REKLAMA

Test: Renault Zoe

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-09 19:40
Czas trwania:
14:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan i Sławek Paruszewski siedzibę mają dobry wieczór i zgodnie z wczorajszą zapowiedzią i nie mamy w ostatniej chwili żadnej nowości, które chcemy mówić testowej mamy małe, ale powinna już w tygodniu to Skoda octavia najnowsza to samochód, który rozgrzewa są kierowane do czerwoności o tak, bo ja mam bardzo duża PS na ten temat, ale poczekajmy do przyszłego wtorku natomiast zapowiadanych w Rozwiń » zeszłym tygodniu wczoraj samochód, który jednak jest nowością jest tylko pytanie to jest elektryczne Reno jest tylko pytanie tym też myślę, że na ten temat coś powiesz czy swoich informacji wynika czy zgadza się z tym, że to jest trzecia generacja czy zgadza się z tym, że to jest drugi facelifting popatrz w różnych serwisach słucha i angielskich polskich są różne informacje na ten temat, ale najistotniejsze jest to, że to jest pełen elektryk terenówki produkowany od roku 2012, a wiesz Francuzi zwykli nazywać swoje samochody faza pierwsza faza druga, jeżeli zadaliśmy w ten sposób pytanie to osoby szybciutko na stronę francuską Wikipedii wejdę zobaczą nas co przygotowali od więzi to ja tylko w takim razie uzupełnienia sądzi ktoś rozlał na tak może, jakby problem myślę, że jest to rozwiązane historia tego samochodu na francuskiej Wikipedii, czyli pilnowana przez Francuzów na planowane też przez Reno, bo tak za granicami pewnie im trochę nie zależy wygląd w ten oto sposób, a auto pojawiło się w fazie pierwszej ma i było sprzedawane pomiędzy 20122019 roku aktualnie w sprzedaży faza druga tego auta i to nie jest tu wciąż jest drugi model faza druga w ten sposób tradycyjnie od wielu wielu lat określane są tzw. facelifting, czyli zmiany modernizacyjne, ale obowiązujące w ramach konkretnego modelu, więc nie jest to nowe auto jest to auto on może się bardzo bardzo różnić, ale to jest faza druga tego auta to nie jest to nie jest nowym to jest w faza druga natomiast na pewno warto przypomnieć albo po prostu poinformować to jest to samochód wiek wielkości Reno clio, choć miał rozmiar to jest segment BOR ma niecałe 4m 10cm długości tak naprawdę, jakby spojrzeć na niego można, by się zastanawiać w jest czasami czy to przypadkiem nie jest po prostu clio z silnikiem elektrycznym, ale jak spojrzy z tyłu to jednak ten samochód również nie jest to jak nie myśli o człowieku przecież ten samochód po pierwsze ma w sobie trochę wspólne ma także clio i zoo mają trochę wspólnych linii jak widać, że osoba, która projektowała jedno drugie auto miała listu głowy OKS zróbmy to KIO tak, by wyglądały jak Zoe grupy złe tak, żeby wyglądało trochę clio, ale samochody mają zupełnie inne zupełnie inne proporcje to jest 1 rzecz druga rzecz jest taka, że samochody są będę się przy tym upierał zupełnie różnej wielkości i tutaj długość samochodu jest 1 rzecz lepiej jest po prostu samochodem zdecydowanie większy nie jest takie swoje zdanie wrażenia 200 słonie natomiast wydaje mi się, że tutaj też bardzo dobrą robotę zrobili w ramówce w takim samochodzie bagażnik 340l to chyba mówi w samochodzie elektrycznym to jest dobry pomysł to znaczy co by wydawać się w środku wsiadło się ten samochód jest czas nowy jest ten samochód tak jak inne nowe clio jest autem po pierwsze, świetnym po drugie jest dużym autem segmentu ba tak, że wydaje mi się, że jest dużym samochodem segmentu, a ewentualnie małym samochodem segmentu ba bon o nich jak niska zawalidroga Sejm stosunkiem, więc daleko mu, jeżeli chodzi o wrażenia zjazdy np. do ringu czy do fiata pandy, a którym, jaką zawalidrogą specjalną nie jest umówmy się to jest segment, a wraz z faktycznie jeździ jak auto segmentu będą nas wydają się, że jest w nim mniej miejsca, ale to tak jak mówię tylko moje wrażenia no ale syty obiad o no ale zobaczmy w takim razie jeszcze co się zmieniło to w tej fazie, którą Francuzi nazywają drugą to jest samochód w ubiegłym roku się pojawił to faza w czerwcu ubiegłego roku czytam, że to jest jednak poważna modernizacja i faktycznie tu się na pewno zgodzimy, bo ja jeździłem za słuchaj Rapp rok temu inaczej w środku wygląda w tej tak jak ma generacja clio takty takiego to radykalnie zmieniony samochód nam podejrzewam, że od 1 do drugiego to naprawdę niewiele będzie pasowało, a to jest akurat dobra wiadomość w tym sensie, że obsługa clio można oczywiście czepiać się czepiam często, że ten ekran na środku konsoli środkowej wystaje ponad deskę rozdzielczą może się to podoba czy nie, ale on przede wszystkim obsługa tego ekranu ten system to oprogramowanie i wszyscy o niebo lepsze niż w poprzednich generacjach do, ale to może, zanim sobie na zewnątrz przechodzić to wiemy, więc jak samochód wygląda, ale powiedzmy jeszcze proszę czym ten samochód tak naprawdę jest, bo jest to samochód w 100% elektryczne, a który nie ma silnika spalinowego to nie jest hybryda to jest auto które, jeżeli chcemy jechać musimy naładować jak na ładujemy to nie pojedziemy, a silnik 100kW, czyli 135 koni akumulator są 2 wersje przede wszystkim jest wersja 110 koni 135, a my mieliśmy chyba mocniejszą prawda my mieliśmy to znaczy mówić o was mocy tak my mieliśmy tą mocniejszą i to się dało zauważyć jeszcze 7 sekund małym hakiem do setki prędkość maksymalna nie niania nianie nianie 9 kawał francuska Wikipedia mówi o 7 o no ja mam 9 po to, 7 powiem ci to była rewelacja tych było lepiej niż Peugeot 208 elektrycznych ktoś się wydaje 80 taki trochę przesadzone, ale ich nie miałem takiego wrażenia Jerzy, ale więcej aż 9 idąc dalej prędkość maksymalna 135140 km na godzinę zasięg w i to jest tańszej wersji, czyli w tej, która ma silnik 110 konne od 260 do 320km zasięg w tej droższej wersji zwiększą akumulatorem, bo tutaj mamy możliwość kupienia tego auta z akumulatorem 43 kilowatogodziny albo 50 kilowatogodzin jestem 50 kilowatogodzin innym, a na godzinowym akumulatorem ten samochód może przyjechać 300390 km no słuchaj to jest rzeczywiście teoretyczny zasięg też mam zgodny z procedurą WLTP warto podkreślić, czyli tą bardziej taką restrykcyjną, ale powiem szczerze, że nie dałoby się tego zacznie przejechałem nim tyle, ale patrząc po na wskazania komputera nie miałbym szans, żeby osiągnąć prawie 400 km zasięgu natomiast szyb powiem 1 rzecz, bo tam dokończyłem to to na zewnątrz, że ważna zmiana też inne zderzaki inny kształt reflektorów inne ku inne tylne lampy oprócz tego co o tym, wspomniała, że ma większy zasięg jest jest mocniejszy samochód zmienił zdecydowanie jak to Francuzi nie nazywają nie chcę sobie nazywają na pewno w porównaniu z tym ostatnim z UE sprzed roku to to jest duża zmiana powinna zdecydowanie najlepszy tutaj nie mam zbyt dużo jak i zastrzeżeń co myśli i tak to już druga faza rozwoju to nie jest namiastka samochodu ani protoplasta powiedzmy, że to pierwsza to było takie trochę bardziej plastikowa trochę bardziej takie plastikowe takie plastikowe takie trochę jak, więc dziś mija, ale wiosną, gdy mija, gdzie wzorem parę lat tutaj samochody te samochody dzieli i w przypadku tego pierwszego z tak można było się zastanowić co ja płacę teraz tutaj samochód jest całkiem jakościowymi, jakie są twoje wrażenia związane z jazdą jestem pierwszym kontaktem, a moje zazwyczaj z warunkami są szorstkie to znaczy próbuje się do tego samochodu trochę przyzwyczaić trochę przeszkadza mi resorowanie ja już tak od dłuższego czasu mam się do tych samochodów muszą trochę przyzwyczaić chwilę nimi pojeździć, żeby je polubić tak już chwilę nimi pojazdy to lubię je zazwyczaj bardzo tak jak np. clio i Kangoo tak mam zawsze, które te obydwa samochody bardzo bardzo lubię tutaj z tymi większymi mam większy problem, ale to już nie jest moment ani miejsca, żeby o tym, opowiadać natomiast, jeżeli chodzi będzie lip, jeżeli chodzi o z będzie w lipcu będziemy mieli nowe ramówki inne większe, ale moja moje wrażenia, jakie są w pojeździe clio w zimie pojeździe kapturem na wiosnę nie clio na jesieni kapturem teraz na wiosnę wsiadam do starego znajomego i praktycznie nic nie przeszkadzało, bo już po prostu mówię trzeba zaakceptować zakończ zaprojektował to wnętrze tego się nie czepiam natomiast niezmiennie w samochodzie elektrycznym na 2 rzeczy moment obrotowy nawet małymi i Mitsubishi jasno i ta cisza na pokładzie za brak dźwięku silnika spalinowego to docenia już od wielu lat i muszę powiedzieć w ogóle mnie denerwuje, że nie ma tam, a niektórym brakuje są tacy ludzie, ale nie wiem czy zauważyłeś, a chyba jednak to jest też różnica między tym samochodem clio, ponieważ akumulatory umieszczone pod fotelami to tutaj się dziś waży może nie tak jak w morze jak w kapturze może jeszcze można nimi dziś dla mnie to na pewno moją zauważa się tutaj zupełnie inaczej by to właśnie też to w jaki sposób siedzisz a w jaki sposób ten samochód zaprojektowany w kabinie właśnie przez to, że ma tych akumulatorów sporo pod podłogą właśnie sprawia, że wydaje mi się samochód mniejszy wcześniejsze złe to co powiedziałem moim zdaniem nie wyczerpuje tematu z całym szacunkiem to znaczy auto jest faktycznie auto faktycznie cicha i fenomenalnie przyspiesza jak każdy praktycznie auto elektryczne, a z silnikiem o takim mniej więcej moc 3030 koni, ale pierwszy kontakt z samochodem pierwsze 10152030km to było jednak wymagało ode mnie pewnego przyzwyczajenia się to znaczy to jest samochód, który no jednak swoje waży i jest masa, zwłaszcza kiedy jak kręcić kierownicą, kiedy koła kręcą się już czarna godzina delikatnie w lewo delikatną sprawą trzeba się do tego, a więc trzeba się do tego auta przyspieszyć, ale jeszcze tylko dokończę wątek moim zdaniem jest to samochód, który zupełnie, który swoimi właściwościami jezdnymi tak jak mówię, których się trzeba minimalnie przyzwyczaić jest po prostu dobrym autem jest po prostu dobrze zaprojektowanym samochodem przyjemnym dojazdy, którym niewiele rzeczy dzisiaj ci przeszkadza drażni na pewno są właściwości jezdne no słuchaj samochód jak już wspomniałem o masie sprawdzam, bo rzeczywiście waży słabo 1,5 tony jak samochód segmentu samochód miejski to zdecydowanie jest jest to jest to 1 z liderów, ale tyle ważą samochody elektryczne nie ma cudów akumulatory 300400 kg minimów podejrzewam, że to jest ten słabsza wersja 108 dokonano też musi ważyć dużo no może minimalnie mniej, ale swoim oczekuje z niecierpliwością jeszcze oczekuje z niecierpliwością pierwszych jazd peugeotem 208, która leży na uniwersalność prostotę renówka no to VAT może nie tyle wady co byśmy poprawili masz jakieś pomysły co byśmy poprawili sobie musiał stać, by chciał postawić samochód przed przed domem cena niż jest on kosztuje to jest problem wszystkich, ale złożyli do 25 000zł i no i tutaj jakby pytanie czy za te pieniądze za, a nie kupimy czegoś ważniejszego elektrycznego wieś czeka na 208 czekam na kurs elektryczną zobaczymy porównamy mam wrażenie, że tamte samochody są większe właśnie wiesz co wydaje mi się tutaj też przecież nie jeździłem w Polskę tam z powrotem, ale te fotele chyba wie może to krótkie się za koncesję relaksu branża w fotele bym poprawił jeśli jeśli już coś tak co tam ewentualnie doskwierało no w ten układ kierowniczy to taki jest też powiedzmy precyzja to w samochodzie elektrycznym, ale on wiesz to są szczegóły to są rzeczy, które w, które może niespecjalnie tak dokuczliwe, ale skoro mamy już znaleźć coś co warto poprawić to te 2 rzeczy są to całkiem spędziłem w tym samochodem kilka dni wyższa niż raz pół 1000km zrobiłem pan, że z godziny na godzinę km na kilometr coraz bardziej mi się podobało miałem żadnych problemów z wodowaniem tego samochodu z domowego gniazdka, chociaż oczywiście trochę to czasu zajmował, ale pokuszę się też tym autem na taką wybrałem się na taką dłuższą wycieczkę sprawdził się zresztą rewelacyjnie pojechał nim, a zbiłem kurs w 12 stronę ponad 200 km takie miasta oddalonego o równą stówę Warszawy, czyli byłem tym samochodem na trasie nie na autostradzie na drodze krajowej, czyli do 90km/h pan, że ten wynik, który był zasugerowane, że miałem tam 300 km zasięgu, a przychody 200 km miałem jeszcze chyba ze 140 km zasięgu, czyli udał się naprawdę ładnie wykorzystać potencjał tego samochodu no i przede wszystkim są też tutaj odzyskiwanie energii, które które, które można wykorzystać naprawdę tutaj fajny wynik tym samochodem, jaki jest także jest tzw. tryby BNO miał okazję jeździć autostradą i rzeczywiście licznikowe 145, czyli to podawane w danych technicznych 140 bardzo dobrze szybciej nie można jeździć, bo wtedy zużycie energii elektrycznej jak wiemy bardzo bardzo rośnie zresztą podobno przyszłe zużycie paliwa w samochodach spalinowych dlatego gorsze ten pomysł ze 150km/h elektryczny też damy się z generalnie kłaniamy się pięknie chyba ten samochód możemy uznać za udaną modernizację udaną nazywania się pięknie Sławek Olszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA