REKLAMA

"Potrzeba nam lat, żeby odrobić te straty". Jak branża hotelarska wraca do życia po lockdownie

Przedsiębiorco, co u Ciebie słychać?
Data emisji:
2020-06-15 10:10
Prowadzący:
Czas trwania:
12:45 min.
Udostępnij:

Hanna Lubowska, dyrektor hotelu Mrągowo Resort & Spa opowiada w rozmowie z tokfm.pl, jak jej obiekt funkcjonuje w dobie pandemii koronawirusa. - W czasie lockdownu gospodarki praktycznie przestaliśmy działać. Uniknęliśmy redukcji zatrudnienia, bo połączyliśmy środki z tarcz antykryzysowych z własnymi oszczędnościami - mówi Lubowska. Jak dodaje, potrzeba będzie lat, żeby odrobić straty poniesione w związku z pandemią. - Jeśli obostrzenia nadal będą utrzymywane, to duże hotele mogą sobie nie poradzić. Nie widzimy jeszcze szumnie zapowiadanego w mediach boomu na wakacje w Polsce - podkreśla.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przedsiębiorco co u ciebie słychać rozmowy tokfm witam serdecznie Jakub Byliński tokfm PL kolejnym odcinku naszego podcast porozmawiamy o kondycji branży turystycznej w dobie epidemii wirusa mają państwa gościem jest pani Hanna Lubow ska dyrektor hotelu Mrągowo resort ten spadł dzień dobry dzień dobry chciałbym przede wszystkim zapytać jak wygląda jak wyglądała ta sytuacja jeśli chodzi o obroty hotelu o ilość gości z miesiąca Tychy, który ogłoszono od razu stan stan Rozwiń » epidemii, czyli chodzi marzec kwiecień możemy też zahaczyć o Mai i porównując to np. do poprzedniego roku jak jak wyglądały obroty państwa przypadku i jak wyglądała ich gości hotel to znaczy obroty nasze i spadły z diametralnie w porównaniu do roku 2019 te biorąc pod uwagę pierwszy miesiąc marzec to spadek w kwocie około 70%, jeżeli chodzi o przejazdy naszych gości kwiecień to już całkowicie 100% i my w granicach diewięćdziesięciu procent, analizując przyjazdy i obroty kwotowe w porównaniu do roku ubiegłego i tak naprawdę tych strat nie jesteśmy w stanie na pewno odrobić w tym roku są to straty rzędu milionowych kwot na pewno, ponieważ hotel Mrągowo jest hotelem rodzinnym miał bardzo duże obroty miały prawie stuprocentowe obłożenie w każdym miesiącu i w związku z tym straciliśmy masę jak jak generalnie hotel funkcjonował na początku tego pierwszego na początku marca takie wprowadzono do ogłoszenia państwo, że w zasadzie całkowicie zamknęli nie było żadnych gości szybko próbowali państwo jakoś jeszcze funkcjonować to znaczy tak pracowaliśmy do momentu, dopóki nie zostały obiekty hotelarskie zamknięte już od tego momentu czyli od 15marca nie funkcjonowaliśmy, ponieważ wiązało się to dla nas jakimś ostrym restrykcjami, które zostały wprowadzone przez nasz rząd tylko tyle zostały zamknięte, więc nawet nie próbowaliśmy jakichkolwiek kroków, żeby przyjmować gości po bo tak jak wszyscy wiemy każdy hotel na Mazurach został zamknięty myślę, że w całej Polsce również nikt z nas hotelarzy nie próbował czegokolwiek robić wbrew ogólnym zasadom, które zostały, a czy byli państwo zmuszeni w takim razie do redukcji zatrudnienia w jaki sposób i to nas na całe szczęście ta sytuacja troszeczkę ominęła, ponieważ staraliśmy się jak mogliśmy, żeby nasi pracownicy najmniej na tym ucierpieli i nie było redukcji etatów żadnych, ponieważ skorzystaliśmy z tarczy anty kryzysowej przeszliśmy na taką 45 etatu, czyli to co mogliśmy naj najbardziej korzystne dla naszych pracowników dla firm, a co się zmieniło hotelu pod 4maja, kiedy zdjęto część tych obostrzeń w 4maja dla naszego hotelu tak naprawdę dużo się nie zmieniło, ponieważ my jesteśmy też hotel Mrągowo więcej na Mazurach nad jeziorem hotel, który posiada olbrzymią bazę noclegową z atrakcjami dla dzieci w szczególności jeszcze raz powtarzam hotel rodzinny i przyjazne, ale w momencie, kiedy zdjęto tylko część tych obostrzeń czy dalej były zamknięte place zabaw wewnętrzne zewnętrzne były zamknięte zespoły basenowe chcieliśmy wszystkich, ale większości nasi klienci to są klienci z dziećmi, więc było naprawdę bardzo mało zajętych pokoi jak ta sytuacja zmieniła teraz, bo już te obostrzenia hotele zostały otwarte aktualnie jesteśmy już bardziej otwarci mamy od soboty otwarte, czyli 6czerwca otwarta mamy zespoły Bassano ne basenowe place zabaw dla dzieci już od 6czerwca mamy zdecydowanie więcej gości, ale nie jest to ta liczba gości ta ilość zajętych pokoi, którą mieliśmy rok temu, a czy w takim razie na jakie nas jakimiś obostrzeniami muszą się liczyć klienci hotelowi państwo w tej chwili to znaczy tak z ilością gości przybywających na obiekcie, czyli nie został jeszcze zdjęto restrykcji, jeżeli chodzi o ilość osób na pokój, więc mamy połowę gości restaurację pracuję już prawie normalnie oczywiście nie mamy budżetów, które goście mogli sami sobie korzystać i wybierać dania obsługiwane są przez pracowników o szanujemy pokoje na wszystkich pomiędzy przestrzeniach ogólnodostępnych znajdują się wyspę sery do mycia rąk są maseczki do zakupienia w recepcji wiadomo, że personalne to obowiązkowo rękawice i maseczki muszę mieć ubrane lekcji nad recepcją poza tym w recepcji głównej to są lekcji w recepcji rekreacji i w gabinetach kosmetycznych też są lekcji tam, gdzie się wykonuje manikiur pedikiur we wszystkich gabinetach są dyspensa do mycia rąk i siłownia jest dezynfekowana po każdym gość zgodnie z zaleceniami czy widać taki trend, który było głośno w mediach, że Polacy zwrócą się w tym roku bardziej w stronę wakacji w kraju i nie będą planowali jakiś dalekich wojaży w tej chwili nie obserwowaliśmy jeszcze tego, żeby tak się działo, że faktycznie jest bon na hotele w Polsce myślę, że prędzej i szybciej goście skorzystają z takich mniejszych obiektów większe obiekty będą dalej miały problem na pewno większy, żeby się zapewnić natomiast my jako hotel będziemy starać się, żeby jak najwięcej gości przyciągnąć naszymi atrakcjami, które organizujemy w trakcie lata, czyli robimy takie pobyty pakietowe z animatorami profesjonalnymi, którzy będą prowadzić codziennie tematyczne zajęcia dla dzieci i nasz asortyment poszerzamy wewnątrz place zabaw, aby goście mogli liczyć na atrakcje w każdą pogodę nie tylko w momencie, kiedy słońce, bo wiadomo, że jezioro mamy 150m od hotelu, więc bez problemu będzie można z własną plażą, gdzie można wypożyczyć sobie sprzęt popływać na nowo wyremontowanym tarasie planujemy wieczorki z muzyką na żywo oraz kolacje grillowe przy dłuższych pobytach dla naszych gości proponujemy rabaty proponujemy jakieś dodatkowe PLK drinki wszystko to co mogłoby zachęcić naszych gości z ich przemiły mi dziećmi do odwiedzenia naszego hotelu i nasze pakiety poza poza tym zawierają bezpłatny dostęp do strefy rekreacyjnej, czyli mogą goście korzystać z basenów sauny siłowni i braku wizji zewnętrznej placów gier boisk mini golfa poza tym dysponujemy wypożyczalni rowerów kortami tenisowymi krytymi odkrytymi na czym uważa pani, że te rozwiązania, które zaproponowali rządzący w ramach tarczy antykryzysowych są skuteczne i wspominała pani, że to uda dzięki temu udało utrzymać zatrudnienie, ale i to jest takie dosyć doraźne działanie a jakby to jak to wygląda w dłuższej perspektywie czasowej i tu muszę powiedzieć, że oczywiście jest to doraźne działanie i dlatego tak jak już wcześniej mówiłam nie wiem czy duże hotele będą w stanie w tym roku sobie poradzić i jeżeli nie zostaną dalej zniesione obostrzenia typu i ilości osób na 1 pokój, bo tak naprawdę w tej chwili możemy sprzedać połowę tylko hotelu, więc przy połowie hotelu są to obroty hotelu zmniejszone o połowę, a procedury w takim razie ile ile państwo mogą mogliby przyjąć gości nie bez restrykcji ile to jest w tej chwili bez restrykcji moglibyśmy przyjąć 700 osób do hotelu głównego, ponieważ mamy jeszcze hotel obok, które przyjmuje szkółki piłkarskie i tam też 200 dzieci mogłaby mieszkać natomiast w obecnej sytuacji możemy przyjąć około 450 do 500 osób, a czy w takim razie to wpłynęło też na cenę, jeżeli chodzi o pobyt państwa w hotelu do obecnie to są tylko te promocje pakietowe, które pani wspominała czy musieli państwo po prostu obniżyć cenę to znaczy ceny może na razie nie obniżaliśmy natomiast nie podwyższyliśmy drastycznie cen, które wiadomo, że nie tylko w naszym hotelu ale, analizując konkurencję widzimy, że ceny rosną nie tylko u konkurencji, ale cenę no szybują do góry bardzo mocno my postanowiliśmy nie robić tego tak drastycznie, bo z dużymi łyżkami to my się nie najemy powoli po trochu, żeby goście będą chcieli wrócić, żeby nam zaufali, że jesteśmy bezpiecznym hotelem, że nic się na pewno nie wydarzy, że przestrzegamy wszystkich zasad myślę, że to jest chyba najważniejsze w obecnej dobie, gdzie te ta choroba w każdej chwili jesteśmy straszeni każdej strony, że ona na pewno do nas wróci i na pewno jesienią będzie znów to samo, więc no nie chcemy tych gości naszych od razu przerazić ceną nie wiadomo, jaką wręcz tak jak mówiłam będziemy, jeżeli ktoś zdecyduje u nas nawet na taki dziesięciodniowy pobyt czy siedmiodniowe czy ośmiodniowe będzie udzielać dla gości rabatu wspominała pani Zyty w tym roku strat się nie uda odrobić po tych kiepskich miesiącach marcu kwietniu maju to w takim razie w jakiej perspektywie panie myślą, że uda się jakoś wyjść na prostą myślę, że w tym roku to my nie jesteśmy w stanie, żeby odrobić straty tegoroczne ja myślę, że to potrzeba lat, żeby jednak odrobić straty to to nie jest naprawdę taki mały, a z drugiej, że tak powiem jakiś wycinek tych strat, bo gdyby, gdybyśmy chcieli te straty odrobić tak naprawdę w miarę w przeciągu nie wiem może 2 lat musielibyśmy bardzo drastycznie podnieść ceny no wiadomo wiąże się z tym, że goście nas nie odwiedzą niestety, a tu tarcza to jedno, a w takim razie jak udaje się hotelowi spinać tamtą bieżącą działalność to kwestia, jaki poduszki finansowej czy kwestia zaciskania pasa po prostu nie to jest kwestia wcześniej wypracowanych tutaj naszych oszczędności innej naszej poduszki finansowej i no w tej chwili właśnie jesteśmy w stanie, żeby to wszystko połączyć i na obecny moment spiąć poprawnie, żebyśmy musieli nie zaciskać mocno pasa i potem w pewnym momencie nie wystartować albo się, że tak powiem mocno ograniczyć do jakiś tam wykonywanych przez nas wcześniej i gdy dla gości pakietów czy jakiś właśnie dodatkowych atrakcji wszystko postaramy się zrobić tak jak to było do tej pory zrobione dziękuję bardzo, za rozmowę moimi państwa gościem była pani Hanna Lubow ska dyrektor hotelu Mrągowo resort and Papa i dziękuję pani bardzo rozmów Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEDSIĘBIORCO, CO U CIEBIE SŁYCHAĆ?

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA