REKLAMA

Nowe modele elektryczne BMW oraz przyszłość samochodów autonomicznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-10 19:40
Czas trwania:
14:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry codzienny dobry wieczór, gdy codzienny magazyn motoryzacyjny w radiu TOK FM Sławek warszawskie walkę witamy dzień dobre brzmią dzisiaj środa staramy się spojrzeć na przyszłość motoryzacji na to co za tydzień za 2 tygodnie za miesiąc albo za 5 lat i rozmawiamy w środę o różnych alternatywnych, które już przestały między czasie być alternatywnymi sposobami napędu tych samochodów, czyli o napędach elektrycznych też często Rozwiń » wodorowych albo jakichś innych hybrydowych a, ale też o rozwiązaniach technicznych technika jak technologia, która być może dotkną nasze samochody za jakiś czas to również sytuacji rynkowej i przyszłości motoryzacji w takim szerszym nazwijmy go finansowym ujęciu często rozmawiamy, a zacznijmy proszę od bardzo ciekawe informacji, która pochodzi prosto z Info oraz Instytut chuchają i sejf to jest taka amerykańska organizacja, na którą na, której utrzymanie rzucają się firmy ubezpieczeniowej to jest taka organizacja, która po pierwsze, rozbija samochody w testach podobnych do testów zderzeniowych w Europie w Europie tak jak mamy euro NCAP tak tam IHS to przeprowadza testy zderzeniowe, a po drugie jest to taka organizacja non profit, która monitoruje co można było zmienić poprawić w ruchu, a drogowym w stanach Zjednoczonych, żeby było bezpieczniej ale, ale też oczywiście zbiera analizuje dane wszystkich wypadków które, które mają miejsce na drogach autostradach Stanach Zjednoczonych po to jest taka w historii tej zapowiedzi, że może nie płyta pod prowadzenie błąd kierowcy prowadzi do 9 na 10 wypadków to są informacje właśnie z tego Instytutu bezpieczeństwa zostaną Zjednoczonych, ale ten efekt kolizji wypadku zdarzenia to jest łańcuch wielu różnych czynników i tutaj i jako zwykła mówić, że diabeł karty rozdaje tak znaczone są nieprzewidywalne i w związku z tym wyeliminowanie człowieka nie spowoduje, że nagle znikną całkowicie kolizje wypadki, że stanie się ta wizja 0, o której wiele osób marzy zresztą metraż, dlatego że jest właśnie bardzo dużo czynników, które mogą tutaj wpłynąć na to że, że dojdzie do wypadku wg szacunków nie poprawiona zgodnie to bezpieczeństwo zostanie poprawione w 100% nawet 90 nawet 80 wg IHS no mniej niż połowa wypadków, które mają miejsce w tym momencie włamań w sytuacji, kiedy przestawimy się na metę autonomiczną autonomiczną motoryzację to będzie dochodziło do wypadków będzie ich mniej niż połowa tak będzie 3040% 2 na pewno nie będzie także domaga się okaże, że po prostu wszystko się przestało działać Contest taka samochody autonomiczna prawdopodobnie również będą uczestniczyły w kolizjach będą te kolizje wywoływały mimo to to to jest pewne natomiast 6 aut samochody autonomiczne to dla mnie w tej chwili wydaje nuda no ja po prostu odczuwam ogromną frajdę z prowadzenia samochodu i IT wszystkie próby, które na mnie były przeprowadzane, czyli możliwości testowania samochodów autonomicznych któregoś tam poziomu 0102. trzeciego coraz bardziej zaawansowanego nie robią na mnie dobrego wrażenia ja ja nie chcę, żeby samochód sam decydował ja pamiętam jak zmieniał za mnie pasy na autostradzie i czułem się bardzo niespokojny co się będzie działo przy prędkości 120 com sam to robił, ale być może to jest kwestia po prostu przyzwyczajenia, ale musiał, więc wolę tutaj tutaj coś jeszcze coś i zauważa, że chodzi o coś innego to znaczy samochód autonomiczne i będzie tak mądry jak osoba, która siedzi za jego sterami, bo to 4 w dalszym ciągu są kierownica, jeżeli mamy samochód, który jest już naprawdę bardzo zaawansowanym urządzeniem do jazdy autonomicznej mówi Tesli, a to tym samochodem może forma w formę autonomicznej przekraczać dozwoloną prędkość po prostu i my to ty będziesz za to odpowiadał, bo to tak ustawiła się ani samochód stoi willa no tak tak, ale sam wiesz to będziemy na pewno na ten temat mówić nieraz mówiliśmy, że też kwestia jak samochód autonomiczny będzie mądry co wybierze w sytuacji krytycznej czy zjedzie do rowu czy skręci w pas na lewo czy uderzy samochód przed tym co jest naprawdę bardzo duże jeszcze przed nami przed inżynierami projektantami, żeby to wszystko rzeczywiście weszło do powszechnego użycia, ale poczekamy zobaczymy ja mam teraz skoro przyszłość to o firmie o pomysłach, które niektórym się wydają nie o pewnym osobom wydają się spóźnione i też ciekaw jestem jakaś twoja opinia na temat tego co robi BMW jeśli chodzi o elektryfikację, bo faktycznie BMW wcześnie zaczął w elektronikę samochodów udanym modelem 3 to jest 7 lat prawda on był potem modyfikowane były wzmacniane silniki były wersje rozszerzać zasięgu tym wręcz Expandera jeździliśmy i przed zmianami po zmianach samochód jest w ofercie 7 lat tam dużo jest różnych takich elementów, które mają podkreślać ekologiczność tego auta nie tylko o to, że nie pali benzynę, ale to, że ma tam z recyklingu materiały itd. tak, ale ja, ale BW AK ekologiczność, gdy swoje jest, jeżeli byłby zrobiony plebiscytu najbardziej wyświechtane słowo roku to słowo ekologiczny prawdopodobnie byłoby właśnie tym, bo wszyscy sobie tę za przeproszeniem wycierają, ale oka tylko pamiętajmy jeszcze mniej czytamy monolog z włókna węglowego wyzwany jakichś potężnych temperaturach auto Club ach, więc tam się naprawdę sporo energii wkłada w ten samochód, żeby go wyprodukować to, że są tam śladowe ilości materiału z recyklingu, a w postaci obić tapicerskich czy tego typu rzeczy no chyba tak do końca nie zmieni tutaj tej tej sytuacji trzeba było tę ślad węglowy dlatego kontenerze samochodu naprawdę nie zrobi, a to oczywiście, że tak natomiast na wieś są samochody, których w ogóle pewnie nie ma materiału zrozumienie Marek samochodów przejdźmy do tych zapowiedzi zwolnień ma taką mam zapowiedzi kilku nowych nie ma takich samochodów, w których nie ma materiału w rankingu dobrze to ciekawy jestem, jakie będą materiały z recyklingu w tych samochodach BMW, które są zapowiadane na kolejne lata i pytanie, na które zaraz udzielę odpowiedzi wg BMW, dlaczego to tak długotrwałe, dlaczego oni nie mają w odróżnieniu od konkurencji premium modeli premium tak wielu samochodów nawet w zapowiedziach, a przede wszystkim nie można nimi jeździć, bo i audi Jaguar Mercedes no już już SUV-ami kresowe Rami elektrycznymi to już są obecni jeśli od paru lat to przynajmniej od roku ale dlaczego BMW jak oni to tłumaczyli, bo jak przez kiedyś też się pytam na konferencjach ile poczekamy, dlaczego czekamy uzasadnienie jest jedno jest zawsze takie samo znaczy przynajmniej takie słyszy chodzi o to chodziło o to, żeby je wprowadzić te modele elektryczne wtedy, kiedy będzie już wystarczający satysfakcją dla satysfakcjonujący dla klientów zasięg, czyli nie wprowadzamy modelu zasięgiem 200 km tylko my chcemy wprowadzić model, który spokojnie tak jak załóżmy Tesla przejeżdża nim 500 km i ich dlatego tak tak długo czekaliśmy i co jest jeszcze ważne w tych zapowiedziach BMW, że teraz będą jedynie 2 Platformy dla spalinowych dla elektrycznych 1 dla przednionapędowych modeli droga dla tylna napędowych model, więc nie będzie specjalnej Platformy tak jak to robi koncentruje uwagę volkswagena tylko dla modeli zasilanych prądem, ale na czym się koncentrować BMW na słowach to nie jest żadna niespodzianka będą 3 solowe x 1 i 3 x 5 jak łatwo się domyślić od najmniejszego do największego będzie 1 sedan, który będzie oznaczony i 4 no i będzie kompaktowy hatchback, który będzie się nazywał 1, kiedy wszystko jak myśli już na rynku, gdzie ostatnio zdjęcia gotowego do sprzedaży co prawda w Chinach, ale to wersja Europejska będzie się różniła x 3 i to jest samochód, który na pierwszy rzut oka powiem ci, gdyby nie tam parę jakichś drobnych detali wygląda po prostu jakich trójka, a i to jest chyba ten trend, którą jak w tę stronę będą śliwy aż do myślę, że w ogóle to, że w Chinach to się nie dziwię, bo generalnie szacowane, że za 10 lat w Chinach samochód co drugi premium nabyć napęd elektryczny w stanach Zjednoczonych w Europie co czwarty wg mnie to jest zbyt optymistyczne, ale 10 lat to jest bardzo dużo, więc zobaczymy jak to będzie wyglądać natomiast jeśli chodzi o tak wielu roku temu byśmy pół roku temu rozmawiali sobie, że Wiesław może któregoś dnia ma przy organizujemy naszą pracę radiową w ten sposób, że to będzie przyjeżdżał Radia zbuduje studio w domu i z powodu pandemii, czego pandemii co jest pandemia będziemy najpierw odizolowani, dlatego że tak trzeba potem, a potem po prostu nagle się okazuje nowy sposób pracy zdalnej to wcale nie jest taki zły dnia, jakby można trochę mniej jeździć, więc panie co to będzie za 10 lat naprawdę nie wiadomo, gdyż osoby można mnie jeździć, ale jestem już przerażony tym tym co widzę codziennie na drogach, bo po prostu no martwi mnie to to jest i być może państwo zauważyli, ale się bardzo często na straszą na różnego rodzaju 1 straszą, bo powiedzmy tak nie wiem, jaki to będzie odpowiednie słowa, ale tak robi się trochę jak piasek na widok kogoś obcego Warcie, kiedy mam do czynienia z ze stroną przeciwną, czyli np. kiedy czytam przekazuje państwa informacji, które pochodzą z organizacji, które zajmuje się lobbingiem na rzecz przemysłu motoryzacyjnego, które jak próbują udawać takie łowieckich Wilczej skórze był Piast będzie owca, które udają np. jezdnie niezależne dziennikarstwo albo jakiś ośrodki tego typu rzeczy i i czasem bardzo się denerwuję bardzo się, jakby tutaj z tym nie zgadzam i mam na stronach Samaru bardzo ciekawą rozmowę, która właśnie trochę mnie po denerwowała prezesa związku dealerów samochodowych z panem Markiem koniecznym i już Litza zapowiedź tego art. 7 co jest ze mną nie tak to jest jednocześnie tak po prostu jest takie to po prostu jest taki trochę jednak bardzo no wiesz no takie przeczytam państwu dobra prezes związku dealerów samochodowych mówi w ten sposób związek banków polskich szacuje, że na kontach oszczędnościowych Polaków leży 858 miliardów złotych, gdyby przy wsparciu państwa udało się zbudować dobry program pro popyt owe to być może będą oni chcieli część tych pieniędzy przeznaczyć na zakup aut z miast, czyli jest taka organizacja, która właśnie związek dealerów samochodowych chęć zastanawiał, kto pieniądze jak te pieniądze mogą ludzie, którzy mają oszczędności przeznaczyć na zakup samochodów jak zwierz z 1 strony to rozumiem, bo to od tego ta organizacja jest, żeby właśnie się rozglądać, gdzie te pieniądze klientów są, ale z drugiej strony trochę trochę buntuje się we mnie takie podejście, że skoro ktoś jakiś pieniądz powinien kupić sobie nowy samochód, bo dzięki temu branża będzie miała dobrze, a rozmowa ta, którą zresztą polecamy ktoś chciał wybudować były przytaczać wszystkiego nie będę dotyczy dopłat samochodowych to znaczy w tym momencie branża motoryzacyjna w Polsce bardzo chciała, żeby rząd rozdawał pieniądze tym wszystkim dopłacać do nowych samochodów dzięki temu oczywiście bardziej by kto na tym zyska no tutaj narracja ze strony związku dealerów samochodowych jest taka, że w zyskach etatyzm wszyscy, że zyska na tym państwo przede wszystkim, że to nie jest tak, że chodzi o to, że chodzi tylko włącznie od dilerów samochodowych nie absolutnie chodzi o to, żeby państwo, żeby państwo miało się dobrze to tutaj jeszcze 1 cytat, że to nie jest dopłata tylko to jest inwestycja, czyli żadne przekazanie, czyli dopłacanie tak jak teraz dzieje się we Francji dopłacanie do każdego samochodu, który jest na sprzedawane to jest nasz to nie jest rozdawnictwo pieniędzy to jest inwestowanie pieniędzy jak uzupełnia się tutaj z tym zupełnie się tutaj nie zgadzam mam nadzieję, że branża motoryzacyjna przetrwa tutaj bez większego problemów importerzy zresztą co to jest, więc podkreślone na uruchomili szereg narzędzi, które pozwalają dilerom, na jaką sprawniejszą pracę w tych trochę trudniejszych, ale też na Boga 2 miesiąc tak zresztą co no ja bym tutaj jednak nie zgodził bez większych problemów problemy są bardzo, żądając od zwolnienia w holu dobrze w wielu fabrykach, ale osób i też rysować przed rozmowami do Poznania ona w piątek czas tam już dzisiaj umknął zupełnie jak mógł porozmawiać o tym w piątek pytanie to jest pretekst czy to jest prawdziwy powód, by to piątek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA