jeśli na co dzień albo się nie ruszamy albo ruszamy mało albo biegamy w butach bądź wchodzimy w butach z dużą amortyzacją jakoś tak naprawdę bardzo często zdarza większej liczbie biega po ulicach, więc te buty do biegania są dostosowane tego twardego podłoża mają mnóstwo amortyzację dużo gąbki wtedy jeśli przerzuci się np. na bieganie na bosaka to od plaży no to te mięśnie stopy pracują dużo dużo mocniej jeśli natomiast biegamy w butach właśnie takich ciężkich nie oddychających po plaży po piasku to też właśnie jesteśmy w stanie sobie przysporzyć dużo odcisków otarć dlatego moim zdaniem bieganie po plaży tak pod warunkiem, że nie są to długie dystanse albo ewentualnie przy plaży jest też często sporo lasów, więc możemy sobie urozmaicać ten trening wbiegając co jakiś czas do lasu, a później robić fragment po piasku i później znowu wracać na jakąś taką bardziej utwardzoną ścieżkę, a zresztą także się na plaży nie będą zaawansowane jeśli chodzi o aktywność fizyczną nowo też nie oszukujmy się nie wszyscy Polacy nawet jeśli są fanami sportu ten sport uprawiał choćby tak jak pani przygoda pani media społecznościowe do pani absolutnie robi wszystko co ze sportem jest związany z tak trzeba w Polsce lub decyzji natomiast na pewno trening na plaży świetnym rynkiem na plaży jest trening mobilności trening Mobility, czyli coś co właściwie mogę zaryzykować twierdzenie, że przyda się każdemu człowiekowi, ponieważ trening był skuteczny on powinien być zindywidualizowany jeśli mówimy teraz do szerszego grona odbiorców to takim to oczywiście nie ma mowy w tym momencie o treningu zindywidualizowanym natomiast każdemu Polsce naszych słuchaczy przyda się trening, który poprawia naszą mobilność w stawach, ponieważ się cywilizacyjnie niestety nie jesteśmy coraz bardziej ogranicza ani poprze kurczak nie jest to wynikiem tego, że bardzo duże siedzimy mięśnie nam się skracają i to wszystko też wpływa NATO na dolegliwości rozmaite dolegliwości bólowe bardzo często strony np. kręgosłupa i taki trening, który będzie nam poprawiał zakres ruchu w stawach rozciągał mięśnie jest treningiem, który po pierwsze, możemy zrobić na plaży świetne świetna nawierzchnia miękka po drugie, możemy zrobić w maseczce, ponieważ nie jest on właśnie intensywne no i po trzecie przynosi nam bardzo dużo takich korzyści prozdrowotnych jak korekcja postawy właśnie jakiś zapobieganie kontuzji to, że czujemy się tak bardziej elastyczni zwiększa nam się właśnie te ruchy w stawach i więcej możemy i jak trening mobilność jest treningiem wg mnie idealnym na plaża proszę ocenić czy wakacje właśnie taki okres urlopowy już teraz ograniczonej formie to jest dobry moment, by właśnie taką aktywność zacząć uczynić z niej nawet co pani poleca, żeby się nie zniechęcić ten proces tutaj swoje historie tak myślę, że wakacje najbardziej są świetnym pomysłem na to, żeby zacząć swoją przygodę z aktywnością sportową jeśli jeszcze jeśli jeszcze jej się nie kontynuuje z wielu powodów po pierwsze, latem nam się, więc chcę po prostu jest słońce też szczęśliwsi pełni energii, więc jest dużo łatwiej zmobilizować do ruchu niż się w jakiej takiej niż jesienią smutną deszczową noc dodatkowo, gdybyśmy zaczęli chociażby od treningu, który wcześniej spełniam, czyli takim takiego treningu Mobility to z 1 strony nie mamy bardzo dużej aktywności więcej nie więcej nie zniechęcamy z drugiej strony trening ten poprawia nam poprawia naszą ogólną sprawność i na bazie tego właśnie treningu możemy później stopniowo wchodzić w coraz bardziej się aktywności które, które sobie sami znajdziemy dla siebie jako interesujące dlatego też nie chodzi o to, żebyśmy zaczęli uprawiać sport czy bieganie czy jakiś trening ogólnorozwojowy funkcjonalny siatkówkę plażową czy cokolwiek i od razu zaczynamy to jest to nad co my będziemy chcieli kontynuować do końca życia nie musimy zabrać prawo do szukania różnych fajnych rzeczy dla siebie czyli, jeżeli chcemy utrzymać motywację do sportu bez względu na to często sport uprawiany na plaży gdziekolwiek indziej to musi nam się aktywność podobać i naszym świętym prawem jest próbowanie różnych aktywności i patrzenie niektóre z nich przyniesie nam frajdę satysfakcje i która nas ustrzeże np. od otarć przed dotarciem stok np. pęcherzami, więc ja bym jest to szkoła tam jak pani pomysły też zechce pani może zdradzić na rozrywkę fizyczną w wydaniu rodziny bo, bo to jest chyba dość istotne, żeby każdy miał co do robota nie tylko ten tak kocha bieganie daje się bieganiem, zostawiając wszystkich sam sobie jasne nos chciałabym przede wszystkim od spacerów i spacery to jest myślę, że bardzo niedoceniana forma aktywności, dlatego że wszystkim się wydaje, że powinni bardzo ciężko trenować, żeby utrzymać ciało w dobrej kondycji, żeby niemieć problemów z wagą, ale tak naprawdę dla naszej ogólna naszego ogólnego zdrowia i ogólnej takiej mimo utrzymania chociażby właśnie sylwetki gdzieś tam w zadowalającym zadowalającym widełkach wagowych to tak naprawdę kluczowe jest taka spontaniczna aktywność codzienna, czyli nie chce wcale nie godzina ostrego treningu tylko to co robimy w ruchu podczas całego dnia i tak jak mówię jak dla mnie spacer po plaży czy wokół plaży cie gdzieś tam Polesie rodzinne z elementami może jakiegoś takiego treningu funkcjonalnego ogólnorozwojowe go siłowego na napotkanych na napotkane infrastrukturze to niema mamy jakiś tam specjalistycznych nawet drążków trzeciego zdaje się jeszcze czas wciąż nie można z tego korzystać, ale gdzieś tam już jakieś 7 wchodzenie na ławkę jakiś Polski w oparciu o ławkę jakoś powalone gałąź w lesie tego rodzaju rzeczy myślę, że są fajne i jeśli mamy dzieci została rodziną możemy spokojnie takie życie robić zarażać edycji aktywnością oczywiście no właśnie na rzeczy typu siatkówka plażowa itd. to też też na pewno sprawdzą czy to nie jest także dzieci mogą zarażać dorosłych nie odwrotnie no właśnie w tych czasach szczerze mówiąc to nie jest powiedziane, gdy ta jest jak byłem dzieckiem to na pewno, ale teraz jednak te słupki aktywności jeśli chodzi o o dzieci młodzież no idą coraz bardziej w dół, więc ja się tutaj duża zasługa rodziców, żeby zatrzymać ten trend to jednak jesteśmy tak no tak wzrost rozwoju naszego wynika, że jednak to rodzice powinni gdzieś tam dzieci pokierować na samym początku drogi i starałbym się jako skorzystać z tej w tym zasługa władzy, żeby dzieciom pokazywać atrakcyjność sportu jeśli pani pozwoli to teraz zabieram ja panią na wycieczkę po bardzo grząskim gruncie chciałbym zapytać jak pani zdaniem proszę to dziś opowiedzieć na podstawie swoich wrażeń zmienił się nie chce mówić o stereotypach ale, ale wizerunek Polaka plażowicza na korzyść na niekorzyść oczywiście musi to związek z aktywnością fizyczną co pani mi opowie naszym słuchaczom tak właśnie z obserwacji, które poczyniła jeszcze w tym roku, bo w tym roku jeszcze na plaży na polskiej prozie nie była ani żadnej plaży zresztą ona pewne granice, ale rzeczywiście ubiegłym roku na przestrzeni ostatnich lat ten obraz Polaka plażowicza niestety przedstawia się wydaje mi się z roku na rok coraz słabiej, toteż właśnie związane z tym, że po prostu mało ruszamy, ale przepraszam coraz słabiej proszę proszę zwrócić uwagę nie pasuje to też też temu mocno dziwi nie tylko podczas rozmowy z panią do tej do tych deklaracji wszystkich, że właściwie każdy ze sportem jest pan brat i każdy sport uprawia aktywność fizyczna to tak tak samo istotna rzecz jak odżywianie prawda tak tak no niestety, ale we wszelkiego rodzaju ankietach i to jak jest jasne, że odpowiadamy bardziej życzeniowe, czyli jak my byśmy siebie samego i widzieli tak idealnym świecie i często nie ma to wiele wspólnego z tym co rzeczywiście robi się tym kierunku no tak niestety jasno nie jesteśmy bardzo aktywnym narodem ja mam nadzieję, że będzie to czas jednak zmieniać, ponieważ to waga sportu w naszym utrzymaniu nie tylko sylwetkę, ale przede wszystkim tego naszego zdrowia jest nieoceniona i i tak jak wcześniej wspomniał w kontekście dzieci powinniśmy robić tylko dla siebie, ale też dlatego, żeby nasze dzieci było droższe i nasze społeczeństwo całe późniejsze patrząc na taki większy obraz na atak wygląda najlepiej w tym momencie proszę panie trzymają sens, bo kiedyś, więc próbowano takie zorganizowane formy aktywności fizycznej na plaży np. robi widziałem panie panu nie było zbyt wielu węgla i próbują uprawiać być może jeszcze jakaś forma innych ćwiczeń grupą takiej Toma to ogromny sens i myślę że, toteż duża waga właśnie trenerów w tym, żeby tych ludzi po swoich podopiecznych bądź potencjalnych podopiecznych zachęcić do tego sportu, bo jakoś sobie wyobrażam, że jeśli nie trafimy na osoby, które nas poprowadzić często po prostu samemu nie jesteśmy w stanie ocenić ani zabrać tego żaden sposób ani ocenić czy to co robimy jest jest dla nas dobre czy zakończenia wykonuje ćwiczenia poprawnie tak w ogóle to co ja bym chciała jak ja bym chciał ćwiczyć ciało robi teraz przyszedł czas teraz zrobić pompkę ściganiu Japonki 500 myślę, że tutaj dość duża duża rola trenerów jak wprowadza od wielu lat, bo rosła ósmy rok treningi outdoorowe właśnie również na plaży często latem i może po dziś nie ma problemu z tym, że ludzie przyszli takie treningi, jakby coraz więcej osób wie, że kraj nikt nie wiąże się tylko w zamkniętym zamkniętym pomieszczeniem z siłownią jakoś salą fitness tylko, że właśnie nadwozie to naprawić to na plaży możemy spędzić czas również aktywnie i dodatkowo jeszcze dostarczyć sobie czegoś, czego nie dostarczamy trenujące w klimatyzowanym pomieszczeniu czy na świat świeżego powietrza tak dotlenia się dużo bardziej niż dużo bardziej szczęśliwi nie wiem, kto jest, ale po takim treningu w porównaniu do treningu na siłowni i przysięgam, że to, jakie obserwuje i osoby po swoich podopiecznych jak ten poziom satysfakcji zadowolenia po takim takich godzin treningu na świeżym powietrzu jest dużo wyższe niż po godzinach treningu również świetnego siłowni, więc absolutnie zachowa zachęcam do ćwiczeń na plaży będą też kościelne są będą tak bezczelny, że proszę się pani na zajęcia przy okazji wizyty nad zaprasza urząd pracy 700 pani się oburzyła tylko wręcz przeciwnie pani Magdalena jaskółka trenerka personalna kwartalnik moje państwo gości to wszystko audycji ruszy na zdrowie aktywne, jeżeli pani życie ja również panu i Palmą tak, a naszych słuchaczy teraz zapraszam do informacji Radia TOK FM po informacjach moim gościem będzie Małgorzata Jasińska chaty polskiej misji medycznej pozostań cie państwo z nami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA