REKLAMA

Sieć ratuje handel

Gościnnie w TOK FM: Polityka Insight podcast - Przyszłość jest dziś
Data emisji:
2020-06-03 21:50
Prowadzący:
Czas trwania:
31:14 min.
Udostępnij:

W dzisiejszym odcinku cyklu "Przyszłość jest dziś" rozmawiamy o internetowych zakupach i zachowaniach klientów, które zmieniły się w ostatnich tygodniach. Razem z gośćmi zastanawiamy się też, jak wygląda technologiczna i logistyczna transformacja firm, które decydują się na sprzedaż w sieci. Rozwiń »

Karol Krzywicki z Urzędu Komunikacji Elektronicznej opowiada o zmianach na rynku dostaw kurierskich w Polsce. Porównuje obecną sytuację do „żniw kurierskich”, które tradycyjnie przypadały na listopad i grudzień.

Z Kasią Wosiek z Miinto/SHOWROOM.PL rozmawiamy o tym, czym jest model „marketplace” i jak zadziałał w czasie pandemii. Wosiek podkreśla, że polski sektor mody jest wart 70 mld zł z czego tylko 10% jest generowane przez sprzedaż online, ale cyfryzacja branży przyspiesza.

Jacek Kujawa z LPP opowiada, jak skutki pandemii odczuły duże firmy odzieżowe i jak przebiegało przeniesienie sprzedaży do internetu. Mówi o przyroście klientów, składzie koszyków zakupowych oraz zmianach w strukturach sprzedaży. Wspólnie przyglądamy się też rozwiązaniom, które kiedyś wydawały się przyszłością e-handlu, ale niekoniecznie się sprawdziły. Patrzymy także na nowe pomysły, które mają szansę na sukces.

Prowadzi Karol Tokarczyk.

Zapraszamy do słuchania. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry słuchacie państwo audycji polityki USA i przyszłości jest dziś, w której rozmawiamy o technologiach ich wpływie na biznes i nasze codzienne życie w nowym sezonie przyglądamy się jak przyśpiesza cyfrowa transformacja naszymi gośćmi są eksperci i politycy naukowcy i przedsiębiorcy wspólnie zastanawiamy się jak będzie wyglądał świat, gdy wrócimy do tzw. nowej normalności partnerem audycji jest wręcz Polska zapraszam do słuchania Karol Tokarczyk audycję Rozwiń » przyszłości jest dziś zaczynamy od krótkich informacji ze świata technologii około 1700 nowych sklepów internetowych powstało w Polsce od początku epidemii Korona wirusa to dane bis rząd cytowany przez dziennik Rzeczpospolita w Polsce działa, więc około 40 000 sklepów online wynik ten zapewne jeszcze się poprawi, ponieważ cytowane dane obejmują okres do końca kwietnia z kolei o 38% wzrosła liczba bez kontaktowych dostaw okresie epidemii Korona wirusa w porównaniu do okresu wcześniejszego dane pochodzą z badań Salesforce researcher Consumer cytowanych przez portal wiadomości handlowe 23 Polaków podczas epidemii skorzystało z usługi firmy kurierskiej, a 65% odbiera paczki w automatach spadkowych tak wynika zbadań przeprowadzonych na zlecenie krajowego rejestru długów jednocześnie jak wyliczył KRD długi branży kurierskiej wzrosły na koniec maja do ponad 25,51 000 000zł rok wcześniej kwota wszystkich zobowiązań firm kurierskich wyniosła ponad 17 000 000zł najwięcej do odzyskania firmy kurierskie mają w branży handlowej ta zalega im na kwotę blisko 9 000 000zł ponad 23 tej kwoty to zobowiązania firmy sprzedaży detalicznej te informacje prowadzą nas do głównego tematu audycji przyszłości jest dziś, w którym jest handel, a także do zmian, które się w tym handlu dokonują zapraszam z roku na rok internet odgrywa coraz większą rolę w naszych zakupach w sieci kupujemy coraz więcej i coraz częściej co za tym idzie to tam płynie coraz szerszy Strumień naszych pieniędzy czy to oznacza, że stacjonarne sklepy skazane są na porażkę, jaka jest teraźniejszość, a przede wszystkim przyszłość handlu w internecie jak wygląda technologiczna i logistyczne transformacja firm, które chcą skorzystać na tym trendzie to sprawdzimy w dzisiejszej audycji przyszłość jest dziś na początek jednak małe wprowadzenie jak rośnie zmienia się rynek paczek oraz dostaw w Polsce o to zapytałem wiceprezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej Karola Krzywickiego UK kilka dni temu zaprezentował raport na temat rozwoju rynku kurierskim w Polsce jak wygląda rynek bankowy w Polsce rynek czwartkowej już tak powiem dnia 7 i wprost odbiciem rynku sprzedaży e-commerce z tego kanału internetowego sprzedaży po prostu rynek e-commerce stale wzmacnia jest stale stale zwiększa swoje udziały konieczną do funkcjonowania rynku e-commerce logistyką są doręczenia doręczenia to tutaj u nas przede wszystkim zapewniane przez system małych firm kurierskich jak rośnie ten rynek kurierski nasz rynek kurierski rośnie tak mniej więcej dwukrotnie szybciej niż nasze PKB, jeżeli PKB rozwijało się ubiegłym roku na poziomie 4% to rynek kurierski wzrósł o o ponad 88 i prawie pół procenta rok wcześniej to było 12% wzrostu rynku kurierskim do podobnych zastosuj właśnie w przypadku wzrostu wartości sprzedaży wykonali koc i każdorazowy wzrost e-commerce oczywiście być jak zakłada, a na wzrost wartości rynku kurierskiej czy te ostatnie miesiące to one faktycznie pokazały spory wzrost tego rynku jest to bardzo zauważalne w tym momencie można powiedzieć jest porównywany zjawisko zwane picie świąteczne rozpoczynającym się mniej więcej Black Friday atak napadając wcześniej pod koniec października zaczyna się rozpędzać się rynek dostawcy dedykowanych głównie dla e-commerce i nazwijmy to żniwa kurierski w tym czasy i listopad grudzień, więc w tym momencie możemy zaobserwować bardzo modne zjawisko to zjawisko długotrwałe trudno powiedzieć, bo nie wiemy jak jak będzie wyglądała w dalszym ciągu sprawa z wygaszaniem też drugą parę zdań natomiast w chwili obecnej rzeczywiście kilku do kilkunastu procent wzrostu poszczególnych operatorów są widoczne i rzeczywiście jest to poniekąd zastąpienie ich dotychczasowych nazwijmy to analogowych zwykłych kanałów sprzedaży poprzez kanały online no chyba najważniejsze pytanie czy ten większy ruch kurierski zostanie z nami na dłużej już po epidemii z pewnością zostanie jeszcze jestem do tego przekonany, że zostanie chociażby kilku przyczyn prawdopodobnie nie mamy twardych danych prawdopodobnie czeka nas to ile recesja to bardzo zwolniony rozwoju z kolejnym roku co oznacza, że jednak osoby, które dokonują zakupów będą coraz ostrożniej podchodziły do opodatkowania swoich pieniędzy swoich oszczędności, a więc szukanie osad znacznie łatwiejsze takich atrakcyjnych promocyjnych nazwijmy to w internecie, gdzie de facto nie ma sezonowych wyprzedaży, które mamy w sklepach tylko wtedy rzeczywistych centrach handlowych na ulicach, więc będzie znacznie łatwiej upolować tzw. okazje więc, więc się przełożyć kolejna sprawa związana z tym Customer Experience doświadczyliśmy tego na własnej skórze, że to jest łatwe, że to jest bezpieczne, że jest tańsze de facto te zmiany, które były też w przepisach związanych właśnie z całą pierwszą drugą trzecią, które ułatwiły nam odbiór przesyłek dziennie musimy Kurierowi te znacznie podpisywać, więc to też spowodowało, że poczuliśmy się, że to jest bezpieczniejsze także te przesłanki lądują u nas pod drzwiami Kurier dzwoni mówimy sobie dzień dobry dziękuję i mamy gotowe, tak więc myślę, że doświadczenie klienckie ten Customer Experience plus oczywiście możliwość zaoszczędzenia na tym spowoduje, że już pozostania w tych zakupach na pewno te liczby większe niż do tej pory dokonywać zmiana ta chyba najbardziej widoczna jest na rynku odzieżowym stąd moje rozmowy z kolejnymi gośćmi już za chwilę sprawdzimy jak rosnący rynek e-commerce wpływa na małych butikowych producentów odzieży epidemia skłoniła małych sprzedawców odzieży do przyspieszenia cyfrowej transformacji i skierowania swoich wysiłków na sprzedaż w internecie Kasię Osiek do niedawna zarządzająca Platformy odzieżowej show room teraz odpowiada za wzrost firmy mimo to, czyli właściciela rumu wg niej ostatnie miesiące były katalizatorem zmian w e-handlu co zmienia epidemia co zmienia w Polsce i w tych innych krajach, gdzie obecne jest mi to mit jako i Comarch pracuje w modelu market play, czyli my jako firma nie posiadamy swoich centrów logistycznych swoich urazów, które gromadzimy stok ubrania rzeczy, które zamawiają naszych stronach klienci są bezpośrednio wysyłane od naszego partnera do klienta, tak więc ten model całej sytuacji pandemię jest tak naprawdę naszym naszą dużą wartością, ponieważ na pewno nie mamy związanych z tym dodatkowych kosztów mitów głównie funkcjonuje tam też powstało to na rynkach skandynawskich, jaki na rynku holenderskim belgijskim rynek Polski jest powiedziałabym najmłodszym rynkiem, a w grupie MiTo i reprezentowane jest przez firmę marszałkom i 2, nawiązując do pana pytania na pewno lokale, czyli tzw. zamknięcia zaczęło się na wszystkich rynkach podobnym czasie, czyli w połowie marca w zmuszała nas sytuacja przede wszystkim bardzo szybką zmianę i pierwsze 2 tygodnie powiedział były bardzo kresowa na wszystkich ręka moda nie jest piramidę Masłowa produktem pierwszej potrzeby nie spodziewaliśmy się do końca, czego możemy oczekiwać od strony klienta, jaką jak zareaguje na to sytuacja pamięcią, kiedy tak naprawdę na początku roku zakładaliśmy, że wzrośnie 2× szybciej niż cały rynek, kiedy przyszła sytuacja endemiczna przyszedł marzec, kiedy jest moment młodzi wprowadzania nowych kolekcji na wiosnę, kiedy 90% powinniśmy sprzedawać rzeczy stał na cenie nastawienie klientów zupełnie się zmieniło, ponieważ zmienia się sytuacjach ich tak bowiem wewnętrzna domowe budżety została zredukowana, a więc naturalne np. oczekiwania klienta, bo już widoczna w kwietniu męża on chciał, jeżeli chciał coś kupił chciałby kupić w cenie niższej, o co naprawdę taki temat młodzież sezonowo z na ten czas marzec kwiecień maj totalnie zadania i naturalnie wszystkie Komar chce zacząłem walczyć o klienta tele walczyć w podstacji coraz ważniejszych warunków logistycznych, czyli chodzenia po cenach wysyłek darmowa dostawa, bo 4 rabatę ze ciekawa w tym czasie my podpisaliśmy rekordową liczbę nowych partnerów co też daje nam pewna informacja, że dba, o ile jako markę procesu przygotowań do takich sytuacji, ponieważ bardzo szybko możemy wprowadzić działania marketingowe to wandale, którzy opierają 80% swoją sprzedaż na sprzedaży butiku są w stanie tak szybko chce przeskoczyć na dobry poziom cyfryzacji to tanie rzeczy swoją sprzedaż do najmu w związku z tym poszukują partnerów do szkła platform, a są w stanie im pomóc sprzedać ich produktach od chce się bardzo dużo partnerów z rynku włoskiego ranek włoskie 2 najszybciej najmocniej dotknięte sytuacją pan chemiczną jest trudne, które są cechuje się przede wszystkim młodzież dobrami luksusowymi, więc było dostać szokujące jak szybko też niektórzy partnerzy zareagowali jak i jaką elastycznością wykazali to też wpłynęło o zdanie perspektywy z kolei na poszerzenie asortymentu, tak więc mogliśmy ma ciekawszą większą nową ofertę zaoferować tym dziwnym czasie naszym klientom co z tej zmiany, które się dokonała z nami zostanie jak dużo z nami zostanie od wielu lat mówimy o tym, że cyfryzacja sprzedaż online jest ogromny potencjał w Polsce wydaje mi księża jeszcze jest wciąż dosyć słabo rozwinięta Polski sektor mody warte 70 miliard złotych tylko 10% tego generowana przez sprzedaż online wydają się troszeczkę na o sektorze mody na różnych naszych Markach partnerach takich jak my projektanci właściciele prowadzący muzyki ta sytuacja wymusiła musiała w nich nastawienie na jej męża w przyszłości się zabezpieczyć sprzedażą online i być może nie tylko inwestycją swoją swoją stronę w swojej swój sklep online, ale rozwiązania takie, że ktoś 100% ogarnia rzecz jak marketing kontent marketing Platforma marketingu współpracy z ekspertami, którzy wiedzą jak optymalizować mają sprzedaż online nie musi zatrudniać z każdego działu osobną osoby mojej firmie jest na pewno o widocznej wydaje mi się, że tak naprawdę są panowie tak odpowiedział przyspieszyła ten proces i nie sądzę za względów głównie, a w biznesowych, aby partnerzy się wycofali z tego kierunku wprowadzenia butiku zatrudnianie ludzi zespołu, który obsługuje sprzedaż online zespół obsługuje logistyka wysyłki zamówień jest bardzo kosztowne tak będzie, jeżeli jakiś partner ma możliwość skalowania swego biznesu ucinają trochę te koszty to na pewno skorzysta ze współpracy z marketu sami platformami ona sklepami żądań, które to robią lepiej po prostu, które też mają większe budżety marketingowe, aby walczyć w internecie o klienta wydaje się, że załoga to jest wyzwanie dla wielu platform, ponieważ mamy ogromny przyrost klientów osób kupujących w internecie między wiele platform nastawia się Trocha gdzieś tam wprowadza zmiany w swej kampanii sensie bardziej agresywną, bo sytuacja pandemii jest płacą tak naprawdę nie tylko potencjalnych strat, a też szans dla wielu z nas, jeżeli gdzieś tam czytamy, że w 2019 roku 62% internautów kupuje w sklepie online to myślę, że z 2020 roku zobaczymy ogromny wzrost tak jak mówi ja na razie jesteśmy 3 miesiące, gdyż w sytuacji, w której pan nas tknęło w czerwcu lipcu w sierpniu prawdopodobnie od tria ma efekt odmrożenia gospodarki, ale wciąż nie wiemy co przyniesie zamieszana, jeżeli jest wciąż znajdziemy albo ponownie znajdziemy się stacje, które będą pracować z domu ma rządy państw wprowadzą obostrzenia w postaci braku możliwości przemieszczania się, jeżeli tylko powierzchniowa sklepy zostaną ponownie zamknięta wtedy ponownie Polski klientek nie tylko będzie zmuszone do korzystania ze online no dobrze, ale jak w takim razie usprawnić ten handel w i internecie jak tutaj mogą nam pomóc technologie czy analityka jak możemy lepiej poznać konsumentów wydaje się, że należy zacząć od rzeczy proste inna Tektura, a klienci wskazują najistotniejsza w Polsce, które ich zachęcają albo zniechęcają do zakupu mają w Polsce bardzo liczyć transparentność danego sklepu takcie czy też skład, któremu mogę zaufać czy misji ile lat na rynku, kiedy wchodzę na stronę danego sklepu jest ona dla mnie właśnie transparent zrozumiała po drugie, Polski klient szczególnie zwraca uwagę na takie elementy jak koszty wysyłki łatwość zwracania danego produktu czy mogę odebrać wpadką macza czy mogę zwrócić dany produkt po nie 30 dniach tylko po 90 dniach jest wydaje mi męża za market rejsów dla platform sprzedających online ogromnym wyzwaniem jak dużą szansą jest uelastycznienie różnych kwestii logistycznych po mniejszych firmach przyszedł czas na giganta za chwilę sprawdzimy jak wygląda technologiczna przemiana LPP właściciela takich Marek jak rezerw i Mohito i ograniczenie aktywności społecznej pokazało, że zamknięcie galerii handlowych sklepów może mieć poważne skutki także dla dużych graczy, jakim jest wywodząca się z Trójmiasta firma LPP jej wiceprezes Jacek Kujawa wyjaśnia jak wielkim technologicznym procesem jest dywersyfikacja sprzedaży co epidemia zmieniła w strukturze sprzedaży chodzi mi tutaj te kanały sprzedaży jak bardzo wzrosło to znaczenie handlu w internecie i dostaw kurierskich to może zaczniemy w ogóle od początku, ale w tandemie zaczęło to o w ogóle znaczyło dla nas no jako firma, która jeszcze przed pandemią i 8887% swoich przychodów 5 ze sklepu stacjonarnego dla nas odbyła atakuję tragedia nową wciągu dosłownie kilku dni koszt łączy te wszystkie sklepy 1 kanał, który został to był online zaczęliśmy go bardzo mocno prostować to sprzedaż zwiększyć z 2 miesiące to sprzedaż w kanale online urosła nam czterokrotnie, gdy porównujemy ją do przewozu sprzed roku no to stanowiło rzędu 40% pierwotnej sprzedaży z zeszłego roku oznacza, że się kanał online stało się bardzo bardzo to w ciągu tych 2 miesiąc po co oferowaliśmy jest to, że już bardzo wielu nowych i tu wcześniej kupowali online średni koszyk zakupowy ruch ma bardzo mocno ruch Traffic na stronie urósł nie tak bardzo się sprzedaż i dzięki temu, że klienci kupowali więcej kont wolumen sprzedaży również zamówić bardzo ciekawe były obserwacje jak badaliśmy strukturę sprzedaż, bo tak się przez lata struktura sprzedaży offline online różnił znacząco konopi, które online klienci kupowali chętnie, a pewne kategorie produktów dziś klienci zdecydowanie woleli iść do sklepu stacjonarnego tutaj w waszym przypadku jeansy był takim flagowym produktem, który w no był słaby formalnie tak za to bardzo mocno offline z kolei sukienki dużo lepiej sprzedawały się w kolanie gorzej offline w tym momencie ta struktura, która się równo jak patrzymy na strukturę sprzedaży czy z tych 2 miesięcy w kwietniu maja obserwujemy, że stała się bardzo podobne do tego, która poprzednio była w sieci, o ile było widać 5 pozbawieni alternatywy także nie mogą się do sklepu chcieli w Polsce produkty, które wcześniej zdecydowanie woleli kupować offline to co jest ciekawe, bo dzisiaj mamy dużą część sklepów otwartych to widać, że nadal ta struktura sprzedaży sprzedaż online jest bardzo podobne struktury sprzedażowe czy widać, że nasi klienci przez pewną taką Krzywą nauki przyzwyczaili się do pewnych zakupów no i on stał tak czy zostały, czyli grupy produktowe, które budziły u nich strach budziły pewnego rodzaju przerażenie zakupowe jednak nic to muszą być dopasowane szczególnie kobiet bardzo rozliczeniowym, czyli tyle samo Nielba poprzemy ich skład powstały już one mogły i kobiet dotyczą oczu no i teraz pytanie czy ten trend się jakoś po tej epidemii odwrócić, czyli zostanie z nami na dłużej albo nawet na stałe pojawiła się duża grupa nowych nowych klientów 30% w zależności w dziejach niezdrowej wewnętrznej siły gospodarek podobne liczby tak są badania, które pokazują, że znaczący procent klientów w tej chwili deklaruje, że będzie części dokonywało zakupów on jest w Polsce mówi nam, że ten kanał online nowy będzie dużo bardziej, bo niższy niż całkowite jest też druga strona obrazka, bo wszyscy wiemy do końca jak zachowają się statystyczna, a korzystanie z galeriami handlowymi czy klienci wrócą do galerii także galerie zyskają swoją drogą na czele wreszcie w ogóle albo obydwu kanałach się klienci mocno oponują nauka przychodzi już święci bardzo mocno w internecie listę oficjalnych widać, że idą do tych miejsc pojawiają się wyprzedaże wyprzedaże już początek czerwca zaczynają się bardzo głos mogą pojawić w sklepach widać, że większość będą większość liderów ma zamiar towarów i stara się bowiem zarządzić tym, więc bazowanie dzisiaj na zachowanie klientów mówi co będzie dalej właśnie bardzo lub silne sygnały, które mówią, że e-commerce będzie mocniejszy będzie skokowo dużo większy kawałek tortu widać, że można im sławę jak się zdaje proporcja po to jest pytanie, które jest uzasadniona w rządzie zobaczmy co tydzień dzieli, ale musimy stawić każdy scenariusz taki też pewni, że owa osławiona wzrośnie to jeszcze nałoży na ratunek jeszcze ileś miesięcy kilkanaście no to jest prognozowane zewsząd kryzysu, który powoduje, że 5 będą mieć mniej pieniędzy będą kupować rozważniej i to zaczynamy obserwować pojawiają się nowe zachowania klientów z 1 strony szukają tańszych gruntów, a z drugiej strony większe zakupy klientów, którzy twierdzą, że trzeba działać odpowiedzialnie czerpać z lepszej jakości produkty produkty ekologiczne potraw ekologicznych starcia silne, a te produkty wystarczą na dłużej, więc dla klientów żel tym samym wydadzą mniej osobiście wydaje się, że no nastąpi zdecydowane przesunięcie w kierunku e-commerce boja, którą rzekomo lepiej byłoby dziwne tym nie wierzę, że tak się stanie, ale moje takie przypuszczenie oparte są bardzo silnymi argumentami wierzę, że te 2 miesiące jednak odżyły dowodzenia sklepów tak nauczył ich do rozdania kanału online jest to szczególnie naszym zapomnieć 5 będą korzystali z tego co się nauczyli Warszawa kończy jednak zakup ona istnieje nie tylko wygodnej to są widać pewne kategorie produktów takie dziecięce to zdecydowano się przy życiu i oraz grupy towarowe, który był siny w internecie w tej chwili po prostu sprzedaż internetowa dominuje jeśli chodzi o o zakup 90 jak można usprawnić ten e-commerce rozumiem, że nie macie wpływu na wszystko prawda np. na kurierów, ale macie też wpływ na jakieś inne rzeczy, które stoją po waszej stronie był taki moment, który bardzo dużym wyzwaniem blaski i wymiarów życia dobry pomysł powrotu już w naszym wypadku czterokrotny wzrost obrotu to był olbrzymi test logistyki proszę sobie wyobrazić, że w ciągu 2 tygodni musi przedstawić wszystkie nasze magazyny do o sprzedaży online nowe i po jej sprzedaż tak powiem ze 100 000400 000 sztuk tak proszę o zmianach to było 9 walk i dla naszych dostawców, bo zażądaliśmy mnóstwo komputerów palmtopów z tą dokowania dla ludzi wewnątrz wszystko zorganizować, żeby zwiększyć zatrudnienie to był bardzo trudny okres będę tutaj interwencja wyglądali na zmianę, którą mieliśmy to jest przedstawienie naszego wielkiego zautomatyzowanego magazynu klubu dedykowane tylko do sklepów stacjonarnych w ciągu miesiąca on zaczął obsługiwać klientów komercji no dzisiaj jest znaczącym punktem, jeżeli chodzi o osobie naszych klientów one oczywiście w Kurierze też mieliśmy potężny stres testy to było widać już prawie każdym bankomacie stał samochód, którym Kurier wydawał paczki z Polski, bo zmarł były zajęte to było widać, że za duży skład, bo duża liczba kurierów się podwoiła, ale generalnie patrząc na tę formę, jakimi mieliśmy przecież kurierami to było widać żali się bardzo dobrze poradzili z tym to klęska urodzaju kolejny to było oczywiście akcent gol chyba popatrzy to jest pewien stały procent kontraktu procent w stosunku do złożonych póki co spowodowało, że liczba kontaktów z kontaktem do dronów ma unijną rosła też klub wiele wiele błędów już przystosować przystosował do tego podjął niezbędne zmiany, żeby przy okazji sprzedaży, przy której też przypuszczam będzie gigantyczny wzrost obrotów online, ale również będziemy wolnej drugiej fali epidemii, żeby podać sobie gwałtownie lawinowo rosnącą skalą zamówień co w przyszłości można sprawdzić, a internetowe nowe zobaczy handel internetowy od lat osoby dobrze radzili z tym, żeby tę barierę braku kontaktu z innym produktem Miller oraz osobiście nie bierze takie rzeczy jak wirtualna przymierzalnia część technologiczny przełom to było kilka lat temu w Lesznie sprawdziło, ale pojawiają się różne różnego rodzaju odpowiedzi na stronach, wypełniając krótką ankietę pokazujemy jak mamy wagę w kształt sylwetki i zresztą sam powiada, że klienci, którzy walczyli marki takie jak takie same zakupy to, jeżeli chodzi o to kulkę od dziś jest zbyt płyną również w 3002. czy pisarka i nie zwracają liczbę różnego rodzaju narzędzie pytanie o bardzo słusznie inteligencji, którą pomogą nam oczywiście rację zwrotami, bo głównym problemem, który tak bardzo duży problem całej branży, które powoduje, że rentowność branży Fashion one zniszczeniu stacjonarnych oraz właśnie bardzo duży udział w pro dojrzałych rynkach o innym nasyceniu Commerce WHO kronik Turzy ten leży pracę biurową nowi potrafił raportować może zdrożeć nawet 70 proc to jest olbrzymie wyzwanie no w jaki sposób mogą biznes zrobić o ja osobiście wierzymy, że i nie jest oparty tylko na wierze, ale widzimy również poręcz para, że kluczem do rozwiązania tego problemu toksycznych prod należało wielu badań klienci deklarują widzimy również zachowanie naszych klientów czy 5 bardzo chętnie po pierwsze, odbierają paczki są bowiem jest to dla nich wygodne po drugie, jeżeli zapewniamy im taką usługę w momencie komisji 2 Asz kie do salonu ze zwrotem na tych, jakby ją też to też bardzo chętnie oddają ten towar do dostaw dzięki temu obniżamy koszty logistyki znaczącą, bo klient wniesie paczki zwrot branych do sklepu to oczywiście od razu daje mu pieniądze na rozbiegu pieniądze z takim zapewniliśmy ziemią wasz, ale dzięki temu nie ponosimy kosztów Kurier to też ciekawe to obserwujemy także, jeżeli klient ma okazję wejść do salonu zapoznać z waszą ma zrozumieć jakość produktów oferujemy produkty wyglądają w rzeczywistości wyglądają na zdjęciach może dotknąć przymierzyć Marek potem staje się takim osiągnęli piętą najnowsze, jeżeli nasz klient ma okazję zapoznania się z naszym problemem, a i one w stanie zrozumieć, jaką oferujemy jak wyglądają te produkty w rzeczywistości sklep jak potem na zdjęcia dokumenty skargę na nowym to nie lepiej zapoznać z produktem widzimy wyraźnie, że na poziomie zwrotu są zdecydowanie niższe niż pokazuje rynek, czyli widać, że w przypadku trzecią docelowej, jaką w czwartek może brandy w tym bardziej zdobione produktem jest mniej zaskoczeń w przypadku wielu graczy online to co jest prezentowane na zdjęciach od razu budować innego rodzaju obrażenia klient też tak powiem kupując produkt, zbierając potem kartą odbiera przesyłkę on potrafi być zaskoczony tym co stanowi dokonuje zwrotu tak jesteś bardzo silny efekt halo tzw. go obserwujemy w szczególnie w takich krajach, gdzie penetracja sklepów nie jest jeszcze taka duża, że sprzedaż on koncentruje się zdecydowanie, ale tak zdecydowanie ucisku i tutaj bo, obserwując przenoszone zrobił sobie mapę bardzo można wskazać, gdzie mamy sklepy stacjonarne po prostu klienci poznają zdanie w planie nabierają do nich zaufania online, a więc jak można usprawnić sprzedaż online PESEL zdecydowanie zwolennikiem tego, że usprawnienie sprzedaży online osiąga się poprzez budowę sieci offline bardzo dokładne połączenie w sieć to mogą być 2 niezależne nadal kanały sprzedaży ma być 1 kanał sprzedaży, który absolutnie przenika w tym samym miejscu te same nowości muszą być promowane muszą być te same ceny z takowym doświadczenie w 1 miejscu musimy ułatwiać zakup drugim miejscu tak samo już oczywiście takie rzeczy jak zwroty klient kolei rezerwacja towaru jest czymś oczywistym i planach są i naczelna na najbliższe kilka miesięcy teraz to jest połączenie sieci offline online, ale w sposób taki, że klient będzie absolutnie komfortu no i tu wydaje się, że takie kluczowe w połączeniu obu kanałów jest analityka danych co prawda, jeżeli patrzymy na to co się dzieje technologiczną odgrywać coraz istotniejszą rolę w sprzedaży, a szczególnie w rządach z 1 strony mamy bardzo złożone algorytmy, które pomagają zatowarowanie i salony a, ale także reformy Center, czyli te miejsca wysyłkowe szkołę wysyłamy towar do klienta algorytmy, które bardzo zaawansowany sposób analizuje co klienci z danych kupując wybierają co wracają, jaki był poziom zatowarowanie, żeby odpowiednio w przeszłości wyciągać wnioski, żeby ten towar dostępny do sprzedaży tak naszym ideałem jest tak przygotowanie sklepu i stacjonarnych i online owych, że klienci sklepu znajdzie zawsze to co tam oczekuję jeszcze, żeby jego doświadczenie było takie, że jeżeli widział coś online pójdzie Kraków to dużym prawdopodobieństwem tej mimo wszystko ograniczonej przestrzeni w stosunku do online znalazł to co ją one tak, żeby nie była już dysonansu, że ogląda coś online chodzi i nie może zobaczyć tak oczywiście musimy dostrzec wspomóc też informację o tym, że zobaczył towaru do klientów więcej nie chcę dzisiejszych czasach najeżone technologią przydzielony do tego można było sprawdzić telefon klient nie godzi się na ryzyko, że może pójść do sklepu się już tam nie ma sukienki, którą mogą także zmusił wcześniej pozwoli sprawdzić kim jest inny w jakiej przyszłości również rezerwować w kolejnym bardzo dla nas istotnym istotną zmianą to jest to właśnie ciągnąć długo od miesięcy do wprowadzenia często się nazwa komunistą, czyli wspólny zapas dla wszystkich kanał dotychczas działaliśmy na zasadzie pełnej rezerwacji zapasu dla poszczególnych kanałów teraz to co zrobiliśmy to absolutnie tego odchodzimy cały czas staramy się, żeby cały zapas dostępne jednocześnie dokonała nawet sklepu towary wysłane do sklepu to one dostępne dla klienta w kanale online na stronie ruchu i bez problemu możemy realizować wysyłkę towaru ze sklepu, jeżeli ktoś zamówił w Warszawie może być on orzeka, że czasem przydzielonego z naszego magazynu od sklepu, który znajduje się w Gdańsku również przypadku zamówień i kolei w tej chwili uruchamiamy usługę, jeżeli towar znajdzie się sklep, jakim jest rok, żeby odebrać Ano wszystkie sklepy, jeżeli to możliwe natychmiast zapakujemy to składki w ciągu godziny broniłem go w przesyłka jest gotowa do odbioru tak jak sobie swoistą statek prefekta kolejnym takim ważnym aspektem idące troszeczkę w tym wiem umów, o którym mówił to jest zrozumienie pewnego klienta jego rodzaje zachowań pomiędzy online offline, jaką on swoją ścieżkę zakupową podróż zakupową odbywa między kanałami i połączenie informacji tych 2 kanałów to jest projekt w tej chwili mamy bardzo rozpędzony wierna pierwszych rynkach powoli zaczynamy zbierać chcemy absolutnie zrozumieć jak nasze działania w 1 kanale wpływają na zachowania klientów drugim kanale no i myślę, że to jest w najbliższym czasie bardzo głęboko analityka klientów zejścia aż do poszczególnych osób i zrozumienie jak nie realizuje w zachowaniach klientów 2 kanałach naziemnych na siebie wpływają to jest klucz do tego, żeby na zwiększa sprzedaż nowych wchodzących w trudnych czasach wydaje się, że przynajmniej na razie sklepy stacjonarne nie są zagrożone, choć zapewne do nich na szerszą skalę wkroczy technologia najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest połączenie 2 kanałów sprzedaży stacjonarnego i online firmy będą jednak stopniowo zwiększać udziału tego drugiego co przełoży się z kolei na technologiczną transformacji m.in. logistyki dostaw ten ciekawy proces z pewnością będziemy śledzić do usłyszenia na dziś to wszystko zapraszam w przyszłym tygodniu, a między czasie posłuchajcie naszych pozostałych audycji znajdziecie nas w serwisach Spotify apel podcast Google podcast NASA klucze w aplikacji, w której słuchacze podcastów po prostu wpiszcie polityka Insights Słuchajcie obserwuj cie i Komentujcie do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: POLITYKA INSIGHT PODCAST - PRZYSZŁOŚĆ JEST DZIŚ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA