REKLAMA

"W głębi lasu". Rozmowa z reżyserami serialu

Gościnnie w TOK FM: Wyborcza, 8:10
Data emisji:
2020-06-17 10:10
Prowadzący:
Czas trwania:
33:03 min.
Udostępnij:

Serial "W głębi lasu" już na Netflixie. Czy trudno przenosi się amerykański kryminał na polskie warunki i realia? Jak wyglądała współpraca reżyserów z Harlanem Cobenem, amerykańskim mistrzem thrillerów i autorem powieści, na podstawie której powstał serial Netflixa? Jak przebiegał casting do serialu? Kalina Mróz rozmawia z reżyserami serialu "W głębi lasu" - Bartoszem Konopką i Leszkiem Dawidem. Więcej odcinków na https://wyborcza.pl/podcast. Zachęcamy też do wzięcia udziału w konkursie Wyborczej i Netflixa: "Jak Ty rozwiązałbyś zagadkę, o której opowiadają książka Harlana Cobena i nakręcony na jej podstawie serial?". Napisz opowiadanie kryminalne i wygraj atrakcyjne nagrody - szczegóły już wkrótce na Wyborcza.pl

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest ósma 10 podcast gazety wyborczej rozmawiamy o serialu Netflixa w głębi lasu na podstawie powieści Harlana Cobena i o tym czy trudności przenosi amerykański kryminał na polskie warunki i realia ósma 10 podcast gazety wyborczej nazywam się Kalina mróz, a moimi gośćmi są reżyserzy serialu w głębi lasu Bartosz Konopka dzień dobre czy nowy Leszek Dawid dzień dobry dzień dobry, jakie były początki jak reagowaliście na propozycję przeniesienia amerykańskiego kryminału Rozwiń » na Polski serial materiał źródłowy to amerykańska powieść Harlana Cobena ja pamiętam, że byłem zaskoczony, ale bardzo ucieszony no bo wiadomo, że kiedy Ania nagle do mnie zadzwonił jakoś marcu chyba zeszłego roku, że zbiera ekipę bardzo się ucieszyłem, dlatego że produkcja Netflixa dużo dla mnie znaczyły i czułem, że będzie to więcej czasu więcej własności skupienia na tym, żeby chcieć przyłożyć do do realizowanych w serialu z nie znałem wcześniej 5 chwalono Cobena czy mierzona znała czytała i trochę zaczęła opowiadać o przystań książkę i byłem też pozytywnie zaskoczony, że to, że to nie jest taki komina zupełnie użytkowych w sensie, że odpowiada tylko tych GI ma nas jak i zająć nasz czas przystąpiły godziny później niewiele z tego zostaje wykorzysta taki przykład czy głębszego kryminał taki wniosek tak nazywają takie kryminały refleksyjnego w sensie opowiadanych przez głowę głównego bohatera Polakom plan, czyli Pawła Kubickiego w naszym serialu i gdzie te wydarzenia są traktowane dosyć swobodnie natomiast dzięki temu żony cofa się do 1004. ale też, jakby taki rynkowy sposób opowiada o swojej obecnej rzeczywistości ja mógł się jakoś bardziej z nim utożsamić bardziej to wszystko przeżyć dlatego, że to bardzo mocno przechodzi przez 1 człowieka i przez jego przeżycia przez jego wątpliwości pragnienia nadzieje i to coś co bardzo widać, że to jest bliskie są jednocześnie bardzo trudno się przekładana na FIM na serial odnosi i rzeczywiście w trakcie prac wyszło nam, że nie uda nam się tak zachować tego monologu wewnętrznego, jakbyśmy chcieli opowiada jakieś sobie i zamieniamy na taki bardziej klasyczne obiektywny ciąg opowiadania zdarzenia i co wymagało rozpisanie pewnych rzeczy wypełnienia pewnych luk w tych ciągach przyczynowo skutkowych no oczywiście przełożenie na polskiego to było dosyć trudne, dlatego że ciężka jest bardzo mocno zanurzona w takim amerykańskim kontekście osobowości to już pewne taki pewny pewnych różnic klasowych i pewnej specyfiki tamtego czasu tamtej mentalności natomiast u nas opowiadanie o współczesności i dziewięćdziesiątym czwartym roku sięganie do przyszłości siłą rzeczy nakłada się na taki kontekst polityczny społeczny sięganie do transformacji opowiadania o pokoleniu czterdziestolatków, którzy 1 nogą byli jeszcze w PRL-u, a drugą nogą weszli nową rzeczywistość zapoznali się wolnością i mogli zrobić ze swoim życiem chcieli co wcale nie było takie łatwe, jakie dziś widzimy perspektywy czasu, ale jestem bardzo ciekawa opowieść właśnie tej transformacji takimi uczelni się wżyciu pewnej elastyczności, że życie sytuacja w świat może się zmienić w każdej chwili musimy się do tego dopasować musimy jak się upaść na 4 łapy odnaleźć się przy nowo znaleźć swoje miejsce w życiu w sposób taki o wiele bardziej intensywny niż złoto o pokazane w książce dlatego te realia amerykańskiego wsie były zupełnie inne natomiast wydaje się to co na co się na mówiliśmy od początku to jest dla nas najważniejsze to jest taka opowieścią o z o mężczyźnie w średnim wieku, który nie odnosi się zmierzyć się sobie odpowiedzieć na pewno pytanie skonfrontować się z trudnymi rzeczami i zarówno swoje współczesności z wyzwaniami, które przychodzą, ale też ze swoją samotnością pustką to, że Paweł Kopiński jakoś nieobecny niespełnionych swoim współczesnym życiu pani poukładane relacje z kobietami sam wychowuje dziecko właściwie córkę RI, że gdzieś w tym brakującym elementem ich rzeczywista przyszłość, która została jakoś oswojona zamknięta za kratkami została rozwiązana nagle nadarzy się okazja przyszła zaczyna się odbywać poprzez kogoś poprzez taki dziwny sposób zaczyna się wydobywać na powierzchnie i Paweł musi wykonać ten skok do przyszłości musi z tym zmierzyć stanąć wprawdzie pokonać pewne demony pokonać swoje lęki uwolnić się od pewnych też iluzji na swój temat na temat tego jak wyglądały jego życie zmierzyć się z taką trudną prawdę na temat swoich słabości też potknięć właśnie tych iluzji i pewnie też kłamstw, które za zaserwowali mu inni ludzie często bliscy też rodzinie i dopiero jak ikona to bardzo ciężką pracę wielokrotnie będzie w tym upada zmierzy się z tym demona Znicz dopiero wtedy może, jakby oczyścić uwolnić od tego ciężaru i zacząć taki bardziej już prawdziwe obecny spełni życie tu i teraz to taka mieszanka 2 rzeczy, gdy Netflix com będą z 1 strony metr x i od razu ma świadomość, że za każde drzwi wielu krajach jeśli nie we wszystkich prawie wszystkich krajach świata w związku z tym, czego zobowiązuje do tego, że trzeba jakąś formę komunikatu, który w będzie tam czytelne, więc duże zobowiązania drugie Kobe, które ma za sobą rzesze fanów i zwolenników jego twórczości, którzy mają dość, że oczekiwania wobec tego jak to zostanie przeniesione, na jaką więc z 1 strony ogromne jakieś obciążenie takim pozytywnym tego słowa znaczeniu z ich strony też świadomość tego, że jeśli chodzi o letnich mamy pewnego rodzaju swobodę w Rydze z doborze środków łącznie 800 pozwolić na coś co będzie dużo bardziej uniwersalne w kontekście użytych środków będzie nowa oryginalne nie musimy powtarzać pewne zarówno muszę się za naśladować właściwie z tym niczego, a z drugiej strony dośrodkowana dostajemy od razu porządnie zarysowaną intryga kryminalna zatrzymamy wyrazisty splot i mamy też wyrazistą postać to co w książce kompana ujmując to, że postaci przede wszystkim na postać perspektyw, które opowiedziane historie Polaków błędna jest bardzo wyrazista i takie subiektywne deklaracje chcieliśmy zatrzymać i zachować no właśnie czytałam rozmowę Harlana Cobena autorstwa Anny tatarskiej dla gazety wyborczej i on wspominał, że wam trochę odpuścił, mimo że zazwyczaj lubi się wtrącać w ekranizacji swoich książek to w przypadku wgłębi lasu tego za bardzo nie robił, więc minister szczęście jak to wyglądało waszej perspektywy tak rzeczywiście tak było to pochwała za to to było takie bardzo miłe zaskoczenie to dla nas, bo wiadomo, że z to jest bardzo taka trudna wydaje się sytuacja adaptacja książki, dlatego że literatura może pozwolić na nogi więcej ci im pewien sposób przeważnie zubaża jako literatura szczególnie w oczach autora z, dlatego że przekłada opowieść często taką wewnętrzną osobistą psychologiczną obrazy po prostu na taką fizyczną stronę rzeczywistości i co innego się liczy bardziej liczą się zdarzenia sytuacje akcji zderzenia między bohaterami tak dalej i tutaj daje się, że to wszystko się udało dzięki temu jak bardzo wierzę, że hala będzie z ciekawych filmów kina czy serialu czy telewizji, że jego ciekawy ten języki i zostawia sam liczył się ekspertem należy, iż ciekaw jak nigdzie czytają jego książkę jak przełożona inne znaczenie ma znaczenia są filmowe co z tego wyniknie jest otwarty na to, że coś się straci coś zyska w sensie otworzę jakiś inny wymiar właśnie o wypowiadaniu tych tak to chyba w tej wyglądało, dlatego że z nie mieliśmy z jego strony ani jakiś takich lęku niepewności taki był zablokowania, czego się czy sprawdzania czy na pewno dobrą stronę, że uwagi czy były wynikający z ciekawości tego procesu i takiego pytania chaos co nam chodzi o tę stronę idziemy jak przykładamy do znaczenia krajowej co ciekawe wydaje się to Super podejście do współpracy w ogóle jakikolwiek nie taka ciekawość otwartość na drugiego człowieka w 3 dni też na innych twórców, którzy też przykładają tą bardzo na amerykańską książkę, lecz na warunki polskie zupełnie innym momencie dziejowym zupełnie innych realiach i przy zupełnie innej mentalności ludzkiej, ale co zaskoczyło jak oglądalność Tate Live z Allanem jedenastego czy zakup sprzętu miał to hala mówi o tym, że chciał, żeby 1 z jego książek była zrobiona w Polsce chciał, żeby chyba nawet tak się wtedy łódzcy głosy, by w Polsce, dlatego że był ciekaw jak Polacy przełożą się to w ogóle jest, że jesteśmy dość ciekawym krajem z ciekawymi ludźmi z na pewno też o takim miejscem ciekawym momencie rozwoju czy ciekawym momencie dziejowym doczekały, bo tak nie widziałem takiego połączenia rzekła tak książkę może być ciekawa dla Polaków, ale rzeczywiście w trakcie pracy się okazało, że jeśli my, przekładając na Polski kontekst gotujemy w szczególności transformacji o tym, pokoleniu, które jest takim tym pokoleniu czterdziestolatków w tym szkoleniu nie wiem ich z PiS jakoś inaczej można inną łatkę przykleić 1 nogą było zanurzone w PRL-u, aby go mogą weszło odważnie nową rzeczywistość wyszło ku wolności wyzwaniom z no to rzeczywiście to bardzo taka dynamiczna sytuacja ciekawa zarówno dla filmu jak dla literatury, więc niewielką halę to przewidział może jakoś instynktownie pociąg nie wiem do końca nie jest winą tej myśli, ale rzeczywiście to był dobry szczęśliwy strzał może być tak do gustu okoliczności, że on chciał, żeby tak się to była jedyna w Polsce, bo wydaje się, że takie wdzięk podkreśli opiniach ludzi ktoś powie w internecie, że gdzieś w ten trudny przekład na polską rzeczywistość na to mówi transformacji, że gdzieś jest jakoś trafiony pogłębiony z tego bardzo cieszymy się nam na tym też dążył i nie znam innych modeli współpracy z Marlonem komendę, bo mamy tylko ten 1 nie mamy porównania ze zmiennym, który mamy możemy powiedzieć, że ta współpraca byłaby na bardzo dobre proporcje uczyliśmy za partnera autora, który absolutnie nie upierał się 3 rozwiązania, które były dla niego ważne w książce to samo wspominał, ale nie z powodu, a wymuszenia na nas jakiekolwiek zmiany, bo włączenia do gorącego piątku, kiedy zdecydowaliśmy się pominąć ne tylko unikał po prostu takiej kompleksowej rozmowy o tym gdzie jego perspektywa pisanie książki, gdzie nasza perspektywa adaptacji tego i gdy muszą wiedzieć czy to doświadczenie, które mamy maj perspektywy oceniam jako taką pracę z człowiekiem, który rozumie czym jest proces adaptacji co daje przestrzeń wolności członkom, jeżeli coś komentuje, a często się zdarzało komentować materiału z planów, które wchodziły każdego dnia komentował to tylko wyłącznie z dobrej wierze kogoś, kto chce zwrócić na co uwagę albo przypomnieć albo zapytać często, gdy było bardzo partnerskiej bardzo takie konstruktywne nie czuliśmy obciążenia rzeczywiście na samym początku się tego obawialiśmy jak to będzie wyglądało czy bądź strażników będzie pilnować swojego dzieła, żebym się krzywda nie stała z de okazało się, że ten rodzaj przestrzeni, które nam zostawił bardzo szybko udało stanąć procesem bardzo zadowolony z tej całej współpracy czytała mi słyszałam, że rynkowe jest bardzo zadowolony z obsady, jaką udało wam się skompletować rozmawiałam z Grzegorzem Kamińskim, który gra główną rolę Pawła Łapińskiego i Hubertem Miłkowski, który gra młodszą osiemnastoletnia wersje Kotlińskiego i opowiadali mi trochę castingu podobno korzystaliście np. ze zdjęć Grzegorza Damięckiego z młodości, a jak to wyglądało waszej perspektywy jak dopiero liście młodych aktorów to ich starszych w cudzysłowie wersji myślę, że jeśli chodzi o Grzesiek mińskiego Agnieszkę Grochowską w głównych rolach no to ważny jest nie tylko to, że są świetnymi aktorami bardzo doświadczonymi mogą wiele zrobić, ale też bardzo ważny jest, w jakich ludzi się wybierze, dlatego że ta najgłębsza tajemnica aktorskie polega na tym ile jak siebie to jako człowieka niż do postaci, jaką masz gotowość otwartość łatwość odwagę w tym, żeby opowiadać o sobie jako człowiek i wydaje się to co się tutaj stwierdziło to, że to trafienie polegało ono nie tylko na tym, że wybraliśmy się znienacka wziąć chcieli zagrać postać, ale właśnie chcieli, żeby zagrać, dlatego że ci coś ważnego opowiedzieć o osobie swojej perspektywy marzyć o momencie, w którym są to cudowne zrządzenie losu też się z i dzisiaj Kamiński w takim momencie dojrzałości swojej męskości, jakby w licznych doświadczeń też w swoim życiu, gdzie chciał się zmierzyć z tymi pytaniami, które padają w książce czy scenariusz też to znaczy z tym moje na ile nasze życie udane na ile nie na ile musimy się pogodzić ze swoją przeszłością nagle się z nią zmierzyć jak jest trudne jak pokonać swoje lęki jak nauczyć żyć z pewnymi brakami pewnymi tragediami, które wydarzyły się wcześniej jak uzyskiwać siły do wstawania codziennie rano zajmowania się swoją córką wykonywania trudnych zadanie, które stoją przed prokuratorem jak zachować w tym wszystkim swoje wartości spółek czy taki porządek moralny jak taki, bo 5 osób, które chcemy się trzymać jak zachować swoją wolność, że wszystkie pytania były ważne też dla Grzesia Kamińskiego jako człowieka dla Agnieszki Grochowskiej na pewnym etapie życia i to było kapitalne z 1 strony z drugiej strony, mimo że wybiegł młody aktor poprzez podobieństwo wizualne też później okazało w trakcie operacji, że pewnie dzięki temu, że uznaliście nawzajem czerpali z siebie nawzajem się, że chyba Victoria są takimi nastolatkami wciąż młodymi ludźmi, którzy też mają pewną swoją dojrzałość głębiej w poszukiwaniu nieważne, że nie chodzi tylko zabawy i używanie masek i zachłystywania się tym że, żeby mamy duże, lecz w serialu tylko, że szukamy głębiej właściwie to rozmowy zadawanie pytań szukania interpretacji było tak samo ciekawy trudnej głęboki mili jak jak z tym głosem aktora w obrębie castingu najistotniejszym zadaniem było znaleźć takie Energie, które wypełnione ekranizację będzie uiszczenie z perspektywy to podobieństwo fizyczne było jakimś ostatni element osobiście istotny, bo nie mogliśmy jako jawnie przekroczyć pewnej granicy, której nic nie uwierzyłby, że takiego, gdy mocodawca rocznie taki, że jakieś, posługując się imionami aktorów, ale była w pewnym sensie rzecz taką, którą przy okazji ocenialiśmy nie pamiętam etapu zdjęć, które zatrudnialiśmy możliwe, że coś takiego się między wydarzyło natomiast tym skoro zaczęliśmy od obsady dorosłej to potem szukaliśmy podobnej energii myśleliśmy sobie to był bardzo ciekawy w ogóle takie doświadczenie wziąć przed kamerę postawić młodszego aktora i obserwować jego Energie obserwować jego taką cechę fizycznie goście, która doprowadzi do tego momentu, w którym jest wrzesień i jakie moce, które są niezbędne do stworzenia tej postaci nie tysiące czwartym roku dziewięćdziesiątym czwartym roku szukaliśmy niewinności naiwności sekundowym tego słowa znaczeniu pełne beztroski delikatności i co było coś co było niezbędne zbudować relacje tysiące czwartym roku, a przy okazji zobaczyć co z tych cech, które budują relacje sprawia, że w tym dorosłym życiu Tent, a Kopińskiej będzie po prostu tym człowiekiem, który jest gdzieś w jakimś problemem, który nie jest do końca rozwiązany jakąś tajemnicą, jaką przepracowaną sprawą, lecz później okaże bardzo tragiczną dramatyczną i stało jest taki proces, w którym się dużo rozmawia się ze spadkiem jest nadal ubiegać tylko zadania nagle producent kraty ma i po takich zdjęciach próbnych, które trochę trwają potem siadamy oglądamy materiały dyskutujemy w jedynym budujemy jakiś świat, w którym ci ludzie się będą bronienia z ich strony też dadzą taką identyfikację z widzem dostępność jest na tyle istotny element, że przy obsadzie jak się jakość czy też nie dopatrzy co potem to jest strasznie trudne zarówno dla twórców kina aktora zależy starego aktora z tym coś się oczekujący, która od, której hymny on tam nie ma nie wnosi on ma 5 w ogóle swoją energię jest, więc to taki incydent drugiemu poświęcić dużo czasu i nie jest też mamy na to wpływ nie jest powiedziane skórę, że to będzie NT ten w istotny jest traktowanie tego procesu bardzo poważnie i w efekcie tego możemy się różnić spierać o tym, dyskutować zawsze to jest jakaś rozmowa o tym, czego tak naprawdę szukam co było też istotnym elementem dla nas wspólnie z bankiem, żeby się wzajemnie poznać zobaczyć opracować wspólną wizję tego kierunku, w którym zmierzamy, a więc więcej o opowiadaliśmy sobie tych postacie, tym bardziej kompleksową wspólną zjedzonych mieliśmy przeprowadzono wspólnie uczestniczyliśmy co było niezbędnym elementem, żeby się ten serial spełniliśmy swój kręci liście po 3 odcinki każdy pierwszy 3 Leszek Dawid pozostałe Bartosz Konopka reżyserzy to są zwykle bardzo silne osobowości trzymające pieczę nad całą produkcją opakowań liście producentów, ale z tego co pamiętam co powie daliście mi na planie w Tworkach chcieliście się tą wiedzą bez problemu dogadywali się świetnie tak potwierdzam z perspektywy czasu pozostaje nam potwierdzić, że rzeczywiście tak było od istotnym elementem było toczą bój przed chwilą, czyli długie przygotowanie i rozpoznanie tego, jaką stronę idziemy co nas myśli, więc zajmie się inspirowaliśmy IT i ten obraz opowiadania planowaliśmy wspólnie to oczywiście na planie każdy z nas pracuje inaczej każdy ma inną energię pracy często ma inne pomysły inscenizacyjne jeszcze inaczej prowadzi swój zespół ludzi którzy, zanim idą i w tym już nie próbowaliśmy się upodabniać początek Unii o to chodzi chodzi o to, żeby swoimi środkami zbudować ten sam seria 3 będą z takim logicznym ciągiem, więc dla mnie one największym wyzwaniem było realizować cenne, bo tak się czasem zdarzało, a sceny z odcinków Bartka, bo z 1 strony chciałem jak najlepiej przygotować materiał dla koncepcji matka z drugiej strony to jest taki mieszany sposób nie jest w stanie tego zrobić, bo na planie podejmuje szereg bardzo szybkich decyzji, które wynikają okoliczności, które sprawiają, że oraz ZRT materią jest w głowie od razu ową umiejscawia w kontekście konkretnych scen dzieją się kończy w tym czasie szerokim planem ona rzecz ujmując detalu albo traci moc czy bliskiego albo dla wróci jakością myśli bardzo kompleksowo strasznie trudno jest odrobić zadanie, więc jakimś momencie zrozumieliśmy, że po prostu się sobie zaufać zrobimy to za umiemy najlepiej tych okolicznościach, które mamy bowiem takie decyzje i planu nie będzie zwolnień do siebie wzajemnie czy, a to ma być powiedziane tak czy inaczej mówi to było jakieś wyzwanie, do którego musieliśmy się ja muszę przyzwyczaić z pewnością, żeby mając głowę ziaren jest dla odcinków Bartka do kilku upadkach rzędy mimo wszystko robić po swojemu moc i jest zaangażowane z 15% z w innym przypadku podjęcia się może można, by się pokusić o to, żeby zrobić po prostu system, który się nie do końca rozumiałem skoro on jest otaczająca publiczną, więc w myśl, że to indywidualność, bo po prostu absolutnie niezbędna w trakcie realizacji mimo tego się różnimy mnie siłą rzeczy jak się później okazało we z oględzin tego materiału robiliśmy 1 wspólny serial, w którym ma przebieg dość spójne jakiś dla mnie też było bardzo ciekawe doświadczenie, bo z 1 strony bardzo się cieszyłem, że ta współpraca będzie z Leszkiem znamy się od lat właśnie swój pierwszy z dokumentów jakoś tak, by być określona prowincjonalne właśnie to właśnie pozbawiono Wiktoria była zdolna do kozie i wtedy się jakoś nie może się znaleźć tam jakoś inaczej pamiętam z egzaminów wstępnych na Łodzi i czytam dziś szkoły to wtedy tak naprawdę się poznaliśmy pogadaliśmy i to takie radosne spotkanie, bo mieliśmy po raz pierwszy swoje dokumenty i w tym świecie dokumentalnym to rzeczywistość niż jakaś taka bardziej realna wszystko przed nami tak dalej, ale i potem gdzieś tam się czy mijaliśmy się w podobnym czasie robiliśmy tam swoje kolejne próby fabularne dokumentalne jak sobie nawzajem kibicowaliśmy ciekawe jest to, że ludzie nas często byli ze sobą dziś jakoś może jesteśmy do siebie podobni nie wiem czy wizualnie może nie, ale może rodzajem energii albo wzrostem tylko w helskiej, więc często ludzie w środowisku ma mylili do mnie często zwracali jak do Leszka Dawida Leszka Borka z dlatego wydawało się, że od osób ma marki rzeczywiście się świetnie spotkamy potem przekrzykując się okazało udało się rzeczywiście są pozostałe 4 główne założenia, ale w trakcie pracy ze zdziwieniem dowiadują się aktor albo etyki będziemy jednak inaczej pracujemy na Sejm zwracamy uwagę, iż jesteśmy innym ludzkim i poruszające tak dosyć oczywiste jest jednak w teczce wiele lat też może wyszliśmy razem z tych doświadczeń dokumentalnych i poszliśmy innymi ścieżkami teraz tak widać to było bardzo ciekawe dla aktu szczególnie, bo Grzesiek Kamiński 4 mówił o tym, że rzezie musi jak stawiać na palcach 2 nóg wtedy nie bo jakby musi wychodzić naprzeciw oczekiwaniom 2 różnych reżyserów 2 różnych ludzi i to jest to poszerza biegu zakres też ekspresji to jest bardzo dobre to jest dwukrotnie większe wyzwanie, ale myślę, że to co powoduje, że jednak ta opowieść spójna jako taka, że jednak mimo wszystkich naszych grożąc, że to jest, że jednak wyciągnęliśmy podobne rzeczy z pewną spójność pewna wygoda też oglądanie dla widza to jest chyba to, że od 11 drogi są podobne wychodząc z dokumentu w sensie takim się, że gdzieś nauczyliśmy się też bycia jak w kinie sprawdza się być blisko człowieka jeśli tak naprawdę najważniejsze są ci ludzie, o których opowiadamy o przełożenie, które próbujemy znaleźć na na widza też na nasze życie nie wierzę, że już coraz to jednak służebna w tym jeśli chodzi o o wykonywanie Chico i pokazywali zawłaszczenie, jakby cała przestrzeń pokazywanie jak to twórca jest ciekawy jak wykręcić tutaj inscenizacji co ciekawego dopowiedzenia jak bardzo długo tego tutaj jeśli wszystko oddziaływać tylko właśnie trochę inaczej niż gdzieś jesteśmy połączeni z uczelni z bohaterami postaciami z akcją i z ekipą i że że są bardziej kimś, kto nadaje pewne kierunki uruchamia, pamiętając też wpadki to wszystko wybija pewne rzeczy i gdzieś ta chęć, żeby wejść bohaterów czy żywa, że z nim opowiadać przez ich głowy serce więcej zmysły itd. czy to nas jakoś tak zbliżyło się to dziś podobne, że to daje to spójność nie to jest ciągle takie nasze w sensie opowiadane bardzo mocno przestała Kuklińskiego subiektywnie przesłały też niż dziś tak mamy dziś jakoś tak dyskretna obserwująca czasami subiektywną uczestnicząca, ale jako spójna w ramach tego świata w tym świecie udało wam się bardzo sugestywnie stworzyć rzeczywistość lat dziewięćdziesiątych, zwłaszcza z letniego obozu bardzo mi się te sceny obozowe podobały ciekawa jestem czy korzystaliście z własnych doświadczeń czy macie jakieś wspomnienia z letnich obozów seria w głębi lasu jest zresztą wspomnieniach przeszłości prawda tutaj też wspomnienia takie mamy może koniecznie z na 2 miesiące, bo wtedy mieliśmy już po 20 parę lekcji trochę inaczej ta rzeczywistość nasza wyglądała natomiast inne niż nastolatkami odcięte wszystkie rzeczy, które leżą na bohatera może po 4 najbardziej drastycznej zbrodni dotyczy nas wszystkich, czyli pewnej beztroski pewnej niewinności nie zachłanności na życie pewnej takiej perspektywy na życie właśnie wszystko można świat przed nami z takich pierwszych pocałunków dotyku i w ogóle takiego pierwszej inicjacji życiowej w relacjach tego dotyczy w głównej mierze ten wątek laury i Pawła w młodości przyznanie takiej czas, w którym nie jest coś pięknego coś to piękna zostaje przerwana, więc et de z regenerowali my wszystkimi możliwymi środkami poprzez scenografię poprzez pracę kamery i poprzez samą energię za tych młodych ludzi w myśl obraz bez troski i ten obraz zachłanności życzący mu będzie zależał i ciekawą chyba było dla stworzenia tego nie ten proces naszych wspólnych rozmów, kiedy się należą szerszym gronie, a do omówienia akt lokacji i rekwizytów każdy z nas przywoływał sobie wspomnienia mogą się kojarzony z jakimi elementami nic potem poważne i to był czas stwarzaliśmy właściwie z nostalgiczne wspomnienie na nowo chowaliśmy muzyka, która temu towarzyszy myśleliśmy o tym jak szerokim kontekście wtedy funkcjonowaliśmy każdy coś do tego odrzucą, bo badania Moniki, która również scenografia miała dość trudne zadanie, żeby te elementy znaleźć, więc pani była trudna w związku z tym większość z nich budowała od zera papieża, a i muszę przyznać, że udało się znakomicie Paweł Kukiz, który robił zdjęcia ze znalazł na to wadze Super do seksualne żądze kamerę, a która opowiadała o takiej właśnie delikatności takim fakturze w ogóle tego czasu, więc im wszystkie elementy łącznie z energią tych młodych ludzi, którą właściwe byłoby wspaniale obserwować i nie inne co myśmy załogi szczepienia hamować to wszystkie elementy składają się na to, że będzie miesiące czwarty rok przed kamerą kursował po prostu to było Super oglądać się uczestniczyć no tak tak jak już przy tej okazji chętnie wróciłem do swoich wspomnień z obozowy sensie takim, że udało mi się odbyć parę takich obozów i koszykarskich i też zakładu pracy mojego ojca dzięki obozy integracyjne między Ślązakami z błędami, które też nie były łatwe, ale były fantastyczne i rzeczywiście pani tamtą energię w lesie ktoś mówił takiego wyzwolenia takiej chęci życia na 150% w sensie nawiązywania kontaktów z dziewczynami z chłopakami może pełnić nocne zabawy itd. takiego szaleństwa przekraczania granic brawury i zrobienia takich rzeczy, których na co dzień nie da się zrobić w swoim domu rodziny albo w szkole albo swojej normalnej rzeczywistości to z 1 strony taka oczywista też tak, że rzeczywiście wisi dziś działo się pewne złe rzeczy albo pewne przykre rzeczy to przyzwolenie tego szaleństwa tej dobrej energii to jakoś omijało jak dziś zapomina oczywiście w tej powieści Harlana Cobena mamy do czynienia z tragedią czymś, zupełnie jakby tak licznym zaskakującym i którym bardzo trudno sobie poradzić na szczęście bardzo rzadko się zdarza seks czy ta zbrodnia, która tam się wydarzyła się z ekstremalnym przeżyciem do tych dzieciaków, które odkłada się takim cieniem na całym życiu, ale myślę, że widzowie są to przekładają na swoje doświadczenia na dziś nie mają tak drastycznych na takie doświadczenia jak sobie radzić z pewnymi trudnymi przeżyciami z przeszłości jak to poukładać rzeczywiście tu jest taka uniwersalna prawda tego, że to, że nawet się co się wydarzyło przeszłości to wtedy byśmy jakoś pomijali albo mieliśmy tyle siły tyle radości, że coś stawało ważne to nie dominowało dopiero po latach do tego wracamy widzimy jak z innej perspektywy dojrzałego człowieka, że cha tam coś takiego siedziało albo z rówieśnikami czegoś nie dowodziłem albo z rodzicami albo szkole, że przyszłość nie była tylko jednak tak radosna napompowana jak myślałem wcześniej, ale tam było też dużo uczelni, które się położył jakoś na moim życiu teraz się do tego wrócić jakoś to przepracować z tym zrobić jak rozpoznać jakoś zaakceptować ci przyjąć to, że te słabości te potknięcia czy jakieś tragiczne zdarzenia też są częścią mojego życia i one też są potrzebne także być w pełni człowiekiem w pełni odczuwać to co jest teraz to jest wydają się ciekawe w tej opowieści oczywiście tak jak powiedziałem tu posunięte do ekstremum, ale właśnie po to, żeby widz bardziej widza czytelnika bardziej poruszyć bardziej pobudzić do takiego zastanowienia do wykonania tej pracy tego o swojej przyszłości także sporządzić no dobrze Totem nostalgiczne refleksyjne akcentem myślę, że możemy zakończyć naszą rozmowę nazywam się Kalina mróz moimi gośćmi byli dzisiaj Bartosz Konopka dziękuje dziękuję i Leszek Dawid dziękuje dziękuję bardzo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYBORCZA, 8:10

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA