REKLAMA

Sytuacja w branży motoryzacyjnej, system eCall oraz zmiany w testach Euro NCAP

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-12 19:40
Czas trwania:
14:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski państwo towarzyszą trochę dziwny dzień, bo tak między świętami, czyli po dniu świątecznym przed weekendem dla wielu to po prostu weekend mam nadzieję, że mamy jednak wiernych słuchaczy, aby pozwolił sobie Jacku zacząć od tego od tej końcówki zdania odrębne bez większych problemów branża motoryzacyjna przerwano, gdyż te problemy się będą ciągnąć miesiącami Rozwiń » jeśli nie Arabii problemy takie chociażby, że mnóstwo ludzi straci pracę rozmawialiśmy z oferty motoryzacyjne to są pośród no jak to kto wie przyszłość są zwolnienia różne formy konkret przecież dobry no ale jakich Fabryczna tak o takiej nawet najbarwniejszych McLarena zwolnienie z 14 załogi mówi tak, bo pana nowa mówisz nie mówi makler na tym, że ofiary oddzielny tom in o to, że komend oleju, ale Sławku jest to przepraszam bardzo to są pretekst jak nie wierzę w pętlę i faktycznie zwolnień zwolnienie dostaje 14 załogi, ale w poniedziałek mogą państwo, by przesłuchać mówiliśmy bardzo wyraźnie o tym, jak, a wpłynęło na wzrost sprzedaży pojawienie się nowego modelu, czyli tai po 10 lat temu 89 lat temu będę sprzedawał 10 000 samochodów 11 000 samochodów przed wprowadzeniem Bentayga po wprowadzeniu Bentayga sprzedaje 10 000 samochodów 11 000 samochodów miał być gwałtowny wzrost nie ma gwałtownego wzrostu cóż efekt nam na koronę wirusa pandemii tego wszystkiego co ostatnio się w na świecie wydarzyło nie jest doskonałym pretekstem do tego żeby, więc takie czy teraz wszystko dobrze to ja mam konkretne dane mogą być dopłaty okazała, gdybyśmy słuchać dobrze, żebyśmy my mniej, ale poczekać, bo mam konkretne dane już w tej chwili pytałeś, gdzie są konkrety, kto o tym, mówi no, więc mam coś takiego firma, która nazywa się europejskie Stowarzyszenie dostawców oto obraz lobby to podane jest podana jest przez Samar są to dobre nastroje przedsiębiorców to wiadomo, że przedsiębiorcy obawiają, że będzie spadek przychodów itd. itd. wiadomo przedsiębiorcy jest przewidywane jest redukcja zamówień w tym roku ponad 30% i teraz tak jest coś takiego piszą duże cięcia niemal pewne, czyli 84 przedsiębiorstwo motoryzacyjne 84% ma zamiar ograniczyć inwestycje 78% firma zamiast 2 ma zamiar zwalniać pracowników to co po prostu są dane i prawie 40% firm podjęło już kroki w celu ograniczenia budżetów na badania rozwój tak dalej ktoś produkuje ktoś bada i rozwija nowe modele to są ludzie ci ludzie przestaną być potrzebni i zwolnienia będą to wiadomo to niema wątpliwości tylko właśnie nie chcę polemizować z tym, że niewielkie regulaminu proboszcz można, by je co jego definicja nie, ale decyzję już dane jakiejś organizacji, której pierwsze słyszy się powtarzam ci raz jeszcze moim zdaniem to wszystko jest potwornie naciągane załóżmy Sławków załóżmy, że tworzymy związek z zawodowej wszystkich radiowców i stajemy się takim głosem całej naszej branży ludzi pracujących w radio i w tym momencie zaczynamy z do wszystkich, którzy tylko będą chcieli puścić dalej świat jako europejskie Stowarzyszenie era osób pracujących w radio wysyłać dramatyczne komunikaty przekonując, że nasze nasza praca w związku z tym, że nie możemy normalnie pracować, bo mikrofony są nie, że nie można ich np. sterylizować, że jakby musieliśmy ponieść ogromne inwestycje w związku z tym, że nie można dojść do pracy spotkacie 1 studia itd. tak pilnie potrzebujemy pomocy, bo inaczej zamilknie eter rozumiesz można wszystko, jeżeli tylko była na tyle mądry i przebiegły, żeby sobie wcześniej stworzyć jakieś takie zaplecze w postaci organizacji, które będą lobbowały za z jakimiś swoimi interesami rozumiesz, bo może to Sławku tylko nowe lokale, ale ja mam konkretne informacje tylko z członkami i chociaż mam tutaj tak Daimler aut dla aut ogłaszają, że zmniejszają globalne zatrudnienie blisko 20 000 osób straszą no mają zamiar ale czego podobne plany informuje amerykański koncern General Motors Ford Motor oraz japoński Nissan agencja Bloomberg wg tych danych, mówi że koncerny motoryzacyjne mają w najbliższym czasie zwolnić 80 000 osób no kwestia to jest duży problem trzymały dla kogo to, ale no może tylko przechodzimy do projektu będą zwolnienia będzie mniejsza produkcja i tak samo ile w salonach przereklamowane wolnego tematu, który trochę się z tym wszystkim łączy czy wiesz jak karate firma volkswagen odnotuje pod koniec tego roku 3 proc, a ty mówisz w facta czy mówi w tym euro tak no nie nie będę zgadywać niewielką wadą odnotuje zysk mimo tego, że oczywiście pandemia za kryzys itd. tak dalej mało tego prawdopodobnie mimo tego, że była naprawdę niezwykła wtopa Zobacz z volkswagenami golfa ami ze skodą octavią sad plonem okazało się, że samochody produkowane od ubiegłego roku wprowadzane do sprzedaży sukcesywnie na zależności od modelu jak pada momencie trzeba było wstrzymać dostawy samochodów do klientów, dlatego że okazało się, że są one niedopracowane to znaczy system powiadamiania o wypadku tzw. call wymagamy, jeżeli chodzi o wszystkie nowe modele przez Unię Europejską od tego roku nie działa poprawnie działa w ten sposób zresztą niestety ostatnio żeśmy mieli okazję wykorzystać sprawdzić działanie tego rozwiązania w praktyce się już na szczęście nikomu nic się nie stało w przypadku samochodu Reno była kolizja strzeliły poduszki powietrzne auto automatycznie wezwało pomoc przesłało około przesłała dokładną lokalizację samochodu, gdzie się ten samochód znajduje no i gaz z, zanim ja je jak dojechać na miejsce zdarzenia przed co prawda strażą pożarną policją karetką, ale działa sprawnie volkswagenach szatach w skodach okazało się, że to nie działa, że te wszystkie cała infrastruktura bardzo skomplikowana, który opowiemy państwu w przyszłym tygodniu przy okazji testu nowej skody octavii, że to wszystko nieco ze sobą pracować tak jak trzeba, więc dostawy zostały bardzo ważne one teraz np. wpłynęło dostał też ona na samochody testowe dopiero ostatnio byliśmy skody octavie osada była ona nowego zapisałem się chyba na za 1,5 miesiąca, bo też samochody niby są, ale nie można z nich korzystać, więc mimo takich takiej wpadki tej sytuacji, którą mieliśmy ostatnio na dna na rynku fuzji wagę prawdopodobnie będzie po prostu, więc też wiesz mam nie mogę doczekać tej naszej audycji wtorkowej, bo obaj jeździliśmy skodą octavią gorsza omawialiśmy już pół roku temu jak mówi Ilona mówimy w lipcu, a to wszystko samochody przecież no w bardzo podobne do siebie jednak dobrze to ja w takim razie coś Niemcy zapowiadaliśmy to nie zapowiadaliśmy tylko mówiliśmy, że więcej powiemy o tym, testy euro NCAP europejskie, bo to euro to jest Europę organizacja mam nadzieję mam nadzieję będą zmienione i to sporo jest tych modyfikacji one trochę będą dostosowane albo zbliżą się trochę do tych testów amerykańskich albo pozaeuropejskich, bo w wielu krajach są różne wielu wielu kontynentach może bardziej precyzyjne są różne organizacje, które się tym zajmują co jest najważniejsze najważniejsza zmiana Niemcy zauważyłeś, ale w ostatnich latach to 5 gwiazdek to zdecydowana większość samochodów otrzymywała tam dopiero były szczegóły ta była ochrona przecież kierowcy pierwszego ochrona dzieci tam w poszczególne były poszczególne elementy oceniane dopiero wtedy wychodziły te różnice natomiast najważniejsze zmiany, jakie są przede wszystkim zderzenie czołowe do tej pory było z przeszkodą nieruchomą no w praktyce wiadomo, że jednak chyba dość często samochody zderzają ze sobą, czyli też poruszają tym razem będzie de formowania na przeszkoda mobilna, czyli oba obiekty będą się poruszać i oba będą się poruszać ten sam z tą samą prędkość z taką samą z taką samą prędkością chodzi też o to, żeby określić nie tylko uszkodzenia ciała pasażerów, które będą w samochodzie badanym tym głównym, ale też będzie badana konstrukcja przedniego jakiś sposób uszkodzenie pasa tego samochodu badanego wpływa na uszkodzenia w drugim pojeździe uczestniczącym w oddziaływaniu też związane tak oddziaływanie też będzie będzie też zmieniona procedura dotycząca symulacji zderzenia bocznego, ponieważ będą się one odbywać przy jeszcze większej prędkości i też będzie badane czy nie nastąpi groźny kontakt między kierowcą pasażerem no, którzy wiadomo chciała ulegną przemieszczeniu prawda no i teraz jest pomysł od razu pytanie nasuwa czy będą środkowe powiesz w związku z tym potrzebne środkowe poduszki powietrzne między fotelami, bo jakoś wydaje mi się, że chyba może nie poprawisz, że chyba do tej pory nie było ich są głównie w samochodach dostęp do rynku amerykańskim czarze aż o Europie już się to dziś pojawiło to szczerze mówiąc no, czyli dostosowujemy się do rzeczywiście subwencji PiS dostosowuje się do amerykańskich no i co jeszcze będzie dla własnych niespełnionych aktach to w hyundaiu ostatnio ten typ poduszki powietrznej w kąt samolotu z koncernu General Motors złej, jeżeli nie ma takiego wymogu jak na razie nie punktuje z powodu to deszcz mają technologie i Andrzejem, który co prawda Europy już nie jest reprezentowany, bo przecież sport Francja, ale Hyundai już mają swoich samochodach dostępnych na rynku amerykańskim w związku z tym możemy przewidzieć, że zaraz będzie również samochodach dostępnych na rynku europejskim zaraz w dalszym równość kota da się to wprowadzić jeszcze kończąc te zmiany będą też badane to nowy detalista wiadomo powiększa aktywne systemy bezpieczeństwa kolejne działanie automatycznego hamowania awaryjnego również przy cofaniu skręcaniu na skrzyżowaniach oraz będzie badane coś co rzeczywiście działa różnie nie do końca nie do końca dobrze, ale jak to w przypadku tych elektronicznych systemów to nic nic dziwnego monitoring poziomu koncentracji kierowcy na pewno wiele razy wiele razy ci samochód dawał zrozumiałam, że Skoda octavia w czasie, że taka Skoda octavia ostatnio cały czas wyrywała kierownicę z ręki cały czas uważała że, aby flagi albo nie krzyczała, że nic fabryki kierownicy, ale ja trzymam rękę takich oda i to w dodatku najbardziej prawidłowe to tylko możliwe mówi o nowej 1 rzecz powiem z aktami tego akurat nie zauważyłem, ale np. mercedesa dość agresywnie to staram się wyłączać to działa ten aktywny system będziemy testować omawiać za 2 tygodnie mercedesa GLA to jest kolejny model mercedesa, którym to wyłącza, dlatego że czasami muszę wydaje, że zjeżdżam z pasa dość energicznie mnie na ten pas można być budzący później no wiesz są to pewnie niektórzy powinni się obudzić, a niektórym to po prostu przeszkadza wjeździe no ale na szczęście mamy trzeba mieć 1 ciekawostkę z firmy BMW marki BMW, która parę miesięcy temu za trząsł motoryzacyjny internatem, gdybym w sieci pojawiło się zdjęcia czwórki nowej czwórki, a czy takie jedno usportowionej powiedzmy bardziej tak dynamicznie narysowane trójki po prostu wersji trzydrzwiowej uprawnia też pięciodrzwiowej Knighta natrzeć miała trójka ona ma taki bardzo bardzo bardzo bardzo dziwne grill i to jest coś co co ja tak jak te nerki charakterystyczne zawsze były szerokie ostatnio bardzo bardzo szerokie tak teraz po prostu bardzo wysokie z 1 strony chyba wywiązują do motoryzacji lat powiedzmy siedemdziesiątych osiemdziesiątych, a z drugiej strony trochę spłacą wzbudził naprawdę ogromne ogromne w tej czwórce taki myślę, że negatywny oddźwięk też znajdą się tam także został powiększony takich monstrualnych rozmiarów, więc tam koledzy sobie żartowali przynoszą jakieś skrawki ogrodzenia tego typu rzeczy, porównując do tego samochodu nowa czwórka będzie miała kontrowersyjnej kontrowersyjny grill nowa czwórka jest zaprojektowana taki kontrowersyjne jeszcze raz słowo sposób natomiast chyba ktoś dostał po łapach za narysowanie tego samochodu w ten sposób, dlatego że widziałem ostatnio zdjęcia szpiegowskie nowej ich z jedynki, która pojawi się na rynku prawdopodobnie za 2 lata i ten samochód będzie miał już prawdopodobnie zwykły normalny grill taki, który nie będzie laur hejt tylko będzie będzie po prostu zwykłym normalnym samochodem nie będzie to tak, ale różnią te te powiększone grille to wzbudziło już zburzenia wielu osób to kwestia gustu oczywiście byłem w siódemce zeszłego roku izbę wójt siódemce nowy model jak pamiętasz dość duże delikatnie mówiąc prawda Sławku kończymy słuchajmy kończymy, a to co jeszcze warto powiedzieć, bo jednak wspomniała ja przypomnę Skoda octavia nowa generacja przyszło niezwykle ważna premiera oraz kontrowersyjne, bo myślę, że ma no to będzie ciekawa audycja o tak państwu powiem tak będzie ciekawa audycja też mam nadzieję, kiedy już obaj pojeździmy nową też generacją to ważne mercedesa GLA kłaniamy się to pewnie też mięśnie Sławek warszawski Jacek Balkan życzymy państwu ładnej pogody w weekend do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA