REKLAMA

Test: Skoda Octavia

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-16 19:40
Czas trwania:
13:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny mamy pięknie dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Olszewski Jacek Balkan i główny bohater dzisiejszego programu Skoda octavia najnowszej generacji co zawsze jest powodem do świętowania, ale czy na pewno myślę, że warto przypomnieć, że Skoda octavia przez lat co najmniej 5 była liderem sprzedaży samochodów kompaktowych w Polsce to jest pierwszy rok, kiedy została wyprzedzona przez toyotę corollę, bo właściwie kim Rozwiń » konkurowała octavia przez te wiele lat jako samochód kompaktowy miała jakiś miała jakiś głównych konkurentów ze wszystkimi samochodami kompaktowymi na rynku z golfem podejrzewam też dla niektórych było to coś więcej niż zwykłe auto kompaktowe niż Ford Fokus czy opel astra no to może tylko przypomni wg niektórych octavia odgrywała tu trochę segment de pewnie trochę tak było, chociaż pełnoprawny uczestnik segmentu to raczej nie był, a myślę, że to głównie tak wiesz Skoda pamiętasz trochę chciała, żeby to był samochód c plus tak większy kompakt takie były informacje podobnie jak Rapid większy większy samochód miejski albo mniejszy kompakt no dobrze, ale w różnych dorzeczy octavia to nie będziemy się chyba wszystkich generacji omawiać, ale na pewno może będziemy omawiać nie będziemy obawiać się 1 z wysoka mamy nowe modele wydana każdej minuty przypomnę, że raz 1006. rok pojawił się ten samochód pierwsza generacja, która wtedy nie zrobiła na mnie specjalnego wrażenia powiem czy to dobrze nie będzie żeśmy przyszli zbywać przez wszystkie ale by poprzeć proszę tutaj do do tego auta, bo to jest naprawdę myślę mega ważna w jeszcze jesteście też mega ważne, że octavia była świetna ta trzecia generacja, czyli produkowany samochód od lat 8 dlatego zacząłem zastanawiać czy w tej czwartej generacji będzie coś co rzeczywiście przyćmić trzecią no myślę, że dziś możemy na to pytanie odpowiedzieć już jeżdżą kilka dni wersję silnikową co prawda najtańszą, ale jednak mimo wszystko tak była octavia czwartego czwartej generacji słuchaczy wracając nie jeździmy najtańszą wersją najtańszą wersję w cenniku 82 000 niedostępne co prawda jest wersja 10 my jeździmy wersją 15, która kosztuje minimum 90 Novara jeździmy najtańszą dostępną najtańszą dostępną co mamy mamy skrzynię manualną silnik 15150 koni ten samochód najtańszej wersji kosztuje 95 000 specyfikacji do tego, którym jeździłem niestety nie dostała się żony tak za 2 oczka więcej celnika myślę, że jakieś 108110 000 aut było fajnie wyposażone jak samochód wygląda na zewnątrz jak bardzo przypominać Skoda wiesz z zmiany są też zmiany są była prezentacja statyczna w listopadzie ubiegłego roku samochód ma inne linie nadwozia ma trochę ostrzejsze linie nadwozia ten jest trochę dłuższy jest wciąż jest bardziej muskularny no da się Ross da się rozpoznać ten samochód czas często nie wszystko musi być nie wszystko musi być muskularne z czego 2 najlepszym przykładem ale, ale czy to jest samochód które, których składne, ale pierwszy normalny, ale czy trzecia była ładna myśl, kto już uzupełniono o trzeciej bym powiedział, że była normalna, ale od czwartej ma mówi mamy mamy Kubiaka uważam, że to bardzo ładnie zaprojektowany samochód służy tam się te wszystkie proporcje doskonale zgadzają to nie jest tylko wyłącznie auto, żeby było tak jak druga generacja octavii trzecia generacja octavii, która jako specjalnie nie przepadam to było takie samochody, żeby były tym samochód jest po to, żeby był ładny i słuchaj tutaj na zewnątrz to jakby Mucha siada to jest naprawdę ładnie zgrabnie zaprojektowane samochody będą tutaj tego zdania trzymał, że kawał dobrej roboty odwalili no dni nad na pewno nic nie dolega nie były to zmiany na gorsze, ale co podkreślają w skodzie wiesz co podkreślają raczej głównie zmiany w obsłudze multimediów jakże swoje to przejdziemy przez przejdziemy do tego bo jakby zrób to po kolei na zewnątrz podobać się w samochodach czy widzisz w nim nawiązanie do Superba wieś urósł trochę na w pod co trochę, bo nie wiem czy nawiązanie do Superba dla mnie już trzecia octavia była podobna do Superba albo Super zagotować 4m 70 cm długości jest spory samochód urósł usta i ja tutaj tego tutaj tego Superba pytam nie bez powodu i to sedan ma 4m 70 zaraz sprawdzę ile ma kobieta nie tyle samo albo bardzo podobnie, dlatego że ja, jeżdżąc samochodem wiele razy łapałem się nad czymś takim, że jej jak przypomina Superba i złe to jest niestety myślenie, którego bardzo chcą skodzie, dlatego że nie wiem czy zauważyłeś, ale tutaj taki Mac, że rolę samochodu kompaktowego przestępnego zajęła skala, a Skoda octavia octavia octavia co kiedyś rozdawali po 50 klocków pamiętam doskonale silniki 16 benzyna to było wcale nie tak dawno, bo była końcówka drugiej generacji, czyli Oktawia octavia Classic tam dwójka po faceliftingu chyba nie 5011 dwunasty rok coś takiego rozdawali po 50 000 z klimatyzacją radiem, a teraz na tańszy samochód kosztuje 99 czekamy na golfa wariant od poprzedniego golfa z 15cm dłuższa, czyli to jest rzeczywiście spory spory samochód no i co pod podgryza podgryza passata, który jest już teraz jedynie 10cm dłuższy od octavii nie wiem dawkę Skoda została doceniona wydają się więcej można teraz skodzie w koncernie volkswagena w co wydaje się, że nigdy nie było także czegoś nie wolno, ale trochę jest tak zauważy te najmocniejsze składy są jednak od golfów gti adresy zawsze słabsze 1015 koni to nie jest tak zupełnie, że Skoda może wszystko, a bez przesady wiesz to jest trochę tak jak to jest trochę tak jak z tymi fikcyjnymi, a koncernami paliwowymi, które mają lobby naftowe o to jest tak jak w tym fikcyjnym czystym z tym wieś na takim była poruszanym w mediach czasem tematem lobby żeby, że lobby naftowe coś tam korzystałeś rozumiem korzystały z bagażnika korzystam z bagażu oraz z Ziobrą no właśnie korzystałem z kabiny i ona też sprawia wrażenie bardzo przestronne bardzo takiej dobrze zrobionej wie powiem 1 rzecz w bagażniku słuchaj to jest prawie pasa 10l mniej te prawie 50l więcej niż poprzedniej generacji, czyli tutaj rzeczywiście ten bagażnik zrobił ogromne no i wcześniej samochód jest wciąż ładnym mimo dużego bagażnika oznacza tak to jest ładny samochód na zewnątrz w środku jak otwierać tam otwiera drzwi to pierwsze wrażenie, które łapiesz to ja mam tutaj trochę tak tak z 1 strony doceniam przestrzeń, ale z drugiej strony wydają się to jednak trochę nie chcę użyć słowa plastikowe tandetne to chyba słowo plastikowe będzie najlepiej to wnętrze to co jest przed tobą przed kierowcą, bo fotele są w porządku boćki są w porządku, ale mam duże zastrzeżenia do tego jak to jest jak jak to zostało zaprojektowane z tą srebrną linią biegnącą przez całe auto z tym naprawdę możemy każdego takiego plastiku, który wygląda trochę jak był pokryty lakierem fortepianowym, ale też po prostu czarny plastik, które jest tam jest tam nadmiar tak samo zresztą jak w golfie, ale jeszcze sobie może do tego przejdziemy bo, bo masz jakieś ciekawe refleksje dotyczące tak jak samochód jeździ 1 z 15 benzyna 150 koni manualna sześciostopniowa skrzynia, jakie było twoje pierwsze pierwsze wrażenie jak tego jest rzadko się odniosę do tego wnętrza wiesza przypomnę, że tak jak wspomniał na początku audycji dla mnie wnętrze skody octavii trzeciej generacji było wystarczająco dobrze wykończone tuje kilka wersji wyposażenia wieszam wyższy jest plan zostaje aktyw być może kwestia gustu oka nie raziło mnie tam nic tak specjalnie, owszem, wiadomo, że to nie jest premium jak to jeździło patrzy ile mogło być mówi 150 koni ręczna skrzynia tylko takim jest dostępna jest dla mnie ta skrzynia działa dobrze prawno no a jak miała działać, ale czy nie czy nie poręcza było moje przerażenie po przejechaniu 50500m 5 km 50 km, jaki to jest niesamowicie dopracowany samochód, jeżeli chodzi o właściwości jezdne jak to wpłynie, jakie to wszystko jest takie jest do robione dopracowane te biegi jak chodzą jak ten samochód daje moc jak to fajnie płynie po drodze się po raz sprawdzam nie mam jakiś drugiej wersji z dyskusji czy listy aktywnym zawieszeniem, które ktoś przedstawił tryb Comfort, ale nie to było zwykłe auto jest naprawdę moim zdaniem rewelacyjnie przygotowane do podróżowania i zrób test ślepy po zakrywa znaczki weź passata skodę o parze podobno szuka sobie, jeżeli chodzi o właściwości nie wiem czy pamiętasz, kiedy ostatnio mieliśmy zgodę z ręczną skrzynią biegów dawno, ale co zaznaczył dopiero teraz mieliśmy zręczną, ale co to ma znaczenie tutaj do tych właściwości ja nie mówią o właściwości jezdnych mówiłem skrzyni biegów też na początku prawda, że nie są to zwykła volkswagen skrzynia biegów działa precyzyjnie, więc właśnie no właśnie to wieś zwykła forma wagę Noska, czyli działa precyzyjnie nie każda skrzynia ręczna pewnie zauważyłeś jest taka dobra, więc tu akurat brawo również ręczną skrzynią biegów skodę warto kupić, bo to, że 2 sprzęgów ski mamy, ale posiada 1 przykład skrzyni biegów w samochodzie kompaktowym, którego nie warto kupić niemal przy równie kompaktowych chociażby Mitsubishi ASX to średnio działo np. przy różnych tez tak jak miałam ręczną skrzynię biegów to wyrażam swoją opinię, że dobra natomiast dobra, ale jeszcze jest ważna co nas drażni w skodzie octavii, bo to jest to jest coś ja nie tylko same no podejrzewam, że tak ten samochód jest tak bardzo nie ergonomiczna, jeżeli chodzi obsługa zapłakać no właśnie to widzę samochód, którym nie wie co, gdzie jest wszystko jest dziwnie nielogicznie nie tak jak sama nie tak jak jesteś przyzwyczajony jest trudne lub głazie auto Zobacz przez ostatnie lata co mówiliśmy składać volkswagen także to było wzrost nie skomplikowała się nie wzorcowa obsługa wszystko było wiadomo, gdzie jest nawet na tym ekranie dotykowym nie gubiła się z nich tutaj faktycznie te to nie są zmiany wg mnie na lepsze, bo trzeba się za długo tego uczyć pewnie ktoś powie, że po miesiącu przez to panie opanuje, ale są samochody, do których wsiada nie musi się z miesiąca na opanowanie uważam, że bardziej skomplikowana chodzi o coś jeszcze inne rzeczy nie chodzi tylko o to, że poświęci miesiąc tylko są samochody, które użytkuje przez lata i one mogą być albo bezpieczne w obsłudze albo mniej bezpieczne w obsłudze moim zdaniem ten samochód jest właśnie taki mniej bezpieczne w obsłudze to znaczy on za bardzo odciąga swoją uwagę, że chce zrobić cokolwiek to nie jest fajne to co to mówię to tutaj z przyjemnością doceniłem zawieszenie układ kierowniczy zawieszenie układ kierowniczy silnik skrzynię biegów ogrom tego samochodu z jakich słynie także, ale na Boga wolałbym zwykłe zwykłe zwykłe zegary takie zwykłe analogowej do tego jakieś zwykłe radio albo w ogóle bez, bo to wiesz co Jacka w tym tygodniu będziesz miał okazję porównania już tam jeszcze pół roku temu golfem i też golf nowy mamy nowego golfa na tydzień program jawie no, więc zobaczyć aktami z obsługą to będzie dobry dobry test porównawczy i też uważam, że tam nie wszystkie zmiany są idealne, ale już pozostańmy przy tej skodzie w takim razie zaczyna minuta 4000 dopłaca za kombi najtańsze w najtańszej wersji ty mówi o sile, bo miała tam ceni przed oczami 90 chyba 2004 był zamknął no i jeszcze możesz kupić samochód, bo to jest najtańsza tak wersja benzynowa możesz kupić diesla 20115 diesla 20150 automat spodobała się kierownica dwu ramię ma to ostatnia taka nowość w koreańskich Markach kije chyba to taka jest dla jakiś żal żal do tego czy słuchaczy im się wydaje, że dobra oka ma skrzynię rzeczywiście mamy skrzynie DSG, ale w wersji za 20150 trochę jest ograniczona oferta szynami Tutak manto listę Tomasz niektóre wersje silnikowe tylko z Manuelem z kolei mocniejsze diesle tylko z DSG uważność w cenniku zauważyłem to na razie nic nie poradzimy sław musimy kończyć bardzo się państwo dziękujemy zapraszamy już jutro opowiem trochę historii motoryzacji nie nie historia przyszłości motoryzacji czy Testa to jest to co jest odwrotnością na sławę warszawskiej w walkę kłaniamy się pięknie do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA