REKLAMA

Czy Premier zapomniał że są szkoły?

Połączenie
Data emisji:
2020-05-27 14:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:47 min.
Udostępnij:

"Szkoły od 3 tygodni funkcjonują w reżimie sanitarnym podobnym do DPS-ów, a świat dookoła funkcjonuje zupełnie inaczej"

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cienie 1424 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Iga Kazimierczyk przestrzeń dla edukacji dzień dobry dzień dobry będziemy mówili o tym jak też radzi sobie edu edukację z przestrzenią przestrzenią, w której nasze wyższe kary oberwie hufcu, czyli no właśnie, czyli jesteśmy w samym początku otwierania szkół najpierw dla tych najmłodszych dzieci dla maluchów to już wcześniej się wydarzyło za chwilę mają ruszyć konsultacje dla 8 plaż listów na jak też wygląda Rozwiń » twoim okiem wg informacji, które do, czego docierają to wygląda jeszcze głębiej może do wspomnijmy, że dzisiaj odbyła się kolejna konferencja, która jest kolejnym źródłem prawa, po której trochę jako nauczyciele zarządzający placówkami trochę nie potrafimy się zmian oraz stad tak niestosownie potrafimy się od święta, dlatego że dowiedzieliśmy się, że znoszone są kolejne kolejne limity i kolejne obostrzenia te limity zostaną zniesione dla dla restauracji dla sklepu będzie można organizować wesela na 150 osób więcej, bo tam dystans fizyczny jest niemożliwe do zachowania, zwłaszcza przy sytuacjach weselnych od 6czerwca mają być otwarte sale zabaw czy takie miejsca, w którym są plastikowe kulki drabinki Jurecki też nie do zdemaskowania i my jesteśmy szkolnej rzeczywistości, w której od 3 tygodni w zasadzie od jedno od 4 nawet, dlatego że placówki środkowe zaczęły działać wcześniej próbujemy się przygotować do nowego reżimu sanitarnego i trochę nie wiemy czy mamy się czuć tym jak Himilsbach z angielskim czy po prostu premier zapomniał o tym, że są szkoły, że my po szkołach przedszkolach i żłobka zdaje się w tej chwili funkcjonujemy totalnie innym reżimie sanitarnym takim, który bardziej charakterystyczne dla DPS-u szpitali natomiast cały świat dookoła funkcjonuje już zupełnie kompletnie inaczej czy martwić to, że w szkole przedszkolu będzie trzeba bardzo uważać w zasadzie wszystko odkażać zachowywać dystans społeczny podczas gdy właściwie za moment do sklepu wielkopowierzchniowego można puścić ludzi masą dokładnie właśnie tak to znaczy my w szkole w tej chwili zostajemy rozmawiamy o tym jak to jak to w szkołach ma wyglądać ze zmniejszonym limitami jeśli chodzi o uczniów w klasach to może być 1214 osób rzeczywiście dzieciaki muszą siedzieć w osobnych przestrzeniach staracie trzymać od siebie dystans musimy wyłączyć po poidełka szkołach jeśli chodzi o przedszkola żłobki podajemy jedzenie na jednorazowych jeśli ktoś ma katering jednorazowych talerzach cały czas musimy trzymać dystans przestrzenny z rodzicami szkoła to jest to jest rzecz, która w zasadzie jesteśmy jako nauczyciel żąda potwornie zmęczeni w zasadzie ten temat znikną z przestrzeni publicznej dyskusji, ale cały czas mamy tak naprawdę szkoła 2 rzeczywistości to znaczy jeśli chodzi o nauczycieli 13 dla tych, którzy są w szkole są zajęcia opiekuńcze i tutaj cytat jakaś forma zajęć dydaktycznych powiedział minister i cały czas cały czas prowadzimy zajęcia zajęcia dane dla tych, którzy do tej szkoły nie chodzą plus zajęcia opiekuńcze dla tych, którzy przechodzą plus wszystkie rzeczy związane z organizacją egzaminu dla ósmoklasisty, na które muszą żyć w maseczkach, ale na egzaminie to już różnie i połączenie wszystkich tych wymagań obostrzeń z 1 placówce wymaga naprawdę karkołomnej ciężkiej niewdzięcznej bardzo bardzo drobiazgowej pracy dyrektorów im metro teraz czujemy, jakby pan premier powiedział, a to w zasadzie nieważne co zrobić, bo wszystko inne dzieje się inaczej sobie tam się w tych szkołach w tych miasteczkach w tym wszystkim to, czego bym chciała co chciała słyszeć od od premiera ministra do czego zabrakło podczas tej konferencji dzisiejsze zabrakło przede wszystkim ministra edukacji i Pani Minister ma Long dlatego, że to jest bardzo duży obszar, w którym w tej chwili mamy do czynienia, czyli placówki żłobkowe i placówki przedszkolne jak to wszystko, o czym mówił premier ma się do naszej pracy, bo rzeczywiście poruszamy w tej chwili tak szkoły ruszyły, ale skoro rozmawiamy o tym jak to funkcjonuje ono nie rzuciło się na na oferty szkół jako bardzo dużo bardzo dużo ludzi jeśli chodzi o przedszkola torsu około 8000 placówek 22 000 spełni są miasta ska np. Katowice, które w ogóle nie narody, by wiadomo, że z różnych względów tych placówek czy nie otwiera to była rekomendacja sanepidu, żeby nie otwierać w Warszawie chęć posłania dzieci do placówek do szkół zgłosiło 11261% rodziców, więc tutaj dużej presji na to, żeby się otworzyło nie ma, tak więc mysie przygotowujemy, a w tym czasie, by wydarza się coś co trochę, bo nie rozumiemy co się w zasadzie wydarzyło dzisiaj tej strony taka sytuacja, w której właśnie się okazuje, że te przedszkola żłobki i dzieci to to jest główne zagrożenie tak tak trzeba chyba wystarczy trzeba tak niegdyś główne zagrożenie też cały czas dzieci dzieci młodzież nie nie mają głosu tak po nadal tek skoro rozmawiam o tym co się powinno wydarzyć co system świecie marzeń, w którym minister edukacji narodowej ogłasza konferencję dla dzieci młodzieży, ale co się wydarzyło ma również już nigdy nigdy nie wydarzy na to, czego brakuje takiej Jasnej wizji i strategii tego jak to ma wyglądać mamy cały czas rekomendacji GIS, które są bardzo restrykcyjne wykaz widzimy premiera, które razem z zasobami, które o, które zajmują się ten temat mówi umów mówi, że to są w zasadzie takie zalecenia nie obowiązek, a my mamy te restrykcje jeśli chodzi o placówki szkolne bardzo bardzo bardzo silne i ostra no i co to są zalecenia czy też obowiązek to znaczy, jakiej rzeczywistości w zasadzie funkcjonują stare głowy, żeby to się zadziało zgodnie z troską o bezpieczeństwo dzieci młodzieży nauczycieli noc okazuje się, że może zrobić wesele na 150 osób no tak trochę to jest rzeczywiście niespójne, zważywszy na to, że zdaje się w przedszkolnej szatni to 1 rodzinny 15m tak nie zgadza się ta zgadza się cały czas mamy obostrzenie to rodzić na 15m w szkołach przedszkolach i żłobkach mamy ograniczony ruch osób trzecich cały czas cały czas rzeczywiście jest jest to jest ograniczenie, ale za chwilę mają szkoła już w tej chwili ruszają konsultacje to skoro rozmawiamy o takich konkretach to wygląda też klasyka w różnych szkołach różnie, ale tutaj też ministerstwo zwróciło obowiązek tego jak sobie radzić z zarządzaniem tym ruchem klasycznie organy prowadzące na dyrektorów i szkołach publicznych wygląda to raczej także rodzice już nie chcą już nie są zależni od szkoły to, że zachodzi konieczność naprawdę nie ma co mają schematu, ale w placówkach niepublicznych no to jest zupełnie odmienne rzeczywistości rodzice też mają takie poczucie, że inwestują to edukację mają słuszną chęć no i od tego systemu coś dostać tutaj dyrektorzy ja byłam dyrektorką publicznej szkoły wsparcie różnią nie jest tylko, dlatego że rektorzy niepublicznych szkół w tej chwili mają naprawdę gigantyczny problem jak zrobić zajęcia dla 13 jak zrobić egzaminy w tym samym czasie jest rekomendacja wtedy nie będzie zajęć, a 8czerwca teoretycznie teoretycznie podkreślam słowo mamy wrócić do normalnej nauki tylko nadal nie wiemy jak to ma wyglądać tak mogę taka sytuacja, w której bardzo wiele osób cieszy się, że różne rzeczy nie robi wtedy zrobiła, ale teraz nie robi całe szczęście ów, jaka ulga, ale zastanawia mnie to co powiedziałaś o szkołach publicznych to znaczy, że takiego sformułowania, że to w zasadzie pozamiatane, więc ludzie w pewnym sensie odpuszczają mają wymagań co ty masz na myśli mówiąc w ten sposób to znaczy może nie mają wymagań jest zbyt daleko powiedziane, ale znajomym wołać tego zwrotu, które przed chwilą pan na antenie lądu bardzo moim zdaniem zastanawiające to znaczy, że jasne, że to jest odpuszczenie taki wątek forma konsultacji nasze pojawiła ona się pojawiać na stosunkowo późno etapie wychodzenia z tego kryzysu i w momencie, w którym rodzice są zmuszeni do tego, żeby prowadzić edukację domową nikt do tego nie przez nie przygotował nie przyzwyczają też nie dał wsparcia nikt rodzicom to też musimy o tym, powiedzieć mówi bardzo dużo nauczyciele tego wsparcia nie mieli rodzice też nie mieli wsparcia w kontekście tego wprowadzić edukację domową i rzeczywiście wszyscy edukacją domową robiono z przymusu bez odpowiednich kompetencji takich intelektualnych emocjonalnych są zmęczeni, więc tu już w kole do popisu głos w tych konsultacjach nie ma rzeczywiście prawdopodobnie część uczniów szóstoklasistów oni za chwilę będą mieli za chwilę będą mieli egzamin tak naprawdę za chwilę i i część z nich będzie z tego korzystać, ale ta forma, której wszyscy uczniowie, którzy zgłoszą do tego, żeby z tych konsultacji skorzystać na tą to nie jest już ten moment to by rzeczywiście ministerstwo mogą takie rekomendacje, ale równocześnie wsparcie zorganizować na samym początku także to nie takie odpuszczanie całości tego tego obszaru tego tematu tylko też musimy liczyć z tym, że rodzice uczniowie przymuszeni do edukacji domowej no mogą być tym po prostu zmęczeni zmęczeni to jest mało powiedziane jeszcze do tego wszystkiego taka grupa, która jest zupełnie pominięta w całej historii, czyli rodzice dzieci niepełnosprawnych rodzice dzieci ze szczególnymi potrzebami to się w ogóle grupa podwójnie obciążona tak to jest grupa podwójnie obciążona co prawda 18maja takie zajęcia takie zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych mogą być realizowane, ale tu znowu jest pole do popisu w jaki sposób dyrektor się na gimnastykę jednocześnie zrobić takie zajęcia dla o dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a jednocześnie ograniczy ruch osób trzecich w placówce to zgodnie z obowiązującymi dosyć nowymi przepisami takie zajęcia raczej powinny być prowadzone na terenie szkoły i raczej przez osoby, które się tym zajmują nie są takie typowe zajęcia organizowane przez nauczycieli to jest ten pierwszy problem oczywiście uczniowie z niepełnosprawnościami są zostawieni kompletnie w zasadzie w tej chwili sami sami sobie takich, bo istnieli w systemie zostawieni są sami sobie to po raz kolejny na kolejnych konferencjach prasowych padają pytania co z uczniami, którzy wypadli systemu którymi nie ma kontaktu którymi stronnicy nie dzieje nie wiemy, gdzie oni są co robią mimo tego, że ten temat po raz kolejny pada nadal nie ma żadnej żadnej nawet reakcji ze strony ministerstwa, kiedy minister mówi jedynie, że to dyrektor powinien tym przejmować tak wszystkim musi przyjmować dyrektor ministerstwo nie robi nic, a jednocześnie na, a jednocześnie podaje informacje publiczne, że uruchomiliśmy konsultacje tak mówi ministerstwo, więc to jest szereg obszarów takich takich bardzo gruntownych zaniedbań i to co jest niepokojące to, jakiej rzeczywistości szkolnej rzeczywiście myślą szczególnie ucznia specjalnych potrzebach edukacyjnych uczniów z niepełnosprawnościami co się wydarzy we wrześniu dziękuję bardzo, Iga Kazimierczyk z fundacji przestrzeń dla edukacji była z nami czternasta 36 c chwila informacje program przygotowała Anna Piekutowska realizował Szymon waluta łączenie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA