REKLAMA

Paweł Łysak i Witold Mrozek o Teatrze Osterwy w Lublinie

Kultura Osobista
Data emisji:
2020-06-30 19:00
Audycja:
Czas trwania:
24:32 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej są Paweł Łysak- dyrektor Teatru Powszechnego w Warszawie i Witold Mrozek, dziennikarz, publicysta. Rozwiń »

Rozmowa dotyczy konkursu na dyrektora Teatru Osterwy w Lublinie nadal bez rozstrzygnięcia, choć głosowano trzykrotnie. Co to oznacza dla teatru?


Witold Mrozek: "Dyrektor Teatru Osterwy w Lublinie Dorota Ignatjew wydaje się wzorcowym przykładem dyrektora instytucji kultury w ważnym ośrodku kultury, ale jednak nie tym głównym co Warszawa czy Kraków. Doszliśmy do sytuacji w której nikt nie czuje się zobligowany do tłumaczenia czegokolwiek. Jesteśmy skazani na sowietologię. Dla władzy to co istotne, że będzie to osoba pełniąca obowiązki, taka, która nie podpisuje kontraktu i można ją zawsze wymienić"

Paweł Łysak: "Sześć osób stanęło do konkursu na nowego dyrektora Teatru Osterwy w Lublinie. W tym pełniąca tą funkcję od 4 lat, Dorota Ignatjew. To jest taki sposób w jaki nie mówi się o zarzutach politycznych tylko próbuje się to rozmywać. Jestem ciekaw w jaką stronę jest ta sprawa prowadzona." Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gośćmi kultury osobistej są dzisiaj Paweł Łysak reżyser dyrektor teatru powszechnego w Warszawie witam serdecznie dobry wieczór witam panie witam państwa i Witold Mrozek krytyk teatralny dziennikarz publicysta Witaj dobry wiecowy nasza dzisiejsza rozmowa będzie poświęcona sprawie, którą Witold Mrozek opisał właśnie na portalu oko Press rzecz dotyczy teatru imienia Osterwy w Lublinie 1 z najważniejszych instytucji Rozwiń » kulturalnych tego miasta, a chodzi o sytuacji, jaka w ostatnich latach nie jest nowością jeśli chodzi o stosunki władz artyści władza instytucja kultury mamy dyrektor teatru zasłużoną dla instytucji, której za 2 miesiące kończy się kadencja mamy władzę tym razem władze województwa, które nie chcą Dorocie Ignatiew przedłożyć przedłużyć umowy co ciekawe nie chcą również powołać na dyrektora nikogo innego kolejny nasz konkurs nie został rozstrzygnięte Paweł Rusek zasiada w komisji konkursowej, więc jestem pośrodku tych wydarzeń zaraz z pewnością opowie jak sprawy związane z konkursem przebiegała najpierw pytanie do Witolda Mrozka czemu władze województwa nie chcą przedłużyć umowy obecnej dyrektorce no tutaj można tylko o posuwać się do rozmaitych domniemań no trzeba na początek myślę powiedzieć, że władza w województwie lubelskim mną ta podlega właśnie samorząd wojewódzki urząd Marszałkowski zmieniła się w ostatnich wyborach o samorządowych na władzę pisowską Dorota Ignatiew jako dyrektora wydaje mi się takim wzorcowym przykładem dyrektora instytucji kultury ważne miejskim ośrodku, ale jednak nie 1 z głównych ośrodków miejskich jak Warszawa Kraków jest dyrektorka Guano odłożyła ATA zaprowadziła go nasza akcja artystyczna wody dała mu, więc na internie ogólnopolską rozpoznawalność sukcesy artystyczne morze oraz wymienić nie 3 siostry wg Czechowa zostaje jakaś polskiego Bojan Smoleń albo się z czasów to było spektakle objeżdżał Polskę było głośno dotyczy zje albo dotykały ważnych problemów albo stanowiły nową jakość etyczną bywało nagradzane na festiwalach, jeżeli miałbym się zastanowić, dlaczego o Dorota Ignatiew nie jest pomyśli władzy pewnie dlatego samodzielna robi swoje, ale jeżeli miałbym się zastanowić, dlaczego nie mianuje kandydata moc ssania konkursu to myślę, że władza po prostu nie ma na to dobrego alternatywnego pomysłu i mogli powołać pełniącego obowiązki tego będzie mogła w każdej chwili odwołać zastąpić kolejnym pełniącym obowiązki wobec tego nie będzie miał żadnych zobowiązań, a prawda finansowych ani pracowniczych podkreślmy to, że ten konkurs został rozpisany na stanowisko dyrektora i Dorota Ignatiew do konkursu się zgłosiła, kto bardziej oprócz niej do konkursu zgłosiła się szóstka kandydatów ja byłem ja byłem członkiem komisji rady jest ważny dyrektor etatów, a uczestniczyłem w posiedzeniu i rozmawiałem set ze wszystkimi to były takie osoby jak Paweł kleszcz aktor i menadżer kultury Marek Pasieczny reżyser z wieloletnim doświadczeniem Adam Sroka dyrektor dyrektor w 2 teatry były dyrektor dróg teatru w Opolu kiedyś w Radomiu do tego Witold Kopeć, który by przewodniczący Solidarności wieloletni aktor teatru Osterwy w Lublinie Dorota Ignatiew oraz Ryszard Ryszard Adamski, a więc, gdy 6 osób stanęło do tego konkursu mocna reprezentacja tak, by pan nazwał trasą czy mocno myślę, że myślę, że myślę, że to co ważnego się wydarzyło tam i takiego dziwnego dla mnie przecież przez co wzbudziło mój trzeci w trakcie tego tego spotkania, że komisja ustaliła że, gdy kursowała, że nikt nie spełnia kryterium bycia bycia dyrektorem łącznie z obecną dyrektorką wątpi jestem w pełni stanowisko 4 lat dokładnie teraz to jest takie dziwne ponieważ, gdybyśmy zmuszeni do głosowania takiej uchwały, że nikt nie spełnia tych kryteriów także w konkursie z 22 będzie, gdy z, jakiego rodzaju kryteria kryteria formalne kryteria właśnie merytorycznej został przegłosowany niespełniających kryteriów merytorycznych co dziwi w przypadku chociażby demonstracje trybu był dwukrotnie dyrektorem i w zasadzie szczególnie pierwszy raz ręce z sukcesem na drogi takie, które tak naprawdę odniosła sukces ogromny, więc my w moim przekonaniu było to było to jakiś rodzaj jakiś rodzaj po prostu gry i próby i próby nie rozstrzygnięcie tego konkursu no jak wieść gminna głosi rozmawiam z aktorami teatru Osterwy ma być ktoś mianowany miał być ma być też przyniesiony to jest też jakieś ciekawe że, że to jest taki sposób, którym nie mówi się o jakich zarzutach dotyczących nie wiem idei czynne 3 czy profilu teatru czy szczególnie zaś tak politycznych tylko lubuje się sprawę rozmywać to jest kolejny przykład takiego teatru w Polsce dzisiaj taką rzecz się tak dziękuję panie dyrektorze, kto oprócz pana zasiada w komisji konkursowej komisji konkursowej jest się 9 osób są tu jest zawsze wg ustawy jest 9 osób to są przedstawiciele stowarzyszeń, czyli w tym przypadku za PiS uważa dyrektor ta dwójka przedstawicieli ministra trójka przedstawicieli organizatora, czyli trzeba urzędu Marszałkowskiego, gdzie osoby reprezentujące związki zawodowe działające gracz, czyli jak się te głosy rozkładają najczęściej jest także, że rozporządzenie ministra ustala to, że musi być przeważająca ilość głosów czy musi co najmniej 5 głosów oddanych za kandydatem, żeby kandydat przeszedł dawniej była to zwykła większość głosów w tym przypadku co było dziwne sny i przedstawiciele marszałka przedstawiciele ministra konsekwentnie trzymali otrzymywanie od głosu w biegu, próbując pokazać że, że nikt się nam te konkursy nie nadaje przedstawiciele stowarzyszeń i 1 przedstawiciele załogi głosy konsekwentnie za zagracie inaczej także była osoba, która miała my, która miała zakaz w każdym głosowaniu 3 głosy przedstawiciel Solidarności głosował za drugim aktorem aktorem teatru i tak wyglądała sytuacja obiekt będzie dostępny wg ustawy konkurs może zostać unieważniony jeśli kandydaci nie spełniają nie spełniają kryteriów i miała być głosowana jako stała dla mnie to jest jakieś dziwne i my i nielogiczne zasiadający w komisji członkowie stwierdzili że, że jeśli nikogo nie chcę brać to znaczy, że nie spełniają kryteriów i że nie może nie musimy o tym, rozmawiać to znaczy spełnianie kryteriów, ponieważ samo głosowanie przeciwko właśnie jest głosowaniem o niespełnianiu kryteriów bardzo to było niejasne nie uzyskałem informacji o zasadzie takiej rozmowie różne, kiedy poprosiłem no siedzimy wiele godzin, więc chciałbym się czegoś dowiedzieć była moc rozmowa o inwestycjach o o takich, które w zasadzie nie miały w tych kryteriach tam były przedstawione nie miały nie miała odzwierciedlenia w bardzo jestem ciekaw, kto tam na tym stołku ma zaś jeszcze jak tak naprawdę w jakim kierunku jest sprawa, by prowadzenie no na razie odpowiedzi na to pytanie nie jesteśmy w stanie uzyskać, ale jestem ciekawa też tego, jakie dyrektor powinien spełniać kryteria i to nie pytam o może nawet pan zdanie tylko o to jednak jak przedstawiciele tej komisji konkursowej pan, mówi że, że to wszystko się objęła jakieś ogólniki ale w jaki sposób argumentowali właśnie to, że te kryteria nie są spełnione w przypadku tych kandydatów przedstawiciele przedstawicieli ministerstwa marszałka stwierdził w nim argumentować, ponieważ głosowanie jest zabranie głosu w tej sprawie były 3 kryteria 1 z tych znajomości realiów teatru nie bardzo bardzo działalności w realiach, trudno więc bardzo ogólnie drugie kryterium pozyskiwanie środków pozabudżetowych, a trzecie oko na program artystyczny myślę, że bardzo ogólnych myślę, że to co powiedział ta dyktowały takie kluczowe to znaczy doszliśmy do takiej sytuacji, kiedy w instytucjach, zwłaszcza tak są poza Warszawą czy Krakowa, gdzie zainteresowanie mediów polityków opozycji jest mniejsza nikt nie czuje się zobligowany do dokumentowania czegokolwiek jedynym argumentem jest po prostu pozycja administracyjna władza, którą ktoś spełnia w związku, z czym próbującym pisać komentować przewidujące, iż ruch w przypadku aktorów np. zamknięta również po prostu, planując swoje życie Kaja zawodową w ciągu najbliższych miesięcy jesteśmy zdani na taką nie zawaham się odpowiedzieć nie dawałam tak tak radykalnie ująć sobie po lobie post punka domniemywa na podstawie tego pomadki kontakt to gdzie stał na trybunach, który będzie OBI i to się objawił w związku z tym za chwilę jako osoba pełniąca obowiązki dyrektora teatru np. postawy lublinian dodam, że dla władzy to jest o tyle istotne, że to będzie osoba po takim unieważniony konkurs się na początku pani pełniąca obowiązki, że wobec osoby, która pełni obowiązki dyrektora nie jest aktorem władza nie ma tak naprawdę żadnych zobowiązań oznacza, że taka osoba może być w każdej chwili odwołana nie może w odróżnieniu od formalnego seata pozwać samorząd było bezprawne odwołanie bądź domagać się głośno o argumentowanie taka osoba nie podpisuje kontraktu, które ma wyznaczony jakiś czas byłam finansowania taką osobę można dowolnie podmienić na inną osobę ze swojego otoczenia politycznego i to np. w samym Lublinie dla tych planów powstania Witko bardzo proszę, żebyśmy o tej sprawie rozmawiali w drugiej części kultury osobistej mogą nas czas i gonią nas informacji Radia TOK FM do tej sprawy oczywiście wrócimy zaczniemy jeszcze od teatru imienia Osterwy jeśli panowie pozwolą teraz czas na informację dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gośćmi kultury osobistej są dzisiaj Paweł Łysak reżyser dyrektor teatru powszechnego w Warszawie i Witold Mrozek krytyk teatralny dziennikarz publicysta rozmawiamy o sytuacji w teatrze imienia Osterwy w Lublinie, gdzie dotychczasowej dyrektor bardzo zasłużonej Dorocie Ignatiew nie przedłużono umowy władze województwa rozpisał konkurs, który nie został rozstrzygnięty wróćmy jeszcze do tej sprawy, dlaczego nie można konkursu rozpisać na nowo no właśnie można tylko rozpisać na nowo to pytanie zadaje w liście liście pracownicy teatru co więcej nawet żądają rozpisania tego konkursu pracownicy Itaki zrzeszeni zrzeszeni w związkach związkach zawodowych lub ta procedura, jakby ten ten pomysł na wykonywanie takich ruchów w zasadzie już do końca sezonu czy czy na końcu sezonu jest niezwykle niebezpieczny dla teatru Cezary Morawski objął swoje swoje stanowisko także polskim we Wrocławiu już nie pamiętam, by został wybrany 28sierpnia od 1września miał 3 dni na to, żeby przygotować się do do tych działalności jak wiemy teatr buduje się latami Ross można go rozwalić bardzo bardzo szybkim tempie, a również dyrektor, który nie ma się przygotować, który ma rozpocząć się za szczególnie w takim trudnym momencie jak i jakim jesteśmy mianowicie w momencie pandemii musi musi mieć na to czas w zasadzie już już teraz na to czasu nie ma bezdomna, kiedy ten konkurs byłby rozpisany BBC wyjątkowo trudno w tej chwili ten konkurs rozpisać przeprowadzi się przygotować następny sezon dobrze, czyli teraz co czeka teatr imienia Osterwy po dyrektora będzie rządzić teatrem no ja rozumiem, że może nie minister mianować kogoś tutaj to jest o czym mówi Witek przed przerwą, że Witold Mrozek mówi o tym, przed przerwą, że to może być po prostu ktoś się z kim nie trzeba podejmować negocjacji za kogo i Easter nikt nie jest wybrany w drodze konkursu dobrze to to co ten konkurs w takim razie Witek zadawała już w swoim artykule w oko Press pytanie pozwól, że zacytuję po co było robić konkursową szopkę skoro województwem lubelskim także PiS minister kultury mógł w zasadzie udzielić wymaganej prawem zgody na powołanie nowego dyrektora bez konkursu znasz odpowiedź na to pytanie i znowu tak jak mówiłem mogę tutaj wysnuwać jakieś takie są to logiczne hipotezy wydaje mi się, że lubelska władza nie ma jasnego stanowiska władz województwa lubelskiego co do tego jak kandydat ma wyglądać to monitorować władze boją zaryzykować mianowania kogoś bez konkursu, a raczej myślę, że czeka nas teraz takie dopasowywanie kogoś do tej instytucji powoła się jakiegoś pełniącego obowiązki się sprawdzi albo nie sprawdzi zobaczy się na ją denerwuje to on musi spełniać jakieś kryteria ten po dyrektora lub tak spełnia żadnych formalnych kryteriów wg mojej wiedzy nie ma żadnych aktów prawnych ustaleń byłaby zamiana może być cokolwiek dyrektor masarni np. lubelskiej może został Robert rozrzucali jedyne jedyny warunek UE musi spółek, które ogranicza wówczas jest to, że nie może pełnić tego stanowiska dłużej nisza będą spotkania kultur, czyli pierwsze instytucji i PiS po dojściu do władzy w województwie bardzo przeprowadzał zmiany w ciągu roku Miłosza pięcioro tak pełniący obowiązku, jaki był tego efekt powiedz w Wicku no początki były dosyć straszna tłumaczy zaczęło się tak jak w centrum sztuki współczesnej zamek Ujazdowski o kontakt Jana Pietrzaka część załogi tamtą spotkania kultur odeszła nie żartuję oraz nie ta Pa to taki pomysł pana zaznaczenia swojej na inaugurację też na inaugurację swojej przesłanie Jana Pietrzaka, więc co będzie dalej z tą instytucją Niewiem myślę, że podobnie może być w przypadku teatru starego mostu będziecie testować różnych ludzi pozostających na ławce personalnej PiS w województwie lubelskim i w końcu ktoś przy pasuje, gdyby tam kogoś powołać niezależnie od tego, że przetrzeć byłby to ktoś medyczną nie ma to już pan minister marszałek mogliby się spotkać taką sytuacją trochę się na pewnym etapie także polskim we Wrocławiu właśnie ze społecznych prawnych co zagra Majewskiego było bardzo tu dowodzi to ten trwał latami, więc teraz będzie taka forma eksperymentu na żywym organizmie robiona z całkowitym brakiem poszanowania dla załogi dla widzów lata ludzi, którzy tam też przez ostatnie lata robili też pieniędzy podatnika np. częściej się marnuje w sytuacji takiego eksperymentu nie w sytuacji, gdy ktoś po prostu sprawnie działa w obcych zwykle też niezwykle smutne że, że w ten sposób, że w ten sposób marnuje się pracy i potencjał teatru im i jak władza dużo łatwiej przystaje na to, żeby te pieniądze marnować niż, żeby nic, żeby teatr rozwijał się rozumiem jakoś ideowo nie nie po myśli identyczną sytuację to rozumiem, że to jest jakaś część jakiejś większego systemu mamy mamy w Łodzi, gdzie Waldemar Zawodziński jest również sposób też jakiś niejasny nie od 3 miesięcy usuwany ze stanowiska i też nie ma ani rozpisanego konkursu nie wiadomo czy będzie mianowanie dyrektor, który prowadzi ten czy 30 lat dzisiaj znowu jest list zespołu załogi niezwykle zaniepokojonego tym, że nie mogą pracować nie wiedzą co się dalej stanie i rozumiem, że władze bardziej jakoś przystają na to, żeby była sytuacja właśnie takiej oscypki takiego bałaganu taki taki niewiadomej niż, żeby tak funkcjonuje rzeczywiście żadnych argumentów władze nie mają za odwołaniem pana Zawodzińskiego tam są podawane argumenty dotyczące podpisania umowy z Janem klatą do podpisania jakiś jakich innych umów natomiast związek już dawno prosił o to żeby, żeby tym jeśli takie argumenty podnoszone, żeby przyjrzał się nim rzecznik szkoły finansów publicznych albo ktokolwiek inny ocenił merytorycznie natomiast taka rzecz od 3 miesięcy nie wydarzyło więc, tym bardziej te zarzuty wydają się tylko pretekst, a co takiego było w tej umowie z Janem klatą jak była zawarta była na wysoką sumę wg pana marszałka itd. no z tego co wiemy z tego nie widziałem tych rzeczy nie znam tej sumy nie znam tej sumy nie pamiętam tej sumy natomiast dziś w prasie okazywane natomiast no generalnie wygląda to ona na poszukiwanie na poszukiwanie pretekstu i na torze, że ta władza nie chce wchodzić takie spory dotyczące tego, że żywność cenzurują, że są, że są inne mają inne poglądy no ja powtarzam to od 3 lat jesteśmy świadkami rewolucji w Polsce takiej rewolucji obyczajowej rewolucji mitach, by próbuje zmienić jakieś normy zmieni wartości zmień sposób życia i że ta wymiana kadr w trasie odbywa przecież od góry schodzi teraz coraz niżej okresie mieli oddać Polsce 3 lat jest on jest częścią właśnie szeroko za za zakrojony takiej rewolucji obyczajowej to co i tak nas przed chwilą właśnie sowietyzacji ją, bo rzeczywiście jest to szczególnie na niższych szczeblach wygląda to wygląda jak jak działania właśnie czasu bliski warto zauważyć właśnie to chodzenie na dużo ile pierwsze kroki w 2015 szesnastym tak lińskiego były podejmowane bądź specjalnie w świetle kamer poznacie bywa zmiany w teatrze polskim tuba cenzurowania spektaklu we Wrocławiu i spółek zadziwiające liczę to wszystko miało nabijać bądź popularności władz jako walczący o moralność publiczną to teraz możemy mnożyć kolejne takie przykłady z płatnikiem, a muzeum śląskie w Katowicach, gdzie są w nich nawet przeciwnie psami nie widział powodów formalnych odwołania bardzo dobrze funkcjonującej de facto ważnej lokalnej instytucji marszałek ją wyrzucił i wygrała w sądzie wszystkich takich sytuacjach wyciąga jakieś zarzuty, które w oczy jak Lublina trzeba wyciągać żadnych zarzutów, ale czasem wyciąga jakieś zarzuty wpłat dotyczy dotyczą np. pieniędzy do zarządzania instytucje instytucją, ale nie wysyła się właśnie do właściwego organu wysłanie wysłanie zarzutów do rzecznika dyscypliny finansów publicznych zdarzało się w latach wielokrotnie takie sprawy miały, zajmując z 1 strony zawsze pod we Wrocławiu mówi pan Grzegorz Jarzyna też był o jakiś czas temu właśnie jego dyrektor naczelny kontrolowane przez rzecznika dyscypliny finansów publicznych oraz tutaj tego miał być tylko utrzymuje jakiś stan zagrożenia atmosferę podejrzeń sytuacja bardzo nie tam państwo takiej wymiany kadr nie było rozumiem przed 2015 rokiem w polskich teatrach było dużo różnych sytuacji dziwnych natomiast tutaj jest to jest przeprowadzana systemowo tak jest to jak pisze 1 przeprowadzane systemowo co więcej można, by powiedzieć o tym, że nie było, ponieważ ta ta kadra kadr kultury kadry dyrektorskiej on się przez lata po osiemdziesiątym dziewiątym roku, by tworzyły to nie jest także, że każdy może zostać biegaczka pewnie może zostać dyrektorem teatru szczególnie obecnych czasach, ale każdy umie zarządzać teatrem jednak to wymaga wymaga znajomości bycia bycia przez jakiś parę lat w teatrze osiągnięcie jakiś, jaki się jakieś umiejętności i to było bardzo cenione do czasu do 2015 roku teraz rozumiem, że dużo bardziej ceniona jest jakaś poprawność ideologiczną czy jakaś uległości, iż rezygnuje tych z chwili tzw. umiejętności na rzecz panie rektorze czy jest jakiś system, który weryfikuje niema tu powiedzieć umiejętności możliwości zarządzania teatrem np. tych dyrektorów, którzy są dyrektorami od kilkudziesięciu lat no ten system istnieje, gdy to nie taki system skodyfikowane zresztą jak wiemy sami skodyfikowane systemy niewiele dały niewinny wiele by pomogły, bo przecież nie były takie były takie sytuacje, kiedy bez konkursu zatrudniona na stanowiska w wielu organach państwowych ludzi, którzy wg przepisów powinny być przechodzić konkursy, ale środowisko teatralne stowarzyszeń dyrektorów teatrów obserwuje te rzeczy wie jak sobie ludzie dają radę bez względu na to co kto lubi co czy kto jakie ma jakie ma upodobania artystyczne jednak widać, w którym miejscu, które dyrektor zdaje sobie radę Eli i tak giełda jest dosyć oczywista w środowisku niestety są dziś jakiś podział dotyczący ulgi umiejętności ludzi umieć właściwie ludzie Tatrami teatrami zarządzają to w środowisku zbić jakiś dość dość oczywiste jeśli chodzi o min musimy powoli kończyć, ale na koniec jeszcze muszę spytać jak panowie oceniają w takim razie rozstrzygnięcie konkursu na dyrektora teatru bagatela w Krakowie dyrektorem teatru został Andrzej Wyrobiec były wiceminister kultury politycznie związane z platformą Obywatelską był skarbnikiem tej partii pełnomocnikiem finansowym na wybory i sekretarzem generalnym oczywiście po owocach ich poznacie, ale o to stanowisko ubiegały się osoby, które straty miały wcześniej o wiele więcej wspólnego możemy powiedzieć wprost, jakimi drogami nominację czasami chodzą no właśnie toteż, gdy to te nominacje spotkała ogromnym doświadczeniem również kierownik dyrektorem artystycznym został pan Materna i tutaj nie chodzi o podważanie poważanie dorobku artystycznego pana Materny czy czy dyrektora naczelnego natomiast to są osoby które, które jeśli chodzi o prowadzenie teatru działalność teatralną nie są nie są szerzej znane i myślę również, że jakieś takie taki pomysł trochę nadawanie debiutów osobom osobom w zasadzie w wieku emerytalnym, więc w dużej mierze jest jest rzeczą jest rzeczą trudną niebezpieczną i budzącą i budzącą duży sprzeciw środowisk również jestem sceptycznie miałem okazję pracować zatrzyma w tym teatrze wiadomo, że to teatr, który ostatnio wiele przeszedł w związku z zarzutami postawionymi byłemu dyrektorowi o molestowanie seksualne pracownic, a teatr, który oczekiwał na zmianę, która będzie też mam wrażenie jakaś bardziej merytoryczna pewna tutaj, gdzie powstał na jeszcze dalej idącej komercjalizacji tego miejsca ja oczywiście też zostały Agata jak najlepiej poza tym jak najlepiej po zgodzę się, że po owocach poznacie no ja byłem dostatecznie dodałbym, że w przypadku teatru bagatela bagatela nie jest na tej liście instytucji po konkursach wpisuje się zgodnie z tym trybem, którym mówiliśmy tutaj wcześniej Demokratów jak w USA co oznacza w skrócie, tyle że tam 17 Jacek Majchrowski to znaczy prezydent Krakowa powołuje całą komisję no i nie chcę tutaj konstruować motywacji prezydenta Krakowa służącego platformą Obywatelską, ale na pewnością jest tam znacznie większy wpływ 1 samorządowca jest tata jest musimy powoli kończyć naszą arcyciekawa rozmowa oczywiście będziemy się przyglądać sytuacji w Lublinie w teatrze imienia stawia państwa odsyłam na portal oko Press, gdzie artykuł poświęcony teatrowi autorstwa Witolda Mrozka już się znajduje bardzo panom dziękuję za to spotkanie Paweł Łysak dyrektor teatru powszechnego w Warszawie Witold Mrozek krytyk teatralny dziennikarz publicysta byli gośćmi kultury osobistej bardzo dziękuję bardzo, do usłyszenia tak wczesna informacja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA