REKLAMA

Transport i epidemia. "Jeśli ludzie odwrócą się od komunikacji miejskiej, całe miasta staną w kilometrowych korkach"

Świąteczny Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2020-06-11 08:40
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
15:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
świąteczny poranek w radiu TOK FM ósma 41 to jest świąteczny poranek Radia TOK FM przez Skypea połączyliśmy się z Janem MEN sferę prezesem stowarzyszenia miasto jest nasz dzień dobry dzień dobry państwo panie prezesie na polskich drogach na polskich ulicach widać, że epidemia Korona wirusa przynajmniej w naszym odczuciu dobiegła końca Unii niestety widać to nie do końca prawda dobiegła końca, ponieważ temat, bo jedynie spłaszczenie krzywej tutaj bardzo tak dobrze miało Rozwiń » być w Polsce, a tymczasem Warszawy już obecne ogromne korki i masz jakieś, bo jeżeli bezprawiem kierował się po 1 z planem pewnie widać, że jeszcze wrócić do normalności z drugiej warto też zastanowić czy na pewno ma taka normalność i chcielibyśmy wrócić, jeżeli chodzi o trafo głos przez w trakcie epidemii i za naszego zamknięcia cały czas pojawiały się takie tezy, że po tym, jak ten najgorszy moment będzie już za nami nie możemy wrócić do takiego funkcjonowania, jaki miało miejsce przed epidemią powinniśmy zmienić nasze myślenie w zakresie polityki miejskiej polityki transportowej cokolwiek z tego jeszcze zostało ono leży, gdzie spojrzymy, jeżeli spojrzymy na Polskę na Warszawę z najmu oburzenia nie widać, że niekoniecznie z tego zostało, że w ewidencji osób, a ten postanowił, że będzie po prostu do takich miast właśnie raportowane pełną pomoc, bo powietrze różnic, jeżeli natomiast popatrzmy na 4 od siebie na Zachodzie no tak będzie tam zmiany idą tak dokładnie drugą stronę, a przede wszystkim z planem taką, żeby mieszkańcy poruszali się tymi środkami transportu, które są najbardziej bezpieczne i najlepsze z punktu widzenia zdrowia, bo mało mówi, ale pewnie każdy z nas obawia się na pewnym etapie zachorowania na koronę dostała, a tymczasem najlepszym sposobem dzięki odporności jest aktywną mobilność poruszanie się na to, że aktywność najlepiej na świeżym powietrzu i tak się składa, że właśnie aktywność może nam zapewnić np. dojeżdżanie jedynie do dobra na rowerze albo chodzenie pierwsza zamiast pokonywania takich krótkich dystansów samochodem to są takie aktywności, które naprawdę mogą na wagę złota, jeżeli będziemy powtarzać codziennie nawet niewielkim wymiarze ponad pół godziny dziennie, ale codzienne naprawdę nasza odporność jest większe i będzie mniej po prostu większe szanse na łapach, że obronimy się przed od nas wirusem, czyli jakąkolwiek inną chorobą, a więc tego typu postawy napraw powinny w tej chwili maksymalnie wspierać i zachęty do tego, żeby właśnie pan wybiera tylko przez 2 ostatnie 3 ostatnie miesiące mam wrażenie, że byliśmy edukowani, że każdy środek transportu poza samochodem osobistym samochodem jest nie najlepszy rowerzyści byli karani mandatami za poruszanie się po mieście nie w środkach komunikacji publicznej wprowadzono wyśrubowane limity pasażerów jednocześnie, zmuszając samorządy do tego, żeby zapewniały maksymalną liczbę kursów takie było niestety jeszcze przed przez ostatnie kilka miesięcy w tej chwili obecne prawo weryfikować np. może znacznie od tego czy tak naprawdę samochód najbezpieczniejszym środkiem transportu na oczywiście trudno się w samochodzie narazić się we własnym samochodzie poważne powody są jednymi z premierem, że pan mini i nie ma np. po fachu, ale z drugiej strony no parę punktu widzenia np. rowery znacznie bezpieczniejsze Pepe Lobo nakłada to dokładnie pada tam jedziemy tam rozważa jednocześnie powiedział wcześniej ja jeżdżę samochodem nie byle aktywnie, a kolej jest pana ważne zwiększamy odporność ważne pytanie to na pewno rowery bardziej bezpieczny samochód, bo tak samo zapewnia Edyta, a jednocześnie zwiększa nasze szansę ba LT chorobą to też długoterminową będziemy bardziej zdrowie bardzo rechot inny środek praw praw, jeżeli chodzi o komunikację publiczną ta była ona oczywiście monitorowana i jako panowanie w procentach bezpieczne, ale dokładnie tak samo, jeżeli będziemy prezydenta radni czy pójdziemy do biura Ano nie tylko poziom pytanie czy inni oto panie pan pewnie mówmy, że oni tak pani pośrednikiem epidemii, tym bardziej że w Japonii czy pan już w tej chwili okazuje się, że w zasadzie po popadanie w przypadku, gdzie były większe i takie ogniska choroby to żadne nie wystąpiła brak komunikacji publicznej po kraju, gdzie bardzo prosty komunikat Bolta, więc myślę, że było czegoś takiego myślenia o zasadzie pewnych stereotypów i trochę też po prostu ideologii wypróbowane znowu chciwość to przekonanie, że tylko bezpieczne prywatny samochód jest ideał, który nadal stan okupuje, ale nie do końca prawda nie tak naprawdę ma wiele planów co zdaje się być odrobinę odwrotem od myślenia, w którym przed epidemią Korona wirusa zdąży zdążyliśmy 60% sieć szacuje, że 60% poruszających się po mieście warszawiaków porusza poruszało się dzięki za pośrednictwem komunikacji publicznej teraz nawet tak wynika zdanych Warszawskiego transportu publicznego drastycznie spadła liczba osób np. przekraczających bramki metra na pierwszej drugiej linii, bo to jest najłatwiej mierzalne czy to oznacza, że straciliśmy zaufanie do komunikacji publicznej i co ewentualnie zrobić, żeby je przywrócić niestety oznacza że rzeczywiście część osób, które już wróciła do takiej trudnej podróży mogą mogły mieli po środek transportu i oczywiście też być może część na jeszcze nie wróciła do codziennego funkcjonowania w trybie dojazdów do pracy, ale na pewno, jeżeli bieli ładnie pan, kiedy Warszawa któregokolwiek innego dopuszcza do tego, że ludzie masowo odwrócą się od pomnika nikt ich na przykładem tego będą potrzeby pomogą, bo będziemy mieli identyczną katastrofę komunikacyjną, ale ja panu kilometrowych korkach takich jak w ogóle wcześniej mam się nie śniło i po prostu coś, czego nie można dopuścić właśnie dlatego np. u nas się ich elitach zachodniej na Zachodzie Unii Europejskiej robimy wszystko, żeby zachęcić mieszkańców do przesiadki na rower oczywiście także, jeżeli ktoś ma naprawdę daleko do pracy ponad 1 zapewni się nie prześle dokumenty bardzo duże jeszcze takich osób, które to odległość do pracy czy do szkoły czy uczelnie mają stosunkowo niewielką jego domu ponad 5 km i naprawdę jest z faktury spokojnie można jedynie operować na rowerze być może po prostu część z nich nigdy wypadku dokonać nie wpadła na to, żeby nas, żeby ten środkiem raportu NATO się przemieszczać, ale jestem w optymistycznych rzeczy przez pierwszy miesiąc funkcjonowania tak miesiąc funkcjonowania systemu Veturilo w Warszawie rowery Veturilo wypożyczone 380 000 era to pokazuje to pamiętajmy, że to było raczej jeszcze jakieś w tym czasie pracowała w domu było zamknięte referaty nie ma sobie koryto, a więc okazuje się jednak bardzo duża grupa Otto, która po Polsce na razie pomyśli, że po prostu środek transportu nie tylko środek Kreta co tutaj jeszcze pozwolę sobie tylko dopowiedzieć co tym bardziej zastanawia, dlaczego rząd zdecydował się na zamknięcie czy też zawieszenie działalności rowerów publicznych nie, robiąc np. nic Hula i nogami elektrycznymi, ale pewnie to już tak tę dyskusję musimy sobie zostawić na rozliczanie tych decyzji, kiedy indziej co w takim razie, jakie rozwiązania powinny wprowadzać już praktycznie nie polskie miasta, żeby nie doprowadzić do tego powrotu do masowego korzystania z indywidualnych samochodów czy to powinny być ścieżki rowerowe czy zwiększenie częstotliwości funkcjonowania komunikacji publicznej na pewno kluczowe to jednak infrastruktura rowerowa i nowo całej Europie jest parking praktycznie od razu pyta po wprowadzono rok będą równolegle między Miami wyznaczano takie aktywne rok dla rowerów przed nami tym takowe po prostu padnie takiego malowanego szatana jak tylko MO parametrów takich pasów w Warszawie stworzone podczas epidemii 0, dlatego że nasz postulat, żeby takie jak w ogóle znaczy teraz podwarszawski odpowiedziałam, że to zagrożenie dla polskich warunkach zrobić byłoby to za dużo czasu nieprawda, bo dokładnie, kiedy nie wprowadził niedługo potem po bardzo ważna tutaj prawnie takie mogą nawet Polski Kia, chociaż ma wielkie szerokie arterie pod aborcję można, by wysłać patrol roku darował ale, ale do tego zmierzam, jeżeli powiem, że jest będzie mieszkanie, które nie pomyśli sobie dobrze może faktycznie próbuje tego jak na rowerze do swojej pracy nie wiem parterowe bardzo mała na zawarte w złotych rekreacyjne to po Super ja bardzo obywatel, ale niestety możemy się na taką sytuację, że mamy bardzo zwolni te, które dla klubu ruch na naszej trasie do prac przypadnie droga dla rowerów naszej planecie urywa medyczną nagłaśniane właśnie takie przypadki takich torów przeszkód wtedy na palcach 1, który bardzo może zniknąć z taką osobę pojedzie raz drugi jakże jednak niewygodne albo trzeba kombinować niedawno chodnik szukać drogi w ogóle powagi, tym bardziej że na początku rozmowy dla początkujących rowerzystów i osób, które w ten sposób poruszają się po mieście odnalezienie się w gąszczu tych różnych zasad dotyczących jeżdżenia rowerem po mieście może być rzeczywiście bardzo trudne szczególnie jeśli niema przystosowanej do tego infrastruktury tak zasadniczego rowerzyści nie powinniśmy w ogóle po chodniku, chyba że właśnie wyznaczony tzw. ciąg pieszo-rowerowy niestety w Warszawie w wielu miejscach takie ciągi tam wyznaczone do tego stopnia zgodnie, że prowadzi pan kierowane do jazdy po chodniku, gdy nawet nie ma wyznaczonego ATA oddzielonego ruchu pieszego na kolumnie na pragną tego dokładnie takie tam po prostu rowerzyści i jeśli łączą się na 1 bawić, bo w chodniku, a na ulicy mamy w przypadku dochodów skarbu plan panie zrozumiałe, dlaczego rak co takie poradnie no może powiedzieć na ten postulat ma nadzieję, że ten będzie mniej dania, ale z bratem do Club problemu i kluczowe właśnie to, żeby zachęcić ludzi dobrą infrastrukturą generalnie zasada znakomicie tak jak budujemy infrastrukturę dla rowerów to ona zupełnie nowe tak jak do sprzętu budujemy te dla rowerów dla sektora prywatnego nawet rowerzystki zachęceni tą pracą pro wymalujemy pasy na jezdniach nagle apeluje rowerzyści przenoszą się na jezdni nie ma osób po pierwszym nie ma sytuacji właśnie niebezpieczna z udziałem pieszych uważać, bo one też czasem pełni tylko my się i tak właśnie sposób na to, żeby więcej osób na pewno wybiera rower, bo Drawy dyrekcja, jakie widzimy na zlecenie Sejmu skład i naprawdę wspaniała no a co zrobić żeby, jeżdżąc komunikacją publiczną nie stać w korkach, a tutaj już prawa trochę trudniejsza, ale też nie tak bardzo po pierwsze, nigdzie jeżeliby się oprzeć się tramwaju, jeżeli odpowiednio ustawimy sygnalizacji tramwaje będą przejeżdżały przez działania mają pierwszeństwo, toteż tak nabierze tramwaju unikniemy korków go pewnie także tylko metro zapewnione takie poparcie PiS daje do przedni przekładnia komunikacją miejską, bo tramwaj też potrafili tak potraw podobnie pociąg o tym, też mówi w tej chwili pociągi to tym środkiem transportu wmieście wydaje sprzedają Rudnevsa, który najmniej zatłoczone od Warszawy idealny sposób na poruszanie się po mieście na ile mamy dalej mieszkamy na przedmieściach bierzemy rowery wsiadamy z rowerem do pociągu wysiadamy idee damy przykład 3 km do tego miejsca pracy i kolejowej rowerem z Super wesprą samorząd powinien promować najtrudniej autobusami, bo one poruszają pojemny, ale tutaj można wyznaczyć po prostu bus Party i wtedy Paryż tak jak wpłaty wyboru jadę samochodem UKE, ale nie ryzykuje pan w korku jadę komunikacją publiczną nie będę to sport Malta jak w banku wiem ile po prostu czasu zajmie, bo nie ma takiej możliwości również będzie pan po prostu komunikacja publiczna debata parki omija tak to działa bardzo wielu miast na Zachodzie niestety praktycznie żadnym mieście w Polsce tak nie dała, bo dzieci pod batutą koło urwane i jakoś brakuje odwagi również nie wtedy w Warszawie, żeby ta była spójna sieć, która wypełnia właśnie o lokal zostanie pani sportem zmierzał po wytyczeniu buspasów to czasami nie tylko przemalowanie oznakowania jezdni ale, toteż zmiana całej infrastruktury podobnie jest np. wprowadzeniem zielonych fal dla tramwajów pytanie czy samorządy są w stanie udźwignąć wszelkiego rodzaju inwestycje związane właśnie z ekologicznym transportem komunikacją miejską i rowerami potem jak ich budżety zostały właściwie wytrenowane także w wykazie spojrzymy na to jak osób inwestujemy tra, bo dziś możemy zrobić mu będzie bardzo efektowne będzie pełnił od takiej pomocy, żeby mieszały bodajże budować takie sieci tramwajowej na bez strachu i maszyny, które jadą po prostu jest zasilane elektrycznością miało dojść do rozwiązania nowoczesne pan w wielu miastach ono kupione, ale bardzo drogie podobnie jak z budową metra oczywiście zwolennikiem takiego powieść metro w Warszawie rozwija, ale to kosztuje bardzo dużo, a wymalowanie pata po prostu, że stanie trzeba mieć kubeł farby i one faktycznie kilkanaście razy tańszą i która poprawia realnie opłatę transportową niż bardzo drogie takie tunele metra, które naprawdę kosztują miliony złotych wg tutaj stawiamy kropkę Jan Mencwel prezes stowarzyszenia miasto jest nasze państwo im gościem serdecznie panu dziękuję ósma była ósma 5620 sekund teraz informacje TOK FM, na które zapraszam w imieniu Agnieszki Glińskiej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIĄTECZNY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA