REKLAMA

Ruch po izolacji. Jak zdrowo wrócić do sportu po przerwie

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2020-05-31 11:40
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
10:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rośnie na zdrowie naszym kolejnym gościem jest Ryszard Szul fizjolog człowiek wspierający nas po pierwsze, okres zwątpienia jeśli chodzi o aktywność fizyczną albo też, motywując nas do działania bardzo często na antenie naszego Radia dzień dobry Ryszardzie dzień dobry witam no właśnie spełni usługa naszego Radia bowiem, że są stałymi słuchaczami też słyszały się panią minister sportu tamten morską rodzaju po pierwsze, kibice wrócą na trybuny na razie 25%, ale Rozwiń » się, że jeszcze istotniejszym z punktu widzenia zdrowego samopoczucia zdrowego stylu życia jest to, że po pierwsze, zostaną otwarte siłownie pewnie też pod pewnymi warunkami także pływalnia wiem, że jest zwolennikiem pływania to to najpierw tak trzeba cieszyć się, że wreszcie sport wraca do życia już właściwie pełnej pełnej krasie oczywiście, że się cieszy każdy, kto aktywnie uprawia sport i Grad minister zgodzi na siłownię czy wpływa to wreszcie wreszcie będzie mógł robić to naprawdę lubi no dobrze, ale teraz zapytam czy jako fachowca jako fizjologa co zrobić, żeby po pierwsze nie zrobi sobie krzywdy po drugie, żeby wejść w miarę łagodnie wysiłek fizyczny po okresie ponad dwumiesięcznej zastoju, bo myślę, że to będzie nie lada wyzwaniem ja myślę, że każdy, kto jest sportowcem amatorem, kto jest miłośnikiem ćwiczeń na pewno podczas tej pandemii świtu jakikolwiek sposób albo w domu albo gdzieś, przechadzając się, ale myślę, że przede wszystkim w domu pani jakieś ćwiczenia siłowe i w jaki sposób jest przygotowany do rozpoczęcia ćwiczeń natomiast, jeżeli ktoś nic nie robił nadal niestety musi zacząć bardzo bardzo ostrożnie ona to jest także entuzjazm z entuzjazmem chodzimy na siłownie, że wszystko co jest co jest to do wzięcia ćwiczymy wszystkie partie mięśniowe nad, gdzie nie możemy ruszyć na trzeci dzień nas wszystko woli i zapał opada trzeba także po prostu rozsądnie mały ciężar na bardzo lekko bardzo spokojnie i kiedy bardzo nie powinni wejść nasza aktywność, a czy da się określić czasem nie wiem na początek 15 minut pół godziny godzina, jaka jako, jaka jest taka znośne dla naszego organizmu po okresie zastoju dawka aktywności fizycznej najpierw trzeba zacząć od 30 minut 30 to jest takie minimum, które nam coś wniesie nam da jak pozytywne skutki dla organizmu wszystko co więcej do godziny może być, ale to musi być niska intensywność jeśli chodzi o ćwiczenia siłowe to muszą być bardzo małe bardzo mało obciążenia co to znaczy małe obciążenia nie da się określała znaczenia wagą właśnie dla to znaczy, jeżeli pamiętamy z jakim ciężarem ćwiczyliśmy wcześniej np. to panterki o ciężarze 5 kg no to zacznijmy od weźmy handel dzisiejsze np. 3 kilogramowy takimi zrób je sobie ćwiczenie ćwiczeń, jeżeli robimy kilkanaście powtórzeń to zróbmy kilka powtórzeń no i tak tak do tego podchodzimy wtedy myślę, że będzie wszystko dobrze nie powinno nic się stać, jeżeli zaczniemy biegać np. nad nową nie możemy zacząć od bardzo intensywnie długich biegach długich dystansów tylko zacząć od spokojnych drucików nawet marsz trucht za na tej zasadzie równoczesne kontrolowanie aktywności poprzez pomiar renta albo najprostszym z metrem albo chociażby, ale w naszej albo jest taki prosty sposób tzw. tempo kompensacyjne czyli, jeżeli możemy swobodnie rozmawiać to jest właśnie dobre tempo do 1 takie tempo nie będzie nam dla nas bardzo możliwe, jeżeli to zrobimy przez 30 o zmianie 40 minut można być ich na drugi dzień będzie Alej Ochota i chęć ubiegania się oto teraz dla ciebie wyzwanie, bo troszeczkę dały mi dziś pole manewru i do zadawania trudniejszych pytań skoro właśnie ten wysiłek mało forsowne określa tę konwersację to co zrobić w wodzie, kiedy pływalnie zostaną otwarte już wiadomo pod wodą rozmawia się zespół z ZUS-em z innego poruszenie po prostu są, jakby 2, a rozwiązania 1 to jest sposób kontroli, a drugie jest uniknięcie Unii, która się zbyt dużego zmęczenia, że unika zbyt, żeby przerwać przyjemność pływania równocześnie równocześnie poruszać się, choć zapewnia kością ja po prostu zakładam sobie płyt sugeruje założyć płyt, ale nie te płyty do ćwiczenia pracy lub tylko płac normalne długie płatne nadawane piłkarskie wtedy pracują bardzo delikatnie tymi nogami jeśli nie, grając nie myśląc o tym, żeby pracować nogami czujemy się bardzo spokojnie bardzo swobodnie jest to bardzo przyjemne równocześnie nie będziemy się jest intensywna odpowiednie natomiast, jeżeli nie mamy wpływu chcemy wpłynąć np. kraulem musi to być taka intensywność, gdzie możemy swobodnie oddychać np. w tempie 3, czyli od naprawą na 1 rękę pełniącego ruch od ruchu od tych na drugą rent, jeżeli jakaś popularnie mówi nie musimy się możemy swobodnie w ten sposób to znaczy, że tempo jest dobry, jeżeli zaczyna nam powietrza brakować musimy częściej grać, by no to znaczy, że te zaś albo całkiem po prostu sobie tzw. żabką rekreacyjną bardzo spokojnie swobodniej można również uregulować ten nasz no z pełną pełną kontrolą intensywność Tosię nazywało chyba rzadka dyrektorska też tak tak dziś nas dyrektorka tak się szarpać dyrektorska albo na łabędzia, czyli zgłoszona wierzył mam do siebie pytanie o chciałbym, żeby oparł się na własny wieloletnim doświadczeniu pracy nie tylko zawodowymi sportowcami także medalistami złotymi medalistami igrzysk olimpijskich, ale także na pracy z amatorami taki ponad dwumiesięczny okres przerwy może spowodować zniechęcenie do tego stopnia, że są tacy amatorzy, którzy do sportu już nie wrócą, że nabrali innych złych nawyków do tego stopnia, że trudno będzie teraz zwrócić na tę właściwą prostą drogę myślę, że to byli początkujący amator byli ci, którzy dopiero zaczęli badania przerwała może będzie ciężko dziś trudno wrócić, ale ci, którzy już za cięli, którzy jak mógł zarazić aktywnością ruchem myślę, że wrócą do tego na pewno i prawdopodobnie nie przestawali się ruszać chociażby nawet ćwiczący w domu, słuchając pokoju, jeżeli ktoś już ktoś już ktoś już zaczął aktywność ruchową jakoś wkręcił się to na tym nie przestanie już endorfiny poszły wydzielanie endorfin i prawdopodobnie no nie przestanie wie, że udziela się na wielu polach w sensie nie wiem wykładów online przez wszelkiego rodzaju seminariach powiedz proszę nie, opierając się na fachowej wiedzy epidemii AIDS jest w tych planu uprawiają równo świeżym powietrzu obawa przed tym, że mogą nie wiem wciąż zakazić się Korona wirusem jednak dostęp sportem, a inaczej do tego sportu pochodzą z wielką ostrożnością ja myślę, że w głowy zawsze będzie zawsze będzie, a myślę, że możemy się zarazić, że możemy, że może coś się stać natomiast, jeżdżąc na rowerze, obserwując ludzi, którzy również jeżdżą biegają widzę, że coraz więcej ludzi maseczki ma jakieś chusty, ale przy niskiej intensywności kiedy, wciągając powietrze losem wyliczają sami ta chusta jeszcze jest na ustach na twarz zasłania twarz może, więc osób chronić otoczenie, jeżeli ktoś jest jest zakażony natomiast w lesie widziałem akurat dużo ludzi w lesie Kabackim tam już praktycznie większość większości jest bez maseczek większość jest truchtał już rusza się co czwartej odsłonie montażu dziękuję bardzo, za rozmowę Ryszard Szul fizjolog moim państwa gościem dobrego dobrego wejścia w ten aktywny czas życzeń swoim podopiecznym również dziękuję dziękuję bardzo, i tobie również bowiem, że reżyseria no tak staram się być biorą przykład ciebie przecież dziękuję bardzo, Ryszard Szul natomiast państwa teraz nim zaproszę na informacje Radia TOK FM wciąż z okazji zbliżającego się dnia dziecka mamy dla państwa ze specjalnego już od rana na antenie naszego Radia prezentujemy specjalne wydanie książki na głos czas na kolejny odcinek książki banda czarnej flotę autorstwa Justyny Bednarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA