REKLAMA

"A bosman tylko zapiął płaszcz i zaklął"

OFF Czarek
Data emisji:
2020-05-29 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
38:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, o które państwa moim gościem jest dr inż. Paweł Małecki katedra mechaniki i wibroakustyki wydziału inżynierii mechanicznej i robotyki Akademia Górniczo Hutnicza w Krakowie dzień dobry witam serdecznie dzień dobry przy naszych poprzednich spotkaniach rozmawialiśmy o nowych technologiach w dostarczaniu dźwięku o profilach akustycznych różnych fascynujących miejsc o tym jak rozumieć dźwięk, ale w międzyczasie okazało się, że dr inż. Paweł Małecki wybrał się bardzo Rozwiń » interesującą podróż i to wcale powiedział taką dziękuję żądzą się z nauką w pewnym sensie akustyką, ale nie z nauką dr inż. Paweł Małecki wybrałby się, bo to już za czas wydarzenie, które się, które miało miejsce na brak dobrego polskiego odpowiednika powiedzieli byśmy statek wycieczkowy albo KRUS KRUS szyb KRUS szyb jazd w na tym na tym statku wycieczkowym spędził pan 113 dni dokładnie 113 dni, czyli prawie 4 miesiące, skąd w ogóle taki pomysł również, że siedzi pan bada pan dźwięk konstruuje pan pisze pan habilitację aż nagle dzwoni kapitanie mówi panie doktorze i niedzielę myślę, że Niejestem jedyny, który z ludzi w, którzy w dzisiejszych czasach sobie tak myślą może być tak wszystko rzucić pojechać biesiady, ale to jest trochę wersja tego tego myślenia jak z dzieciństwa marzyłem o tych ogromnych statkach interesowało jak to wszystko tam się jest organizowane jak to jest jak to się tam odbywa, że takie pływające małe miasta no i w pewnym momencie zobaczyłem ogłoszenie w internecie, że szukają kogoś na stanowisko, w którym coś tam się orientuje, więc na co zostaną dyskutowałem zmian tras chętnych już nie dźwięku realizator dźwięku w teatrze, bo takim statku są 2 teatry, więc wysłałem CV pojechałem na przesłuchania, ale to może po kolei w sensie, jakby to sam proces rekrutacji też był ciekawy, bo firma niemiecka, więc trzeba znać niemiecki było to wymaga, ale jakoś polityka ekonomiczna firmy w sprawią, że zbawią wystarczy powiedzieć ja zaś zgód to znaczy trochę zmiękł, czyli te wymagania z uwagi na to, że z takich specjalistów w Niemczech jest może nie trudno pozyskać co trudno pozyskać za takie wynagrodzenia, które tak dla mnie było na tyle satysfakcjonujące, że mogłem porzucić pracę na Uniwersytecie na kilka miesięcy, żeby zawiesić zawiesić tak to lepsze to znaczy ja teraz 8 zawiesiłem, ale był taki moment, że w już myślałem, żeby porzucić to naprawdę było tam bardzo interesująca to tutaj rzeczy przejdziemy w zakresie, jeżeli uzna, że niemiecki, który teoretycznie był wymagany potem nie był wymagany, ale proces rekrutacji był jakiś ciekawy niezwykły wyjątkowy oczekiwane tak język niemiecki właściwie tylko na papierze był wymagany to przyjmowali, jeżeli ktoś miał płynny angielski no to już wystarczyło ja naprawdę nic nie mówię po niemiecku proces rekrutacji odbywał się w radiu Gdańsk znaczy tylko budynku Radia Gdańsk i ich polegał na rozmowie z człowiekiem z firm Resources firmy tej firmy i na takim teście praktycznym, czyli proszę puścić piosenkę disco polo tak, żeby pobudzić, którzy dzisiaj przyszli na dyskotekę wieczorem dostali jeszcze walory jeszcze trudniej dali same ścieżki i proszę tego zrobić coś coś lepszego, więc dali mikser ze ścieżkami, które tam dobrze rozumiejących z tym tak dokładnie takiej jak zaczynali tańczyć wszyscy naokoło to to tak to przyjmujemy, czyli to sprawdzali w praktyce kandydat napisał to kandydat umie sobie poradzić z takim typowym miksem dźwięku na żywo wnoszę, że przeszedł pan pozytywnie rekrutację, po czym przyszło powiadomienie proszę pakować swój żeglarski worek na przód pytanie najpierw kiedy, gdzie chciał popłynąć, więc ja dookoła świata jako reżyser, że za kilka miesięcy najwcześniej, jeżeli to możliwe i jak najdalej w przyszła oferta na Karaiby na 4 miesiące na Karaiby Korei, by wschodnia południowe jak było się pan zastanawiał ile sekund mniej też choćby milisekund, choć jak bardzo sprawdzają się to na pewno jest wszystko tak jak napisane wejście od razu zobaczyłem ofertę dla turystów tego tego tego wyjazdu no i wyglądało to bardzo atrakcyjne po prostu już założyłem z góry, że jeżeli turyści będących klientami tej takiej wycieczki w ciągu 2 tygodni mają 3 dni na statku wciągu dnia, a poza tym są na plaży to pomyślałem, że dla kogo w takim razie realizował koncerty w dni, więc okazać owoców morza tak dokładnie okazało się, że w ciągu dnia pomagałem tym turystom na plaży trochę było profesorze smarować plecy nie to dosłownie nic miał wolny czas czas wolny dopiero wieczorem jak wszyscy wracali na na pokład to jakieś przedstawienia realizowałem atak w po prostu na tych pięknych Wyspach karaibskich zwiedzałem sobie na własną rękę no dobrze to od początku, czyli przychodzi już powiadomienie, że przeszedł pan rekrutację, że jest pan pożądane przez firmę i termin, który panu odpowiadał właśnie się właśnie jest dostępne i rozumiem, że siada pan samolot, gdzie Śledź czy motorówkę pana zebrała z Gdańska nie nie z Gdańska Gdańsk tylko miejscem rekrutacji rekrutacji przypadkowym, a firma zapewnia transport z lotniska, które wskazuję do portu docelowego i z powrotem mają obowiązek przetransportować swojego marynarza tam powrotny, jaki port docelowy, jaki był port docelowy to była Republika Dominikana cudownie tak w pierwsze co nie uderzyło to z kzn strzechą nie jest cechą kryte sale, ale lotniskowe to było tak dla bardziej od turystów ale, ale było to bardzo miłe z czy przed przed przed wylotem był jak i sugestie typu co raczej nie brać co jest zabronione to jest skazane sugerowane bardzo szczegółowe bardzo szczegółowe szkolenie trzeba było przejść z jeszcze przed wylotem tak tak tak online owe szkolenia w kwestiach bezpieczeństwa w kwestiach właśnie takich określeń, które dodam, że przed tzw. pandemią co byłoby długo przed panem to był listopad i wróciłem dokładnie na pandemię tak 8 godzin przed wprowadzeniem od przed zamknięciem granic wróciłem, ale tuż po torze z inną opowieść do tego, żeby do powrotu powrócił dobrze, czyli szczegółowe szkolenie i co, czego na szkoleniu można było się dowiedzieć czegoś nauczyć, o czym pamiętać tak taki sam owi statkowi plus organizacje podstawowych kwestii związanych z bezpieczeństwem właśnie z materiałami, które można przywieźć porady jak co ze sobą zabrać, więc jego złą zabrać chleb no bo inaczej co właśnie żadnego jedzenia z w zasadzie żadnego ubrania grubego, bo tam temperatura oscylowała od 28 do 32 stopni przez 113 dni w w zasadzie to czy miasto wykonało się spakować no to trochę więcej takich rzeczy osobistych informowali ale, ale generalnie odzież pracownicy, aby była zapewniana, więc wiem w zasadzie w było to dosyć proste, jaka jest, ale że pracownicze białe mundury dla mnie to był czarny o czarny strój są po prostu cały na czarno, czyli czarne spodnie czarną podkoszulkę, ale też wagony stopnie nie ja byłem starszy DJ Jankes z moim w moim dziale w moim dziale to jest w dziale rozrywki tylko menadżer i menadżer całego działu menadżer teatru mieli paski w w wieku 2 Puszczy także słuchają nas też maturzyści licealiści uczcie, bo jak będziecie doktorami inżynierami to trafi możecie trafić do działu rozrywki na statku wycieczkowym także warto się uczyć mój dzisiejszy gość to potwierdza jak rozumiem bardzo w całej rozciągłości może wrócimy do życia na statku wycieczkowym, czyli KRUS szyb może liczne przetłoczenia na poszuka wrócimy po informacjach Radia TOK FM informacji o godzinie jedenastej 20 już za kilka minut państwa i moim gościem jest dr inż. Paweł Małecki z katedry mechaniki i wibroakustyki wydziału inżynierii mechanicznej i robotyki Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie informacji o godzinie 1120 po informacjach wracamy do programu off czarek czarek państwa moim gościem jest dr inż. Paweł Małecki z katedry mechaniki i wibroakustyki inżynierii mechanicznej i robotyki wydziału oczywiście inżynier mechaniczne i robotyki Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dr inż. Paweł Małecki spędził 4 miesiące na statku wycieczkowym w dziale rozrywki co to znaczy tego dowiemy się mam nadzieję przed wylotem wyjazdem przeszedł szkolenie dotyczące m.in. savoir-vivre na statku czy czego można co można, czego nie można doznać w związku z tym, że na statku jest pracuje 40 akurat firma niemiecka zatrudnia w 240 różnych narodowości to informacje były raczej podstawowe takie, ale może nie dla wszystkich oczywiste przede wszystkim o toby to to dużo się nauczyłem, że trzeba często miesięcy bardzo bardzo często, bo nastać oni siedzieli oni wiedzieli to skala tego ile oni wiedzieli to nie totalnie zaskoczyła jak wróciłem pandemii no to sobie myślę, że u nas taki standard sanitarny nawet po maksymalnie tam zaostrzonych rygorach nie będzie wprowadzony przed każdym publicznym miejscem na statku, czyli prawie prawie każdym, ale każdą restaurację jedno 17 barem 1142 teatrów salą gimnastyczną siłownią były ustawione na rzeczy są ustawione automaty do dezynfekcji rąk bezdotykowe to oczywiście przekazem sanitariat ten przed wejściem do statku są 4 takie urządzenia załoga informuje o konieczności dezynfekcji rąk, więc statek jest takim miejscem, w którym jakakolwiek choroba zakaźna rozpocznie się bardzo szybko i żeby temu zapobiec nawet proste choroby takie powiedzmy codzienne są w ten sposób szybko wyłapywane w naszej naszej zapobiegania jest ich rozprzestrzeniania, a jest rozprzestrzenianie, jeżeli tylko się wyłapie jakiś pojedynczy przypadek to jest bardzo szybko izolowany i są wszelkie ku temu środki, żeby jeszcze zwiększony poziom sanitarne, bo ja na swoim stanowisku pracy bez żadnego zagrożenia musiałem dezynfekować każdą piosenkę każdą powierzchnię dotykową 2× dziennie muszę to pisemnie potwierdzać w przypadku jakiegokolwiek podejrzenia, że na statku jest jakiś wirus podejrzenia to już było po każdym kontakcie z ludźmi, więc przed każdą po każdym spektaklu piosence, ale tak po każdym kontakcie, ale tak samo aktorzy po każdym pokazie spektaklu szorowali wszystkie krzesła płynem do dezynfekcji także to to bardzo skoczył bez jeszcze nie, słysząc pojęcia Korona wirus tak to wyglądało na statku, więc to jest myślę, że ciekawy punkt odniesienia są też dużo dało domyślenia tak jak jak to się zaczęło na poważnie na ziemi o towarzyszy przygotuje pan dostaje pan swój mundur czarny kraju te tak najpierw dostałem 2 tygodnie kajut pasażerską, bo nie było kajut dla załogi pasażerskie są lepsza to niema co porównywać po pierwsze, kajuty dla załogi są oczywiście bardzo malutkie, a drugie pojedyncza zależy od stanowiska są w na tym statku, który jadłem są pod dwuosobowe i pojedyncze ja byłem w pojedynczej, ale bez okna za to miał jakieś, jaki miał jakieś paski w 2 od 2,5 zaczynało się okna 2,5 kraju do zostawali malutkie malutkie okna natomiast kabiny pasażerskiej no to jest standard czterogwiazdkowego hotelu ze wszystkimi udogodnieniami żelazko jest naprawdę wysoki standard wykończenia i komfortu, więc tam bardzo uderzyło, czyli pan na to, że zapomną panu, że przez 4 miesiące będą w będzie pan mieszkał w kraju pasażerskiej nie bardzo tęskniłem do tego, żeby przejść do nie tęsknię tylko nadzieję, że jak najszybciej jednak nie wezmą nad, bo to na drugim pokładzie jest mieszkają niska załoga na 0201. a pasażerowie od trzeciego do czternastego, więc centra pokładu pokład tak, a więc akurat ten nie przypominam panu pytanie chwilę się akurat taka, że w razie czego lepiej być bliżej tak KZ pokładu 0405. który jest ewakuacyjnym akurat moja moja kabina pasażerska była w takim miejscu, w którym bardzo silnie było odczuwane praca silników przy manewrach, więc jedzenie czwartej piątej rano obudziłem zlany potem co się dzieje jest czytanie c czy leki czy w ziemi, gdzie został przeniesiony do właśnie do dotykają dla załogi, która była winnej części statku tam było tak cicho, że nie widziałem, jeżeli chodzi o manewry nie wiedziałem czy płyniemy czynie płyniemy bardzo często apelowaliśmy bardzo dużo przez to 13 dni przez 4 miesiące prawie ani razu nie spałem sam po postoju za budziłem się czy zasypiałam w 1 porcie albo już w ruchu i budziłem się w kolejnym porcie także nigdy statek nie nocował nigdy całą całą noc zawsze zawsze ostatni pasażer wsiadł to od razu Mac jakie, jakie porty pomiędzy takimi portami kursowali chciał jeszcze tylko odniosę się, aby jak ktoś nie nie ostatni pasażer jak minęła godzina nikt nie czekał na ostatniego pasażera, jeżeli ktoś, by nie przyszedł to musiałby słono zapłacić za to, żeby go jakaś lokalna taksówka wodna lub powietrza dowiozła do kolejnej wyspę zdarzało, że za moje fakty nie, ale zdarzało się tak tak zdarzały takie przypadki że, że ktoś musiał z tego skorzystać czy jest godzina, do której należy się zgłosić ktoś nie zgłosi to ostatecznie ciekawe, gdzie czeka, bo to są takie koszty opłaty portowe i statek nie dalej jak zatem Fellini parze jest dokładnie, tak więc takie porty nowsza i pamiętam mogę z nią potem w każdym byłem 9× i przepiękne wyspy karaibskie zaczęliśmy Dominikany, gdzie było, w którą tak tak naprawdę najmniej zwiedziłem to było miejsce, w którym schodzili pasażerowie wchodzili następni, więc to było takie przypadkowe miejsce następnie płynęliśmy całą noc całą noc cały dzień całą noc i Martynika, czyli wyspa francuska później na karaibskiej francuska jednocześnie Dubrownik Europejskiej co mnie za zdziwiło pewnie część słuchaczy z 2 następnie Barbados brytyjska tak w właśnie na każdej wyspie z innej strony prowadzili samochód też to też było dla mnie dziwne, ale trudno też zespół był relatywnie blisko siebie z Barbadosu znowu płynęliśmy noc dzień noc Antigua Antigua do Dominika wyspa, która się nazywa Dominika później są już ja zieleniec Granada nie są jedynie o Granada później znowu noc dzień noc płynięcia i ABC, czyli arba, bo samo Jakuba, a gruba kursu Bonner to są znowu kiedyś holenderskie, choć tamten tak jakaś jeszcze jurysdykcja pozostała no i powrót koniec powrócono także czas także 5× nie zdążyłam się to 9× to to, bo sam raz na duże ale kiedy pan pracę ten dzień noc, kiedy się płynęło z wyspy na wyspę to wtedy pracowałem można być cały dzień, że jakiś pierwszy spektakl zaczyna się o godzinie jedenastej oczywiście musiał się odpowiednio do niego wcześniej przygotować tam aspektach czy koncert czy wykład różne były różne były na program artystyczny później o pierwszej drugiej w nocy nie wszystko mówimy od rana, a jedenasta 1 stara na pierwszy pierwsza rzecz później w południe 23 jakiż to pozycje dla pasażerów no i wieczorem ósmej o dziesiątej 30 to był dzień taki trudny, a trudne można także pełny myślę, że do pana obowiązków tak jak do reżysera dźwięku, czyli przygotowanie odpowiedniej ilości mikrofonów i skalibrowany tego jakiś podkładów muzycznych to zbiorowa nie to tam system to jest troszeczkę jak seryjne wszystkich statkach to samo jest scenariusz dokładny aktorzy są tylko inni oczywiście fizycznie inne osoby, ale grają te same rzeczy na każdym statku, więc wszystko co grają doskonale przy lekkim Szekspir raczej takie leki Komedzie, lecz z języka, ale programy są solowe to są wszystko rzeczy takie, żeby to również lekką rozrywkę nikogo nie urazić nikogo obrazić żadnych politycznych akcentów wszystkie były, ale to po niemiecku rozumiem ja właśnie tu problem jest nagrywałem każdy każdy spektakl aha jeszcze ważną rzeczą jest są elementy muzyczne akrobatyczne nakazał statku jest 4 akrobatów magik tak Niemcy taką rozrywkę preferują, więc ten ten program był dosyć ciekawy i zróżnicowane tancerzy dużo jest to dokładnie obsady akurat całą dokładnie znałem, bo to też ten sam dział i w tym samym czasie mieliśmy też wolno jak pracowałem miał wolne wtedy co aktorzy czytam śpiewacy i czekając pracę, której koniec pracy szkół dwunastej pierwszej w nocy na szczytach, ale nie codziennie praktycznie suszenia na jak byliśmy na Wyspach i ludność była na pasażerowi asesorzy byli to na plaży do godziny 18 dziewiętnasty wracali trzeba, bo ich zrealizować tak nie było tych dziennych wykładów i tak, że nie było nic tak tak dlatego sobie też wychodziłem rano wracałem pół godziny przed pasażerami załoga musiałaby już w komplecie na statku to ja ile osób załogi było prawie 10001000 osób załogi tak, a pasażerów, czyli pół, czyli na nieźle no takie miasteczko takie małe miasteczko już w blisko do praw miejskich, bo do 5000 w Polsce już zamiast kapitan był burmistrz, ale są większe statki to oczywiście jest taki zwiększy ale, ale są większa każdy rozumiał albo ubranie albo mundur co tabliczkę z napisem tak tabliczka trwaj Meine jest albo ma coś tam tabliczka była również gmin mundur nie był elementem obligatoryjnym poza pracą poza godzinami pracy natomiast czytam strój roboczy natomiast tabliczka była elementem, który sam jak staje teraz to się sprawdza czy chcieli czy mam co kary tak tak tam bardzo restrykcyjne są przepisy pod pewnymi względami, więc tak to o tym jakie co groziło za brak tabliczki na niemieckim statku, więc sami państwo pod drogę sobie wyobrazić, ale ujawniamy dr inż. Małecki przerywa milczenie po informacjach dowiemy się co groziło za brak tabliczek informację o godzinie jedenastej 40 już za kilka minut państwa moim gościem jest dr inż. Paweł Małecki z katedry mechaniki i wibroakustyki wydziału inżynierii mechanicznej i robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie informację o godzinie 1140 po informacjach wracamy do programu off czarek czarek państwa moim gościem jest dr inż. Paweł Małecki katedra mechaniki i wyborowi w roku styki wydział inżynierii mechanicznej i robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie mój gość spędził 4 miesiące na statku wycieczkowym czy KRUS tzw. nie miał nic wspólnego z moją pracą ta nie zawsze wylicza afiliacje moje, a tu byłem prywatnie prywatnie, ale rozumiem, że powrócił pan na uczelni łono można pana znowu studiować można miała studiować, ale z tym powrotem to wszyscy wiemy jak jak jest zdania z proporcją zdanie na uczelni ona rozumiem co groziło za brak tabliczki na statku wycieczkowym niemieckich statków wycieczkowych ostrzeżenie Morning 2 treningi zostawiali na środku nie za 2 Górnik podjął w górnikach ostrzeżeniach była rozmowa z analitycy z firmy Resursy działem zatrudnienia, jeżeli to nie poskutkowało to rozmowa z z kapitanem czy za sobą wyżej postawioną co jest tą osobą nie tak na później już bilet do domu jak już ktoś nie stosował oczywiście to brak bliskiej 11 tych, jakie były możliwe przewinienia przede wszystkim alkohol za mało, że za dużo czy ktoś nie pił, jaki bardzo restrykcyjne są tam limity dla załogi wygląda na to, że dla pasażerów nie ma ograniczeń w związku z tym może się okazać na środku morza, gdy gdzieś, że coś się podzieje trzeba 3000 pasażerów pod wpływem ewakuować musi to zrobić w 1000 pasażerów w 1000 członków załogi, więc oni muszą być trzeźwi albo w takim stanie, który pozwala na wykonanie tych czynności jest bardzo dużo było ćwiczeń bardzo dużo było takich prób takich takich manewrów ewakuacyjnych razem władzy tak tak co nie 22× w tygodniu albo 3× w tygodniu także już tego dość, bo stąd ja jestem zmian relatywnie krótki kontrakt, bo część innych działów co miało 9 miesięcy, więc co tydzień w każdym tygodniu ćwiczyć, gdzie trzeba się stawić na sygnały wakacyjnych i czekać w tym miejscu tam przeglądnąć swoje miejsce swojej ewakuacji to jest dosyć męczące i każdy miał taką luźną pracę pan, że tam od osiemnastej do północy, a potem plaża niania nie wręcz przeciwnie tam wszyscy bardzo ciężko pracowali po 10 godzin dziennie 7 dni w tygodniu bez żadnych wolnych 7 dni w tygodniu, ale względu na charakter tej pracy było to zdecydowanie bardziej sprzyjające jakimś jakieś jakimś wypoczynkowi natomiast zyski inne działy to to miały ciężką pracę ciężką codzienną pracę dodał, że jeżeli ktoś sobie idzie w ciemnym ubraniu nie ma tabliczki to, skąd wiadomo, że nie jest pasażerem tylko za organ ten bez tabliczki, bo załoga ochrona już wszystkich prawie znała po dosyć łatwo było dużo osób tak, jeżeli codziennie jeździ codziennie tych ochrony, która też załogą było tam kilkanaście osób i oni codziennie w 1000 osób mijali na korytarzach na na przejściu na wyjściu na ze statku we wszystkich miejscach publicznych no to w rozpoznawaniu rozpoznawali ale, ale chcemy skończyć za co jeszcze, jakie narażeni na tytuł pół promila, czyli tak jak za prowadzenie samochodu już powyżej tego tego progu już już godziło słuchało się tak taki za mojej za mojego kontraktu 2 osoby zostały usunięte ze statku to jest nie wydało narodowe lotów na następnej to jest następny dzień w najbliższym porcie bilet na własny koszt to nasza firma kupuje i ten odbiera potem ten człowiek sobie wraca do domu to 2 takie osoby, ale bywały słyszałem takich żegnam uszkadza, jeżeli w nocy był jakiś komunikat 12 osób stawiło właśnie z tego względu, że nie był, że za Spały no to 12 osób następnego dnia wracało wracał do domu, więc to jest jednak problem, bo jak to jest 6 miesięcy w na służbie no to zdarzy się, że ktoś imprezuje za bardzo, więc to jest drugi najczęstszy powód, a trzecie, że kwestie to są takie kwestie porządkowe i tam jest 0 tolerancji jakiekolwiek agresji, więc jeżeli jest jakakolwiek przejaw agresji coś tam nikt nie pyta kto, czyja wina, kto zawinił tak dalej od razu jest bardzo jest duży monitoring, więc dowody są od razu na miejscu od razu taka osoba takie osoby są ewakuowane ze statku oczywiście w porcie no i kwestie takie, że takie moralne nie ma możliwości przebywać w kabinie załoga nie może przebywać w kabinie pasażerów to też jest zgodnie też nie w ogóle starosta wyrzucać pasażerów no załoga ma obowiązek w ogóle nie wpuszczać do do stref załogi zaś pasażerów widzi to pasażerowie też czasami bywają nie są uznawani, więc też są jakieś jakieś kroki ku temu wyciąga natomiast m.in. załoga też np. nie może przebywać w godzinach druga w nocy szósta rano w strefach przeznaczone dla pasażerów, więc jest kilka tych chodzi o to, aby nie dochodziło do żadnych nie pożądanych reakcji reakcji pomyśleć o kwestię ubezpieczenia uważa, a tutaj, bo w oczywistym jest, że w kabinach pasażerskich niema żadnego monitoringu, więc bardzo łatwo można jakieś fałszywe oskarżenia lub nie fałszywe i tutaj duże konsekwencje byłyby wyższe miasto są takie bez zbędnych rzeczy, jeżeli się złamie to od razu teoretycznie nie jest portu domowy z noży i któregoś dnia dziś to ciągłe leżenie na plaży przebywania w tropikach i zajadanie owoców morza, gdzie jeszcze tego dnia w rzutach nie jest tyle ciekawych rzeczy samoorganizacja statku w sumie 1617 pokładów trudno ten ostatni sanek miejsce do opalania się już nazywać to jest taki prawdziwy pokład, ale ten statek jest tak ogromny tak wszystko jest tak ciekawie zorganizowane od utylizacji śmieci to właśnie realizację tych programów rozrywkowych, więc czas wolny ze śmieciami na środku oceanu tak chyba tak Reksa całe schematy postępowania ze śmieciami wszystkie rzeczy, które można, jakkolwiek zutylizować są prasowane na statku specjalnych urządzeniach i mamy względy znaczy cała załoga ma względny zakaz nakaz sortowania tylko od Żywca nie miałby się tylko organiczne śmieci już mieć środki jakoś tam można 12 mil morskich od od brzegu utylizować w wodzie, ale ale, toteż się starają tego, choć trzeba, żeby jednak było 0 wprowadzania czegokolwiek do dowody, więc to wszystko jest bardzo interesujące i może tak wychodziliśmy rosła jak działa może pan panie posłanie opowiedzieć co tutaj mamy w po jakimś czasie ma się kolegów wszystkich działali można z nimi oficjalnie porozmawiać, ale oczywiście są strefy, do których nie ma dostępu, ale są organizowane wycieczki znowu można dla załogi są wycieczki zarówno na pokładzie jak na na lądzie naprawdę w firma dba o swoich osób załogę pod tym względem są bardzo bardzo tanie tylko o to, żeby ktoś nie nie odwoływał się odwoływał swojego biletu i to jest bardzo interesująca, a poza tym co plaża pływanie narty wodne wszystko zrobiłem co było możliwe w ramach Krajewski rozrywek, czyli nurkowanie z butlą nurkowanie bez butli, żeby prawo zabrania zresztą nie na plaży można było już drinka albo 2 tam nauczyłem się takiego najsłynniejszego drinka Karaibskiego tych ram pan o sok owocowy i run run to było to towarzyszyło mi przez te 113 dni umilał czas w narty wodne taką powiedział Łódź podwodna wycieczki po podwodna po tym, Wyspach tak to się udała, ale co też Łódź podwodna czynnie nie mówimy o okręcie podwodnym Acta tak tak tak tak ma nieco nas z, o ile to było 113 sztuk licznych około 3040m nurkowali my tą młodszą była taka możliwość na Arubie gruba jest taką bardzo turystyczną zespół popularną dla szczególnie amerykańskiego turysty, więc tam wszelkie atrakcje są są możliwe oczywiście narty wodne już teraz nie pamiętam jak AK, jaki na na niektórych Wyspach no bardzo różnorodne są też wyspie o tym nie wspomniałem, że są wyspy pochodzenia wulkanicznego w bardzo górzyste z lasami testowymi tropikalnymi między nimi Dominika są już ja czy Granada są też wyspy koralowe to jest ABC gruba kursu trzeba batem batem w czy Bonner i tam one mają zupełnie inny charakter i naprawdę jest jest co robić ja nie szkoda tych pasażerów, którzy byli tylko tam raz 2 tygodnie po 9× czułem się wszędzie tak jak w domu, ale poznaje pana lokalsi wtedy Paweł Pablo Tal lokal jest chyba temat osobny program, bo mentalność tych tych tych wyspa jest też ciekawa ich struktura etniczna też jest interesująca i różnorodność tych bezpieczne tak duża, że oni żyją głównie z turystyki, ale na tych wyspy są tak bogaty w po względem choćby rolniczym, że jest jak rozmawiają mamy znajomych właśnie z tych wyspy, z którymi pozostają w kontakcie no to pytałem czy pandemia bardzo dotknęła to nie narzekają nawet jak zamknęli to oni się żywią też się, że wody po prostu tak nie tylko rolnictwo leżałam cały cały rok coś wrzucą do ziemi to rośnie także bardzo ciekawe doświadczenia i powróciłby pan, gdyby była kolejna oferta ile milisekund, by się pan w zostawiają chciałby on przejadło nie chciałbym na pewno jeszcze od czasu do czasu powtórzyć na pewno nie chciałbym zmienić swoje prace na stale i pójść na morze tak na w powiedzmy na 34 roku na morze to trochę jak pan falę przeciwstawiał i wyciągał sieci pełne sensu tymczasem rozumie, że chodziło o to trwających od jest to, że te kilka miesięcy ludzie przychodzą odchodzą więzy społeczne są takie płynne to jest niesamowite doświadczenie, ale wydaje mi się, że zbyt długo też widać po ludziach, którzy tam są, że są zbyt poważnie to swoją drogą to czasami trudno określić to zapaleni znaczy kolor skóry naprawdę, ale nie jest to jest pewno pewien rodzaj świadczenia, które chciałbym powtarzać, ale nie nie jako docelowe zajęcie tak cała kariera styl życia tak bardzo bardzo panu dziękuję dr inż. Paweł Małecki katedra mechaniki i wibroakustyki wydziału inżynierii mechanicznej i robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie był państwa i moim gościem informacje Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwunastej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA