REKLAMA

Porsche Taycan

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-24 19:40
Czas trwania:
14:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek warszawski Jacek Balkan dzień dobry, zanim przejdziemy do Porsche Type planowo nie mogę się powstrzymać, żeby zapowiedzieć, że o tej o tym, samochodzie dziś parę minut powiemy to Jacek ma jakąś podobno bardzo ciekawą informację dotyczącą przyszłości motory, ale mam tych informacji nawet więcej niż jesteśmy w stanie państwu przekazać, ale zaczął takiej krótkiej, która dotyczy to jest jakby wielowątkowa Rozwiń » wielowątkowa kwestia jest rok 2000 bodaj 14 piętnasty, a jest taka aplikacja, która nazywa się Hiro to jest wszyscy użytkownicy telefonów Nokia wtedy jeszcze było ich bardzo bardzo wielu to wykorzystali właśnie z tej technologii tu płaca taka Platforma dostarczająca mapy nawigacje i lokalizację i to coś cała ta aplikacja nazwijmy to firma również została w 2015 roku przejęta od Nokii przez taką pułapkę, która została powołana do życia przez następujące firmy być może nie wprost, że są są znane BMW Daimler koncern volkswagena te 3 firmy jak nie patrzeć czy jak to Niemcy, ale wieś, a jak często dochodzi do współpracy pomiędzy pomiędzy gigantami motoryzacyjnymi na temat wszystkich może, by mąż bardzo do Sejmu swą uwagę na audi i całą resztą, więc te 3 firmy wspólnie założyły jakąś spółkę konsorcjom, które przejęło przejęło właśnie tę firmę Hill założona w 1985 roku dostarczającą rozwiązania lokalizacyjne przede wszystkim Nokii i tam był taki cel, żeby zbudować na bazie na tej Platformie wspólny system autonomicznej motoryzacji, o której wtedy mówiło się, że jest to pieśń przyszłości, a które dzisiaj mówi o tej autonomicznej motoryzacji za treści wspomina się o tym, że prawdopodobnie nigdy nie wyjdzie tak jak byśmy sobie wyobraża jak to było, w jakich bajkach budżet stanowi informacja taka firma ABW z firmą Mercedes, a zwalczył słabość wcześniej, a przede wszystkim BMW z mercedesem rozwiązują swoją umowa dotyczącą kolejnej generacji samochodów autonomicznych wymiany technologii i urządzeń tak, ale tak dalej od tej pory każdy sobie rzepkę skrobie też bardzo ciekawa wiadomość, jeżeli chodzi oto o współpracę z pomiędzy kolejnymi liczba firmami, czyli właśnie BMW mercedesem audi ona prawdopodobnie będzie jeszcze, ale właśnie tylko łącznie na poziomie tej Platformy firm, dlatego że tutaj oni są w dalszym ciągu właścicielem tego natomiast na pewno nie idzie tak jak tak jak się 5 lat temu wydawało że, że będzie szło mało tego właśnie ostatnio coraz częściej jest coraz częściej jest taki komentarz przez wielu fachowców branży również pracujących w branży motoryzacyjnej budujących samochody, że autonomiczną motoryzacją tak za tak poczekajmy to chyba tak nie bardzo prędko, że 1 z głównych przeszkód, która tutaj stoi na ma na drodze jest to że, żeby to dobrze działało wszystkie samochody nagle naraz 1 dnia powinny być po prostu autonomiczna tak jak w kwestii pamiętasz taki hit gender jakoś tak to się nazywało, że 1 dnia wszyscy zaczęli jeździć drugą stronę, kiedy świat się jeździło wlać ruch zmienili nawet niewielką roczną i to jest to jakość tych się udało i to podobno, bo w podobny sposób powinna nastąpić przesiadka na motoryzację autonomiczną to znaczy po prostu wciągu 1 dnia nagle przez przyłączamy się na autonomię i wtedy Toma sens ja się tego obawiam trochę ja nie jestem fanem po tych próbach różnych różnych poziomów autonomii, które doświadczyły w różnych samochodach na razie są trochę sceptyczny jestem bardziej fanem elektrycznej motoryzacji płynnie przejdę do niej, bo z wieloma samochodami elektrycznymi już jeździliśmy, ponieważ dziś samochód premium cokolwiek by to nie wzbudzało np. niektórych, ale jednak Porsche audi Mercedes Jaguar już ma BMW już ma z tym, że większość tych samochodów to są chyba SUV albo crossovery audi pierwszy to były elektryk SUV crossover Mercedes słów BMW Noto, jeżeli trójka to jest miejski samochód hatchback minimalnie, bo to raczej nie Jaguar SUV crossover elektryczna Porsche poszedł swoją drogą i tak jak ty zacząłeś, który rok mieliśmy to skoro ja tu znaczne, który rok 2015, dlaczego wtedy co się działo wrzesień 2015 prototyp Mission i to miał być pierwszy samochód Porsche już chyba wtedy było wiadomo, że to będzie sedan czterodrzwiowy nic się zmieniło 4 lata trwały testy przedprodukcyjne egzemplarze testowane na całym świecie i premiera w ubiegłym roku była premiera statyczna we wrześniu kilku w 3 krajach na całym w 3 krajach na różnych kontynentach, a potem samochód się pojawił we Frankfurcie natomiast w Polsce można już kupować mieliśmy okazję nim pojeździć trochę przejdzie z kilkadziesiąt kilometrów liczona dłuższe testy jeszcze wakacje, ale patrzymy na to jak ten samochód wygląda no nie mogę powiedzieć, że można oczywiście się zżymać, dlaczego Porsche nie zrobił elektrycznego Kaję czy Macana skoro to są najlepiej sprzedające się modele to jakby dorzucili elektryka to by powiedzieć, dlaczego na to, że oni zarabiają, ale pieniędzmi mogą tymi pieniędzmi sobie grzebać w kominku palić po prostu, więc na każdej stacji dla w związku z tym przez jeszcze niedawno Niemcy będą, bo taka historia, że nie ma mały włos, ale Porsche przejąłby właściciela czy volkswagen, więc mogą sobie pozwolić na co tylko chcą chcą mieć nad robotem mają wymowę po co się tutaj, choć jest jakiś rozwiązania, które są półśrodkami skoro stać ich na to, żeby zbudować po prostu coś zupełnie osobna i mają taki z wyraźnie mają taką rentowność na każdym modelu żona tak sprzedadzą ich wieś nie tyle ile zakładali to pewnie tak tak będziemy się opłacało zła oglądałem dawno już tego taka, aby na jesieni ubiegłego roku w odróżnieniu od Panamera pierwszej sprzed wielu lat, które się na początku w ogóle nie podobała, bo teraz Panamera to jest dla mnie bardzo ładny samochód to ten Tarka no nie będę ściemniał od początku się podobał i mimo że to jest duży samochód zobaczą ma prawie 5m bez 4cm szerokość patrz, żebym tutaj nie skłamał w 2m nie ma, ale z kolei 2m bez 3cm, więc to jest potężne auto nie przytłacza tymi rozmiarami, a w czasie jazdy to w ogóle nie ma problemu co 6 wiem i masa tego samochodu, ponieważ akumulatory umieszczone pod podłogą swoje ważą 2 i 4 tony, czyli 22000 prawie 400 kg ograć widziałem tak Kana nieraz na pewno widzisz ty jest taki pas to jest też pomysł niektórych firm w Porsche też pasty łączący z tyłu reflektor nazwała się ile światła świat błędach, bo ono w tak no w jak ocenia wygląd tak podoba mi się też mamy trochę dość tych po tej linii powielając tak naprawdę rozwiązania tutaj stylistycznych z lat 60 jeżeli, ale pana mera te 6 ma również uważa mąż bardzo podoba się przy tego samochodu dziwne małe światełka wygląda to co najmniej dziwnie profilu może być z tyłu jak 900 jedenastka, ale też te 2 małe światełka jakoś tak nie za bardzo nie przemawia do mnie zresztą to chyba dla nikogo wielką niespodzianką nie będzie do fanów porusza się nie zaliczam, chyba że do 900 jedenastki może do starszej, ale nadal uważam, że to trochę to jesteś jesteś fanem tej chwili tego poruszenia, który poczekaj, bo wizja dokończyć zdanie jesteś fanem tego co dziesiątego Porsche sprzedawanego, bo w tej chwili jak pewnie wiesz no większej sprzedaży Porsche to są lokalnej Kaję to Porsche 911, które przecież dzięki temu Marka zasłynęła to jest tylko tylko kilkanaście albo 10% w zależności od kraju siadamy do środka to jest to nie jest takie same Porsche jak Porsche, którym jeździłem zauważy podobnie jak audi Porsche jest są co najmniej 3, jakby pomysły na obsługę multimediów albo mamy jeszcze tych mnóstwo guzików na środku co jest chociażby zmaganie albo mamy tak jak Panama rzeczy Porsche 911 dużo już tych paneli dotykowych na konsoli środkowej albo mamy również dużo paneli dotykowych, ale jednak winnej stylizacji niż Porsche 911 czy pana marzy taka jest zupełnie inny ma też tylko cyfrowe zegary przed tobą niema tutaj analogowego obrotomierza chociażby jawnie jak w 900 jedenasty czy pan, że to nie przydziela pan jest tu duże przytłacza ich natomiast wyświetlaczy przed tobą jest duży tyle co audi, czyli 3 przed tobą jest 1 duży ciekłokrystaliczny jest dość mały na konsoli środkowej jest niezbyt dużym między siedzenia nie ma przypadkiem jeszcze przed pasażerem, a jest wsią z, bo jest Rosjanie jeździłem z pasażerem wiem wiem jest przed pasażerem, ale wierzę może być wygaszony zresztą ja przez z niego korzystałem można zrobić tam kosz fototapetę to jest ciekawy pomysł, ale musiałby mieć z pasażerem, żeby się go spytać czy w ogóle jest to kucharza Display pewnie był, a sumienie, więc słonie nie umieją włączony był, więc być pewnie jest nowoczesny łącznie możecie być łącznie aż 5 ekranów wsiadam do nowych metod szyszką, a w każdym razie, ale ciągnie ją się włącza się jedno badanie czy ten tunel środkowy, na którym jest ten ekran dotykowy czy jak tam chodzi o rękę albo coś czy to się samo przypadkiem nie włączy po prostu nie może tam trzymać ręki po ryzykiem tak, że wszystko nie no to ten ekran jest bliżej bliżej tej to nie jest duży jak i jeżeli możemy zaczynać już wydawało się, że one wygodne pod jest to tak prawdę mówiąc utrudnia ukrywa podoba mi się ten samochód z zewnątrz w środku oczywiście pewnie bym coś tam jak w każdym zmienią, ale 1 rzecz nie tylko tam zaniepokoiła i to się nie podoba od razu mówię np. wsiadasz wsunąć się wsiada się włączono wtedy włączone wszystkie przecina ma być miejsce umiejscowienie dźwignię dźwięki małe zmiany biegów no to już pomysł wydaje się dziwny, bo nie wiem czy wiesz, gdzie nie jest ona jest po prawej stronie od tego głównego ekranu zegarami przy to był taki malutki ludzik to jak wiesz to jest wbudowane w konsolę środkową jest taki mały jak Porsche 911 taka dźwigać tak małe w volkswagenie golfie to żona mała nie przeszkadza, ale trochę niewygodnie umiejscowiona, ale również naraża ją dotyka aż 6 no jak jadę do przodu tyłu cofamy do przodu i tyle no ale HOKEJ to Boże ktoś powie, że dla niego Super, aby ją, gdzie obraz jeśli, chociaż balansu między szpitalami silnik odpala silnik raczej wsiadam już samochód Cisy witam dzień dobry bez naciśnięcia guzika guzikiem możesz go wyłączyć, ale nie musi go włączać guzikiem, który tam po lewej stronie dostaliśmy do testowania najmocniejszą wersję turbo bez to jest akumulator pojemność ponad 90 kilowatogodzin, czyli sporo praw jak najmocniejsza Tesla, która ma kosztu moc chwilowa turbo w tym trybie Boost 760 koni moment obrotowy 1000 zlotych pani hałaśliwy ważniejszym samo uważają chyba najmocniejszy samochód, jakim całość no tak, bo jeździłem 700 ponad koni rzeczywiście to oczko jeepem Grand Cherokee, ale liczba koni jeździłem takim silnym mocnym i powiem, że chyba nie jeździłem samochodem, który przyspieszono może tam 28 turbo z 28 do setki, ale to złącz kontrola Jana na pasie nie startowałem, więc prędkość maksymalna 260 km, a nie 250 zasięg teoretyczny 400 km napęd na obie osie 1 silnik z przodu drugi z tyłu w sumie 262 przekładnie 1 z przodu druga z tych dwustopniowa, ale ponoć 1 rzecz to był niestety słaby dzień na testowaniu z tego samochodu jak wieś w ubiegłym tygodniu zresztą w tym też pogoda zmienną jest dużo deszczu często mokra nawierzchnia potem słucha tu deszczu słońce no, więc musiałem z pokorą podejść do tego samochodu, ponieważ działa autostrada drogi poza miastem trochę miasto no nie mogłem wykorzystać pełnego potencjału, bo też nie byłem na torze wiadomo, jakie są ograniczenia prędkości, ale jednak ten napęd na obie osie bardzo pomaga dobra zła, jakim mocnym musimy kończyć powiedzmy nosie czy też przyszłość motoryzacji nie to jest, ale to może być przyszłość Porsche wieś to może być przyszłość Porsche napęd elektryczny, dlatego że oni to zrobili tak dobrze i taka jest duża pewność jazdy tym samochodem przez każde Porsche jeździliśmy ja w tej chwili nie mam zastrzeżeń właśnie do żadnego Porsche większe większych natomiast to pojąć ten samochód zrobił na mnie bardzo do 760 000zł to zrobi wrażenie Sławka nasi kolarze sztuka, a najtańszy najtańszy Teresa państwowe niż 450 000 Tomasz uwaga jedyne 530 koni obiecuje, że będziemy mieli ten samochód w normalnym teście co zrobimy poprosimy kończąc testową i porównamy nasze wrażenia zjazdy musimy kończyć kłaniamy się pięknie nowe warszawskie bankom do usłyszenia już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA