REKLAMA

Test: Ford Focus ST

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-04 19:40
Czas trwania:
14:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie no i bohater naszej audycji Ford Fokus, ale w wersji Este czwarta generacja wersji jest też pojawiła się rok po po premierze czwartej generacji, czyli dopiero w ubiegłym roku, ale chyba od miasta skoro mamy całą audycję to warto warto jeszcze poprzednich powiedzieć prawda, bo nie wiem ile my testowaliśmy audycjach, ale były Rozwiń » już w każdej generacji forda Fokusa w tych 4 ba wersja jest występowała prawda patrz prawda no i i ja nie pamiętam, żebyśmy mieli parku prasowego jakąkolwiek teraz tę czwórkę, ale trójki nie pamiętam to masz jakiś lepszy kontakt z fordem misja dwójki to na pewno niesienie mieliśmy taki jesteś pewien, że te nie mogliśmy mieć, bo to zbyt odległe czasy tej pierwszej generacji 20 tam chyba było 170 to ile to było 170 zbyt odległe czasy Sławku my na tego samochodu nie było parku prasowego zaczęliśmy swoje audycje przypominam, że w 2004 roku byliśmy wspólnie w Paryżu na targach motoryzacyjnych, na których premierę miała druga druga generacja Fokusa stało o sobie w końcu zupełnie pomijana przez wszystkich, czyli tak to masz rację pierwsza odpada nie było szans, ale wydaje mi się, że mieliśmy kiedyś przynajmniej mi się do 2,5 wyższe tam 20 koni coś takiego osła bardzo możliwe proszę państwa pierwsza generacja forda Fokusa ten samochód zaprojektowany przy użyciu trójkątów 20170 koni miałem okazję nimi jeździć i to jest naprawdę bardzo przyjemny samochód jest dobre zawieszenie im ciężko ciężko znaleźć inne kompaktowe auto takie sprzed 20 jednak lat, które byłoby równie zwinne równie sprytne, a druga generacja forda Fokusa Este w 2,5l 225 koni silnik volvo pięcio cylindrowe niezwykle charakterystyczne samochód może przód mógłby być trochę lżejsze, ale fantastyczne wiele zahacza o zawieszenie doskonały układ kierowniczy świetne fotele Lekaro, a Niezgoda z Warty są to ja jak, dodając ogrom przemian co pamięta musiała musieliśmy go mieć, bo pamiętam ten silnik tak jeszcze patrzę na te zdjęcia tutaj opisane, że inne trochę zderzaki niż zwykła druga generacja inny spoiler miał fanów alufelgi dobrze tak jak mówisz do obniżone sportowe zawieszenie to bardzo mocny samochód był wydawał się, ale jakoś stabilny co jeśli chodzi o trzecią generację forda w ogóle Fokusa mocniejszych wersji to nie byłbym w stanie tego powiedzieć, że każdy Ford Fokus trzeciej generacji wiesz co tu jeszcze tu jeszcze 1 rzeczy musimy wspomnieć mówiąc w oku się staje nawet wydaje się kluczowa przy tej dzisiejszej recenzji, a Fokus Este miał mocniejszego, a wściekłego brata forda Fokusa Res i to wokół RS zaspakaja potrzeby tych wszystkich, którzy naprawdę potrzebowali wściekliznę Este miał być inny miał być mięśniakiem, ale w garniturze ani wreszcie RS miał być w trasie i to jak tutaj, czyli ma być takim prawdziwym sportowcem, a Este miał być zwykłym samochodem rodzinnym, ale z pazurem i tras tak pierwsza generacja wywiązywała się z tego zadania doskonale druga generacja wywiązywała się nieźle trzecia generacja robiła to cudownie Fokus est trzecim marża to mój ulubiony samochód niezwykle szybki, ale też sprężysty skupiony zwarty i nie przeszkadzając naznaczył niesamowicie doskonale współpracuje z kierowcą i co ważne nie za moc, ale nadal ma silnik 20 turbo 250 koni napęd na 1 przednią oś, ale to daje radę to nie zrywa się daje już w pierwszej generacji było 20215, czyli też kilkadziesiąt koni więcej od pierwszej generacji 20170 koni silnik, a tak mówi się z tego, ale mówił o tym, wreszcie mocniejszym takim okresowym dobrze, a teraz tak jak strach jest dobra żartuje trzecia generacja każdą trzecią mamy omówioną mówi 250 koni przejdźmy do tej czwartej generacji wokół w ogóle pojawił się 2 lata temu co czwarta generacja ja pamiętam jak miał te pierwsze nasze jazdy to wtedy ważne było, że była nowa skrzynia automatyczna to podkreślano 8 stopniowa też była blisko prezentacja tak w odstępie miesiąca 2 do kinowej Rio pamiętam też samochody tak jakoś mi porównywałem wtedy oba się wydawało udane zresztą w ogóle do tej pory nie zmieniłem zdania, że Fokus czwartej generacji to jest fajny samochód ty no znaczy dobrze rosną stopniowa skrzynia to jest ważne, bo jednak nie każdą stopniowo działa dobrze, chociaż czasami zastanawia, ale nie jest wzorowa, ale nie jest taka też jej bywają gorsze i stylizacja stylizacja Fokusa czwartej generacji nawet nie jest to się podoba do tej pory 2 lata minęły tu specjalnie ten samochód się nie zestarzał obsługa tak jak na początku trochę i na początku trochę z zapałem, ale w końcu się przyzwyczaić się doskonale są to szansa na myśli zaraz jak ten samochód określa to przejdźmy do tego STK, który ma teraz 23280 koni coś co poznaliśmy ten silnik mustanga już przecież 2 lata temu 3 nawet lata temu stan się pojawił ja przynajmniej dzień Mustangów po raz pierwszy 4 cylindrów, ale też może być listy przypadkiem, a co przypadkiem, gdzie może być no w fordzie widzę tutaj est może być diesel nawet mam tutaj opis dwulitrowy silnik wysokoprężny 190 koni to również Ford roku co kombi tylko w nie uwzględni się, ale po prostu jest jest tylko Stali za nic nie mierzone podaje informacji dobrze trochę miesza, bo nie jeździliśmy tylko jeździliśmy tam Este w 23280 koni czy 23 to nie przypadkiem też pojemność Fokusa RSA poprzedniej generacji nie nie nie 23 doczekać sprawdzę 23 tary mocniejszy silnik EcoBoost 309 silnik i toteż był silnik taki sam jak aktora tak to ustawić niż tylko mało tego ciągnie się, zanim taka zabawna historia, dlatego że na linii montażowej to silniki były produkowane do kursów RS SUV była montowana zła uszczelka pod głowicą słabszych wersji przez bardzo często samochody właśnie miały uszkodzoną uszczelkę pod głowicą netto taki wielki problem z tym sobie poradzono dopiero przy katedrze była montowana w uszczelka w trzecim proszę do tego Fokusa Este, którym teraz jedziemy jest na stronie forda i mamy tak Ford nowy Fokus system opracowany przez dział sportowy Ford performance łączy droższych dreszczyk emocji typowe dla chorych czas komfortem i 3 czysto praktycznymi walorami auta rodzinnego w eleganckim bardzo stylowym opakowaniu upadł teraz tak to się parę rzeczy nie zgadza, ale to zaczniemy pozwoli się do pakowania albo czy opakowanie opakowanie widzę, że to ma być też inny wlot powietrza spojler mały obniżone zawieszenie kolor chyba zawsze ten sam taki żółta o no est charakterystyczny kolor, jaki mieliśmy kolor ni no to żółta możesz mieć nie możesz mieć niebieski np. możesz mieć jesteś pewien wg mnie niebieski to jest Teresa kolor w tej chwili kiedyś był zielony, ale być może jedno jest na stronie morda widzenia ludzkiego form możesz mieć taka dobra tak my mieliśmy żółtego, ale wygląd do nie razić tu nic jak nie jest zbyt drapieżny, bo jednak RDS mnie trochę razi tym spoilera świetnie jeździł napęd na obie osie ale, ale był trochę zbyt ostentacyjny TEN-T na szczęście nie nie razić nic wizja tego focusa trójki RSA nie nazwałbym ostentacyjny moim zdaniem był bardzo wyważone, ale to już wiesz, a każdy każdego indywidualna każdego indywidualne rzuty oka no słoń, jeżeli chodzi o Kusa Este ja mam do niego garść uwag to jest auto, które ma 280 koni moim skromnym zdaniem jest to przynajmniej 3040 za dużo, dlatego że tym samochodem przez to, że ten silnik jest nieco zbyt mocna mam wrażenie, że turysta przednia oś nie potrafi sobie poradzić z tym nadmiarem mocy bardzo często nie jeździ się tym samochodem tak przyjemnie jak powinno się jeździć jak jeździło się wcześniej tymi, a ma autami z silnikami o mocy 220250 koni, czyli dwójką albo trójką tam był to samochód uniwersalne natomiast ten jest zbyt wyżej w dno agresywne narwany i to jest zupełna, ale samo nie pasuje zupełnie z zupełnie jest to niepotrzebnie wiarygodna, ale tu się sobą całkowicie zgadzam też uważam, że ten samochód wymaga zbyt dużej koncentracji zbyt dużej uwagi, a jednak chyba chyba faktycznie tamte bardziej oswojone poprzednie niestety był lepszy pomysł, bo jednak dla takich dziki to ma być RS, ale RS ma napęd na obie osie nie jest taki trudny wprowadzeniu jako 1 uwagę mam, więc co ja jeździłem podobnymi mocami i konkurencji jeździe przez Kan com oraz 20280 jeździliśmy przecież też hyundaiem 30 Chinką przecież, która też ma 275 koni coupé jeździliśmy tam mile na tak upraw już nie miała 290 koni to może Coopera była taka najtrudniejsza, ale Megane i Hyundai to wg mnie dużo łatwiejszy prowadziła osiągi miały podobne wiesz ja nie wiem czy to chodzi o to łatwość, bo nie wszystko w życiu musi być łatwe, ale ten, ale przyjemność w hyundaiu i 30 ten jest nawet, że dziś nawet jakiś wolno jak idzie spokojnie potem samochód jest fajne przyjemne ma trochę charakteru natomiast 1 te strzelania tłumik w tym pokusie one są naprawdę niepotrzebne to jest też oprócz tego samochód zbyt twardo zestrojone zbyt zbyt sztywne pozbawione tej sprężystości, którą powinno mieć auto uniwersalne i moim zdaniem on słuchaj za bardzo jest zapatrzony zaraz i to jest droga donikąd, bo to mówię to nie jest samochód oczywiście to się będzie sprzedawało, a ludzie będą z tego korzystali ale, ale mam to szczęście, że mam dość takie dobre bezpośrednie porównanie został poprzedniej generacji i tamtymi jeździ po prostu lepiej jest ta wcześniejsza generacja po prostu samochodem bardziej takim uniwersalnym jakimś, a uniwersalny niech to będzie to niech to będzie to odpowiednie słowo czy praktycznym rodzinnym, a ten jest na rwanie i to takim złym podobno petentem ten trwanie w takim razie pewnie też trochę amatorów znajdzie tak teraz się zastanawiam czy ten samochód w porównaniu nawet może nie w porównaniu z konkurencją ty masz nikt czy to jest duże pieniądze trzeba dać na to jak duże w porównaniu z jeszcze cały czas dostępnym wokół MRS czy może po prostu warto od razu już, gdzie ty masz następnego już go nie nie kupisz nie jest już od dawna kolejno w takim razie ile kosztuje ta ten te z 1421000 najtańsze przepraszam nawet mniej 136 000 czy to taka dość dobrze też dobra cena będzie oczywiście taka może nie słabo wyposażona wersja, ale zawsze coś tam można do niej dorzucić, a i to są wiesz to passata porządnego za to kupić tutaj aż 280 koni, więc cena może się wydawać może się wydawać dość atrakcyjna no natomiast, jeżeli chodzi o samochody konkurs no okryte wielką zaletą jest to, że możesz mieć pięciodrzwiowego hatchbacka, że możesz mieć kombi no i trzydziestki w wersji en chyba w kombi nie dostanie żonie na pewno nie Mégane, a 18280 koni kosztuje podobne pieniądze 144 000 Peugeot 308 gti 262 konie z tego dziwnego silnie 6142 000 zgadzam się dlatego Get IT on tu w tej lidze jakoś nie pasuje on jest gorszy Honda tak Honda civic Type-R w podstawowej odmianie 20320 koni 154 000 a, a no to już jest samochód, które on co prawda nie ma tej atrakcji RSA, ale znowu to z bierz a jakbym chciał, jakby z domu miał 20 lat i 150 000 do wydania kupi samochód to to chyba wolał tę hondę i tą całą krzepliwość z tym testosteronem, który jest widoczny na każdym centymetrze kwadratowym karoserii, a niż tego jest, bo ta Honda ona jednak sprawia więcej tej motoryzacyjnej przyjmą maszyniści aspektach, które trochę rozczarował no to wieś tak się zastanawiam patrząc nadmiarem mocy przede wszystkim tym, że ten samochód ma 280 koni, ale sobie nie potrafi porównanie to wiem tak to się zgadzam te osiągi podobne mają wszystkie te co 4 wymieniliśmy kosz 6 sekund do setki tam ±2 tak patrzy jeszcze skrzynie siedmiostopniową tą dopłaca 10 000 nie wiem, jakby to tutaj działała, ale naprawdę tym tak ze zdziwieniem ja też trochę ze zdziwieniem patrzy, ale też we wszystkich informacjach mam nadal dostępny jest ten diesel 20190 konieczność jak tutaj też widzę twarze, jakby miał mieszamy w tym momencie bo, bo kupa chyba też była z dieslem, a na pewno Arka przez pewien czas dostępna jest nadal zresztą więcej, ale to nie o to tutaj w tym samochodzie, choć na pewno nie chodzi est tak od diesla nigdy nigdzie nie teraz musimy kończyć, ale umie słuchać jakieś dobra tak prawdę mówiąc rzeczywiście w porównaniu z tymi konkurentami to powiedzmy, że on jakoś tak jak mówisz no może może taki dla mnie to się zbyt nerwowo prowadził może tak bym określił natomiast nie mogę powiedzieć, że ten samochód jakoś miałem jakiś przykro wszak nie jeździłem bez przesady już jeździliśmy tyloma mocnymi samochodami chyba dajemy sobie radę z takim natomiast po konkurenci na pewno są na pewno są gorsze kończyć no dobra kończymy i w przyszłym tygodniu będzie też renówka Boryny wczoraj rano chciałem zapowiedzieć, a propos audycji testowych i Skoda octavia nowa tak to już w przyszłym tygodniu kłaniamy się piękny Sławek Sławek warszawskie bankom do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA