REKLAMA

Przyszłość motoryzacji według Nissana oraz sytuacja w aliansie Renault-Nissan-Mitsubishi

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-03 19:40
Czas trwania:
13:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski witamy pięknie Jacku w ostatnim tygodniu Niemczyk miała okazję oglądać, ale ja zostałem tak mailowo zaproszone i w internecie na konferencję generalnie nie przepadam za uczestnictwo w kąt uczestnictwo w konferencjach, ale gdzieś trzeba się dowiadywać różnych rzeczy jakoś po miałem czas poświęcić trochę na ten Sojusz coś się teraz nazywa ni San Remo Mitsubishi i po Rozwiń » pierwsze, była główna konferencja dotycząca całego tego aliansu i potem były konferencje poszczególnych Marek to ile czeka zajęło słuchaj każda z tych konferencji, bo to oczywiście to międzynarodowe były to to pytania były jeszcze Stalin każda to powiedzmy trwa godzinę można kochana to siedziały 3 godziny za okradanie no ale nie 1 dnia no wiesz, jaki mam ból z tymi strasznie lubię wystaw i tak już siedzę przed komputerem sporo tam przy swojej pracy tam językowej, więc generalnie niespecjalnie za tym przepada tak jak mówiłem, ale to w tej chwili często tak się odbywa czasami może w tym uczestniczyć, zadając pytania czasami widzi innych dziennikarzy czasami nie, ale bardziej to tam kogo widzisz jak może uczestniczyć to mniej ważne ważne jest to co tam powiedziano i tak to Mitsubishi do tego aliansu przecież nie dołączyło tak znowu dawno wydaje mi się, że tak jak zrozumiałem, bo też tak tak konferencję moich informacji było mnóstwo można pewnie debatować długo, ale dziś nie będziemy długo jak chciałem się skoncentrować na na nich sanie, dlatego że wydawało mi się, że sporo było mówione nowych modelach okazuje się, że nic sam się koncentrować w tym samym Sojuszu na segmencie c ID na SUV-a crossovera, bo w tym są dobrzy a dlaczego są dobrze, dlatego że są dobrze się świetnie sprzedaje sam kaletka słuchaj ja myślę, że warto było zacząć od tego, jakiego powodu, a uczestniczyły w tej konferencji, bo nie wszyscy prawdopodobnie nasi słuchacze tak bardzo się interesują motoryzacją, by wiedzieć, że koncern Renu jest ostatnio na ustach niemal wszystkich Francuzów łącznie z ministrem finansów, który ostatnio zapowiedział że, a ja tak dalej pójdzie to firma może zniknąć motoryzacyjnej mapy świata rzecznika prasowego rządu, która francuskiej telewizji wypominała bardzo gwałtownie zupełną niezgodność pomiędzy tym ile Reno może produkować ile tak naprawdę produkuje samochodów powierza dobrze pamiętam moce produkcyjne na ten moment to 5,51 000 000 samochodów, a produkowanych samochodów jest 3 000 800, a 7 000 000 może produkować sam produkuje 5 000 000 tylko w Mitsubishi jest to jakoś tak, ale wiesz co i od 1 z tych konferencji właśnie Reno odczułem taką, jakby potrzeba wyjaśniania i takie przedstawianie, jakie oszczędności będą najbliższe lata lata konających przesłania po, ale jeśli było kilka, ale właśnie, a właśnie z tego powodu, że jakby całe życie trochę wie, że firma no ma w tym momencie ogromne kłopoty i tak to ta konferencja konferencji były właśnie po to, żeby jakoś przeciwdziałać tym negatywnym skutkom związanym z tym właśnie, że wszyscy mówią, że może paść, a tu trzeba przecież uspokoić prasa inwestorów na klientów przede wszystkim, ale też no to pokazać całemu, kto prawdopodobnie za chwileczkę do 5 miliardów euro pożyczki zrobimy wszystko co w naszej mocy, żeby po prostu tutaj z uratować firmę i mamy plan, bo to to jest złoto złoto aktora 5 miliardów euro oczywiście rząd francuski wyłoży i udało się to zauważyć szczególnie tak jak mówię już i ty zauważyli ty wiesz, dlaczego szczególnie właśnie w tej konferencji rano, ale wg mnie ciekawsze rzeczy ja przynajmniej chce przedstawić parę słów na temat co w nich sanie piszczy w tej trawie Nilssona dlatego, że to było dość sporo rzeczy się będzie szachownica nieszczególnie właśnie w tym w tej w tym segmencie, w którym ma się specjalizować się przede wszystkim elektryczny SUV ma się pojawić klasy średniej, który będzie jeszcze trochę większy niż x-trail, bo przypomnę ich strój to jest prawie 470 Platforma będzie zupełnie nowa tylko dla samochodów elektrycznych w tym w tym nissanie aria będzie napęd na obie osie, czyli na 1 silnik na ten drugi naprzód debiut w przyszłym roku to na razie dość ogólnie wizualizacje albo takie pokazywanie wnętrza to już mamy za sobą to widać, że to jest nowoczesny itd. tak dalej natomiast myślę, że ciekawsze dla ludzi, którzy zastanawiają, a są pewnie tacy, kiedy kupić jakiś kolejny samochód no to jednak losy nissana Qashqaia czy w ogóle pozostanie inną losy nissana x-trail ani sam Kaśka no to od wielu przez kilka lat był liderem sprzedaży jeśli chodzi o SUV-y w Europie w tej chwili mówię w tej chwili cały ubiegły rok w tym roku został przeciągnięty przez volkswagena Tiguana czy dlatego ten samochód, czyli Nissan qashqai kolejna generacja będzie 10cm dłuższa tego nie wie będzie 10cm dłuższa 3 cm szerszy trochę niższy, czyli 4,5m to już już jak Tiguan no słuchaj będą silniki na pewno ten znaczny dług pamiętasz jeździłem Żukiem pewnie miesiąc 2 miesiące temu 10115 to najsłabszy, ale będzie też 160 konnej tak się zastanawiam czy to będzie 1360, bo to jest taka możliwość 15 turbo 160 z Mitsubishi, bo np. w X-Trailu będzie z kolei 15100% będzie też elektryczna wersja z takim zwiększać zasięgu po polsku niezręcznie mówiąc, czyli wręcz Expandera i to już wyobraź sobie, że ten ten qashqai trzeciej generacji ma być już pod koniec roku czy my lubimy Qashqaia obecnego już co bardziej lubimy niż pierwszego pierwszy był wg mnie po prostu nieudany, mimo że uznaje się w zakresie prekursora rosła, choć Rosja staże uwierzcie nam ostatnio okazję puścić kilkoma kilkoma egzemplarzami pojąć, że to to co nam doskwierało podczas tej pierwszej krótkiej jazdy testowej, którą odbyliśmy razem tam w 2007 roku jak nie jest już nie jest już takie takich taki już takie mocne człowiek jednak przyzwyczaił też trochę innych samochodów, a teraz słuchaj to co jest najważniejsze w tym raczej, jakby to co my nie po tych tłumaczeniach firmy koncernu Reno, który nie ma ostatnio dobrej passy, by przypomnieć tylko aresztowanie ucieczkę z Japonii znaczyła ta klasa firmy firma koncernu mówi żali się już coraz większe mówi o firmie koncernie Reno, ale stoi na nie to jest to poczeka już nie mieszaj przez moment do końca o tym w stroju, bo jeszcze nie powiedziałem nic przy saniach jeszcze chciałby się chwilę zatrzymać, bo ich stroje nowe też będzie to także rozpocząć bardzo, bo ja nie wiem czy to jest co tak to wszystko torpedować, bo tylko 3 godziny konferencji nie to nie zmieścisz tylko wszystko z pewną Rail chce pewną właściciela tyle tam kilka ważniejszych informacji, które dobrze momencie pozwoli jeszcze pół minuty, bo niższa niż strój też pierwsze 2 były do siebie podobne to pamiętamy zupełnie inne takie pudełko watę trzeci strajk, który już 7 lat to zupełnie inna linia nadwozia w tej chwili to się raczej kojarzy z dużym dużym Qashqaia i będzie czwarta generacja, która będzie 20cm dłuższa niż qashqai tego x-trail la będzie też pod koniec roku prawdopodobnie właśnie tak jak wspomniałem być może to będzie ten silnik Mitsubishi 15 turbo spalinowy no i będą też prawdopodobnie wersje hybrydowe patrzę na wzór wizualizacje no i pisze słowo i Sanaa podobają co tu dużo mówić wielu nie będzie na pewno małego samochodu, czyli nie będzie kompaktu nie będzie też, czyli następca almery nie będzie czegoś takiego Elmer będzie Sławek to jest historia zakończona w 2000 osób było to, że ten sam nowy cmentarz, ale walczyć jeżeli, którzy urodzili 20 lat temu nawet nie pamiętają mogę teraz odpowiedzieć, bo dziewiątka dyrektorską tłumaczył gość no słucha dobrze dzisiaj mamy środę prawda no to powinniśmy po powiedzieć trochę przyszłości motoryzacji jakichś nowych rozwiązaniach nowych trendach tłuczemy coś o 20 cm dłuższym Qashqaia to co jest ważne, jeżeli mówimy o Reno oni sami Mitsubishi to, że firma ta ma w tym momencie firmy te mają w tym momencie spory kłopot niż sam zapowiedział zwolnienie kilkunastu tysięcy osób Renu zapowiada zwolnienie 15 000 pracowników z czego 5000 we Francji, a francuski rząd zobowiązuje się do udzielenia pożyczki pod pewnymi oczywiście warunkami i też m.in. stąd konferencje prasowe i trochę jest nie ma cech kasa rządu bardziej, że rząd jest to 15%owym udziałowcem firmy rano, a i jak trzeba się postarać zorganizować konferencji jak tutaj oba parę rzeczy obiecać wydaje się, że kluczowe, jeżeli chodzi firma Reno raczej cały koncern Allianz jest to, że została zapowiedziana pewna spójność, której do tej pory chyba brakuje popatrzmy na koncern volkswagena skody seata tam jest 1 Platforma podłogowa na 1 Platformie podłogowej robione są 3 albo 4 produkty, które są jednak do siebie bardzo podobne, a mimo to sprzedawane z powodzeniem niezależnie 1 drugiego, mimo że są dla siebie sporą konkurencję to są też konkurencję dla wszystkich pozostałych koszą natomiast w nich sanie w Reno i Mitsubishi tak nie ma każdy swoje są tam pewne wspólne powiedzmy Platforma to są naprawdę to nie jest także przycisk z 1 znajdzie w drugim i to ma się zmienić czy będzie lider to pewnie to hasło gdzieś się rzuciło już podczas konferencji będzie lider, czyli np. będzie areną KIO i na za tym liderem będą podążali pozostali na bazie tego Renu clio mają budować samochody te samochody mają być te samochody mają być bardzo do tego lidera podobne tak samo lidera może być np. qashqai i będziesz miał odpowiednika bardzo blisko spokrewnieni po spokrewnione go w Reno i Mitsubishi i wyobrażasz sobie np. nakaz kraju ASX SA no to trochę chyba jeszcze poczekamy, ale przecież są wspólne silniki czy te same silniki są w Nissanach i terenówkach jak zauważył niedawno bez obaw bardzo się też Marcinki Noto 2 lat tak to zwykła bardzo ważnych rzeczy niestety nie zdążymy dzisiaj powiedzieć prześlizgnął się po nie tylko, bo jest niezwykle interesująca czy słyszałeś o Sojuszu firmy volkswagen firmy Ford no Sojuszu tonie to chyba o tym, że będą może korzystać z jakich swoich własnych rozwiązań to jest Sojusz, który nie w odróżnieniu od tych pozostałych nie nie jest sojuszem, a polegającym na wymianie akcji takim finansowym, ale jest nazwane sojuszem ze względu na ze względu na zaplanowano o współpracę Jona na razie ma być na 3 bardzo ważnych płaszczyznach pierwszym Ford i volkswagen wspólnie budują samochody autonomiczne drugim aspektem jest budowa Platformy uniwersalnej modułowej Platformy podłogowej do samochodów elektrycznych trzecim niezwykle istotnym tutaj chyba najszybciej będą owoce tego jest projekt 3 wspólnych konstrukcji, a pikapa małej małego samochodu dostawczego i tzw. półciężarówki, czyli auta jedno tonowego w skrócie Ford ciężar będzie niedługo volkswagenem Marokiem, czyli po uwagę wyprodukuje Maroka i Ford buduje sobie na tym wręcz ratowano samochody bardzo zbliżone, jeżeli chodzi o konstrukcja mamy coś takiego jak volkswagen Caddy i ten volkswagen Caddy będzie teraz sprzedawane jako przyszła kolejna generacja będzie też sprzedawane jako jakiś tam Ford transit tournée Okonek junior coś tam natomiast drugą stronę będzie tak, że auto dostawcze takiej ładowności około 1 tony będzie robione przez forda i to pod dużym znakiem zapytania stawia volkswagena transportera co jeszcze będzie w przyszłości czy też nie będzie to tyle, jeżeli chodzi o przyszłości pod drogę forda takiego Sojuszu, który jest już od pewnego czasu, ale nikt nie mówi, bo jest wyjątkowo cicho i to chyba dobrze wróży to ja tylko powiem, że tu żadnych znaków zapytania nie ma jeśli chodzi o nasze samochody testowe, bo forda będziemy mieli właśnie forda Rangera, ale rap, która już wkrótce 2l 213 koni wyobraź sobie diesla i będziemy mieli na dłużej tym razem po pół roku po pierwszych jazdach volkswagena golfa na tydzień tego nowej generacji no i wtedy będziemy na pewno jeszcze mądrzejsi jeśli chodzi o i forda volkswagena tak zapraszamy na jutro, bo jutro mamy z kolei coś co zapowiadaliśmy w poniedziałek chyba nie odstąpimy od tego pomysłu Ford Fokus Este najnowszy kłaniamy się pięknie Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA