REKLAMA

Test: Peugeot 2008 oraz Ford Puma

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-02 19:40
Czas trwania:
14:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny witamy pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM przy mikrofonach Sławek Paruszewski Jacek Balkan dzień dobry dobry wieczór to jasno za oknem zgodnie z wczorajszą zapowiedź no jasne okna jasne okna drugi dzień czerwca jak ktoś o nich ochrony ogłoszę nagrywamy w 2 różnych miejscach, a marsz okno ma mocną, a nawet trzecie, bo mam okno w studiu i przez okno w studiu widzę kolejną salę i za tym oknem stół jest okno widzę ulicę, więc Rozwiń » nie jestem znowu tak zamknięty czasami bywa w studiach jest jasno potwierdzam rzeczywiście jest jasno zgodnie z wczorajszą zapowiedzią 2 samochody wg mnie bardzo do siebie zbliżone zresztą silniki o zbliżonej mocy Jacku Peugeot 2008 samochód, który to jest 1 z nich, a drugi to będzie Ford Puma Peugeot 2008 ty pamiętasz ten samochód, jaką się pojawił czy to już było tak dawno ja tu mandat 2013 roku od razu powiem, że byłem na tych pierwszych jazdach pamiętasz ten samochód wtedy, jakie wrażenie to zrobił 7 lat, ale to była pierwsza generacja tego samochodu i sobie, że auto zrobił na mnie wrażenie auta wyjątkowo nie zaprojektowanego auta które, która jest niezbyt piękna, które pogubiły gdzieś proporcje, a ich zupełnie nie przypadło do gustu w środku było takie schludne, a Wiesiek jest on między godnością elegancją można kilkanaście tysięcy złotych, a może może to niebyła taka bieda jak po 3301, ale rzeczywiście dnia też miał wtedy takie odczucie kursie Francuzi i to w podobnym czasie wprowadzają taki ładny samochód ale o czym teraz również mówi o tym, drugim, ale oto publicznych, ale po 2000 było czekać Łukasz ubranie to chcę odpowiedzieć, o czym mówię mówię o tym drugim samochodzie, który pojawił się mniej więcej w tym samym czasie Reno kaptur tak się pomyślała słuchałem siebie chcę się do niej odnieść również miałem wrażenie, że to nie jest ładny samochód nie podoba mi się po prostu z zewnątrz uważam, że nie ma proporcji zrobiony przez 3 stylistów, a kaptur wtedy był dla mnie bezpośrednim konkurentem się dziwiłem się 3× lepiej sprzedaje dobra szybko się pytanie koszt z tą pierwszą generację peugeota 2008, który się lepiej jeździło kapturem czy peugeotem 2008 i dlaczego peugeotem, a wiesz co, dlatego że miał bardziej sprężyste zawieszenie lepszy układ kierowniczy kaptur był zbyt miękki dla mnie skrzynia biegów ręczna szczególnie nie działała tak jak chciał to były czasy tak jak mówię 67 lat temu tak tak tak takie były wtedy moje wspomnienia, ale widać klienci woleli kaptura druga przejdziemy do drugiej generacji, bo to na pojawiła się na jesieni zeszłego roku stylizacja bardzo zbliżona do jest takaPeugeota 500 ósemka 200 ósemka i ten 2008 no coś te samochody z zewnątrz mają ze sobą zupełnie to znaczy tak z 1 strony oczywiście tak to, jeżeli chodzi o 30085008 bardziej 3008 jest do 2008 bardzo podobne z profilu i sam takiej ogólnej taka ogólna koncepcja zalety kreski bardzo podoba się nie pomylisz, ale w 2008 jest samochodem ładniejszym z tych wszystkich do urodą, a na blisko mu do modelu 508, a to jest naprawdę, bo ja za 3008 specjalnie nie przez nie, że nie przesadnie nie przepadam, chociaż ostatnio, chociaż ostatnio byliśmy tego doładowanego gniazdka i Jaś jeździ ludowe ale, ale netto 2008 jest po prostu niezwykłej urody autem to ładny samochód ten przychód on przypomina trochę taki już Concept Car, który jakimś cudem trafił do produkcji nie przejdziesz obok tego obojętnie jest naprawdę bardzo ładny samochód z wielką radością do niego wracali powiem ci jeszcze tylko zanim przejdziemy do do wnętrza, że to jest jednak od pierwszej generacji sporo większy samochód kilkanaście centymetrów dłuższy większy bagażnik to nawet da się zauważyć wsiadamy do środka jak stary znajomy dla mnie to jest 200 ósemka tym co dla ciebie w środku jest nieznaczne ustawa, a dla mnie ta wynosi 3008 czy na pewno jest to na pewno jest to ten nowy pomysł złota na aranżację wnętrza on jest bardzo nietypowe i jest nie japońskiej nie koreański niemiecki jest po żydowskiej, a czy to dobrze czy źle to jest specyficzne, jakby ten wysunięty bardzo daleko wyświetla przed kierowcą, a tutaj w tym aucie, którym teraz mieliśmy okazję pojeździć był dodatkowo wersji 3 de a, czyli miały tam głębi my tam przestrzeń pewne rzeczy wyświetlały się dużo bliżej ciebie niższa niż rasta to był bardzo fajny Bajer taka namiastka wyświetla obszernego, ale nadal będę się upierał przy tym, że dla precyzyjnego odczytu prędkości co uważam jest rzeczą absolutnie kluczową w dzisiejszych czasach w ogóle, żeby jeździć zgodnie z przepisami jednak nie ma nic lepszego niż wyświetlacz przezierny tutaj tego wyświetlacza nie może być, dlatego że tutaj to wszystko tak zaprojektowana, że nawet nie miałby go nie miał nie byłoby go gdzie, a tutaj tylko no tylko przypomnę, że to jest najlepszych najdroższych wersjach wyposażenia ten trójwymiar no tak myśleć, bo możesz mieć sobie zamówić albo po prostu będziesz miał nie będziesz miał natomiast 1 rzecz Niemczy wspomniałeś wciąż i wielu peugeota taki jest kierowcą jestem wyświetlacz przed tobą zegary nad kierownicą to jest też pomysł 200 ósemki sprzed lat coś tak nasza pierwsza to czym jeździliśmy też silnik 1130 koni z automatyczną 8 stopniową skrzynią takie zamówienie Jacku 12155 wersja GT najmocniejsza możesz no proszę o szybkie było 8 do setki 82 tak 8 stopniu automaty 155 koni mam specyfik z USA do 55 koni no dobrze aktach no ale czuła, że jest moc jest to ja bardzo lubię ten silnik bardzo odpowiada mi jego praca słychać, że to są 3 cylindry, ale nie czuć tego, że to są 3 cylindry w odróżnieniu od forda Pumy wydaje mi się, że Puma, którą trafiliśmy i które je przesiadają się 1 do drugiego samochodu czy to było 10155 koni trakt tak to też był właśnie dlatego powiedziałem, że podobna liczba koni, bo tu jest 8 stopniowy automat jeszcze wciąż jesteśmy przy tym peugeocie i patrzy 82 do setki toczyłem no wiadomo elastyczność turbo, ale wszystko szło pod kontrolą ten samochód nie uciekał ja ja byłem zdziwiony jako jak na Francuza może to teraz nie powinien tak mówić dobrze trzyma się drogi, bo to, że Ford trzyma dobrze drogi to ja nie byłem zaskoczony tak to zaskakująco przyjemny samochód również na autostradę wjeżdża miał okazję zrobić kilkaset kilometrów fordem późną i przesiadłem się z tej Pumy do peugeota zrobieniem kilkaset kilometrów w ciągu 1 dnia, bo w takiej kolejności torami z kolei pierwszą Pumy potem miał też rzut oka no to ja też tak miałem mówi Ciechan po paru set kilometrów przesiadam się do złota, czyli dokładnie tak samo jak, a dobro roku zostawiła ma tylko pomoc jeździłem parę dni Puma zostawiła po sobie całą masę dobrych dobrych skojarzeń, zwłaszcza że cena tego samochodu również nie jest wygórowana cennik zaczyna się od 70 000 za wersję osobą wyposażoną, ale 1095 koni to co jest dziś 10155 z manualną kosztuje minimum 90 000 nasz samochód był doposażony jeszcze dodatkowo np. system grający banku lub Sanaa firmowany przez bank lub Sanaa na wymagające jakieś niewielkie dopłaty grający naprawdę bardzo ładnie czysto ciepło ma bardzo dużo świata w tym wieku, czego nie można powiedzieć w lokalu, a które znowu był zamontowany w topowej odmianie peugeota 2008 da skoro poczekaj też doskonała ma potrzebną słucham słucham w Fordonie no to doskonała na Marka doskonale znana audio filmy i osobom ceniącym sobie, które cenią sobie dobrą jakość dźwięku w samochodzie, ale mimo wszystko ten wokal grał wyraźniej zauważalnie marni niż bank lub sen w tym fordzie Puma tylko warto właśnie skoro już tej umie zaczynamy trochę mówić porównywać warto powiedzieć to jest pół ma oczywiście nie ma nic to jest bezpośrednie odpowiedni poziom 2008 tylko, że to jest po prostu pierwsza generacja crossovera jest kilkanaście tak pod tą nazwą tak forty kilkanaście centymetrów jest jednak krótszy, ale powiem ci no też ma taki muskularny wygląd Puma od peugeota 2008 tamta ma 430 ten ma 418 chociażby nie spojrzał w te dane techniczne to raczej wydawało mi się samochody dość zbliżone natomiast tylko przypomnę, że fordem Puma jeździła my po raz pierwszy ostatnie prezentacje to były w połowie marca chyba Polska ostatnia prezentacja właśnie to był Ford Puma, którą dziś po Polsce po Mazowszu i tak teraz się teraz mi utkwiło, że to chyba była ostatnio nasze spotkanie większy dziennikarski wtedy ja jeździłem 10125 koni też z miękką hybrydą, a teraz mieliśmy 10155 koni z miękką hybrydą wygląd pół jak dla siebie bardzo ładny samochód prawda w porównaniu ja mówię w porównaniu nie sposób porównać do Eco sport, który jest troszeczkę jeszcze mniejszy też z fordem też jest crossoverem EcoSport to mistrz elegancji z zewnątrz nie jest to wyzwanie samochód, który nie boi się autostrady nie boi się sporych prędkości, czyli tutaj mamy mówimy 140 na godzinę tak samo powrotem to się na autostradzie jechał bardzo przyjemnie ja mam kilka zastrzeżeń do 1 do drugiego słuchać, ale powiedz mieście, bo wszedł wsiądź my tutaj pół powiedzmy coś o wyglądzie w środku buszu peugeocie powiedzieliśmy czy to dla ciebie też jest jednak dość typowy Fort obecnie jeśli chodzi o to obsługę to ja już fordzie zaczynam czuć jak w koreańskich czy Wolfganga, a skoro jest wszystko po Ford wszystko już znamy tych z fiesty Fokusa to znamy od znamy już od wielu lat to stan synka, czyli ten duży ekran na, a najmniej raz znam wygodniejsze sposoby na obsługę samochodu, ale to jest dobrej jakości auto to jest to wygodne w obsłudze, a tutaj naprawdę nie ma nie mam do tego samochodu jakich się wielkich zastrzeżeń, a to zresztą jak tutaj wszystko w porządku obsługa jest łatwa natrafia pumę, jeżeli pozwolisz mam jedno ma jedno duże zastrzeżenie nie współpracował ten silnik dobrze ze skrzynią biegów manualną szarpało to podczas jazdy wystarczyło czasem wieś i podczas redukcji podczas przyspieszania zdarzało się temu autu nie mówią, że podczas ruszania zdarzało się temu autu szarpnąć to było takie trochę dziwne i trochę takie dziwne tak jakby tam aż nie jest to połączenie idealne mało tego ten silnik 10155 koni jest moim zdaniem jednak trochę za bardzo wysilone ma taką charakterystykę pracy już motocyklową nieco i szczerze mówiąc dużo lepiej mi się jeździło tym 12 to wydawało mi się ze 130 widzi, ale znowu na uma sprawiała wrażenie samochodu z mniejszego bardziej żwawe, mimo że tutaj mamy tę moc niemal identyczną udałem się oszukać myślę, że chce w bardzo jest 130 koni, że co może tutaj jednak potrzebna była 2 sprzęgów, bo co ciekawe tutaj są dwusprzęgłowa oferowane w tych mordach pomiar na prezentacji naprawdę dwusprzęgłowa się co państwo w szczegółach Sławek no nie właśnie na syna przecież właśnie pytałem na prezentacji była nowa dwusprzęgłowa menu nowa w wiek to nowa no bo nowa w tłumie, ale generalnie się na stopach mężczyźni Spalę ci, którzy zrezygnowali myślę, że się teraz na zwykły automat też myślałem dlatego zadałem pytanie no, więc wierzę, że była rządzi się temu porzucił jest zwykły japońskiej 8 biegowe, a syn, który działa niezwykle prawy precyzyjnie nowe fantastyczną skrzynię, ale po rzucie 8 par oczu wkurza swoim wkurza mnie to, że ten panel dotykowy to ten panel dotykowy pod ekranem jest zbyt skomplikowane nie intuicyjny, jeżeli chcesz zrobić na ekranie sobie przełączyć radio to to musisz zdjąć wzrok z drogi chcesz wyłączyć klimatyzację musisz klikać to nie jest intuicyjne złą stronę poszli, a i mam nadzieję, że któregoś dnia zawrócą, bo to jest bardzo fajny samochód bardzo dobry samochód, ale z kilkoma zastrzeżeniami natury ekonomicznej oczywiście do wszystkich można się przyzwyczaić to jest inna sprawa to prawda, ale jeszcze jakoś od 500 ósemki przez 200 ósemka 2008 mam tą samą uwagę, że właśnie te tak klawisze IT te przyciski czytam te płaszczyzny one są też wg mnie złych proporcjach to znaczy te ważniejsze są do tych ważniejszych przycisków jak nawigacja żarliwość dostał jest gorszy dostęp niż do takich, które używasz rzadziej no to to w każdym z tych zarzutów jest i to się nie zmienia to trzeba zmienić jakość myślę, że to zmienią natomiast pojąć 1 rzecz, że IAI bardzo się boją generalnie już od lat mówi Ania nie przepadam za nowymi SUV-ami crossovera jakoś już wolę segment większy, ale nie największy natomiast 2 to są mimo pewnych zastrzeżeń, bo ty masz trochę inna mam trochę inne też bym tutaj wolał skrzynię automatyczną ani ręczną, bo jeździłem ręczną 100 dwudziesto 5 konnym i my już powoli są tak tak tylko mówię akurat te 2 uważam, że to są samochody udane, dlatego że do po pierwsze, stylizacja jakość wykończenia też jest wystarczająca, a ceny mówiła, który droższy, który tańszy czy tutaj równać z dobrym poziomie nie łatwo porównać na dzień dobry poziom kosztuje 80 000 Puma 10 000 mniej nadzień dobry umie dostajesz 95 koni 103 cylindry peugeocie 12102 konie, więc to są takie niezauważalne praktycznie różnice najtańszy diesel w peugeocie 88 000 najtańszy diesel fordzie 91 000, więc ceny do łap łap, jeżeli chodzi o diesla oraz, jeżeli chodzi o benzynę i tak tańsza jest Puma i to wyraźnie sław musimy kończyć kończy natychmiast w razie na no chyba ty ja mieliśmy przyjemność zjazdy jednymi drugim mimo tak z kilku zastrzeżeń kłaniamy się piękny Sławek Olszewski z bankami do usłyszenia już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA