REKLAMA

"Obsesja Eve", czyli obsesyjne przekraczanie granic. O serialu fascynującym i rozczarowującym

Po sezonie
Data emisji:
18-06-2020 22:00 (Powtórka: 25-07-2020)
Audycja:
Czas trwania:
48:54 min.
Udostępnij:

Według pogłosek Phoebe Waller-Bridge, jedna z najpopularniejszych obecnie scenarzystek, zaczęła pisać z frustracji. Miała dość płaskich i powtarzalnych ról kobiecych - paprotek ustawianych w kadrze (lub na teatralnej scenie) głównie dla dekoracji. Z czasem, choć może nie całkiem zgodnie z jej osobistym planem, wyspecjalizowała się w tworzeniu ról kobiet zadziornych i charakternych. Dziś jest na topie, ale jej sukces wydaje się zawierać w sobie zapowiedź potencjalnej klęski. "Obsesja Eve" - serial zainicjowany przez Waller-Bridge - pozwala do pewnego stopnia zrozumieć dlaczego.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
taka Jakub Janiszewski ze mną w studiu Joanna Malicka dobry wieczór Bartosz Staszczyszyn dobry wieczór to zestaw, który państwo znają, jeżeli ktoś słucha stale audycji połączenie o godzinie trzynastej w radiu TOK FM codziennie od poniedziałku do piątku to czasem czasem czy państwo ze mną tam bywali w studiu zwykle w okolicznościach powiedziałem tzw. newsowych, czyli rozmawialiśmy w po Oscarach albo w złotych globach, ale to były na tyle zabawne spotkania, że za Rozwiń » pragnęliśmy odbywać częściej rozmawiać o firmach trochę więcej, a już mniej najchętniej serialach i trochę głębiej tak, żeby dobrze się bawić, ale zarazem, żeby też zadać sobie trochę pytań o to dlaczego te produkcje serialowe dzisiaj są tak istotne, dlaczego serial stał się właśnie takim gatunkiem co się ze mną zgodzicie, które chyba po pierwsze, przejął funkcję powieści, ale też banał takie stwierdzenie, ale też chyba i jest takim gatunkiem najbardziej żywym w znaczeniu i popkultury i znaczeniu pewnych rozmów oni to znaczy faktycznie jest także, jeżeli chce się powiedzieć coś świecie to chyba najprościej seriale dzisiaj nie wiem czy taką tezą się zgodzili mam wrażenie, że świadectwem tego tej zmiany jest fakt że, o ile możemy powiedzieć, że kino też pozwala na odważny eksperyment kino pozwala sobie na bardzo poważny eksperyment staje się niszowe trafia do chaosu jest wyłącznie do wybranych tymczasem w serialach nawet najbardziej monumentalne seryjnym Hongkong z ostatnich miesięcy czy deszcz, który też bardzo oryginalną produkcją bardzo taką niszową teoretycznie jednocześnie osiąga wielomilionową publiczność jest dyskutowany na całym świecie także to jest coś co wyróżnia serię w tym takim opiniotwórczym obiegu i myślę, że jednocześnie stało się coś chce niestety w jakim sensie nie dzieje się w kinie to znaczy kina za zastygła w pewnych schematach pewnych pomysłach natomiast serial przyglądam się od kilku lat serialom niesamowicie ewoluuje właściwie to nie jest także mody przez sezonu na sezon to jest także każdy nowy serial, który włączamy proponuje nam coś nowego zaskakującego i różnica pomiędzy serialami sprzed 10 lat, a serialami, które współcześnie produkuje to jest właściwie przestrzeni kilkudziesięciu lat w kinie ta ewolucja jest tak szybka, że właściwie rewolucją i w bardzo bardzo wydaje się, że to jest bardzo ważne w proc zmiana taka taka szybkość tej zmiany niniejsze chyba trochę udało wyłożyć zamysł NATO audycję audycja, którą nazwaliśmy po sezonie się ta nazwa spodobała bardzo ją wymyślił to my się nazwa spodobała, bo myślę sobie, że dzięki temu mamy możliwość odnoszenia się do czegoś co już nie jest być może tak aktualne albo co nie jest nowością możemy sobie popatrzeć wstecz na pewne rzeczy możemy popatrzeć na całość danej produkcji, czyli np. możemy obejrzeć wszystkie sezony danego serialu zobaczyć właśnie jak wygląda jako pewien ciąg jako pewna fabuła, która się rozbudowuje w czasie nie musi być tak bardzo na bieżąco możemy też wykonywać takie ruchy, na które mam oczywiście tylko ochotę, czyli cofnąć się np. do produkcji sprzed dajmy na to 5 lat i zobaczyć co się stało przez ten czas prawda jako jak jak seriale się starzeją, ale jak się rozwija sam gatunek oglądamy 1 sezon wydaje nam się, że już wszystkie karty zostały rozłożone, a ta dynamika zmiany powoduje, że często po obejrzeniu 2 sezonów 3 sezonów nagle to co widzieliśmy kilka lat temu i już zostały ułożone w jakiejś szufladce nagle kompletnie się wywala interpretacja rozumienie całego serialu zupełnie się zmienia tylko, dlatego że minęło kilka lat i sezon, który powiedzmy w 0304. sezonem zupełnie zmienia znaczenie tego tego pierwszego i również wydaje, że to jest fascynujące i to niestety nie dzieje się w kinie się bardzo cieszyłem się udaje to audycje tworzyć, bo mamy mam nadzieję, że nie będzie taką odpowiedzią na oczekiwania, które sam mam w sobie, żeby dyskusja serialu była pogłębiona nie była oczywiście jako przemoc wrzało akademicką dyskusją, żeby też nie była tak gorączkowo, jakie zazwyczaj mam wrażenie, że świat mediów nie nadążył za przemianami w serialu ciągle nie doczekaliśmy się kultury recenzji telewizyjnej takiej, jaką mamy stan np. mamy taką gorączkowa gonitwa za premierami, które często recenzowane są przed obejrzeniem pierwszego sezonu nawet i są tak wielki festiwal opinii i ferowania wyroków bardzo szybkich zamiast jak albo regionalnie albo potworna nuda jak tego nie rozumie, dlaczego tak się dzieje świata Francuzi są w tym dobrze, że nie mają praw prawdziwą publicystykę kulturalną się dyskusji dyskutowanie o tym co powstało prawda takiego przeżywania tego nie na zasadzie świetne jest tylko na zasadzie, dlaczego tak zostało zrobione cenę to, mówi że ktoś tak wymyślił, zwłaszcza że prywatnie przeżywamy i porównamy te dyskusje to jest też interesujące, że wydaje mi się, że seriale pobudził do rozmów do dyskusji nie tylko intelektualistów czy ludzi, którzy się rzeczywiście zajmującym zawodowo krytyków naukowców, ale pobyt każdego z nas każdy z nas ogląda seriale bez względu na to w jakim wieku każdy z nas ogląda seriale bez względu na to co lubi w kinie i co lubi w telewizji czy w ogóle, czego szuka w sztuce wszyscy gorąco dyskutujemy nie ma takiego miejsca takiej przestrzeni albo zdarzy się bardzo rzadko gdzie rzeczywiście te emocje znaj znajdują odzwierciedlenia w przestrzeni publicznej no chyba czas wprowadzić naszego głównego bohatera bohaterkę właściwie bohaterki mianowicie będziemy rozmawiali o dzisiaj o serialu produkcję bio, czyli Kling i Kingi to jest oczywiście tytuł oryginalny po polsku to jest obsesja i tutaj tłumaczka zdaje się stanęłam przed sporym dylematem, bo to słowo Killing angielską mnóstwo znaczeń po polsku obsesjami trochę spłaszcza ten zamysł, który tutaj ewidentnie widać to właśnie jest produkcja była tylko BBC analiz Ameryka przepraszam bardzo, których u nas dystrybuowana jest i tak przepraszam serial wymyślony zainicjowany przez bardzo taką powiedziałbym specyficzną i dość szczególną niewiasty mianowicie przez wybili, ale Bridge scenarzystka i aktorkę doskonale znaną im się tym się głównie przebiła zapisała w świadomości mianowicie liczba, czyli te 2 sezony takiego rozbudowanego stand-up, bo to zdaje się źródło było teatralne to znaczy jej stan lepiej monodram coś na stopnie coś między MON monodramem następstwem zostało przeniesione na ekran i ona chyba tam najbardziej jest sobą najwięcej też mówi o swojej twórczości być może tutaj w liczbach jeszcze za tracimy natomiast Kingi to jest serial, który ona zainicjowała napisała pierwszy sezon, a potem zostawiła kolejne sezony są stworzone przez innych scenarzystów, ale ten jej podpis pod tym serialem bardzo wyrazisty i ten zamysł na bohaterki jest tak mocny, że trochę bez rozmowy o tym, kim jest chyba wolę gry co robi w sztuce co robi, kiedy PiS seriale trochę bez tego nie pójdzie, jeżeli sobie tego nie powiemy, ale to może za chwilę na razie spróbujmy tak po bożemu opowiedzieć fabułę trochę przynajmniej mamy bardzo specyficzny pomysł trochę taki bazujący na pastiszu filmów o cięcie będzie mianowicie mamy rzeczoną i chcieli i pola Street pracującą MSX, która właściwie dna w pierwszym odcinku nie jest żadną Super agentką tylko asystentką w dość nieciekawym dziale, która na znak awansuje, ale awansuje w taki jakiś pokraczny sposób właśnie traw tracą pracę, czyli takie otwarcie przez zamknięcie poznajemy i kiedy właściwie nic się nie udaje, ale to, że jesień udaje jest początkiem bardzo ciekawego ciągu wydarzeń, które do i inicjuje właśnie całą fabułę cały ten zamysł fabularny tak to jest bardzo chce także wyważona traci pracę łącznie trafia do nowego oddziału, którego zadaniem jest odkrycie pojmanie, jakby nazwanie przez ustalenie tożsamości słynnej zabójczyni słynnej znanej pod przednim wydane, która z kobietą, mordując na zlecenie dla specjalnej organizacji polityczną przestępczej okres nikt nic nie wie, kto jest wszechmocna i ma macki w całej Europie teraz nasza sonda mana na jej punkcie obsesję, kiedy widzi nowe zabójstwo bardzo często identyfikuje, że to jest kobieta ma taki poziom takie oko do tego, że to robi kobieta ona ma pewną precyzyjną koncepcję jak ta kobieta jest, dlaczego to się dzieje i że to specyficzny styl zabijania i początku jest lekceważona, a potem, a potem dostrzegają i to właśnie zaczynają się z robić ciekawie dostrzegają szefowa 1 z działu MSX zleca jej w zasadzie takie nieautoryzowane przez samo MSX trochę prywatne trochę osobne śledztwo, w którym ona ma pewien niewielki zespół jakieś możliwości działania i staje się właśnie taką można powiedzieć pełnoprawną agentką, chociaż nie w strukturach samego wywiadu to wszystko co teraz mówimy brzmi szalenie poważnie seriali oczywiście komediowy to wszystko jest wzięte wznawia to tak jak się oglądać sobą to znaczy nic nie jest do końca, gdzie jest bardzo dużo bardziej serio nic nie jest do końca tym co oglądamy to jest cały czas zabawa formą cały czas zabawa konwencją cały czas zabawa z postaciami, ale te to co tutaj będzie mięsem i co przez te 3 sezony rzeczywiście najistotniejsze jest interakcja między tymi 3 kobietami, czyli między ich między Wilanowem Oksaną, a tankował, bo to jest Rosjanka jak się potem dowiadujemy oraz między jej szefową Karol, która jest takim ma termin ten całej tej historii i to właśnie w tym trójkącie kobiecym odbywa się najważniejsza rzecz się żaden mężczyzna tutaj gra istotnej roli w tym serialu to jest dość niezwykłe można być zupełnie wyjątkowe Niemcy przypominacie sobie te seriale, w których tak mocne tak istotne byłyby właśnie postaci kobiet z kompletnym pominięciem tych męskich ról ja bym w ogóle zupełnie inaczej powiedział początek tego serialu to znaczy mam wolniej się wydaje, że w pierwszym sezonie ten sztafaż i to takie udawanie, że to jest serial szpiegowski i że tak naprawdę nie szukamy i tylko szukamy czy bohaterka szuka ich nie szuka Milanem to nie jest nie jest takie oczywiste zaznaczy i oczywiście szuka Ilana el, ale chodzi tutaj przede wszystkim o to, że cały czas widz po uwagę widza jest podsycana tym, że gdzieś za tą Super zabójczyni nią za tę bezwzględną Lane stoi jakaś organizacja i wydaje mi się, że pierwszy sezon w dużej mierze polega jednak na tym, że my widzowie łudzimy się, że w pewnym momencie poznamy czym jest organizacja i to zatem stoi za tym stoi, gdzie to jest że, że sedno pierwszego sezonu oczywiście dopóki karty nie zostaną przed nami widzami rozłożone sedno polega na tym, że my jednak widzimy, że to będzie taki serial sensacyjny, że ta taka siła gatunku jest jest bardzo mocna dopiero później w pewnym momencie orientujemy się, że to nie nie chodzi bynajmniej o to, że my poznamy jakiekolwiek połączenia to chodzi o to że, bo oczywiście od początku pierwszego oświadczenia wiemy, kto zabija 82 od pierwszej sceny wiemy, kto zabija, kto jest mordercą jest tutaj rzeczywiście nie o to chodzi natomiast my cały czas mamy nadzieję, że to nasze oczekiwanie, że dowiemy się, gdzie jest ta siatka to jest podsycany i jest bardzo ciekawa również wydaje, że to jest takie rzadkie w ogóle gatunkowo rzadko widzowie są wybaczcie słowo odpuszczanie do tego żeby, żeby pójść trochę innym torem myślenia, a potem nagle zostajemy wyciągani z tego dowiadujemy się, że jednak niż 1 chodzi o to że, że to jest iskrzenie między Temer tymi 2 kobietami, że to jest starcie między nimi, że to jest rodzaj fascynacji miłości nienawiści właściwie nie wiadomo, czego i moje też rozczarowanie tym serialem wynika z tego, że ten pierwszy sezon uruchomił we mnie taką nadzieję że, że właśnie w ten sposób będzie rozwijany i w momencie, gdy okazało się jednak nie, że ktoś dużo bardziej banalne dużo bardziej trywialne rozczarowałam się jeszcze pamiętajmy o tym, że obsesja i ma pierwowzór literacki to nie jest jakaś literatura najwyższych lotów umówmy się, ale w kontekście tego co co mówisz, a w pił, ale ryczy ważne jest to, że to nie ona rozdała karty, że tutaj dla mnie najciekawsze, bo od razu może powiem, że nie jestem jakąś wielką wielbicielką jej twórczości właśnie, dlatego że mam wrażenie, że ona jest niezwykle powtarzalna, a obsesja i podoba mi się zawsze, dlatego że mamy tutaj niesamowicie interesujący punkt wyjścia i jak się okazuje nie do końca to jest punkt wyjścia wymyślone przez nią ja mam poczucie, że w ogóle ta szpiegowska intryga, która tutaj jest rozczarowująca jest powiększone rozczarowująca zamierzenie ja mam wrażenie, że tutaj ona pada ofiarą pewnej warsztatowego pogłębienia twórców wrócił na razie do pierwszego sezonu oczywiście to co mówił Kuba o tych kobiecych bohaterkach jest niezwykła dla mnie rzeczywiście nie zdarzają się seriale, w których wszystkie najważniejsze postaci dramatu są rozpisywane na role kobiece toczyć się wiąże z figurą Beach, która ukończyła szkołę aktorską zaś dostawała role jakiś takich poprawek ozdobnych i pewnego razu rozpłakała się wręcz reżyserowi żona chciała wreszcie zagrać kogoś to jakoś tożsamość niedługo później dostała tę rolę to sama sobie pomyślała, że jako autorka chciałaby pisać dla swoich koleżanek mniej bardziej znanych, które dając szansę na tworzenie postaci nie tylko ozdóbek ekranowych ma wrażenie, że z tego wynika też konstrukcja taka inna obsesji ich czymś co jest bardzo ciekawe dla mnie w tym pierwszym sezonie on jednak wyróżnia spośród tej trójki, bo pisany właśnie przeciw było wbić tam ta figura kobiecości bardzo świadomie ukrywana i ten brak mężczyzn jest też bardzo świadomie wykorzystywane połączony z tym, że mamy jednak w pierwszym sezonie do czynienia z figurą pewnymi takimi 2 figurami zastępczymi figurami ojca z 1 strony nasza zabójczyni, której szefem przełożonym zleceniodawcą jest akt jest taki korpus chętny brodacz grany wszystkim modnie, a z drugiej strony przełożony dawny przełożony teraz kolega z pracy naszej agentki MSX również starszym mężczyzną trochę wchodzi w rolę ojca lub starszego brata oni obaj są bardzo ważnymi postaciami i obaj w tym sezonie zostają w pewnym sensie wycięci z historii pozbawieni głosu to ma też symbolicznie przykłada sceny zabójstw po prostu zabić przez nią jest korzystanie przez Constantin, ale żyję dalej mamy szkoda tych faktach a jakie jest jeszcze 1 mężczyzna jest jeszcze mąż, który tak naprawdę jest takim stereotypem uroczego ciepłego opiekuńczego mężczyznę w domyśle każda z kobiet chciałaby mieć takiego partnera do jest z Polski, a nie pracę dla prawdziwy Polak kończy dobrego prawa, bo pochodzi z Polski kraju, gdzie furmanki jeżdżą po kostce brukowej ale, ale zauważcie i go odrzuca ich nie chce takiego partnera mimo wszystko ona cały czas to jest nie to ja mam takie uczucie że, że oto, że to jest taka, że on jest takim ideałem mężczyzny, który nie jest dla i atrakcyjny właśnie, dlatego że jest taki dobry taki miły taki sympatyczny taki ciepły jak i wspierający i takie nudne to jest w ogóle duża zagadka co tej w chodzi, dlaczego na sobie tak życie niszczy właściwie to kiedy mówicie fiolet Bridge i powtarzalności się z tym zgadzam żona jest powtarzalny, ale wydaje się, że takim taką immanentną cechą jej pisania jest auto destrukcja i agresja i kobiece agresja to znaczy taki rodzaj przekraczania granic takie taka potrzeba, jeżeli ktoś stawia przede mną nie wiem obręcz temu przez nią skoczyć nawet zmiany jest obrońcą płonącą prawda, czyli trochę ona nas tego właściwie czerpie wszystkie swoje inspiracje te wszystkie postaci, zwłaszcza te postaci wiodące są o tym i tutaj ewidentnie wylany jest o tym o tym jest ich nawet w pewnym sensie być może tata przełożono też jest jakoś tam to w wciągnięto w takiej taką o o obsesyjną potrzebę przekraczania dozwolonych granicach przerobią tak kluczowa dla zrozumienia w ogóle twórczości i było robić to od klasyki takich ówczesnego zarzuconego projektu, który po filmie BBC zdecydował się chyba to stacja Channel Channel Four, które wcześniej nie chciała robić serialu i było zrobić od razu dyrekcja zorganizowała, ale od początku aż do tych właśnie nowych sezonów tego co robi i było zbyt jest kategorią niestosowności wydają się takie jak i świadomego uderzania w tony niestosowności to jest już od dzieciństwa, ale lokalnego zalecenia odbije po to, jakby ja wywołała ten temat, że nie nie Lubie czy może z tym trochę rozczarowana i twórczością jest zgadzam z tym co mówicie macie w pełni rację tylko, że kiedy już rozgryzł, że ten schemat one przestaje być zaskakująca i to mi się nie podoba nie to jest absolutnie to nie znaczy, że ja będę tutaj jako jednoznacznie płasko wie wielbić kibole liczba na nieco drażni natomiast jest w tym ruchu pokazania kobiet jako osób głęboko konfliktowych mocno agresywnych coś nieprawdopodobnie świeżego tak, ale też mam poczucie żona ona lubi właśnie to do stosowności w tej ona się odnosi jest zawsze taką społeczną niestosowność zawsze łamie nasze oczekiwania wobec bohatera bardzo lubię pierwszą scenę 1 z pierwszych będzie ten obsesji ich, bo nasze zrobiono w tym amerykańskim stylu Amerykanie po paru lat Jadach lubią zaczyna sobie scenę, która de facto z treści jego temat tutaj mamy scenę, w której widziane siedzi sobie w restauracji i lody, a naprzeciwko jeśli mała dziewczynka się przyglądać się Janek w przypadku świetna absolutnie nie podziela entuzjazmu wszystkich wobec tego dziecka, czyli uśmiecha się sztucznie ich nie zmienia może taka właśnie na hokejowej jeszcze na co ona próbuje dają one ją kwot, a ja mam wrażenie, że zamiast jeszcze coś ona próbuje się trzeba być tylko tak to dziecko ma patrzeć tylko na nią tam tylko ona ma być twarz tak ona, żeby to osiągnę próbuje udawać osoby normalną, by się uśmiechać, a jednak na końcu jak ten scorpio w tej baśni bajce żabiej Skorpiony na koniec wychodzą musi wywrócić plany na tę dziewczynkę, czyniąc z niej swoją kolejną ofiarę wojna jest naturą jest bycie psychopaty ku Warszawie to jest niesamowite, kiedy się ogląda pierwszy raz, bo teraz, kiedy nie ukrywajmy obejrzeliśmy te 3 sezony raz jeszcze przed przed rozmową jesteśmy w stanie odczytać ten gest i zrozumieć co tak naprawdę, o co tak naprawdę chodzi w tej scenie ale kiedy się ogląda pierwszy raz jest absolutnie świeżej zaskakuje, ale to bardzo przeciągające tak jakoś złożyło w tej naszej rozmowie że, choć mówimy o tym, że serial oparty głównie role kobiece one są najważniejsze przedstawiliśmy tylko 1ha oraz imienia nazwiska tak to się posługujemy się tylko tylko do bohaterek Otóż oczywiście główną rolę Iga Sandra o bardzo ciekawa aktorka ja muszę powiedzieć, że ona jest dla mnie takim trochę odkryciem, bo ona oczywiście miała wcześniej taki poważny takim się wejściem na salony był dla jej rola takim kombajn nie telewizyjnym, który ciągnie już 15 lat, czyli gry i senatorami Johna na samym początku w tej pierwszej obsadzie i zdaje się po 23 sezonach dostała złotego Globa prawda, ale w międzyczasie zagrała też bezdrożach był wyjątkowym filmem jednak też grała często jakieś poboczne drugoplanowe role w, a to komedia romantyczna wiara bez zagra przyjaciółkę osoba grają, ale tutaj to jest bardzo ważny wątek, który zresztą w tym serialu został podjęty wykorzystany jako taki powiedziałbym takie mięso fabularne z bardzo ciekawe to jest aktorka o rysach azjatyckich nasze urodziła w Kanadzie, ale pochodzenie ma koreańskie i myślę, że to, że ona zostaje zauważona jako aktorka tak bardzo wyraźnym rysie osobowości stylu gry pewnej ekspresji to jest wyjście tej nie widzialności etnicznej tak powiedział myślę, że w tym serialu jest bardzo istotne, bo zwrócił uwagę co tu się dzieje to właśnie wszyscy bohaterowie są skończ wylane grana przez radę kamery z Rosjanką mąż i jest Polakiem to Polacy jak wiemy świetnie po prostu Super polskiemu związkowi zaś każdy Konstanty jesteś Rosjaninem, jeżeli dalej pociągniemy to pewnie też byśmy mogli tak bardzo wyraźnie pokazać to jest taki zamysł, żeby to było multi etniczne, żeby to było różnorodne, a najbardziej dziwaczne dramatyczne i takie świra Sejny postaci są czystymi Brytyjczykami, czyli Fiona Shaw, które do zjedzenia jest fantastyczna w tym serialu ona w ogóle jest świetna i też mam również dopiero teraz, by kamera ją widzi odkrywa to jest zdaje się aktorka głównie teatralna, ale jest niesamowita potrafi drobnymi przesunięciami w taki powiedziałbym ekspresji twarzy, która zawsze bardzo wycofana w sensie ekspresją zawsze bardzo skromna potrafi kompletnie zmienić postać się pojawia Fibak w 1 odcinku i tym 1 odcinkiem potrafi zdobyć nagrodę MII tylko, dlatego że tak po prostu niesamowicie obecna to jest tak silne istnienia aktorskie to rzeczywiście robi na mnie przynajmniej totalnie totalne wrażenie zjedna z lepszych ról w tym serialu obok Sandry o mam pewne zastrzeżenia do Dziennika Maria i do końca nie kupuję tutaj mam ten kłopot w tym z tą postacią myślę, że to jest też fenomen tej tej roli, że by je absolutnie popisuje się widzę, że Joasia również pod chętnym brakiem zachwytu dla kamer, a z drugiej strony ta postać tak krystaliczna w tym jak się widzi się czyta, że jestem pod ogromnym wrażeniem aktorskiego talentu czytamy złożony to jest coś co też dla mnie jakby istotą tego serialu jego problemem tym serialem szerzej rozumiany, bo to jest serial o kobietach i teoretycznie te kobiety dostają pierwszoplanowe role, ale mam poczucie, że one jakimś czasie przestępcy ciekawe, że tak naprawdę te postaci kobiece on się nie rozwijają w sposób, który byłby zgodny z obietnicą dostajemy na początku się, że postać męska, by się rozwijała bardziej jestem pewien, ale mam poczucie zmarnowanego potencjału bardzo ciekawe jest ten kobiecy wątek też nie tylko kobiety też nie nie powinniśmy o tym, że ta jest bardzo mocno obecny wątek Homo erotyczny, że przyjaciel naszej agentki jest homoseksualistą, że i sama niewiadomą nie wiem, bo często jest trochę inaczej to jest ciekawe to fajne, że tam nie ma takiej 01 cover identyfikacji trochę nie wiadomo kim jest ten Bill, które potem nikt z nich nikt tak naprawdę relacja między Iranem, a ich też nie jest to nieprawda określone nie do końca wiemy czy to jest także czas czasem nam się wydaje, że to jest relacja bardzo mocno naelektryzowane erotyką i erotyczną ością w 2 dla mnie różne rzeczy seksualnością, a czasem wręcz odwrotnie myślę sobie nie to zupełnie nie o to chodzi to jest takie myślę, że ta akurat jest bardzo świadome balansowania na tych nad NATO na takim na tym, że nie to nie są tylko wyłącznie proste rozwiązania, że jesteś osobą homoseksualną albo nie nie czasem to jest dużo bardziej mi Gottlieba czas to jest to są te są głębsze pytania są też pytania o miłość oto o to czy miasto miłości czytaj i o czystość takie no po prostu bardzo bardzo dużo wątków i to akurat się bardzo bardzo tym serialu podoba, że nic nie jest jednoznaczne, ale jeszcze wracając do roli żadni kamer to jest bardzo ciekawy rzeczywiście przypadek dotyczy to pytanie prawne co jest nie tak, bo z 1 strony te stosuje powiedziały ta rola jest w buty zwrócić bardzo trudna rola strasznie trudno jest zagrać kogoś, kto jest Super sprawdź czy, ale na dobrą sprawę pusty w środku trochę dla nas jest pomyślana jako osoba uszkodzona jako ktoś mniej to zresztą tamten złożony bardzo ciekawej scenie kim jest psychopata, że zakładamy, że psychopata ktoś, kto nadludzkie możliwości tymczasem powinniśmy zamiast dodawać odejmować dokładnie te w ten sposób jest to opisane, że psychopata ktoś mniej to jest ktoś, kto nie jest w pełni człowiekiem, więc teoretycznie ona musi zagrać koszt nie jest w pełni człowiekiem, więc bardzo często np. ktoś, kto się rozgrywa na takim działaniu dziecięcym, czyli tworzone histeryczna chimeryczne, że się zmienia, że artystyczna cały czas być centrum uwagi, ale równocześnie musi być gdzieś zawsze tą maszyną do zabijania to Super skuteczną i sprawną i właśnie taką powiedziałbym działającą sprawczą osobą to jest prawda ja mam wrażenie, że kiedy dziadek kamer staje się tą maszyną do zabijania po prostu nie kupuje nie nie umiem powiedzieć czemu tak jest, bo ja myślę, że w dużej części ten serial, zwłaszcza po obejrzeniu trzeciego sezonu takie wrażenie opiera się jednak na i graniu z ze schematami i stereotypami, czyli bierze sobie na warsztat w każdej wersji w warstwie od właśnie tej wspomnianej przeze mnie przed chwilą seksualności po zabójcę po gatunek po pochodzenie bierze sobie coś na warsztat jest pewien schemat i albo wyśmiewa albo go ogrywa albo go pszenicą dwóje i jak zastanawiam się co co tak naprawdę, o czym tak naprawdę jest seria to przychodzi mi przez myślę, że również o schemacie stereotypie i to, o czym mówi, że nie kupuje się jako seryjnej zabójczyni może też być efektem takiej próby de facto atak oddane takim też pomyślał, że takiej właśnie Noto spróbujmy się spróbujmy się zabawić pewnym pewnym schematem myślowym niesie to podoba nie podoba, bo oczywiście Polskę furmanką i koniem to jest coś co mnie zasmuciło rozśmieszyło jednocześnie, ale potem pomyślałam, że właściwie Rosja pierwszego odcinka to też nie współczesna Rosja umówmy się w współczesne współczesne hotele w Moskwie to są pięciogwiazdkowe cha 6 gwiazdkowe hotele, w jakich nam się nie śniło, a nie post socjalistyczne, ale też zaznaczone też za uwagę zaznaczone, dlaczego my pracujemy w takim hotelu jakoś nie mogę to co mówi bohaterka jakoś nie mogę się przekonać do tych luksusowych cały czas wybieram to obskurne, ale potem taka próba wybrnięcia, ale potem jeszcze nikt z tym nie liczy i biegniemy po bandzie różnych schematów myślowych i to jest, ale to, kto się wydaje tak trochę niewykorzystane po z drugiej strony w tym serialu też zastanowiła mnie to co siedzieć na samym początku, że to jest komedia to to jest dla mnie dyskusyjne, bo to są takie elementy, które są niewykorzystane jak gdyby twórcy tego serialu zrobili pierwszy krok i bali się docisnąć, a później dociskają za bardzo i to się coś co zgrzyta w całości brakuje spójności w tym serialu z 1 strony jestem nim zafascynowana z drugiej strony mam momenty kiedyś po prostu nie chce go oglądać zresztą takie poczucie, że ta komedia jest tutaj dosyć osobliwa to raczej jest serial szpiegowski rzeźbę z przymrużeniem oka niż komedia de facto ona samego waloru takiego rozbawienia przynosi dość mało ten to nie jest cel się zdarzają oczywiście sceny te są kapitalne śmieszne to nie jest tak to jest dominujący ton tej produkcji natomiast mam też poczucie to, o czym mówisz tak gra gra konwencją ratownik życzenia widza pełną momencie o autorom tego serialu zastępuje samo opowiadanie zgadzam się, że po prostu stajemy się jakimiś uczestnikami zabawy w gatunku trochę za dużo też za tematy, a jak proponuje to potem wszystko płaci ile mięsa fabularnego zostało taka się też bardzo wątła astra walnie, że takie myśli znam wielu zostaje też, że traci też na tym to od co mówiliście o od bohaterka o wyciągnięciu z cienia kobiecych bohaterek jako protagonisty takich zupełnie inaczej prowadzonych James Bond o azjatyckich rysach i brytyjskim pochodzeniu i mężu Polaku, jakby to co co mogło być siłą napędową tego serialu nie zostaje do końca wykorzystane i tutaj tak jak rozpada się to fabularnie tak myślę, że nawet powiedziałbym myślowo się w jakimś sensie rozpada takie oczy chyba rzeczywiście jest także złudnym jest taki zamysł wszystko możemy przekroczyć ze wszystkiego możemy się pośmiać, bo w którymś momencie czy wszystko podważyć, w którym momencie się, a robi kompletnie niewiarygodne jednak pewne rzeczy nie warto atakować po prostu bez to rzeczywiście zaczyna być gra sama ze sobą to znaczy scenarzyści grają sami ze sobą i sami na siebie i odbierają frajdę widzowi i trochę trochę Wisła właściwie nie ma nie ma szansy się tam odnaleźć, bo to też to też nie nie dochodzi w kosztach akcji, gdyż takie wrażenie, zwłaszcza że serial czekalibyśmy mówili o jego przemianach jeśli chodzi o formę i pewną artystyczne spełnienie, które daje jednak bardzo konwencjonalnie Giovanni można je bardziej niż kino jeśli chodzi o pewne od oczekiwania widza, który ocieplenie to może mieć widz pewne o budowanie świata od czegoś będzie odbijał tutaj mam wrażenie, że bardzo wcześnie podważają fundamenty i parlamencie nie wiemy już oglądamy historię tak naprawdę dzisiaj nie wiem i szybko zważyć to uważam, że to większość widzów miałaby problem z powodzeniem to jest historia właśnie jakiś fascynacji 2 kobiet czy historia o wielkim spisku jak szpiegowskim 30 historia o kobietach, które przejmują władzę w męskim świecie nie do końca wiadomo też trochę o wszystkim trochę o tym, trochę tamtymi mówił Polski historyk kina popierała i mam takie wrażenie, że to nie jest do końca świadomy wybór tylko, że w tej zabawie w tej gonitwie granie na siebie on jest zapamiętali że, że było też tak rzeczywiście to tutaj takim problemem, który ewidentnie istnieje to jest problem między tonem serio, a ten właśnie takim powiedziałbym, bo Opera Buffo oper seria transakcji chętnie piętnuje się zdecydować na to co jest co jest na serio co nie Toma potem dramatyczne konsekwencje, ale po prostu dramatyczne to znaczy, jeżeli już tak dobrze bawimy tymi postaciami to w tym momencie trochę nie wiadomo czy to co im się przydarza też jest formą zabawy to jest właśnie ta zasadnicza poważna treść, którą my jako widzowie mamy się przejąć też trochę taka sytuacja, w której to strasznie podobają się też bardzo uwodzicielskie na poziomie obrazu bardzo uwodzicielskie na poziomie właśnie formę, czyli to, że ten serial ma tyle lokacji, że to jest kręcone w tylu miejscach, że jest naprawdę z takim budżetem jak tak jak tak tak przypuszczam właśnie jak film o Jamesie Bondzie niemalże w tym jest widać jest rozmach widać, że nawet, jeżeli tak, jeżeli sobie powiemy to co zaznaczyła Jan parę minut temu, że to nie jest ta Moskwa aktor, który tonie współczesna Moskwa oczywiście to jest taka zabawa ze skojarzeniami zabawa z tym coś widzowi kojarzy, kiedy słyszy Polska no baba z widłami i chustą pod brodą niestety jakieś kury biegające po innych no tak to ten ten chłopa furmanką tu nie ma dodajmy, ale chłopcy furmankę z taką figurą, która rzeczywiście opisuje powiedziałbym Polskę w video Graf światowej tak powiedział to znaczy w latach osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych, jeżeli opisywano polskie były 3 elementy to był kościół, w którym biją dzwony w każdym dniu się z polskim to musiało być to były gołębie na jakimś placu w dużych ilościach i to był chłop z furmanką jadący przez pole w różnych ujęciach czasem to był plan amerykańskich czas czasem gdzieś tam przyznawał w tle, ale zawsze był, gdyby takie 3 elementy, że Polska się składa właśnie gołębi kościołów i chłopów i jadących informujące tutaj mamy trochę w tej w tym duchu, ale troszkę inaczej, czyli tak jak powiedziałem baba w chustce kura w widły tak z tego mamy zrobioną Polskę z kolei Rosja znaczka zrobiona z ubrań second pędu klimatu trochę jak dziki zachód tylko wszyscy mają dziwne fryzury no mieszkają w takich smętnych drewnianych domkach gdzieś na prerii właśnie tak można podpisać chyba, że to jest Moska wtedy mamy czy lokalu przez celowany wielkie budynki tak to jest tak opisana, ale też z drugiej strony cała reszta też tak jest pokazana jak Wiedeń to mamy lodziarnie jak Paryż to mamy plac Wogezów właśnie tylko tyle jak Rzym Noto mamy miłe i romantyczne uliczki to wszystko bardzo płaskie w pewnym sensie być może broni wykorzystali też też ten element to nie są tylko byli dla traumy tylko jakieś treści być może się zrobiło bardziej ciekawy, ale faktycznie wychodzi na to, że by za dużo było przejęcie się tym, że my musimy wszystko przekroczyć w efekcie za mało zostało tej opowieści jako takiej tej co chcemy od ludzi tam chcemy, żeby coś zrozumieli co zobaczyli co co moje miesięczne przez rząd jak chciał wrócić do tego co Bartek powiedział, że widzowie potrzebują widzowie serialu potrzebują pewnych jasnych sygnałów konwencji jeszcze trochę z tym nie zgodzę, bo wydaje mi się, że widzowie seriali zmieniają się są coraz bardziej wyedukowani z każdym następnym eksperymentem serialowym tak myślę i są i patrząc na to jak seriale są konstruowane co się pojawia jak dziwaczne formy przyjmuje moim zdaniem twórcy seriali mogą sobie pozwalać na naprawdę dużo, ale jednak chyba są jakieś granice i wydaje się, że twórcy obsesji i w nie do końca dostrzegli to, o czym mówisz, czyli że są jakieś granice, których przekroczyć już na płacenie wypada nie trzeba, że to jest taka zabawa formą dla formę do pewnego momentu jest to zabawne intrygujące podniecające, a później pozostawi jakąś taką pustkę ja naprawdę miał ochotę porzucić trzeci sezon i pomyślałam sobie, że już właściwie wszystko wiemy już nic nie zaskoczy i rzeczywiście do końca mnie nic nie zaskakiwało związków poczucie, że ta porażka w pewnym sensie tego serialu to z, że on stał tak jakąś elementem naszej zabawy po zgubę wiza to nie do końca było zrobił, dlatego że ten eksperyment formalny były szczególnie śmiały, bo to nie jest serial, który jest jakimś absolutnym wywrócenie stolika spłaca konwencjonalne jednak poruszamy się pewnych niszach wszyscy doskonale znamy one są ze sobą sklejone w sposób, którego nie widzieliśmy, ale wszystkie te klisze są nam doskonale znane to nie jest tak jak Niemcy rachunkami, które wymieniłem, który jest jednak zupełnie zaproponowanie nowego języka, której księga kompletnie nie rozumiem nie kupuje, ale doceniam odwagę my tutaj mam wrażenie, że tej odwagi wcale nie ma aż tak dużo, że dużo takiego samozadowolenia twórców, którzy bardzo się cieszą tym jak są błyskotliwi, a to, że w, a jednak staram się zaś przypomnieć słowa Mistrzów tego gatunku to widz ma zawsze rację publiczność zawsze rację, że pojedynczy widz może być to zdaje się nie pamiętam co powiedział nieważne, chyba że 1 z reżyserów słynnych ze względu na ligę los powiedział, że pojedynczy widz może być tak samo obiekty, ale publiczność to mądrzejsze notowania tak piękne, ale rzeczywiście coś w tym jest, że tu faktycznie widza zgubiono i zagubiona i to na pewno jest dobra diagnoza, ale zarażenia się cały czas zastanawiam nad tym czy waszym okiem ten serial mógł być nakręcone np. 10 lat temu to znaczy jednak mam poczucie, że coś się dzieje trzeba docenić na poziomie kulturowym na poziomie próby zaznaczenia tych choćby wszystkich mniejszości etnicznych, czyli wyciągania z cienia i tych Polaków mieszkających bez w Londynie i tych i tej Azjatki to znaczy to wydanie niesamowicie istotne że, że tą główną rolę gra kobieta, która w zasadzie jednak tak powiem, nawet jeżeli Sandra, nawet jeżeli się sam, że całkiem nieźle wiodło to ona była bliska skazano na porażkę, a ten serial mówi nie bez ciebie zrobimy główną gwiazdę tego są, bo daje radę daję rady to jest też to jest wielka wartość to jest taka próba może nawet można, by to myśmy też taka poprawność polityczna, ale akurat za taką poprawnością polityczną staje to znaczy, żeby w każdym odcinku była przynajmniej 1 bohaterka, która czarnoskóra, żeby to jest zróżnicować, żeby to zauważyć, żeby to bardzo mocno wybić, że też jesteśmy ruchu i żyjemy społeczeństwa wiele etnicznych różnym pewnymi szansa, że to jest fajne to warto podpowiedzieć, że to, że tutaj pewien walor jest, bo już zaczęliśmy skreślonych tak chyba trochę jechać po nich nie ale, ale ja mam jeszcze może zauważyła, że w brytyjskich serialach, a może nie tylko brytyjskich serialach, ale serialach, które dzieją się w wielkiej Brytanii znalezienie czarnoskórego bohatera jest dużo łatwiejsze niż z wiaty, kiedy jedziecie do Londynu jest wsiadać do metra mamy mieszankę absolutnie wszystkich kolorów skóry raz Niewiem typów urody ludzi naprawdę z całego świata to też jest ciekawe właśnie w tym kontekście, o którym mówi, że Sandra jest jednak azjatycką, a nie czarną skórą którą, jakby dużo bardziej wiem jak to dziwacznie brzmi, ale dużo łatwiej byłoby nam jest nam zobaczyć innych serialach dziejących się w wielkiej Brytanii atak jest też kwestia bardzo docenia w ogóle miło być, bo jej Kraśnik też było mieliśmy do czynienia z przekrojem myśmy hinduskiego bohatera, który był bardzo zresztą dowcipnie sportretowany tak jakby ogrzewana była pewna stereotypowo w tej postaci w sposób dosyć inteligentny właśnie, a propos tego, że już zaczęliśmy w momencie trochę jechać oczywiście po kliniki się pewnie właśnie jak sobie o tym, pomyślę o pierwszym sezonie, który był oczywiście autorskim dziełem było robić w pozostałych jest tylko producent uczyć nadzoruje podpisuje, więc nikt tutaj nie rozgrzesza, ale mam poczucie, że właśnie 10 lat temu takie co uniemożliwi też dlatego nie było takich było robić, ale nie miał takiego mocnego głosu nie doszło do tak mocnej pozycji, jaką jej się udało uzyskać tak jej nawet się ona się powtarza się powtarza to bezczelność pewne taka taka burza charakter chodzi do salonu zwraca te przykuł żona przekreślone nawet jeśli rozczarowuje dobrze, że jest dobrze, że jest wspaniale, że jest, ale ja bym chciała, żeby ona się też rozwijała próbowała nowych rzeczy przekraczała samą siebie dla mnie w Lübeck jest problem polega obrażanie problem polega na tym, że kiedy budujesz swój obraz kogoś, kto cały czas przekracza dostępne normy w którymś momencie jedynym przekroczenie jest zaprzestanie tego przekraczać ale dlaczego nie uważa znana, ale ona tego nie robi i mnie naprawdę przeszkadza mi to, że już wiem, czego się spodziewać to dostaje to jest przyjemne, ale co podoba mi się ta, ale do pewnego momentu jak chciał powiedzieć ten sprawienie, że mam wrażenie, że to jest kwestia trochę współczesnego Showbiznesu dokładnie serialowego Showbiznesu prawda, że mamy do czynienia i myślę, że w następnych edycjach też to wiele razy będzie wychodziło, że żyjemy w czasach, w których zwłaszcza scenarzyści są profile bardzo precyzyjne profilowanie szufladkowania wchodził nie tylko nie można być w stanach może być autorem komedii dramatów w serialowym rynku albo nasze na tę można się na tym mam wrażenie, że te oczekiwania ktoś przejeżdża drogą serialu, ale są takie nie dziś już niema miejsca zdaniem stale mana, który napisał północ północny zachód Hitchcocka, a potem ktoś, by dzień ulf i desygnuje ten USA Story dalej Alejami do systemu pamiętajcie nie było to wcale tak dawno aktor filmowy nie skazałby się pracą w telewizji nigdy w życiu nie zagrałby w serialach dzisiaj dzisiaj to jest absolutna norma nawet najwięksi Meryl Streep gra w serialu, czyli to ten świat się bardzo zmienia oczywiście zgadzam, ale szatkowanie stażystów już nie postępuje w odwrotnym być może właśnie być może ale, ale mnie się wydaje, że ten rynek jest na tyle dynamiczne i poszukiwanie oryginalności w akurat w takiej formie jest jest tak powszechne, że dzisiaj jest tak być może to się zmieni, a ona, czyli było, ale Bridge szyby jest w takim miejscu swojej kariery, że mogłaby sobie pozwolić przynajmniej na spróbowanie czegoś tego nie robi i piratom nie boli ją na sprawę trochę mówimy jak będą sprawiał jednak już wie, bo musimy trochę takim boomie kariery, bo ona przez kilka lat miała swoje kolejne teksty pewnie były w tym samym stylu, ale kolejne, które nie dostawały zielonego światła nie mógł trafić anteny, więc szefowała swoisty fenomen nagle to zielone światło zapalił się na wszystkich pasach nagle wszystko jest tworzenie, gdzie w pewnym sen, które ja czekam czekam z tym się teraz taka sytuacja, kiedy je sobie nowe projekty już trochę się wypaliły ona zajmie się też Bondem jego poprawianiem jako wschodząca gwiazda apotem pewnie się czegoś nowego mam nadzieję, że to coś nowego będzie świeży jakimś też zarzuty buczeniem włos przed sobą to jest pamiętajmy jednak, że chodziło, żeby napisać pierwszy sezon potem był drugi, który był dużo lepsze rządzenie był najlepszym sezonem tego serialu, a potem był trzeci, który naprawdę kiepski w tym drugim sezonie muszę to na koniec chciałbym jednak zaznaczyć, że ja w pewnym sensie jestem jakimś jakoś tam częścią swojego serca fanem tego serialu, bo tam się pojawia wątek, który naprawdę mnie totalnie uwiódł też został porzucony został wykorzystany, ale uwiódł taką koncepcją czy pewnym takim sukcesywnym wprowadzaniem temat właśnie seria, czyli wymyślenie idealnej zabójczyni, której nikt nie jest w stanie zidentyfikować złapać się pokazać kim ona jest on Otóż ona jest sprzątaczką azjatycką chodzącą po biurach dużą świadomością ludzkiej anatomii dobrze posługującą się rozmaitymi truciznami trzeba powiedzieć ale, jaką jest opisana też osoba, której nikt nie widzi pan tam też tak celne w myśleniu jednak prowadzenie takiej postaci też tak celne, że za to za to za to jedno, choć jestem w stanie im te 5 gwiazdek napięć dać ale, ale to jest wiele takich momentów, kiedy ten serial błyszczy i i że żeby też państwo niezrozumienie mnie zależy, że ja nie jestem fanką jestem, ponieważ tam jest on złożony właśnie takich przepięknych elementów jakichś drobiazgów natomiast w pewnym momencie po prostu w trzecim sezonie czuje znużenie i nie chce czwartego już najpierw ona 1 zabija drugą potem druga zabija pierwsza ja bym skończyła już wszystko zostało powiedziane co się stało w Libercu przecież podobno nie będzie jest zamknięta całość nie będzie kontynuacji jeszcze propos tego właśnie wątku azjatyckiej zabójczyni nikt nie widzi tam jest fenomenalna scenę, toteż jest o kobietach myślę, że to jest coś co twórcy chcą powiedzieć właśnie o o niewidzialność kobiet też we współczesnym świecie jak śmierć niedostatecznie prezentacji jest scena, w której bohaterka próbuje ustalić kim jest właśnie tam zabójczyni i kiedy opowiada snuje swoją teorię, że jest to rzadka jest możliwe żona właśnie nasze na medycynie jej kolega z pracy przerywa ja mam myśli, że kiedy mówisz jest niewidoczna 8, dlaczego tak myślisz, bo właśnie przeważać wpół zdania tak to są takie kawałki, kiedy myślę, że Kingi jest naprawdę czymś wartym obejrzenia nawet jeśli jako całość może niekoniecznie spełnia testy oczekiwania, które mielibyśmy wobec serialu, o którym marzymy i ligi w obsesja i po polsku trzeci sezon właśnie się zakończył państwo mogą sami ocenić ze mną byli Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA