REKLAMA

Test: Mercedes GLA

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-06-30 19:40
Czas trwania:
13:59 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie i ciepło zapowiadany wzeszłym tygodniu i wczoraj Mercedes GLE, a do i nie jest to po prostu Giela jakimiś tam odświeżonym zderzakami czy czymś tam jeszcze w środku tylko jest to druga generacja samochodu, na którą czekaliśmy albo niektórzy w ogóle nie czekali, bo ten samochód jakoś przemknął obok 2013 roku, bo GL, a wtedy się pojawił Rozwiń » to jest samochód albo był, bo teraz mamy drugą generację to jest samochód, który niektórzy określali jako samochód kompaktowy, ale lekko tylko podniesiony niespecjalnie się zgadzali, że to jest słów po to, jakoś szczególnie uważnie no bo on niewiele nawet x w chodzie, ale ja wiesz, dlaczego tylko mówię, że po prostu nowy jest aż 10cm wyższy teraz ma takie proporcje bardziej SUV-a, a tamten no może średnio, ale jak ty oceniasz poprzedniego tak, żeby też nie zgadywać na pierwszej generacji znamy ją dobrze nie jeździliśmy nieraz i samochód pewne zaskoczenie było, że Mercedes tak ostro wszedł w segment SUV-ów ma model już chyba 45 co nie było za wielkie zaskoczenia nie było skoro pierwsza pierw pierwsza do obsadzenia były oczywiście samochody segmentu segmentu da, czyli odpowiednik banki z trójki, ale wiesz jak bramka miała ich jedynkę od chyba nie pamiętam, z którego roku była bramka miała ich Jedynka Aleks rynkach była najpierw prawda takie tylko my wcześniej zaraz dobrowolne, ale to był to już samochód ktoś liczy sobie swoje lata 2009 roku pierwsza generacja pierwsza duża jedynki, więc 2 marca 20002013 roku pierwsza gra generałem i lato nie było zaskoczenia zaskoczenie było to, że zaskoczeni mogą być tak dużo jest jak zatem samochody jakoś nimi jak w USA za klasą pierwszej może nie pierwszy, ale za za tą klasą, która posłużyła do poprzednią generacją klasy jakoś specjalnie nie przepadałem wydawał się samochód pozbawiony charakteru takiej zupełnie zwykły zupełnie normalne zupełnie przeciętna w dodatku są samochody przednionapędowe w odróżnieniu i od poprzedniej generacji jedynki, bo transakcjami w 26 przednionapędowe domyślnie za dopłatą zapada na 4 koła to samochody były też takie zupełnie zrezygnować brakowało mi tutaj jakiś taki wartościowy jest klasa to też przez gości dość było charakterystyczne, że przedni napęd tak w mercedesie to również takie częste no, więc tutaj akurat też są to samochody są samochody droższe dopłacać do tzw. Marka do sądu dopłaca nie tylko za to żeby, żeby był ten Mercedes na logo na masce, ale też dopłaca za to, żeby ten samochód na lepszy lepszy lepszy lepsza tak kończąc tak to oferta mercedesa to też GLA GNB Kielce Kielce coupé GLE GLE coupé GLE no trochę namnożyło się późno zaczęli, ale nadrobili straty GL, a to był samochód, który ja pamiętam tam były tam nie było wtedy jeszcze tych silników bardzo małej pojemności tam chyba najsłabszy 16, ale to wystarczało pamiętasz było 16 turbo 150 i były diesle 22 to co z tej oferty silnikowej żeśmy testowali no dobra minęło 7 lat ja tam akurat GL GL, a akceptowałem uważałem, że ten samochód nie jest może jakimś wybitnym modelem, ale na pewno nie krytykowałem go bardzo po jazdach testowych pamiętam że, że nawet trochę teraz bardziej zdziwiłem znowu, że już nowa generacja mamy od zeszłego roku jeździliśmy na wiosnę prym prezentacja była w grudniu zeszłego roku statyczna samochód za to zmienił co się zmieniło właśnie samochód się zmienił zupełnie coś tak naprawdę jak popatrzymy na wymiary to one są bardzo zbliżona ale, ale nasza racja wraz z dnia właśnie jedno tu zdania odrębne długość zbliżona szerokość zbliżona, ale uraz 12cm no dobra, ale mówię to i to na długość szerokość faktycznie sama wysokość, owszem, widać, ale wierzcie mi co mi w tym samochodzie przy pasowało na dzień dobry to, że to auto jest bardzo zbliżony wizualnie pierwsza Giel generacja GLE tego nie miała tak to jest bardzo zbliżonych wizualnie do pozostałych mercedesów serii gier do wielce Giel a, czyli ma w sobie trochę tej nowo nowej linii mercedesa matę włości mercedesa to samochód pozbawiony tak naprawdę załamań kątów tutaj wszystko jest obrona ma zresztą taki charakterystyczny dla nowej kreski mercedesa bardzo zaokrąglone pocięte przód jest to po prostu zgrabne auto mało tego jako tego samochodu się staje być może jest to zasługa tych dodatkowych 12cm to nie wydaje się, że ten samochód jest mały wręcz przeciwnie wydaje się, że samochód jest całkiem dziś oraz, jakbyśmy jakbyśmy podejmowało znaczenia toby się trochę po mogą oszaleć to wielce, czego przede wszystkim wydaje się bardziej masywna, ale wiesz co jest właśnie też bardzo się zmieniło w tym samochodzie, owszem to urósł jest dojrzalszy do bardziej dorosły masywne HOKEJ, ale najbardziej najwięcej się zmieniło w środku, bo przypomniałem sobie co doskwierało w, a-klasie poprzedniej i GL, a ten przyklejony ekran na konsoli środkowej to był taki pomysł mercedesa pamiętasz tak jakby tablet umocował na konsoli środkowej pamiętam taka była jeszcze wtedy radna Rebecca była mowa o mercedesa tak wyjątkowo i to co się stało w klasie, a 2 lata temu czy zmiana zupełna tej stylizacji i obsługi wnętrz Ano to Mercedes GLA w nowej generacji ma identyczną i to mi odpowiada co prawda jest za dużo może kolorów, ale musi może to zmienić jest może za dużo bodźców bo, ale też to może zmienić zmniejszyć liczbę informacji, ale zdecydowanie ładniejsze wnętrze niż poprzednika nie wiem czy ze mną gadać Szczytyński za tym poprzednim jest właśnie sobie go właśnie Słowak Jano właśnie też zdają sobie przypomniała podejrzeń w w ogóle, zanim nie tęsknię znaczy tak jak mówię ja w ogóle nie tęsknię za poprzednią generację mercedesa klasy, a nie, żeby to był jakiś samochód szczególnie nieudane ostatnio Putin brakiem jeździłem tym cela jeździło się fajnie, więc tak w dodatku całkiem zgrabne auto natomiast ono wyglądało w środku ono wyglądało w środku jakościowo kontra właśnie takie zdjęcia z tym ekranem wystającym takim gwiazdom już w rząd wielkości dzisiejszych smartfonów wygląda pewnie nadęty jak psu obsługa archaiczna to 3, jakie takie to wszystko wyglądało takie plastikowe trochę Zobacz ile tych guzików na konsoli środkowej poniżej tam po prostu Forte Piotrowicz pianino no tak, ale to wie jak było naraz następną poproszę teraz mamy 2 ekrany połączona wbudowana w taką 1 ozdobną ramkę 1 z tych krajów jest oczywiście przed oczami kierowcy drugi z tych ekranów jest oczywiście bardziej centralnej części, ale też tak trochę bardziej zwrócone jednak strony kierowcy ten ekran bliżej kierowcy nie jest tak idealnie pośrodku, czyli osoby z CD czy z tym zaburzeniem, która każe we wszystko jest symetryczna no to tutaj mogą być trochę zabiedzone, ale ten samochód sławny środków jest on zaprojektowany w końcu nie zrobiono z przepychem to jest to coś tu być może to jest właśnie od to słowo klucz, które odróżnia pierwszą generację bardzo wysoki Ela od drugiej tak ta druga z prze prze przepyszna tak czy ona jest tak na bogato trochę na barokową trochę ucieka, nawet jeżeli ucieka bardziej na niebieskim podświetleniem lodowym to masz tutaj wrażenie, że płacić za coś więcej niż płacił Dacia to dostaje coś więc, ale jest to trochę tak jak w tych uważa się w klasie premium niemieckiej trochę za dużo tego przepychu i może za dużo jest możliwości obsługi to już wydaje mi się trochę za daleko poszło to jest racja dna czy masz tutaj ma tutaj dzieje na system był x, czyli obsługę głosową praktycznie wszystkiego, która uwaga po raz pierwszy działała tak jak chciałem, czyli zdarzyło się po raz coś poprosiłem mercedesa to były rutynowe euro rutynowe komendę, czyli zmienić stację radiową na tokfm, a i usłyszałem np. że nawigacja zaczyna prowadzić zresztą do celu parę takich błędów i wydarzeń na sercu czy naprawdę uważa, że to jest w ogóle potrzebne rozwiązanie, bo ja prawdę mówiąc zawsze słyszą nowym modelu czy to jakoś nie myślę, a czytam wprowadzono obsługę głosową, bo to jest takie potrzebne no słuchaj, jeżeli mam też już wolę samochód głosem obsługiwać, dlaczego dlatego, że jest nieprzyjazny, a jej obsługa tego samochodu nawet zmiana stacji radiowej zmiana obsługi zmiana nazwy zmiana nośnika, czyli wciśniętego dziś USB albo na dźwięk przez Bluetootha albo radio obsługa tego samochodu jest nieprzejrzysta nie ergonomiczna fajna, jeżeli używamy, jeżeli używamy do tego tych łazików, które są na kierownicy np. albo albo albo albo już nie pamiętam, że tu palcem można też po ekranie zgładzić, więc tym głosem się to robi w sumie najwygodniej jest tutaj są chyba 3 sposoby może tankowania samochodem tak no dobrze to przyjść może do tego co pod maską ruszymy, bo tutaj są żądne silniki stanowi 13, który się pojawił w mercedesie w nich ani rano potem 2 lata temu 13 co ważne silnik za bardzo da mieliśmy 1300 turbo 163 konie też jedyna wersja silnikowa, który jest jeszcze siedmio stopniowa dwusprzęgłowa wszystkie pozostałe i diesla mocniejsza benzyny mają już 8 stopniową dwusprzęgłową myją znamy oczywiście diesla jeździliśmy nią dobra wg wystarcza pomoc, bo to nie jest pora właśnie jest to tutaj jak brzmi, jakby ktoś dowodu rejestracyjnego do tego samochodu nie dał, więc tobym pomyślał sobie na to są dobre takie 2l benzyna 190 koni to dobry silnik właśnie to już kolejny raz odkrywam, że on jest żwawy bystry energiczny chcę jechać to jest chora to prawda nie nie nie jest ten nie ociężały nie zwój waty, ale niestety często to jest okupione wyższym zużyciem paliwa niż mógł się spodziewać, bo pojemność 13 co prawda turbo to od oszczędnych może tak oględnie powiem nie należy nie mam tutaj tabelki statystyki, ale wydawało mi się, że że na jakie miałaś pamiętasz wrażenia czy on tobie palił dużo jak ja pamiętano złe to jest silnik, który w zależności a jakby jest jak konstrukcje rano bardzo często w zależności od stylu jazdy jak, jakby tutaj różnica w zużyciu jest spora, więc to jest silnik, który 7l bardzo proszę o jak będzie się autonomicznym 12 to liczbami te same wrażenia, ale jak to ostatnio w mercedesach bardzo się bardzo fajnie się ja się bardzo łatwo ustawę w mercedesie potrafi sobie jakoś za kierownicą bardzo szybko i to idzie nie chodzi o to, że tam jest to obsługa jest na drzwiach np. tego fotela fotel wygodny układ kierowniczy bardzo dobry taka dość gruba kierownica i prawdę mówiąc najbardziej to doskwierała to to właśnie to obsługa, ale ta kwota ta ta liczba bodźców tych kolorów i musiał walczyć 1 rzecz mercedesa niż ostatnio nie podoba już kolejny model aktywny system utrzymywania na pasie on po prostu jak nie wyłączy, a trafić czasami dać takiego kopa, że to jest niebywała jest no koszmar mało tego to jest coś co to jest coś co działa w sposób, który powinien być zabroniony, dlatego że powinnam mnie i np. dać jeszcze, bo przechowują w trakcie przyhamowuje w trakcie w trakcie w trakcie jakiegoś ruchu kierownicą, czyli np. jeżeli nie ma zamiaru są różne sytuacje na drodze czasem wiesz dobrze, że w włączenie, że potrzebuje sią minąć, ale jesteś w takim miejscu, że włączenie kierunkowskazu może spowodować, że ktoś z naprzeciwka pomyśli, że skręca wprawo albo w lewo różne są sytuacje na drodze czasem, a na czasem wykonuje się jakiś manewr czasem jest po prostu ciasno droga, na której trudno jechać precyzyjnie no i dokładnie schematy od 1500m drugiego pasa i ten samochód w momencie, kiedy uda wyda mu się, że ty w sposób niezamierzony opuszczasz pasa tak on rząd to rolnictwo to hamuje to jest nie rosną tak wkurzające, że mamy co myśli niestety za każdym razem trzeba wyłączać na koniec jeszcze Bocian Jacku tu jest mały PIT patrz mały zbiornik paliwa 40 parę litrów niewielki prześwit niecałe 15cm to też takie trochę dziwne, ale dobrze oka to nie jest terenówka i teraz ceny i najtańszy najtańszy diesel 20116 koni kosztuje 150 000 automatyczna stopniowe najtańsza benzyna 15813 benzyna 20224 konie wcale nie dużo droższa kosztuje 172 000 auto z napędem na 4 koła na 1801000 tak tylko na dziś BMW x 1 też do wyboru do koloru Lexus UNIKS ma volvo XC 40 podobne ceny różne wersje silnikowe trzeba się zagłębić, bo trudno tutaj w tej chwili ocenić, który jest tańszy, który droższy od konfiguracji jest z 1000 tak kłaniamy się pięknie to był Mercedes GLA Sławek warszawski atak walka do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA