REKLAMA

Justyna Mizera o tym, dla kogo jest dieta okienkowa

Niedzielny obiad
Data emisji:
2020-05-31 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
17:38 min.
Udostępnij:

Gościem Przemysława Iwańczyka jest Justyna Mizera – dietetyczka specjalizująca się w żywieniu i suplementacji sportowców.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny magazyn Radia TOK FM to także niedzielny obiad dziś łączymy się z panią Justyną Mizerą dietetyczką, która specjalizuje się w żywieniu suplementacji także sportowców dzień dobry pani Justyna dzień dobry witam serdecznie powoli wychodzimy pandemii, choć pewnie dla dla wielu naszych słuchaczy jest to dyskusyjne patrząc na to jak przebiega ta krzywa zakażenie lub w tej chwili mamy zakażonych, ale zostawmy to pomówmy trochę konsekwencja generalnie dziś o tym Rozwiń » rozmawiamy w naszym programie również jeśli spojrzy pani na tych, którym pani pomaga, bo generalnie na swoich znajomych to okres tego dawno tak naprawdę sprzyjał naszym sylwetką czy też wręcz przeciwnie raczej pani znajomi obrośnie kilogramy no myślę, że mogę powiedzieć, że w kilku sumieniem, że wiele osób, które nabrało kg wśród tych osób w tym nawet ja w to nie uwierzy akurat, a naprawdę naprawdę od miesięcy może nie tam taki straszny los, ale dla dietetyka jeszcze portowego 2 kilo do przodu urzec, więc jak jest pełna zrozumienia dla osób, które w czasie zamknięcia izolacji i wszelkich konsekwencji, jakie tak idą nie poradziły sobie też z otrzymaniem jakieś restrykcje żywieniowe się też zwanych podejmowaniem aktywności fizycznej w warunkach domowych to muszę przyznać, że to pytanie zadałem pani nie bez kozery bo, bo znam też ludzi, którym akurat ta izolacja posłużyła należę do tych ludzi także ja wystarczyło robić to jedzenie tzw. na mieście wystarczyło dołożyć do tego trochę ruchu i ja akurat kilogram poszedł świetnie brawo brawo też dla tych, którzy są podobnej sytuacji jak pan na szczęście takie osoby też znam, że faktycznie te warunki domowe spowodowały, że mogło się skupić uwagę bardziej na sobie na potrzebach swojego organizmu na słuchaniu tego, kiedy oni, czego potrzebuje i faktycznie poszło to bardzo dobrym kierunku im nadzieję, że tak zostanie po okresie wypuszczenia wszystkich na wolność posłowie mówią pani doświadczenia pani praktyki ile potrzeba czasu byśmy utrwalili sobie te nawyki, które doprowadzą nas do zdrowego trybu życia myślę tutaj oczywiście odżywianiu się, a co za tym idzie to dobry sylwetki czy czy jest taki czas, po którym możemy powiedzieć nie nie wrócimy do do tych starych złych czasów o bardzo mnie na zasadniczą bardzo różne w zależności od tego też jako o inności kg też walczył jak bardzo duża sobie odmawiał lub to każdego będzie inaczej przejawiały osoby, które go poprzeć 4 tygodniach tak świetnie nadają rytm nowych nawyków i widzą Michael pozytywne skutki, że już nawet przez myśl nie przychodzi, żeby wracać do starych nawyków często jest też taka doświadczenia moim podopiecznym witraża jeśli ktoś jest wielkim fanem fast foodu, a na imprezę chodzi głównie na bieg wysoka powód, ale nas takie domowe czy domowy Burger ma zapiekanka i dalej o wiadomym składzie i potem po kilku tygodniach stał się sprawdzić tę dobrze to ja idę teraz do rasowej fabularnie i decyzję na wystawy dla nich jest dla mnie święte świadomość kończy się to w strasznym rewolucją żołądkowo jelitowymi oni absolutnie więcej tam nie wracają, bo wiedzą jak źle może dla nich skończyć także uruchomić takie bardziej drastyczne nauczki jeśli chodzi o wyciąganie wniosków pozostanie w ryzach dobry nawet dlatego są też takie osoby bardziej słabej woli, u których nawet się trzymają pół roku czy rok w jakimś tam mało drastyczny, ale reżimie dietetycznym jednak drzwi i pilnują ważą mierzą jedno regularnie to nawet o takim czasie są w stanie mu kolokwialnie popłynąć po prostu zniweczy dotychczasową pracę także jest naprawdę bardzo różne czy potrafimy wobec tego uodpornić nasz organizm na na produkty niezdrowe takie, które wywołują wspomniane przez panią rewolucję zostanie uczulić tak tak nawet nie chodzi o to, że to jest uczulenie tylko to jest cenne uczulić się wrażliwości w nim nie mówi o uczuleniu w sensie ścisłym tego słowa oczywiście jasne jasne tak oczywiście były osoby, bo będąc na taki detoks tak owymi organy zupełnie inaczej reaguje na śmieci, bo to jest śmieciowe jedzenie i przykład 1 mamy czyste górskie strumyk, który wszystko dobrze funkcjonuje dobrze pracuje nagle wlewamy do niego no jak chyba nieczyszczone ścieki po prostu ten organizm bardzo na to reaguje od razu wyrzuca, a i tak szybką reakcję także to bardziej w tym w tym znaczeniu w kontekście takie sytuacje mogą mieć miejsca i taka reakcja organizmu tzw. mieszka, bo już poczuł jak cudownie może być kiedyś w łódzkim czystym strumykiem mi jest lokalna homeostazy Atu nagle jest jakieś zaburzenia rytmu jak absurd świata nie zgadza i COVEC to bardzo głośne wtedy no dobrze temu pani zadać pytanie, ponieważ pani związana także ze sportowcami, ale zadawałem dość często myślę, że nigdy dość czy ma pani w głowie, a w oparciu o własne doświadczenia taki algorytm, który gwarantowałby sukces, czyli krótko mówiąc ile procent to dieta ile procent to sport krótko mówiąc aktywność fizyczna nie jest sport w wydaniu wyczynowym wcale taki być nie musi, a ile procent to to wypoczynek taka higiena własnego organizmu ja bym postawiła 60 do 20 do 20, czyli 6220 aktywność i 20 odpowiednia regeneracja, bo jeśli, na którym rzeczywiście droga tam przesunięcia mogą się pojawić natomiast bardziej bym poszła, że mniej więcej, a więcej o więcej aktywności niż odwrotnie, mimo że jestem dietetykiem to potrafi znaleźć tutaj jakiś złoty środek balansowanie między tymi wszystkimi elementami, bo to jest najważniejsze i moim zdaniem to jest taka recepta na sukces związany z, żebyśmy się dobrze czuli w swoim ciele osiągali takie kolejne sukcesy rozwiązany chodzi o aktywność wpłat, żeby zachować rywala, czyli nie możemy zbyt dużo trenować i odpowiednio przed mieść Sienie regenerować swoistego nie będzie nie możemy też poseł Kopacz tylko na diecie albo na ograniczeniu ilości kalorii i leżeć na kanapie mogą też to ciało nie będzie tak jak sobie życzyli jeśli będziemy jeszcze tego pilnować więcej będziemy trenować regularnie, ale będziemy się zasypiać, bo będziemy ciągle zestresowani przemęczeni i święci, toteż nie przyniesie, tak więc tutaj zachowanie równowagi między tymi 3 elementami, które pan wspomniał myślę, że status fundamentem UE, które powinniśmy budować, żeby potem bardzo korzystne jak tak proponuje właściwie teraz zachęca naszych słuchaczy, by przyjrzeli się pani działalności, a ja mam miałem okazję ją widzieć i muszę już teraz postawić panią na cokół dla tych dietetyków, którzy nie proponują raczej do takiego reżimu, który charakteryzuje nie wiem zakony surowej reguły pani jest dietetykiem ludzką twarzą mówiąc wprost pani udało się uratować pani dopuszcza, że było zdrowo smacznie i oczywiście, że tak prostym człowiekiem miałem swoje słabości którymi się zawsze zrozumieć, ale wtedy jest to jest im bliższa też, bo ja również liczbę wręcz uwielbiają spragnieni dobrej jakości w zakresie 3 PL lub wino uważam, że wszystko jest dla ludzi nawet jeśli chcą się odchudzać nawet jeśli to Niewiem robić maraton np. tak tylko to wszystko musi być właśnie gwarantowane zbilansowany, bo nie możemy ciągle tylko dostawać pułapach na torze pomyślą o pączku i to nie tylko w tłusty czwartek albo, że wymienię sobotni wieczór być znajomymi na lampkę wina to powinno być plecione właśnie naszą i dobre samopoczucie, bo jeśli po będziemy się właśnie wyczuwać katować, bo tam się wydarzyło niezgodnego z planem, a NATO to popsuje naszą harmonię jak na każdym polu musimy się dobrze i oczywiście na początku dla osób które, jakby zeszły z dobrej drogi, czyli nie radzą sobie zbilansowanie posiłku Chińczykom i dlatego powinny jeśli tak dalej media powinny iść taką przechowywał kartką tak, czyli mają rozpisane co ja lubię, kiedy ile itd. natomiast później powinna być taka edukacja dietetyka z podopiecznym, że on wie na co może sobie pozwolić, kiedy jeśli ktoś chce zjeść pizzę pięćdziesiątkę podwójnym serem sobotni wieczór, choć niewielu wie, ale musi wiedzieć powinien zrobić wcześniej czy wcześniej nie jest schabowego z zasmażaną kapustą bawcie się nie popija tego kompotem z pomocą również wejście sernika no bo to wtedy będzie za dużo nigdy sobie lekką zupę jakąś sałatkę nie grupuje smutni zielonych warzyw, które świetnie oczyszczają dotąd szykuje, a wieczorem nastąpi to nic złego się nie stanie tylko chodzi o to, żeby nie wpaść taką łatkę, że robimy to na gminie, bo organizm w końcu powie dość mogę powiedzieć też w oparciu o własne doświadczenia ile czasu potrzeba by człowiek był to w cudzysłów zapuścił się sportowo myślę, że taki tydzień nic nierobienia 2 tygodnie na pewno powodują, że takie zmiany nad którymi później trzeba pracować 2× tyle czasu jak to wygląda jeśli chodzi o odżywianie się zbliża się okres wakacyjny już niezależnie od sytuacji, jaką mamy w związku z epidemią Korona wirusa pewnie kilka procent z nas wyjedzie gdzieś na na letni wypoczynek i teraz tak taki tydzień 2 później kosztują naprawdę wiele już tłumacza dietą jest także działa z poślizgiem a, czyli w większości przypadków wygląda to w ten sposób, że jeśli zmieniamy nawyki Elana realny sposób jedzenia to mniej więcej po 23 tygodniach zaczynamy zauważać jakąś różnicę mamy ten poślizg dwu trzytygodniowe działa o bardzo podobny sposób, kiedy solidnie jak zrezygnujemy mniejsze większe kwoty, czyli Czekaj urlop wakacje jak w większości przypadków jest także ten tydzień wakacji nie powoduje żadnego problemu jeśli chodzi o skład ciała oczywiście może być także pojawi się prezydent wziął halę z opóźnieniem miała się woda itd. ale to nie jest także wtedy jesteśmy w stanie przytyć i nabrać kilogramów pod warunkiem, że w tym razi mnie takim estetycznym byliśmy koniec 2 przed wyjazdem na, a na euro na ostatnią chwilę robienie Sylwek i formy tak daleko w obszarze przez dłuższy czas tak jeśli zaplanowaliśmy zależnie od kwietnia do końca czerwca czy na początku wita pilnujemy biedy jeśli pojedziemy na tygodniowy wypoczynek, ale nie będziemy tam nie pije na umór przez 18 na dobę ME to nie spowoduje większego uszczerbku w zakresie efektu wiedzy naszych po powrocie do domu wrócimy do tych wcześniejszych nawyków także część testowa dialog tak na koniec pozostawiłem kwestię, która pewnie trapi wielu Polaków właściwie to mogę rozszerzyć na wszystkich ludzi, którzy chodzą po świecie i pewnie gdzieś 2005. trzydziestego roku życia już do końca swoich dni pozostają w mniejszym lub większym stanie tzw. odchudzania się, czyli najczęściej bezskutecznej walki o powrót do takiego stanu właśnie przed tym 2005. rokiem życia podziela pani tezę tak niestety tak chętnie do tego 2005. roku życia reguły wszystko chodzi nam bezkarnie, a potem nagle ta miała magia przestaje działać i szukających praktycznych środków jednak do tego wrócić po zjedzeniu czegoś wieczorem nie powoduje, że rano waży 2 kg więcej albo stajemy workami pod oczami, ale no faktycznie taka jest rzeczywistość taki jest nasz metabolizm ma i po 2005. roku życia zaczyna spowalniać zaczyna spowalniać no my zaczynamy powolutku odczuwać potem 3030 piątym roku życia już dosyć mocno jest to widoczne i odczuwalne jeśli osiedlenie dane Ano właśnie, kiedy ostatni dzwonek ostatni dzwonek to mecz tak bardzo ważna jest, żebyśmy do tego 2005. roku życia szanowali swoje ciało z organizmu jeśli my tam będzie hulaj dusza piekła nie ma no to potem 2005. roku życia będziemy dużo łatwiej nabierać tej zbędnej tkanki tłuszczowej kg i ludzie potem trudniej będzie z nimi walczyć natomiast myślimy wcześniej będziemy w UE siebie dbać, czyli trochę tej aktywności miarę takich higieniczny tryb życia ktoś ładnie teraz mówi związany właśnie żywieniem zasypianiem się i w miarę możliwości ograniczanie stresu NATO określa też nawet nie jest także puchnie 5 kilo 10 w skali roku także to wszystko jest zresztą odmienne osobnik to i zależna od różnych czynników oczywiście są osoby, które mają 40 lat i są szczepionkami ja np. Antosia, który ma lat 65 i uwierzcie mi, że on potrafi zjeść pudełko ptasiego mleczka Zagraj to jeszcze Konon innych słodyczy wypić piwo zawsze waży tyle samo i zawsze wygląda tak samo jest zdrowy, więc to jest niesprawiedliwe, ale niektórzy tak mają, bo czy wie pani, że mieliśmy w ogóle rozmawiać o diecie okienko owej tak wiele to jest doskonały powód, żeby odłożyć rozmowy do następnego niedzielnego obiadu za kilka tygodni, ale jako forpocztę teraz potraktujmy to co pani na ten temat ma dopowiedzenia, bo wiele osób próbuje, ale też wiele osób ma z tym naprawdę duży problem no codzienne głodówki po 16 np. godzin to jest, że dla niektórych nie do pomyślenia, a to wcale nie jest takie tragiczne, bo proszę wziąć pod uwagę przynajmniej 8 godzin tych 16 pomyślimy, więc to wcale nie jest g 16 godzin nie wiemy tylko czekamy na łyżkę strawy, która się pojawi, bo okno ochłodzenia pomagają częściowo jest to czas przeznaczony na ten no dobrze to zdrowa dieta jest na koniec zapytam, a moim zdaniem jest to zdrowa dieta oczywiście też nie dla każdego jak większość jest chore mają skonkretyzowane wytyczne także będzie dieta nie była wysoko białkowa to będzie dieta wysoko węglowodanowe czy wysoko punktowa każda z nich ma rację bytu dla pewnej grupy osób, które tak 1, a przede wszystkim pomóc i wita okienko oba też taką dietą w pierwszej kolejności leczniczą powiedziała, a w kolejnej elit czasami może być zgubienie zbędnych kilogramów, ponieważ 1 z większych problemów letni dotyka nas w 2001. wieku jest informator Moś, która potem prowadzi do cukrzycy i dziesiątek mówi państw związanych, a nie to rynkowa jest w stanie dosyć szybki sposób regulować pracę insuliny właściwe środki wydzielania insuliny, która jest takim formalnym zmiana, bo liczni wiadomo, ale też może powodować się różnego rodzaju stany chorobowe jeśli będzie nasze nie wtedy, kiedy powinna w takich ilościach jak powinna tak potem pojawia się chwilowo i lawinowo wszystkie inne dolegliwości nadwagi otyłości i moc silnika automatyczne znajdziemy źródło i tam zaczniemy ciągle za sznurki powodować, że nasz regulować to wszystko potem pięknie zaczyna działać funkcjonować m.in. właśnie porze jak reguluje poziom cukru i solimy, bo potem też regulujemy swoje łaknienie tak jesteśmy ciągle głodni chcemy czegoś podjadać zimno o dobrych rzeczy się wydarzy oczywiście to nie jest dieta dla dla każdego i to trzeba głośno powiedzieć trzeba jednak zweryfikować tę pomoc pobocze i ona lubi jeść lubi jeść takie wyniki badań parę innych rzeczy dopiero spróbować taką dietę Unia wprowadzi natomiast ja widzę po moich podopiecznych się, że pomoc w tym kierunku, bo to też stosunkowo wygodne jeśli musimy ciągle forsować na tym, że wpuściła poprzez godziny już wybiła 15 trzeba oni długo 18 i szybko do domu, bo pora karmienia tak o operacji szacujemy, że to jest trochę inny system, który logistycznie też pani praca, ale o tym, mówimy przy okazji następnego spotkania proszę uczucie zaproszono do naszej audycji pani Justyna Mizera dietetyczka była moim państwa gościem dziękuję serdecznie informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY OBIAD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA