REKLAMA

O kosmosie który podbijają przedsiębiorcy

Połączenie
Data emisji:
2020-05-29 14:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie 1424 Jakub Janiszewski przy mikrofonie z nami instrument Pawłowski pełnomocnik dyrektora TR Warszawa do spraw programowych dzień dobry dzień dobry panu dzień dobry państwu będziemy mówili o powrocie teatrów do funkcjonowania nie tylko poziom przez internet nie tylko online i nie tylko kultura w domu, ale też kultura w teatrze, czyli publiczność w teatrze, czyli spotkanie takie jakie, jakiego teatr wymaga, jakim de facto jest czy fizyczne 6czerwca ma to być możliwe, ale Rozwiń » może, zanim zaczniemy się zastanawiać nad tym jak to ma wyglądać powiedzmy o tym co się zdarzyło w teatrach od momentu, kiedy zostały zamknięte, jakie one są właściwie dzisiaj kondycji myślę, że teatr bardzo żywo zareagowały na tę sytuację wiele z znanych instytucji podjęło działalność sieci polegająca na transmitowanie spektakli na organizowaniu spotkań z twórcami na premierowych działaniach przeznaczonych ściśle do internetu, gdzie pan mamy po prostu chyba jako środowisko artystyczne bardzo dużą zdolność adaptacji i jesteśmy bardzo zdeterminowani, żeby utrzymać kontakt z naszymi widzami witkami to był priorytet w ostatnich miesiącach drugim priorytetem było podtrzymanie współpracy i pomoc artystom, którzy z dnia na dzień zostali bez środków do życia współpraca z nimi motywowana też była właśnie chęcią wsparcia pomocy wydaje się, że udało się zachować tylko teatralną rodzinę zachować się wspólnotę budowano wokół wartości budowaną wokół jakościowych wybitnych realizacji powiem tylko, że w przypadku naszego teatru oznacza to duże zwiększenie zasięgu, bo nasze transmisje spektakli repertuarowych przez 2 miesiące śledziło ponad 40 000 to jest dwukrotnie więcej widzów niż mamy zwykle co roku oglądali nas mają widzowie Lewicki z mniejszych miejscowości czy zagranicy ludzie, którzy na co dzień nie mają dostępu do naszych realnych spektakli realnych, czyli granych na scenach w Warszawie, więc jest to pewna, jakby powiedzieć na pewne pewne osiągnięcie w tej kryzysowej bardzo trudne dla wszystkich sytuacji pewnie tak brzmi to nawet całkiem nieźle, ale poza tym, że istnieje coś takiego jak rodzina teatralna to istnieje coś takiego jak machina teatru pewna powiedziałbym pewien Fabryczny porządek, który polega na tworzeniu kolejnych spektakli na wpuszczaniu widowni na pewnej pracy i rytmie tej pracy jesteśmy ciekawi, jakiego stopnia co się wydarzyło przez 2 miesiące zadłużyło funkcjonowanie tej machiny jak ją uruchomić ponownie rzeczywiście się przerwać próby do spektakli odwołaliśmy przesunęliśmy na jesień to jedno z naszych premier, ale praca koncepcyjna trwała aktorzy reżyserzy twórcy spotykali się online nowo na różnych komunikatora ach, trzeba prace nad scenariuszami myśmy też przeprofilowanie-li 2 spośród planowanych projektów teatralnych umieszczając, jakby ich ProLogis czy jakby powiedzieć elementy przyszłej przedstawić w sieci np. spektakl Stream, który miał mieć premierę w czerwcu teraz będzie miał we wrześniu trafił w części dosyć aktorzy aktorki utworzyli profile postaci na Facebooku Instagramie budowali wokół tego grup zainteresowanych osób robiliśmy stringi dotyczące życia wewnętrznego sexy tych postaci, a nawet spotkanie bogów wirtualnych na limicie, które były zwieńczeniem tej akcji z takim połączeniem mitów greckich i współczesnych Stream ruszy internetowy, więc bardzo łatwo nam przyszło dokonać tej transformacji tak samo podobno za podobnego zabiegu dokonaliśmy trzyma klasę Berg to będzie niedzielny reforma sądu Live, do którego zapraszamy widzów Siwicki myślę, że nowa forma dla nowych mają oczywiście swoje ograniczenia wiadomo to nie jest realne spotkania teraz musi być tu i teraz, ale jednocześnie mogliśmy nawiązać bardziej zaangażowany bliskie relacje z publicznością, ale cały czas mówimy o tych przedsięwzięciach dla nowych mniej ciekawi co się wydarzy na samej scenie co się wydarzy na widowni czy po 6czerwca rzeczywiście tu się coś zacznie działać czy teatr TR Warszawa np. tak jak teatr ochoty wczoraj rozmawialiśmy z dyrektorką teatru Ochota namówiła właśnie czerwiec będzie martwy, jeżeli coś wydarzy to dopiero we wrześniu tak to jest myślenie życzeniowe, że nagle z dnia na dzień teatry otworzą się jak solaria nie jesteśmy nie jesteśmy seriami nie jesteśmy fitness klubami to są duże zespoły musimy zadbać o bezpieczeństwo naszych pracowników aktorów artystów i oczywiście publiczności, a rząd zostawił u nas problemem samych brakuje szczegółowych regulacji, które precyzowały mechanizm zachowania norm bezpieczeństwa norm sanitarnych to wszystko zostało przerzucone na instytucje kultury to mamy teraz jak sporządzić kodeks postępowania i muszę muszę przyznać, że my czujemy to kierowca, który został wysłany na ulice, któremu powiedziano, że samo określić przepisy ruchu drogowego, ale jeżeli dojdzie do wypadku to oczywiście my zostaniemy obciążeni odpowiedzialnością to sytuacja nie do zaakceptowania druga sprawa teatry wbrew pozorom nie zostały objęte tarczą antykryzysową pomoc, która została zaoferowana w ramach programu grantowego kultura w sieci to kropla w morzu potrzeb rozciągnięta zresztą na tysiące innych instytucji również 60 000 000 na całą Polskę no sam budżet teatrów warszawskich wynosi wszystkich teatrów w Warszawie wynosi około 100 000 000 to jest często to są to są niewielkie kwoty, a teatr, zwłaszcza duże repertuarowe instytucje ponoszą ogromne straty związane z zaprzestaniem działalności to co setki tysięcy, że już miliony jesteśmy, więc zdani na siebie, ale nie poddajemy się znaczy nasza działalność internetowa była takim gestem wobec publiczności próbą też podtrzymania działalności pracujemy nad próbami do 34 właściwie premier planowanych na jesień, więc powoli wracamy we wtorek odbyła się pierwsza próba spektaklu Stream w przyszłym tygodniu ruszamy z próbami do onkologa rolnik szczecińskiej pod koniec czerwca powrócimy do prób nad burzą w reżyserii Grzegorza Jarzyny, którego nie mimo mimo tej trudnej sytuacji, jakby nie stoimy z kolei celnie nie ustawiamy się po pomoc działamy i mam wrażenie, że jesteśmy w tych działaniach tej trudnej sytuacji z widzami coś z Super ważna, jeżeli byśmy mieli się zastanowić nad tym nad tymi wytycznymi, które są niejasne nad tym napisanie kodeksu drogowego dla samego siebie to co jest największym wyzwaniem w wy pan właściwie każdy element spotkania w teatrze powinien być bardzo jasno transparentnie opisane w zrozumiały sposób tak, aby każdy mógł poczuć się bezpiecznie, bo oczywiście mamy swoje wewnętrzne regulaminy pracujemy wg nich stosujemy się do nich ona tam przewidują oczywiście stosowanie środków dezynfekcyjnych dbania o czystość w całym budynku w odległości nie przebywanie razem z większych grupach maseczki tak dalej, ale sytuacja, kiedy zapraszamy widzów na spektakl pomysł wiedzieć co zrobić w przypadku, jeżeli zdarza się, że jeżeli obserwujemy symptomy ktoś źle czuje co robić w sytuacji, kiedy musimy odwołać przedstawienie, kto ponosi koszty takiego odwołania co się dzieje, kiedy musimy zwracać bilety itd. tak dalej to dotyczy właściwie każdej sfery działalności dlatego potrzebujemy czasu, żeby przygotować się bardzo dobrze do powrotu planujemy pierwsze spektakle z widzami w Stalach od września natomiast teraz chcemy zaprosić naszych widzów na spotkanie otwartej przestrzeni i takim spotkaniem będzie planowana na pierwsze dni wakacji akcja w lasku Bródnowskim w dzielnicy Bródno będąca zapowiedzią plenerowego spektaklu wesele na Bródnie będą to zapowiedzi ustawy z alzheimerem z Agnieszką Olsten zbierzemy się na tor formaty na spacer mam nadzieję, że właśnie w lesie sytuacji przyrody z takim symbolicznym wyjść z izolacji odzyskamy siły zbudujemy nowe otwarcie dla naszego sezonu przyszłego, a jak pan sądzi jak to w ogóle wpłynie na twórczość teatralną to co się teraz dzieje, bo myślę, że system sytuacja, którą teatr może właśnie taki teatr zaangażowany takim, jakim jest TR Warszawa czy może być w gruncie rzeczy bardzo powiedziałbym twórczy czas to ogranie pandemii może być bardzo ciekawe dla samego teatru nie wątpi, że teraz zrobi tak absolutnie się zgadza myślimy już o tym w kategoriach performatywnych myślimy o tym, że ten cały rytuał obserwowaliśmy oczka w jaki sposób funkcjonuje na Tajwanie najwcześniej, bo otwarto teatr trzeba się zapisywać podawać adres na cały rytuał nakładanie maseczek krzesła rozstawiona z materią jedno drugiego chcemy zrobić, jeżeli rzeczywiście ograniczenia zostaną podtrzymane chcemy je z tymi nadać pewne pewien rys artystycznych chcemy zrobić z tego performance zaprosić do jego udziału widzów będziemy się czuć bezpiecznie, ale będziemy też będziemy też reformować, by opowiedzieć reformować pandemia więc, jakby nie obawiamy się natomiast jak jak będzie to, że jak będzie to wpływało na kształt, a Roux oczywiście zależy od tego jak długo potrwają te obostrzenia ja myślę, że najważniejszą lekcją, którą wynosimy z tego trzymiesięcznego prawie okresu zamknięcia jest wartość, jaką jest wspólnota zrozumieliśmy byśmy powiedzieli naprawdę, ale teraz jeszcze bardziej silniej zrozumieliśmy, że ta wspólnota ludzi grupujących się wokół wartości to nie jest budynek jest sala to nie jest godzina, kiedy od otwieramy salę teatralną tylko to jest relacja z konstelacji międzyludzka i udało się zachować się przenieść do internetu przeniesiemy ją do pleneru do lasku Bródnowskiego myślę, że jako silniejszy tę relację wrócimy też do sal teatralnych już teraz myślimy o tym, aby tak skonfigurować miejsce to, aby nie było poczucie, że jesteśmy na pół pustej sali są jakieś wyłączono taśmą sanitarną fotele nie w nowym spektaklu Stream, którego premierę planujemy we wrześniu publiczność będzie się działa w bezpiecznych odległościach, ale w środku akcji będzie na scenie otoczona scenografią i działaniami teatralnymi potliwości brudzi się po, czyli włączeni, żeby nie było go nie podkreślać tego no tak strasznego oddzielenia najgorsze co by mogło się wydarzyć to 3 dzisiaj to zbudowanie trakcji klasowej ściany bezpieczeństwa między sceną widownią w znaczone hak był ubytek rzeczywisty zwrot w dziejach teatr ruchu dość myśmy znamienny myśmy Stolat walczyli z czwartą ścianą myśmy znaczną pokolenia twórców od wielkiej reformy teatralnej walczyły z naturalizmem czwartą ścianą, więc nie możemy się co myśli pan szczerze niezwykłą wartość ma dzisiaj spotkanie bliskie spotkanie służyć, nawet jeżeli odległość między nami jest tylko 1,5m, ale myślę, że takie tematy są szalenie inspirujące mogą bardzo różny sposób zasilić twórczość teatralną paradoksalnie dziękuję bardzo, Roman Pawłowski pełnomocnik dyrektora TR Warszawa do spraw programowych był z nami 1438 za chwilę informacje program przygotowała Anna Piekutowska realizował Krzysztof Woźniak łączenie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA