REKLAMA

Jakie wyzwania czekają na firmy na drodze do innowacyjności?

Strefa Szefa
Data emisji:
2020-06-28 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
32:25 min.
Udostępnij:

Wyjaśniają: Rozwiń »
Magdalena Burzyńska – Dyrektor Zarządzający, Ayming Polska
oraz Marcin Barański – Dyrektor Generalny, Członek Zarządu w Grupie VOX. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa, a szefa audycję strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie 28czerwca niedziela dzisiaj wybory mam nadzieję, że już państwo głosowali, a jeżeli nie to proszę teraz chwilkę poczekać wysłuchać audycji dzisiaj wyjątkowo ciekawy temat i prosto w audycji na te wybory pójść, o czym będzie dzisiaj będzie dzisiaj o innowacyjności i o tym jak wygląda Polska w tym krajobrazie innowacyjnych firm np. na biorąc pod uwagę Europa w ogóle czy my Rozwiń » Polacy czy polskie firmy właściwie jesteśmy innowacyjni o tym, będzie dzisiaj rozmowa, a już telefonicznie jesteśmy połączą połączenie z naszymi dzisiejszymi ekspertami państwa im moimi gośćmi dzisiaj są pani Magdalena Burzyńska dyrektor zarządzający firmy Ayming Polska dzień dobre dzień dobry witam serdecznie i pan Marcin Barański dyrektor generalny członek zarządu w grupie vox dzień dobre dzień dobry witam serdecznie pani Magdaleno firma Emir Polska wypuściła raporty dotyczące innowacyjności polskich firmach to jest właśnie punkt wyjścia do naszej dzisiejszej audycji w audycji jak wygląda innowacyjność polskich firmach jesteśmy innowacyjni np. na tle europejskich krajów czy nie no i innowacyjnością stąd katalog to jest pani redaktor trochę także ważności no tego komuś zadam to pewnie trochę inną otrzymam odpowiedź, bo dziś gryzie się raportowi z nich, który właśnie się Chiny naszym respondentom, czyli polskim przedsiębiorcom no to ten poziom innowacyjności wg ich oceny jest całkiem przyzwoite tam widać dosyć optymistyczne podejście i optymalną cenę do tego jak oni sami plasują się w tym kraju brak innowacyjności i jak oceniają swoje struktury notowaliśmy odnieśli taki bardziej może wnet do obiektywnych źródeł np. rankingu innowacyjności, który przeprowadza komisja Europejska, a tam widać on dosyć szeroki taki on również aspekt, a to znaczy to dokładnie tam usług taka, która dotyczy i zasobów ludzkich i kapitału społecznego i współpracy znał zwracam się finansowaniem dostać się kompleksowe komputerowa tania no to jesteśmy losowani otwarte od końca miejscu to nie jest miejsce w oko myślę po nich, ale jakoś specjalnie się cieszyć, że tak państwo umocnić, dlaczego taki punkt odniesienia jak to jakim pracujemy jako kraj Europy, choć np. o wydatki na badanie rozwój no to Polska wydaje 1,2% tegorocznego PKP na badania euro tak podczas gdy średnia Europejska to jest 1,6%, na które są tam z tą szklaneczką świetna to nawet ponad 3% rocznego produktu krajowego brutto także nas to różnica to na zwolnienia przez Polskę no trzeba za to pewnie zabrać w tym raporcie państwo postawili przed szefami firm takich 6 wyzwań rozumiem to są wyzwania, którym trzeba sprostać, żeby stać się innowacyjną firmą to co bywa są tu aspekt gotową odpowiedź ma takie tematy pro, która uważamy, że to istotna z punktu widzenia dania wprowadzenia innowacji i innowacji i sukcesu tak wpolityce innowacyjność to przeciw sobie może przez to wezwał przez te wyzwania jest ich 6 natomiast bardzo się cieszę, że jest z nami również pan Marcin Barański z grupy vox, który będzie takim głosem biznesu w naszej audycji będzie komentował to wyzwania z punktu widzenia firmy, która jest firmą innowacyjną no właśnie panie dyrektorze jak wygląda innowacyjność w grupie vox chwali się jest trudno, ale reszta musi szczególnie oczywiście potem szatę wręcz postrzegany jako brak równości, ale już w polityce dumą pan senator po nad ich w mieście dzieje pod kątem inwestycji badania progu inwestycji innowacyjność postrzegamy nie tylko ma poziomie tworzenia nowych produktów i usług, bo bardzo często ma innowacyjny toczy się przez pryzmat takiego wierzchołka góry lodowej, czyli produktu, który nagle wojował rynek stał się firmę czy aplikacji rozstaje się jedno dostęp, a innowacyjność to w wielu przypadkach również tworzenie kultury organizacyjnej nastawionej na poznanie doświadczenie na eksperymentowanie, czyli budowanie firmy taki sposób, żeby firma oprócz bieżącej operacyjnej działalności i budowania efektywności tak tej działalności myślała tak samo perspektywy tworzenia nowych mówi rzeczy nowych produktów nowych usług, ale również optymalizacji i procesów wewnętrznych firmie sposobu w jaki pracujemy nad nowymi kra innymi liczbami to są tak samo obszary innowacyjne myślę, że tutaj nieskromnie powiem grupowo zrobiła znaczący postęp na przełomie ostatniej dekady, ale rozumiem, że gdzieś tam na końcu jednak jest wizja tego Whitney jednorożca, bo rozumiem, że tego jedno Rosa potem najłatwiej skomercjalizować i ten jednorożec właśnie przynosi zyski z innowacyjności można mieć Super innowacyjną kulturę i niczego nie stworzyć nowego rozmowa z powiedział tak bardzo czasu ten jest jedno osób tylko to może być pakiet produktów i usług bardzo często firmy, które to bardzo efektywne rozwija międzynarodową oko to są nie są firmy, które są firmami z pierwszych stron gazet, jeżeli spojrzymy np. ma firmy, które działają jako auto pręty druty, które położą nowe produkty nowe marki około córki bardzo często za tym stoi właśnie duża grupa, która burza, a nie nazwałbym tego korporacja, ale właśnie grupa firm, które tworzyły innowacyjną kulturę organizacyjną zbierającą tego typu rozwój nowych produktów, więc bardzo często myślenie z perspektywy jednostka może spowodować, że będziemy patrzy pan o daleko wizjoner szybko do przodu, a pomimo tych nowo tych, które są blisko pół na Tekturze, odpowiadając NATO na bieżące potrzeby ludzi, którzy są pokona zaczyna się klient i pewnie też nie wszyscy wtedy traktują jako innowację prawda tylko mówią, że to jest oczywiste to jest ważne ważne zaznaczenie, że to też wchodzi w tę działkę innowacyjności pani dyrektor dobrze to przypadł mi się w takim razie tym wyzwaniom, jakie stoją przed szefami firm, które chciałyby poprawić swój poziom innowacyjności firm jak chciał nas do tego co co mówił przed chwilą Marcina jeśli chodzi o kulturę innowacyjną, bo oboje z fanami ich kultury innowacyjnej suszenia tego tego pojęcia wśród polskich przedsiębiorców ja próbuję rozstawić ostatnio, że nie zawsze kultura i organizacyjna spowoduje powstanie dorożek, ale na pewno jednorożec jedno ustawy będzie trudno powstać bez bez tej kultury innowacyjnej tutaj wracają z raportu, pytając o to, jakie barier, jakie wyzwania stoją przed przed naszymi przedsiębiorcami w Operze podparł innowacyjni, a zdecydowana większość, mimo że te bariery to jest brak finansowania zewnętrznego i ciągle mówimy o tym, że brakuje nam środków na to, żeby innowacje innowacje wdrażać i bardzo też wybrzmiała taka nasza Polska administracja skostniała, która przeszkadza firmom w tym, że te, żeby szybko innowacje wdrażać, a często przez taki właśnie projektach jest Warta połowę innowacyjnych szybkość działania jest jest istotna i to to jest taka główna bolączka główne wyzwania, które w, które wskazują przedsiębiorcy w naszym raporcie jasno określone korzyści takie wzrosty finansowanie nie jest łatwo szczególnie środki dotacyjne są dosyć mocno sformalizowana natomiast paradoksalnie wielu przedsiębiorców nie wykorzystuje to też wynika z naszego raportu tych instrumentów finansowania tych środków pieniężnych, które już na rynku są tam wstęp na myśli ulga na badania i Lwowską na badania rozwój ROE zwrot konsultingowe w zeszłym roku ocenił, że jedynie 12% tak programy podatników skorzystało z takiej ulgi w tym roku zaś raportu wynika, że ponoć nieco ponad 20 proc naszych respondentów taką ulgę wykorzystały zamierza ją wykorzystać no jakaś myśl o PIT o krzyż, który jest takim preferencyjnym opodatkowaniem z kolei przychodów to po już już na etapie komercjalizacji innowacji, gdzie też nie jest to instrument, który bardzo popularne wśród przedsiębiorców czy również tak, że mówimy o tym, że w finansowanie z wezwaniem z drugiej strony nie do końca mowę orientujemy się czy, wykorzystując to co jest na rynku tak właśnie też, przygotowując się do tej audycji rozmawiałam z kilkoma osobami z firm, które prowadzą działy badania i rozwoju i ogólnie myślenia o tych funduszach jest takie, że po pierwsze, Ano ni mało osób jest bratem lub siostrą ma jakieś koneksje jest takie myślenie no nie wiadomo czy te fundusze są dla wszystkich, ale z drugiej strony jest podobnie trochę jak zamówieniami publicznymi znaczy w głowach istnieje przekonanie, że tam są takie kryteria, których normalna firma normalna sława nie jest w stanie spełnić i w związku z tym większość osób, z którymi rozmawiam po prostu macha rękami mówi załatwimy tylko własnym zakresie to po prostu i tak jest nie do zdobycia czy pali się zgadza z takim z takim przekonaniem, a przede wszystkim na ponowne takim przekonaniem nie zgadzam natomiast też muszą przyznać, że nasze obserwacje właśnie struktur przedsiębiorców, którzy prowadzą innowacje w sposób systemowy no to niemożna prowadzić innowacji tylko w oparciu o finansowanie zewnętrzne tak ono zawsze zawsze musi taki budżet organiczne przedsiębiorstw które, który będzie zapłonu, który będzie ogniwa pierwszą tak po tych innowacji nas, bo warto sięgać po to, co jest dostępne na rynku po dotacje, proszę bardzo, sformalizowanej jak nastawiona na nas też na sukces tak to są projekty dotowane projekty później na koniec będą w stanie pochwalić takim się dziś produktem końcowym no ale te produkty te instrumenty fiskalne, które ja wspominam tak to ulga plus RI KO i ten IT boksów naprawdę rzeczy, które są nie mówią same osoby związane z ustawy ona rzeczywiście może być w niektórych trochę publikowana natomiast samo zastosowanie, którzy w praktyce tych tematów jest to wprost taki jest dostępna dla każdego dla każdego sportowca dla każdego i to faktury, które jako działalność badawczo-rozwojową na poziomie przedsiębiorstwa prowadzi teraz pytanie dlaczego, dlaczego to nie wykorzystywane, bo właśnie może za mało informacji może mało o tym, o czym komunikacji i świadomości lub też przedsiębiorców panie rektorze, a jak grupa vox finale finansuje swoje badania pierwsze po pierwsze nie uzależnia nakładu na rozwój na innowacje badania o możliwości pozyskania źródeł finansowania zewnętrznych staramy się na pierwszym miejscu ocenia jednak potem ja właśnie innowacyjny potencjał rozwojowy każdego projektu i dopiero w momencie, jeżeli uznajemy, że to na naszą strategią i daje potencjał rynkowy to wtedy dopiero zastanawiamy się nad tym czy jesteśmy w stanie pozyskać zewnętrzne finansowanie co do zewnętrznego finansowania może powiedzieć, że w naszej grupie powołaliśmy specjalne dlatego ponieważ prawda jest zarówno powiedziała pani redaktor lewicowego polityka ma środki są można je uzyskiwać natomiast pewien poziom biurokracji, który trzeba przejść on bardzo często rzeczywiście przedsiębiorców o proszę, bo jakiś sposób zniewala i tutaj my postanowiliśmy zainwestować w wiedzę, czyli im to informowanie się jak środki pozyskiwać jak prawidłowo rozliczać jak prawidłowo przygotowywać dokumentacji po to, by potem mieliśmy zespół, który się w tym wyspecjalizował wydają system nie jest aż tak trudna droga i kostek duża inwestycja, ponieważ tak idąc, tym bardziej wiedza w Wiedniu poznanie możliwości mówią bardzo, ale grupa vox jest bogatą grupą i pewnie to nie jest duża inwestycja myślę o mniejszych firmach, które mogłyby mieć problem ze stworzeniem takiego oddzielnego zespołu tylko do szukania zewnętrznego finansowania ja natomiast wydaje mi się, że kobieta nie 15 potajemnie po pierwsze, są firmy szkolenie takie duże, ale nie takie drogi, które pomagają pani fundusze i to jest punkt nr 1, ale nie znam wielu mikro przedsiębiorców małych przedsiębiorców, którzy po prostu przysiedli poczytalni prawdziwi naczelna pisma strony informacyjne przyłożyli się do tego uzyskali środki także natomiast, nawet jeżeli mówimy o mniejszych przedsiębiorców i mikroprzedsiębiorca to ja osobiście kornikiem tego, że najpierw oceniamy projekt czy on masę punktu widzenia innowacyjności rozwoju, a dopiero później zastanawiamy się nad tym czy jesteśmy w stanie pozyskać na niego środki wtedy jest na pewno o wiele łatwiej również pozyskać środki wypełnić dokumenty po prostu jesteśmy przekonani do tego, o czym co, by oczy, o co będziemy prosić proszę państwa rozmawiamy o innowacyjności polskich firmach obecnie rozmawiamy o tym jak sfinansować badania rozwój firma jak szukać zewnętrznego finansowania wrócimy do tej rozmowy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM strefa, a szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur telefonicznie jesteśmy połączeni nic gość pani Magdalena Burzyńska dyrektor zarządzający w firmie Ayming Polska i pan Marcin Barański dyrektor generalny członek zarządu w grupie kapitałowej vox rozmawiamy o innowacyjności innowacyjność firm i tuż przed skrótem informacji naszym tematem było wewnętrzne pozyskiwanie finansowania na badania i rozwój pani dyrektor jak to wygląda punkt pani widzenia rozumiem, że pani firma zajmuje się ułatwianiem takiego pozyskiwania tak dokładne Sowa tak my zajmujemy się pozyskiwaniem finansowania na działalność badawczo-rozwojową na projekt Innowacyjna natomiast by zgadzam się z tymi mówiłam wcześniej przed przerwą za dofinansowanie może być tylko dodatkiem wsparciem ono nie może zastąpić mógłbym działalność takiej system MEADS wszystko mówi informacyjnej to to finansowanie zewnętrzne nie może zastąpić można trafić na działania dla działów badawczo rozwojową, a czy w 1 chwili okaże się to powinien być budżet to zależy wszystko tego, jaka jest branża jest przedsiębiorstwo jak i jakie ma plan jakiś nagłych sytuacji także pani Marta jednoznacznie określa natomiast to co to co do tego prowadzą takie sytuacje, gdzie właśnie nie ma tego budżetu środków na badania rozwój zarówno firmy bazujemy tylko na tych finansowaniu zewnętrznym to właśnie wtedy mamy taką sytuację, gdy te innowacje są tak bardzo szacunkowe i one, bo są pieniądze na pewno trzeba jakiś projekt sobie zaprojektować tylko myśleć, bo ma on później niż wpisują nie mają wartości tak na długoterminowe, bo na ziemi Piskiej do końca właśnie może w strategię biznesową czy strategii innowacji danej firmy to wszystko musi mieć sens to jest naprawdę takie działanie bardzo eleganckich ramach zorganizowanych przemyślanych, ale czy do kamienia takież tak przepraszam, że czasami dochodzi wręcz do patologii, bo ja rozumiem, że to innowacyjny i nawet innowacje mogą być obchodzone natomiast firma może z nich całkiem nieźle żyć, jakby tych z tych dotacji czy niema takiego sektora firm, które nie biorą dotacje i właściwie jeszcze nigdy niczego nie wymyśliła czy traktować właśnie właśnie o tym, mówi, że tutaj najbardziej taką grupą, która jest narażona na wino, ale na innowacjach hukowe też ma trudny jeśli chodzi o budowaniu takiego systemu nawet innowacyjnego wewnątrz właśnie małe średnie przedsiębiorstwa oprócz pani redaktor wcześniej spółka ma taką po prostu nie mają wystarczających środków finansowych często wewnątrz wewnątrz organizacji szukają tych zewnętrznych i precyzują tego nie wie, ale ten projekt właśnie Klatt oko w końcu jakimś spektakularnym sukcesem, a już na pewno rzadkością zresztą długo Trybunał ustęp tego danej firmy tak i to też nie do końca choroby lub dotacji wziąć później, gdy szczególne nie zmienia ni, więc może trafić trzeba zacząć od strategii innowacji dokładnie tak tutaj dotykamy tego tego tematu statek innowacji jest kolejnym zdaniu, które stoi przed przedsiębiorstwami, które są bardziej owacyjne trzeba mieć teraz do tego innowacji nie jest w związku z Europy mają jakiś, które sobie żyje swoim życiem poza organizator poza strategią biznesową tylko to jest pewien sposób myślenia nazwana komunikacji są sami mogą osiągnąć powiedzenia sobie jasno jesteśmy firmą innowacyjną rzecznych lub otworzą tu zmiany w naród po prostu taki domowy sposób określenie co chcemy czystej emocje osiągnąć i ten statek innowacji nie posiada budowana większość przedsiębiorstw do przyznania w raporcie 27 przebadanych próbek przebadanych zaletą takiego posiada i bardziej niż 13 tak bardzo zajęta możliwości taki dokument nie jest potrzebne ja się związany jest potrzebny skupiała Biblia tak to chcemy robić w środku roku natomiast pewna rama komunikacyjna i pewna świadomość otwartych świadomością wartości w krajach potrzebna jest panie dyrektorze rozumiem, że w grupie vox taka strategia innowacji istnieje w naszej grupie istnieje przede wszystkim kulturalną i myślę, że bardziej potrzebne poważniejsze dokument pod takie również odpowiadam raportu dokument pt. strategie innowacji, dlaczego tak uważa dlatego, ponieważ medyczne w wielu firmach napisanymi równie nie tylko w zakresie innowacji napisanymi strategiami, które dzisiaj bardzo szybko się dewaluuje rynek świat na zewnątrz firm za zmienia się tak szybko, że projekt w firmach potrzebne to elastyczność umiejętność dostosowania niska i umiejętność praktycznie ciągłego poszukiwania i dogadywania się tego co nowego, choć na rynku, ponieważ w wielu przypadkach procesy nad którymi dzisiaj pracuje dzisiaj pracujemy wewnętrzny i tutaj nam się one są innowacyjne nagle dowiadujemy się, że jakiś młody człowiek, który nie miał ograniczeń wewnętrznej biurokracji i hierarchii i nagle wpadł na ten pomysł zrealizował godzinę szybciej pozyskał finansowanie dla start-upu to i nagle cała praca, która była strategicznym przygotowana i do kosza raz ja bym tutaj na kilka chciał wrócić właśnie w tym kontekście firm duże start-upy mikro przedsiębiorstwa, ponieważ bardzo mocno skupiamy się często na pozyskaniu środków środki unijne regionalne weterana innowacji od, a przecież zwrócił uwagi często ludzie, którzy mają po prostu świetny pomysł potrafią zgłosić się do potencjalnego inwestora firmy, która pomaga im zrealizować ten pomysł tak działa większych startupowców tak działają systemy crowdfundingowej w związku z powyższym mówienie o pozyskiwaniu finansowania na innowacje na pomysł, który mamy wcale nie musi ograniczać taki biurokratycznych procedur związanych z Lubaniem środku unijne także osobiście uważam, że kultura jest 1 tylko problem uważam, że polskich firmach Wielkopolski istnieje, w który blokuje innowacje dużo bardziej niż finansowanie kwestia pewnej hierarchizacji organizacji nadmiaru kontroli, która nie pozwala na eksperymentowanie żadnej firmie nie ma szans praktycznie na innowacyjność, jeżeli nie ma pozwolenia na eksperymentowanie pozwolenia na błędy u nas nie ma umowa, która nie jest obarczona ryzykiem popełnienia błędu tyle, jeżeli chodzi właśnie to nastawienie do innowacyjność, czyli w ogóle można, by powiedzieć, że kultura innowacyjności jest taką kulturą pozwolenia na eksperymenty na to, żebyśmy się mylili to jest zupełnie inne podejście po prostu zarządzania prawa zdecydowanie tej pani w wielu korporacjach dużych firmach położyć się specjalne działy, które są lekko z boku wręcz takie laboratoria i które pozwalają na to, żeby ludzie, których zadaniem jest myślenie o nowy produkt tego początek o innowacyjnym podejściu do modelu biznesowego muszą oderwać prosto od codzienności takiego pędu Operacyjnego Bierzyński, ponieważ innym w przeciwnym wypadku no nie ma nie ma możliwości nabycia kraty większości kończy się to wtedy, jeżeli oderwiemy się i pieczątki dokończyć to wtedy drobnymi często ważnymi usprawnieniami, ale w zakresie tego procesu, który realizuję nie ma czasu wtedy eksperymentował, czyli to jest taka długa linka nad tym co teraz jest ważna, a nie myślenie 3 kroki do przodu np. bardzo często tak się kończy zostało nam 7 minut, więc nie zdążymy powiedzieć o wszystkich tych wyzwaniach stojących stojących przed szefem dokładnie pani dyrektor na co pani jeszcze zwróciła uwagę szefom firm, którzy chcieliby wprowadzić swoją swoje firmy na drogę innowacyjności jeszcze kilka ma też tego co przez kpt Marcin finansowaniu to wszystko prawda jest ich jedno zastrzeżenie, że 1 z fiskusem na rynek startach w Polsce 80 proc z nich jest finansowana ze środków publicznych także ten kapitał prywatny, który wchodzi w ryzykowne albo jej bardziej Innowacyjna projekt jest jednak w tym również finansowanie w liście jest tam bardzo małe kultury innowacyjności na pewno taki to jest bardzo bardzo szeroki temat myślę, że od tego należą w Polsce zacząć o tym, żeby to, które w każdym z przedsiębiorstw tworzy ona się, że tak naprawdę strategia innowacyjności też nową strategię innowacyjności to nie jest taki dokument tworzony w zaciszu 4 ścian biura tylko to jest to przez lata pogląd prawda tak przez zarząd albo przez osoby także zarząd z dnia nawet dyrektora pisarce tylko to to jest pewien twór, który w ramach, którą na g określa kierunek strategiczny innowacyjne które, którą przedsiębiorstwo idzie nam jeszcze zwrócić uwagę rzeczywiście na taką rzecz, która też brzmią, a znaleźć w naszym raporcie i korzystać za wprowadzanie informacji o innowacyjności całej gospodarki współpraca pomiędzy nauką biznesem, ale tymi, czyli pomiędzy naszymi naukowcami z uniwersytetami ośrodkami akademickimi, a właśnie przedsiębiorcami, bo główną bolączką polskiej nowoczesności jest osób niż komercjalizacja naszych naszych należności budować taką mamy problemy poprzez czynu lecz by nasza wymyślona innowacją stworzona po prostu biznesowo przynosiła przynosi profity tutaj wnosili respondenci wskazywali, że to jest część współpracuje oczywiście, że ze światem nauki natomiast jest to współpraca trudna i nie zawsze mocno to właśnie, dlaczego jak jak to wygląda wiem, że wiodące wyższe szkoły ośrodki naukowe w Polsce jak chociażby Uniwersytet warszawski mają już swoje nie wiem jak to nazwać to nie są firmy, ale są takie ośrodki właśnie powołany do komercjalizacji własnych odkryć, więc dobre dobre uczelnie same chyba po prostu wzięły sprawy we własne ręce prawda trochę w tym chcemy w tym do dobrych trunków zmienia natomiast co jeszcze w większości przypadków takiej współpracy jest bardzo silna rozbieżność celów i tutaj do ręki, gdyby nie 2 oba środowiska jest środowiska uznano ich wspólnego mianownika to co będzie nam ciężko w tej chwili w świecie nauki promowane są oni w publikacji to jest taki ruch na bierne od tego czy ktoś jest dobry czy nie oczywiście świat świat biznesu to do tego żeby, żeby dalej zarzuconego pomysłu jak, żeby pan Poznakowski spieniężyć tutaj jestem, a tamten kłopot, bo zwiększy Marcin też Malouda akurat w przy ich dobre doświadczenia chwilkę, ale może słaby doświadczona grupa vox ma o tyle dobrze, że ma w swoim składzie wyższe uczelnie to jest wielki plus prawa grupa kapitałowa wychodząca poza budową trasy oczywiście byli bardzo to walka z nutami WP Kolegium prowincji Concordię zań ja oczywiście mam bardzo dobre doświadczenia z takiej współpracy zarówno edukacyjnej myślę, że to jest taka wspólna edukacja wymiana informacji dotyczą również metodologię tego w jaki sposób możemy razem pracować udoskonalać pracę nad innowacjami warsztaty kreatywne cały czas obszar, który wymaga ciągłego doskonalenia ciągłego poszukiwania i nie wystarczy odbyć kurs lub tygodniowego tak witają Inki można, by myśleć co potrafimy prowadzić warsztaty kreatywne, więc cały czas laurka dla edukacja razem z PSL też prowadziliśmy różnego rodzaju badania muszę powiedzieć, że tutaj wiedza doświadczenie, które płynęły z PiS były niezwykle pod niezwykle dla obserwacji trendów społecznych i później myślenia o nowych produktów importowanych to zmienia się trendów społecznych, ale mam również bardzo dobre doświadczenia przy pracy w ostatni bój w latach na ba masą ostatnio największą innowacją takim programem do projektowania samodzielnego tego będę nazywam to wręcz demokratyzacją i zajmą bok bok i program ten tworzyliśmy SSM poznańskim centrum superkomputerów muszę powiedzieć, że ono także instytucja badawcza naukowa to mam doskonałe doświadczenia dotyczące tego jak stanowi rozumieli rynek potrzeby jak pracują dalej nad komercjalizacją tego można ostatnie zostaną słownie minutach 2 dni temu przeczytałam w internecie informacje bardzo smutną Sigur, czyli innowacja, która została okrzyknięta no kilkanaście lat temu światowym wynalazkiem właśnie się zamyka, ponieważ ten wynalazek nigdy nie przyniosło spodziewanych spodziewanych zysków koszt wytworzenia Syguła jest po prostu bardzo wysoki nie udało się obniżyć tak myślę czy warto być innowacyjnym warto jednak przeć tą stronę wydawać pieniądze czekać na tego jednorożca, który być może okaże się takim figurę potem jak zauważa do tego pani dyrektor namawia ja myślałam, że warto przede wszystkim w ten kryzys, które w które, która nie uchroni nas czeka pewnie szybko bardzo pokaże, że niektóre warto po prostu nie mamy wyboru, że trzeba być innowacyjnym, ale peszy, a propos jednorożca i spektakularnych porażek spektakularnych sukcesów to rzeczywiście tutaj razem z Marcinem, że może ciekawa jednorożca od razu, ale staramy się robić innowacje tu i teraz na mniejszą skalę krok po kroku i w tym znaczeniu innowacji zawsze będą miały sens innowacji zawsze wpisane jest ryzyko porażki też w jakimś tam trzeba trzeba się rozliczyć to jest część kultury innowacyjnej panie dyrektorze Wiesław warto 1 słowem warto i odwagę i odwaga eksperymentowania jest podstawa tego, żeby myśleć jakąkolwiek partią wdrożenia innowacji także warto ryzykować bardzo dziękuję państwu za udział w audycji państwa i moimi gośćmi byli dzisiaj pani Magdalena Burzyńska dyrektor zarządzająca firmą dziennik Polska dziękuję bardzo, dziękuję bardzo pan Marcin Barański dyrektor generalny członek zarządu grupy kapitałowej vox dziękuję dziękuję serdecznie dzisiejszą audycję wydawał Bartłomiej Pograniczny realizował Daniel Kowalewski bardzo dziękuję za wspólnie spędzany czas ja nazywam się Marzena Mazur zapraszam na kolejną audycję strefa szefa już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA