REKLAMA

Czy samoloty są bezpieczne epidemiologicznie - wyjaśnia szef Airbusa w Polsce

Połączenie
Data emisji:
2020-06-04 13:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie trzynasta 6 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Sebastian także prezes airbusa w Polsce dzień dobry dzień dobry wystąp będziemy mówili o bezpieczne bezpieczne latanie w Polsce karana wirusa w czasach, kiedy po uziemienia linii lotniczych dopiero zaczynamy wracać do podróży powietrznych i pytanie na ile samoloty konstrukcyjnie są miejscem idealnym do rozwoju rozmaitych bakterii czy też miejscem wprost przeciwnie sterylnym nieprzychylnym, jaki jest pani pana zdanie Rozwiń » jako prezesa 1 na przedstawicielstwa 1 z 1 z największych producentów samolotów pasażerskich na świecie jasna jako narrator wspomina rozpoczęliśmy latanie jako kolejny jako kolejny etap rozważań gospodarki lot wznowił pracę lotnicze póki co w lotach krajowych jest powszechne oczekiwanie co do tego, że w połowie czerwca to rozróżnienie także rozciągnie się na loty międzynarodowe oczywiście zależnie od tego jak dany kraj radzą sobie z pandemią natomiast podjęta bez pytania oczywiście jest dla pań bezpieczna i trzeba powiedzieć, że z punktu widzenia producentów lotniczych bezpieczeństwo pasażerów zawsze było największe najwyższym priorytetem bezpieczeństwo szeroko rozumiane, w ramach którego także mówimy o zdrowy wzrok pasażerów jeśli chodzi o samą kwestię pan liczną rzeczy czy samolot jest jakąś pod potencjalną wylęgarnią wirusa czy nie to możemy całą pewnością powiedzieć, że ani samolotach CASA produkowanych od 1004. roku takiego zagrożenia nie ma dlatego wszystkie nasze samoloty, ale pozwoli osób od 220 tych najmniejszych o naszą Super jumbo, a 380 wszystkie samoloty są wyposażone w system wentylacji i oczyszczaniu powietrza bazujące na filtrach, które de facto czyszczą powietrze z dokładnością 99,9% jest to czystości porównywalna z tym co mamy do czynienia jeśli chodzi o wentylację klimatyzację pomieszczeń sal operacyjnych w szpitalach no tak, ale to dotyczy tylko powietrza, a tak się składa, że akurat Koronowie rozpoczął przenosi się głównie drogą kropelkową, czyli przez sąsiedztwo pasażera drugiego albo przez dotknięcie przez takich powierzchni, na których już wirus jest, w których dotykała wtedy przed nami osoba zakażona czy tutaj Airbus ma jakiś pomysł co można ewentualnie zrobić z takimi wyzwaniami tak jest, bo trzeba jasno powiedzieć, że nie skończy 19 nie jest pierwszą sytuacją ekonomiczną stronę, którą mamy do czynienia przechodzi lotnictwo przecież wcześniej mieliśmy mieliśmy wcześniejsze wybuchy różnych różnych epidemii natomiast z punktu widzenia technicznego Airbus radzi sobie z tym właściwie na 3 sposoby pierwszym, którym wspominałem są bardzo wydajne filtry ta które, które w dużym stopniu filtrują powietrze drugim tym, o czym Conrad mówił jest to, że ruch powietrza w kabinie pasażerskiej wynosi górna jest ruch pionowy nie ma przemieszczania powietrza wzdłuż kabiny pasażerskiej powietrza jest nagrywane z tych chcieli nad SKOK-ami, a naukami pasa bagażowym oraz oraz ściany kadłuba i wyciągane przypadło, więc mamy do czynienia z takim ruchem pionowym z góry nad co ogranicza co ogranicza możliwość przenoszenia przenoszenie tego wirusa jest to bardzo wydajny system można powiedzieć, że prędkość o wysokości fotela prędkość tego powietrza przesłuchiwanego z góry jadą, więc metr na sekundę, więc mamy do czynienia z takim pokaźną okazji wolumenem w ciągu dwóch-trzech minut, ale my używamy za bardzo wiemy jak w ogóle się powietrze powietrze przemieszcza, więc ten mecz na sekundę to nikomu nic nie powie, więc może spróbuj jak bardzo obrazowy przykład co ile sekund wymienia się powietrze w kabinie całościowo całością cała kabina jest mówiąc kolokwialnie przesłuchiwano w ciągu dwóch-trzech minut dochodzi totalnej wymiany powietrza w ciągu 3 minut całej całej kabinie pasażerskiej i trzeba też jasno powiedzieć to powietrze, którym oddychamy, lecąc na tych 10 000m jest swego rodzaju mieszanką tego powietrza zasysanego atmosferycznego z zewnątrz tego, który jest regulowany w kabinie w tym pierwszym z zewnątrz oczywiście nie ma problemu, ponieważ korzystano bardzo zimne i rodziną mam kiedy poziom podróżujemy w danej chwili temperatura na zewnątrz leży na jego 50 °C jest bardzo rozrzedzone jest to bardzo niskiej wilgotności w związku z tym nie ma tam nie ma to warunków do tego, żeby wirus rozwija natomiast to, które jest regulowany w kabinie to jest między proporcją 5050 przechodzi właśnie przedstawił chyba jest związane z tym z tą, która jest zasysane z zewnątrz nadmiarowe i to powiedz, które jest wyssane na wysokości podłogi jest po prostu wyrzucane ciśnieniową na nasz samolot, czyli z powietrzem wysoka i tutaj problemów większych większych problemów nie ma, ale pojawia się pytanie o to w jaki sposób można usprawnić sterylizacji rozmaitych powierzchni które, które mają styczność pasażerowie czy Airbus jako konstruktor samolotów bierze to w ogóle pod uwagę czy brały wcześniej pod uwagę, bo teraz będzie przypuszczalnie musiał, przygotowując się na kolejny tego rodzaju jasno potencjalne sytuacje każdy taki jest oczywiście jest jeszcze zaczynam jakiś tam innowacyjności w tej chwili trzeba prowadzimy badania, które pozwolą na stosowanie np. środków odkażających, które pozostaną na powierzchniach w samolocie w stronę pasażerów ma styczność przeznaczy 5 dni przez 5 one będą aktywne będą będą aktywnie dezynfekować powierzchnie, gdzie pasażerowie mają styczność, czyli raz na 5 dni wystarczy przetrzeć to będzie działało w tej chwili w tej chwili są prowadzone badania nad tymi środkami wyniki są są dosyć dosyć obiecujące drugim elementem który, który jest też badany to jest np. naświetlanie kabin premierami papierowymi momentach, kiedy osobie opuszczą pokład samolotu i poza ekipy sprzątające elementem elementem tego szeroko pojmowanego sprzątanie samolotów będzie właśnie tak na planie trafi latem oto, żeby ich tych osób pochodzi oczywiście na granicę rekomendacji przez instrukcję administracyjnych i praktycznych jest kwestia noszenia maseczek także podczas lotu, że wirus przenosi się drogą kropelkową w związku z tym maseczki dużym stopniu redukują możliwość zarażenia plus mamy oczywiście do czynienia z tym, że nowoczesnych układach kabin pasażerskich niema już hoteli, gdzie pasażerowie będą do siebie zwróceni twarzami we wcześniejszych modelach było miało to miejsce natomiast chwili ta fizyczna bariera hotelach też to stanowi pewne ograniczenia no to jest chyba dyskusyjne, bo tutaj część linii lotniczych twierdzi, że żadnego Sojuszu dystans ringu w samych samolotach być nie może, bo to po prostu będzie stała w konflikcie z opłacalnością ekonomiczną całego przedsięwzięcia, więc tak świetnie w Antas zrobiła już oznajmiły, że w samolotach tego tych dystansów nie będziemy przestrzegać część oczywiście regulatorów krajowych próbuje jednak na to jakoś naciskać, ale są inne sprawy i o tym, mówią też epidemiolodzy, którzy obserwują samoloty jako pewien no właśnie jako wylęgarnia wirusów zakażeń ani jako miejsce, które jest sterylnie czyste mieszkanie mówią o toaletach bardzo często zdarza się tak to wszyscy widzieliśmy każdy, kto podróżował samolotem, choć będą parę razy miał okazję się z tym zetknąć wysypujące się ręczniki papierowe pojemnika, które bardzo często ktoś załogi musi upchnąć, żeby jakoś ta toaleta wyglądała niekoniecznie potem umyć ręce od świata nie pamięta i to wystarczy czy np. takie rozwiązania pytanie czy linie lotnicze w ogóle zwracają uwagę na tego rodzaju element, że nie chodzi tylko powietrze nie chodzi tylko fotele, toteż chodzi o jak cała infrastruktura to oczywiście ma na podróżowanie trzeba spożyć holistyczne tak, bo to jest przemyślany z punktu ADO punktu, gdzie chodzi o dobre transport środkami publicznymi przejazd taksówką kwestia kwestia zachowania pasażerów i obsługi np. na terminalu kwestia nadania bagażu prawo tak dalej urzędu punktu widzenia w airbusie oczywiście zapewniamy te aspekty które, które są możliwe do zapewnienia przez producenta lotniczego oczywiście linie lotnicze mają też tutaj ogromną rolę do odegrania i są tylko kwestia edukacji, ale także przestrzegania tych wszystkich wytycznych, które się pojawiają i ten przesuwa ręcznik papierowy, którym pan redaktor z gminami tego przykładem koniec końców to to ludzie są za to odpowiedzialni i i sam sam rozwiązania techniczne bez współpracy bez ścisłego przestrzegania tych tych regulacji istotnie umową, czyli na razie nie ma na to pomysł mówiąc gromy mamy i gwarantujemy, że powietrze na pokładach samolotów airbusa jest czysta nie ma zagrożenia jeśli chodzi o ochronę wirusa natomiast tak mówię jest to kwestia podejścia całościowego do podróżowania z mojej strony mogę powiedzieć proszę nie bać podróżować samolotami CASA dziękuję bardzo, trzeba jednak, że prezes airbusa w Polsce był z nami 1316 za chwilę informacje o łączenie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA