REKLAMA

Samochód kupisz przez internet. Volkswagen ma e-salon, który służy nie tylko sprzedaży, ale też komunikacji z klientami (sponsorowane)

Audioprezentacja
Data emisji:
2020-06-25 20:30
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
11:48 min.
Udostępnij:

Cyfryzacja sprzedaży samochodów to naturalny kierunek, także w formie door to door. Przedstawiciel Volkswagena przyznaje, że pandemia przyspieszyła popularyzację tej formuły sprzedaży, do której firma była przygotowana już wcześniej. Choć firma nie rezygnuje z opinii, że najpoważniejszym argumentem za zakupem jej samochodów jest jazda próbna. Ale już dziś oferuje cały proces sprzedaży w formie online. Z Arturem Kryzanem, kierownikiem ds. Customer Experience marki Volswagen rozmawia Tomasz Szmandra

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
witam państwa nazywam się Tomasz Szmandra i w czasie dzisiejszego spotkania porozmawiamy na temat nowych form sprzedaży samochodów naszym gościem jest dzisiaj Artur fryz za kierownicą do spraw Customer Experience z marki volkswagen w Polsce witamy serdecznie panie redaktorze Szanowni Państwo witam bardzo mnie sytuacja spotkała nas w ostatnich miesiącach sprawiła, że wiele operacji czy decyzji zakupowych przeniosła się do internetu wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Rozwiń » również importerzy, a co za tym idzie dilerzy samochodów przenoszą swoją sprzedaż do świata wirtualnego proszę powiedzieć jak pana zdaniem będzie wyglądać przyszłość czy tradycyjne salony samochodowe naprawdę trafią do lamusa do lamusa na pewno nie proszę pamiętać, że dilerzy rolą dilera samochodowego jest nie tylko, ale trzeba samochodu, ale też cały etap podróży klienta związane z jego serwisowaniem i użytkowaniem natomiast jeśli chodzi o sprzedaż rola salonu zmienia się i mogę z wielką satysfakcją powiedzieć, że nasi dilerzy i przygotowują się do tego bardzo dobrze część już obecnie informują nas, że klienci przychodzą do nich poinformowani jak nigdy wcześniej, uzyskując większość informacji w internecie, więc naturalnym krokiem jest, aby jak najwięcej usług właśnie w tym miejscu im zaoferować przyszło, więc naszym zdaniem należy do tych dilerów, którzy tę transformację internetową najlepiej rozumieją i wprowadzone najszybciej cyfryzacja zakupu aut w ostatnim okresie niesamowicie przyspieszyło wg niektórych ekspertów rynku podczas ostatnich 3 miesięcy skoczyliśmy o kilka lat do przodu jak pana zdaniem obecnie wygląda wybieranie porównywanie cały proces kupowania samochodu online klienci musieli przywyknąć do nowych zasad do nowych reguł i tak na dobrą sprawę wszystko dzieje się w świecie wirtualnym nie mają takiej okazji do do tego, żeby dotknąć wsiąść do samochodu i czy myśli pan, że faktycznie od tej strony wszystko jest takie, że może satysfakcjonować klientów i to już zostanie z nami to co możemy zrobić na chwilę obecną klientów nie satysfakcjonuje jest w pełni, ale robimy wszystko, żeby nasze produkty cyfrowe ulepszać i spełniać oczekiwania, które muszę przyznać rosną niezależnie od pandemii przenosiny procesu kultu do sieci mają tę wielką zaletę, iż możemy w każdej chwili wraz z doradcą na ekranie komputera porównać się wiele modeli uwalniamy się to olbrzymie ilości papierów ofert pada lalki mamy też możliwość natychmiastowej uzyskania natychmiastowej odpowiedzi od sprzedawcy doradcy na interesująca nas pytania o takim zagadnieniem, które jest teraz dla nas najistotniejsza jest jak naprawdę płynnie połączyć to co dzieje się w świecie online z doświadczeniem offline nowym tradycyjnym, czyli tym, które w salonie dealerskim, aby jakość usługi była taka sama jak klient miał nasz przyszły kierowca wrażenie uczestniczenia takiej pełnej i ciągle w tej samej ścieżce klienci cenią sobie kontakt jednak żywym człowiekiem, że nadal mamy okazję do rozmowy z doradcą, nawet jeżeli uczestniczymy w procesie kupowania samochodów online tak to co my oferujemy naszym klientom jako Marka volkswagen to Platforma do kontaktu bezpośredniego natychmiastowego w naszym ekspertem albo za pośrednictwem takich troszeczkę bardziej tradycyjnych form jak czat czy rozmowa telefoniczna, jaki nowości wprowadziliśmy niedawno możliwość bezpośredniej wideorozmowy do tej formy komunikacji myślę wszyscy w ciągu ostatnich kilku miesięcy przyzwyczailiśmy się oswoiliśmy się z nią, a dodatkowo taki doradca ma jeszcze kilka narzędzi niestandardowych wychodzących poza standardową rozmowę jak możliwość przeglądania z klientem na żywo ekranu katalogów, a nawet w niektórych przypadkach pokazania na żywo ze szczegółami rzeczywistego samochodu, który jest w salonie, więc na tyle na ile pozwala na to internet na tyle bogaty ten kontakt staramy się zapewnić volkswagen może się pochwalić pierwszymi sukcesami sprzedaży aut przez internet proszę powiedzieć nam coś więcej na temat jak to wygląda państwa firmie interesuje mnie jeszcze co dalej jak w okresie pandemii wygląda usługa nurtu do zastanawialiśmy się nad dostarczeniem szerokiemu gronu naszych kierowców usługi online niż jakiegoś czasu, a jest jeszcze przed pandemią, a przyczynkiem do tych rozmów nie był projekt, które prowadzimy w Warszawie to jest nasze dotykowy salony samochodowe volkswagen choć, który jest prowadzony przez importera, gdzie przez te ostatnie 3 lata mieliśmy okazję zebrać naprawdę wiele cennej wiedzy na temat współpracy z klientami natomiast, o czym powie każdy właściciel salonu samochodowego albo każdego fizycznego sklepu niezależnie, jakim towarem handluję prowadzenie takiej fizycznej placówki jest po pierwsze bardzo drogie bardzo czasochłonne, a po drugie z punktu widzenia mniejszych miast niż Warszawa także nie niekonieczne nie jest to rozwiązanie optymalne natomiast chcieliśmy zaoferować wszystkim naszym klientom z całej Polski taką jakość doświadczenia stąd planowaliśmy projekt cechą, czyli taki właśnie internetowe butikowy salon, aby uruchomić w 2020 roku i pandemia tylko ten proces przyspieszyła do tego stopnia, że tak naprawdę ruszyliśmy z tym z dnia na dzień pierwszych dniach kwietnia, testując go z naszymi klientami każdego dnia i faktycznie możemy się pochwalić pierwszymi sukcesami nawet w kwietniu, który był miesiącem naprawdę mocno stołem i każdy dzień przynosił nam nowe wyzwania od strony technologicznej jakości obsługi klienta to już wtedy udało nam się faktycznie sprzedać pierwsze samochody, korzystając 100% z tego kanału zdalnego natomiast w maju ta liczba była już dwucyfrowa do tego jest to kanał bardzo chętnie wybierane przez klientów nie tylko do zakupu, ale też do błyskawicznego kontaktu z marką mogę też powiedzieć się, jako że jesteśmy zakończenie trzeciego miesiąca na tego projektu obsługujemy kilkaset połączeń każdego miesiąca i podjęliśmy jako Marka decyzję o kontynuacji tego kanału sprzedaży i komunikacji klienta cieszy mnie także, że poruszył pan temat jazdy tutaj, dlatego że szczególnie marce volkswagen kładziemy na ten element procesu zakupowego bardzo duży nacisk wierzymy, że naszym samochodem po prostu trzeba się przejechać, żeby go docenić, więc ze stanowiska osoby będącej zatrudnione były pracujące dla importera, a mogę powiedzieć, że gwarantujemy Jaś liderki, bo jako importer właśnie dzięki placówce volkswagen Home na terenie całej Warszawę natomiast jeśli byliby państwo zainteresowani jazdą Nord Nor poza Warszawą, a to to już pozostawiam w kwestii w gestii naszych dilerów natomiast z tego co mi wiadomo nie mają żadnych obiekcji wyszli bardzo pracując z tą ofertą i cały czas ją oferują jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że przynajmniej w naszym punkcie warszawskim nawet obecnie, kiedy widzimy już ożywienie na rynku sprzedaży samochodów nowych ciągle ponad 60% to są właśnie jazdy na życzenie do do, które z wielką chęcią realizujemy, więc zachęcam, by skorzystać przekazał nam pan dzisiaj sporo ważnych informacji, ale na sam koniec chciałbym jeszcze pana zapytać jak z punktu widzenia takiego Statystycznego Kowalskiego wygląda sam proces kupowania online, czyli co powinniśmy wiedzieć, zanim wsiądziemy do komputera i będziemy chcieli wybrać, a następnie sfinalizować zakup naszego wymarzonego samochodu tak naprawdę jedyne, czego musimy być świadomi to jak czy w ogóle chcemy samochodu jeśli ten punkt mamy już za sobą to cała reszta jest naprawdę banalnie prosta wystarczy nam jakiekolwiek urządzenie z mikrofonem kamerą niekoniecznie komputer oferujemy także bezbolesną obsługę z każdego tabletu smartfona wszystkich najpopularniejszych urządzeń wystarczy wejść albo na stronę internetową volkswagena albo na stronę volkswagen Home kropkę PL, gdzie przy pomocy 1 przycisku następuje natychmiastowe połączenie z doradcą i po kilku sekundach będziemy mogli będziemy mogli w ogóle będziemy mogli zacząć z nim rozmawiać oczywiście bardzo dbamy o prywatność naszych klientów, bo to też jest niesamowicie istotne w tym cyfrowym świecie państwa ekspert nie może państwo zobaczyć nie nagrywamy żaden sposób tych rozmów i możemy w pełni natychmiastowo doświadczyć wszystkich przewag zakup jest zakup samochodów po internecie największą zaletą takiego sposobu zakupu samochodu jest natychmiastowy dostęp do wszystkich volkswagenów, które obecnie mamy dostępne w sprzedaży nie jesteśmy eliminowani stokiem 1 dealera możemy tak naprawdę rozmawiać o samochodzie drugiego końca Polski dokładnie takim, jaki sobie wymarzyliśmy dodatkowo przez internet załatwimy też się całą mówiąc potocznie papierologii je uzyskamy pełną informację na temat leasingu kredytów produktów finansowych i także wstępnie przygotujemy taką symulację i wielką przewagą jest to, że nasi eksperci następnie cały komplet takich dokumentów z państwa imieniu przekazują do dilera i są państwem przez cały czas zakupu jest tak jakby klient volkswagena, łącząc się tym 1 przyciskiem służyło volkswagen Home miał swojego osobistego konserwa, który przez cały ten proces przeprowadzi i przez cały czas będzie na miasto i taką wiedzą nie pozostaje nam nic innego jak tylko życzyć naszym słuchaczom udanych zakupów, a naszym gościem był dziś Artur kryzys kierownik Customer Experience marki volkswagen w Polsce dziękujemy bardzo to ja dziękuję ja zapraszam do wysłuchania kolejnych audycji na temat szeroko pojętej motoryzacji kłania się państwu Tomasz Szmandra do widzenia słyszenia Zwiń «

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA